10.000 euro schadevergoeding na missen schoolfoto

17-05-2017 10:11 560 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/binnenland/moeder-wil- ... ~ad54630f/

Wat vinden jullie terechte eis of niet?

Aanvulling m.b.t. de discussie die is ontstaan, onderstaand colum:

http://www.ad.nl/binnenland/mondigheid- ... ~a320c109/
anoniem_334901 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 15:54
33.00% gewijzigd
My life, my way
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf 10.000 euro buiten proportie. Ik snap dat de foto niet handig getimed was en dat het niet leuk is dat de kinderen er niet op konden staan, maar 10.000 euro (of welk geldbedrag dan ook) lijkt me te veel (vooral omdat mevrouw aangeeft dat het niet om geld gaat)..
anoniem_334901 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 10:55
6.00% gewijzigd
My life, my way
belachelijke eis
er zullen altijd wel kinderen om de een of andere reden afwezig zijn
Welja, pluk de school maar weer kaal vanwege een schoolfoto waar een leerlinge niet op staat, alsof de school dat wel kan missen. Er zit een draadje goed los bij de eisende partij en als de school erin mee gaat de school ook. Het moet toch ook niet gekker worden.
Alle reacties Link kopieren
Henk-en-Roelie schreef:
17-05-2017 10:16
Welja, pluk de school maar weer kaal vanwege een schoolfoto waar een leerlinge niet op staat, alsof de school dat wel kan missen. Er zit een draadje goed los bij de eisende partij en als de school erin mee gaat de school ook. Het moet toch ook niet gekker worden.
Ja vooral als de rechter erin mee gaat.. Maar die kans is wel heel klein
My life, my way
Uh, oke, ik snap dat het nogal onhandig van de school is geweest maar ze hebben geprobeerd het toch zo goed mogelijk te maken: foto 's ochtends vroeg zodat de kinderen er even bij konden zijn en daarna het feest konden vieren, extra klassefoto's waar iedereen opstaat, enz. Bovendien heb ik volgens mij nog nooit een klassefoto meegemaakt waar echt iedereen opstond, er was er altijd wel een ziek of naar een bruiloft/begrafenis/feest/whatever of zo. Daarnaast geeft vrijwel niemand toch om zo'n foto? Of is dat tegenwoordig anders?

Ik snap echt dat het vervelend kan voelen maar kom op, 10.000 euro? Béétje overdreven voor zoiets. :facepalm:

Oh, en van school wisselen vanwege die foto en er ook absoluut niet meer over in gesprek willen met school (ofwel: geen goodwill bij de ouders), geeft mij te denken. Dikke kans dat die schoolwissel er al aan zat te komen en dat dit nog even een mooie aan te grijpen gelegenheid was om even racisme te roepen en wat geld binnen te slepen.
anoniem_233251 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 10:20
20.83% gewijzigd
Op een openbare school zou eigenlijk helemaal geen aandacht besteed moeten worden aan religieuze feestdagen. Daarom is deze ook openbaar. Dus geen kerst, geen Pasen, geen Offerfeest etc.
Krankzinnige eis. De planning van de school had beter gekund, maar zo'n bedrag is natuurlijk volstrekt buiten proporties.

Er staan wel vaker kinderen niet op de klassenfoto's, bijvoorbeeld omdat ze te ziek waren om naar school te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het onhandig gepland is, je maakt ook geen klassenfoto met kerst. Ik neem aan dat de school hiervan geleerd heeft en het volgend jaar anders doet.
Maar het slaat natuurlijk nergens op om 10.000 euro te eisen, het is ook niet alsof scholen geld over hebben.

