Moeder vergeet baby in auto.

25-05-2007 14:16 245 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeder vergeet baby in auto .AMSTERDAM - In het Belgische Halle is donderdagmiddag een baby overleden die een hele dag in een afgesloten auto had gezeten. De moeder van het kind was de baby naar eigen zeggen vergeten. De vrouw had 's ochtends haar twee oudste kinderen naar school gebracht en was daarna naar haar werk gereden. Ze vergat dat haar 5 maanden oude baby nog in de auto zat. De politie onderzoekt of er opzet in het spel is. De vrouw zit niet vast. De baby is vermoedelijk door oververhitting om het leven gekomen. Hoe is dat nou mogelijk?? Dat je je baby vergeet??
Alle reacties Link kopieren
Die vrouw moet heel erg in de war geweest zijn. Lijkt mij sterk als daar geen postnatale depressie of iets dergelijks speelt.



Wat afschuwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, hoe kan dat? Je zou zeggen dat kan niet. Maar er wordt niet voor niets regelmatig gesproken over de vergeetachtigehdi die bij zwanger zijn en ontzwangeren  kan plaats vinden. Daarnaast had deze vrouw nog twee kinderen een huishouden én werk. Met zoveel drukte wil je ook weleens iets vergeten. Misschien was ze zelfs in de heilige veronderstelling dat zij het kleintje als bij de oppas of creche gebracht had. Dan zou je zeggen dat moet je toch horen zo'n hummel in de auto, maar autorijden werkt superslaapverwekkend op de meeste kleintjes.



Ik wil het niet goed praten, maar het kán door een samenloop van omstandigheden gewoon gebeuren dat je iets heel belangrijks vergeet. Zelf kan ik er niet bij dat je een hele dag niet aan je kleintje denkt.

Maar we weten niets over de verdere omstandigheden van de moeder, dus kunnen er verder weinig over zeggen. Het kan opzet zijn, maar ook een ongeluk. Erg blijft het hoe dan ook.



Maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat een van mijn kinderen rond die leeftijd ook weleens vergeten werd nadat ik uitgestapt was. Alleen niet door mij, maar door vader die vrolijk doorreed naar zijn werk. Ik heb direct maar even aan de bel getrokken. Hummel sliep nog heerlijk en er had geen vijf minuten tussen gezeten.

Alle reacties Link kopieren
Er is een paar jaar geleden een man te gast geweest bij Oprah die hetzelfde was overkomen. Hij zou het kindje naar de creche brengen, maar is dat vergeten en naar zijn werk gereden. Halverwege de dag besefte hij wat er gebeurd was, maar toen was het kindje al overleden. Heel tragisch, heel onnodig. Maar dan? Die vader was er zelf ook helemaal kapot van, kon ook niet geloven dat dit gebeurd kon zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit eens bij Oprah een man gezien die hetzelfde had gedaan. Het gezin was afgeweken van hun normale dagelijkse patroon. Normaal bracht zijn vrouw de baby naar de opvang en de kinderen naar school. Hij moest het die dag doen. Hij bracht de kinderen naar school en reed naar zijn werk. Heeft de auto geparkeerd en na een paar uur heeft een voorbijganger de baby zien liggen in de auto. Het was hoogzomer dus het babietje was al overleden.

Dit was een doodnormaal gezin. Die man is ook nog aangeklaagd en opgepakt. Was echt een drama. Hij was het kind helemaal vergeten, hij had er geen moment meer aangedacht. Die man was helemaal kapot van het drama.
Alle reacties Link kopieren
Niekie, die man bedoelde ik ook. Ik zie hem nog zo zitten... Heeft toen grote indruk op me gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Ja June, was echt heel verdrietig gewone mensen niets bijzonders.  Ik vond het zo aangrijpend. Het had ons gezin kunnen zijn.

Door een stommiteit je kind kwijt
Alle reacties Link kopieren


Ik heb ooit eens bij Oprah een man gezien die hetzelfde had gedaan. Het gezin was afgeweken van hun normale dagelijkse patroon. Normaal bracht zijn vrouw de baby naar de opvang en de kinderen naar school. Hij moest het die dag doen. Hij bracht de kinderen naar school en reed naar zijn werk. Heeft de auto geparkeerd en na een paar uur heeft een voorbijganger de baby zien liggen in de auto. Het was hoogzomer dus het babietje was al overleden.

Dit was een doodnormaal gezin. Die man is ook nog aangeklaagd en opgepakt. Was echt een drama. Hij was het kind helemaal vergeten, hij had er geen moment meer aangedacht. Die man was helemaal kapot van het drama.

Hbe ik ook gezien. Het gekke is dat ik er elke keer bij 30 graden temperatuur er aan moet denken; je moet toch niet denken dat het je overkomt!
Alle reacties Link kopieren
Waren dat niet de ouders die hun eerste kind hebben verloren aan een zeldzame ziekte?

Hun tweede zoon kreeg ook dezelfde ziekteverschijnselen en ze wilden niet weer dezelfde lijdensweg,ze hebben toen een slaapmiddel in zijn pap gedaan en hem in de auto achtergelaten toen vader naar  zijn werk ging,hij is toen door de hitte overleden,zijn  vader zei toen ook dat hij hem was vergeten.De politie  is erachter  gekomen dat het jochie slaapmiddel in zijn bloed had,de ouders hebben toen bekend,het slaapmidddel zou hun zoon in slaap houden zodat hij niets van zijn dood zou merken.Achteraf bleek dat hun zoon niet de ziekte had die hun eerste zoon wel had.
Alle reacties Link kopieren
Was een ander maar was ook bij Oprah..
Alle reacties Link kopieren
ElleMichele: dit was geen verhaal bij Oprah, maar een aflevering van CSI!
Alle reacties Link kopieren


Waren dat niet de ouders die hun eerste kind hebben verloren aan een zeldzame ziekte?

Hun tweede zoon kreeg ook dezelfde ziekteverschijnselen en ze wilden niet weer dezelfde lijdensweg,ze hebben toen een slaapmiddel in zijn pap gedaan en hem in de auto achtergelaten toen vader naar  zijn werk ging,hij is toen door de hitte overleden,zijn  vader zei toen ook dat hij hem was vergeten.De politie  is erachter  gekomen dat het jochie slaapmiddel in zijn bloed had,de ouders hebben toen bekend,het slaapmidddel zou hun zoon in slaap houden zodat hij niets van zijn dood zou merken.Achteraf bleek dat hun zoon niet de ziekte had die hun eerste zoon wel had.
CSI !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat toendertijd ook bij Oprah gezien van die vader die zijn zoontje was vergeten. Heel indrukwekkend. Verschrikkelijk als zoiets je overkomt. Vind het zo op het eerste gezicht nogal dom, maar je weet niet wat er in die mensen omging.
Alle reacties Link kopieren
je kan zeker wanneer je meer dan 1 kind hebt je kind vergeten, weet ik uit eigen (zeer! genante) ervaring.

wij waren op de koffie bij de oma, en zijn toen ook naar huis gegaan zonder kind...

gelukkig dachten wij er op tijd aan, en hebben rechtomkeer gemaakt. oma moest er om, maar wij schaamden ons kapot.

ik kan mij heel goed indenken dat je je baby dus vergeet zonder kwade opzet
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me wel twee dingen af na het lezen van dit bericht:

Heeft niemand die baby horen huilen als die baby de héle dag in die auti heeft gezeten?

Waarom zocht de oppas/creche geen contact met de moeder om te vragen waar het kindje bleef die dag?



Afschuwelijk verhaal zeg... ;(
Ik heb dat destijds ook gezien bij Oprah Winfrey. Wat vreselijk dit. Ik kan me voorstellen dat zoiets gebeurt. Dit vergeet ze haar hele leven niet meer. Wat moeilijk moet dat voor haar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik dan ook, Shining...
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel heel erg ver weg zijn om je baby in de auto te vergeten. Je vraagt je toch weleens af hoe het met je kind is als je aan het werk bent? Dan moet er toch iets gaan dagen. Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand zo stom is om per ongeluk een baby een hele dag te vergeten in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die vrouw inderdaad wel aan de rand van een flinke overspannenheid zal hebben gezeten en als dat niet het geval was, zal ze daar nu wel last van krijgen. Dit zal ze de rest van haar leven met zich moeten meedragen en geloof maar dat deze vrouw het erg moeilijk zal krijgen (als er tenminste geen opzet in het spel was, en dan nog..)

Ik ben best wel vergeetachtig, maar m'n kinderen ben ik nog nooit vergeten. En al helemaal niet toen ze nog baby waren. Ik kan me er dus echt niets bij voorstellen hoe zoiets kan gebeuren.
Ik weet ook niet hoe het kan, maar het is wel gebeurd. Het is van twee keer bekend nu ( die man bij Oprah en deze vrouw dus). En misschien is het nog wel vaker gebeurd waarvan wij niks weten. Zoals ik net zei heb ik die aflevering ook gezien van Oprah en ik moest er onmiddelijk aan denken toen ik dit topic las. Die man was er echt kapot van.Ik weet niet hoe het kan, maar het is gebeurd en ik vind het echt vreselijk. Voor die man vond ik het erg, wat een last draagt die zijn verdere leven met zich mee. En deze vrouw....wat erg. Ze zal er mee moeten leren leven. Ik vind het echt zo erg.
Dat denk ik dan ook, Shining...
Wat precies? :)
Alle reacties Link kopieren




quote: ElleMichelle reageerde



Waren dat niet de ouders die hun eerste kind hebben verloren aan een zeldzame ziekte?

Hun tweede zoon kreeg ook dezelfde ziekteverschijnselen en ze wilden niet weer dezelfde lijdensweg,ze hebben toen een slaapmiddel in zijn pap gedaan en hem in de auto achtergelaten toen vader naar  zijn werk ging,hij is toen door de hitte overleden,zijn  vader zei toen ook dat hij hem was vergeten.De politie  is erachter  gekomen dat het jochie slaapmiddel in zijn bloed had,de ouders hebben toen bekend,het slaapmidddel zou hun zoon in slaap houden zodat hij niets van zijn dood zou merken.Achteraf bleek dat hun zoon niet de ziekte had die hun eerste zoon wel had. CSI !









:?

:$
Alle reacties Link kopieren
Lang leven de nieuwe maatschappij van tegenwoordig



Tegenwoordig mòet je wel 2 verdiener zijn om het financieel allemaal te redden.

Ook maatschappelijk word er op aangedrongen om vooral alletwee te werken anders ben je lui en tel je niet mee.



Het is nogal wat, allebei werken, voor 3 kinderen zorgen en het huishouden, en wat er allemaal verder nog bij komt kijken