Bovendien, over 4 maanden (waarvan 1/3 zomervakantie is) is het weer offerfeest dus dan is het rond die tijd vast weer een moment voor een nieuwe foto.
Hoeft dat kind ook niet meer te huilen.
anappleaday wijzigde dit bericht op 17-05-2017 10:22
8.43% gewijzigd
Het gaat haar wel om t geld. School heeft al excuses aangeboden, islamitische kinderen konden s ochtends vroeg erbij op de foto en later is er nog een schoolfoto van de groep gemaakt.
Ik hoop dat de rechter hier niet in meegaat, dit is echt belachelijk.
liubi schreef:
17-05-2017 10:18
Op een openbare school zou eigenlijk helemaal geen aandacht besteed moeten worden aan religieuze feestdagen. Daarom is deze ook openbaar. Dus geen kerst, geen Pasen, geen Offerfeest etc.
Vind ik ook. Nu zijn feesten als kerst in Nederland van die verplichte vrije dagen dus is het moeilijk om daar een schoolfotodag van te maken, maar ik vind ook dat een openbare school geen rekening hoeft te houden met feestdagen van welke religie dan ook. Als ze het wel doen is dat natuurlijk prima, maar een verplichting? Nee.
Alle reacties Link kopieren
nelicquele schreef:
17-05-2017 10:17
Oh, en van school wisselen vanwege die foto en er ook absoluut niet meer over in gesprek willen met school (ofwel: geen goodwill bij de ouders), geeft mij te denken. Dikke kans dat die schoolwissel er al aan zat te komen en dat dit nog even een mooie aan te grijpen gelegenheid was om even racisme te roepen en wat geld binnen te slepen.
Ja dat dacht ik dus ook al!
My life, my way
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef:
17-05-2017 10:18
Op een openbare school zou eigenlijk helemaal geen aandacht besteed moeten worden aan religieuze feestdagen. Daarom is deze ook openbaar. Dus geen kerst, geen Pasen, geen Offerfeest etc.
Eens !
My life, my way
Ik vind het al volkomen belachelijk om hier een rechtszaak over aan te spannen en hier de school voor op kosten te jagen. Net alsof kindjes van 5 zich elke dag vertwijfeld afvragen waarom zij niet op deze foto staan. De moeder maakt er een issue van, niet de kinderen.
Ik vind het al volkomen belachelijk om hier een rechtszaak over aan te spannen en hier de school voor op kosten te jagen. Net alsof kindjes van 5 zich elke dag vertwijfeld afvragen waarom zij niet op deze foto staan. De moeder maakt er een issue van, niet de kinderen.
Overigens, officieel zijn in de islam afbeeldingen, en dus ook foto's, van mensen en dieren niet eens toegestaan. Wel vrij vragen omdat je aan religieuze verplichtingen wil voldoen, maar andere religieuze regels niet volgen. Klinkt ook een beetje hypocriet.
1 april toch zeker? O_O
Alle reacties Link kopieren
In het AD stuk staat dat de rechter juist wél meegaat in het verhaal van de vrouw, omdat de rechter meent dat de school onvoldoende rekening heeft gehouden met de feestdagen en er ook te weinig aan heeft gedaan om het alsnog recht te zetten. Ze zegt later nl. dat als ze haar 'voorlopig oordeel' (zie hiervoor dus) handhaaft, dan zal de vergoeding lager uitvallen dan 10.000 euro.

Verderop in het stuk zie je dan dat de moeder inmiddels de kinderen van school heeft gehaald vanwege dit akkefietje (uit 2015). Ik vind het dan helemaal buitenproportioneel om überhaupt een rechtszaak te beginnen en een dergelijk bedrag te eisen. Als ze zo veel op heeft met het welzijn van haar kind dan sleep je het niet van de ene school naar de andere omdat het toevallig een schoolfoto heeft gemist.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Star schreef:
17-05-2017 10:26
1 april toch zeker? O_O
Was het maar waar :-[
My life, my way
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
17-05-2017 10:21
Het gaat haar wel om t geld. School heeft al excuses aangeboden, islamitische kinderen konden s ochtends vroeg erbij op de foto en later is er nog een schoolfoto van de groep gemaakt.
Ik hoop dat de rechter hier niet in meegaat, dit is echt belachelijk.
Uit het bericht kon ik opmaken dat de rechter er wel in meegaat. Zij vindt dat de school niet genoeg heeft gedaan om het goed te maken :nope:
De 10.000 vindt de rechter dan wel wat veel, maar ik denk dat ze nog echt een schadevergoeding gaat uitkeren ook.

Belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Mosterd zie ik...
Alle reacties Link kopieren
Fucking belachelijk. Ik kan hier echt kwaad om worden. Zo'n advocaat ook. >:-( De moeder is in haar eer aangetast, omdat haar kinderen niet op de schoolfoto staan en dat is niet uit te leggen? Sorry??? Omdat ma ervoor koos om iets anders voor te laten gaan, omdat ze de aangedragen oplossingen heeft genegeerd, omdat ze religie belangrijker vindt dan haar kinderen. Volgende keer de leerplichtambtenaar erop af sturen. Is ze helemaal besodemieterd?
Ik kan me ook amper voorstellen dat dit serieus uit de koker van de moeder komt. Dan sta je toch voor paal.
Het ergste is dat er nog een kans is dat ze (al dan niet gedeeltelijk) gelijk gaat krijgen ook.
Als haar kind al zo getraumatiseerd is door het missen van een klassenfoto, hoe gaat haar toekomst er dan uitzien? Dat wordt een zwaar leven.

Belachelijk. De school doet alles ze tegemoet te komen, maar het enige wat moeders overduidelijk wil is geld.
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
17-05-2017 10:25
Overigens, officieel zijn in de islam afbeeldingen, en dus ook foto's, van mensen en dieren niet eens toegestaan. Wel vrij vragen omdat je aan religieuze verplichtingen wil voldoen, maar andere religieuze regels niet volgen. Klinkt ook een beetje hypocriet.
Netzoals het niet mogen aantrekken van kledingstukken die gemaakt zijn van twee verschillende soorten stoffen in het Christendom. :lol: Georganiseerde religie is een pot nat.

Maar bij het lezen van de titel dacht ik eerst dat het over Amerika ging. Wat een Amerikaanse tafferelen. Ik stond door omstandigheden ook niet op de geplande schoolfoto. Als de school nog een andere foto maakt tijdens het jaarlijkse uitje ofzo waar je veel leukere herrineringen aan zal hebben. Dan zou het toch goed genoeg moeten zijn. :mrgreen:
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
17-05-2017 10:25
Overigens, officieel zijn in de islam afbeeldingen, en dus ook foto's, van mensen en dieren niet eens toegestaan.
Dat is helemaal waar ook, inderdaad nogal tegenstrijdig ja!
My life, my way

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven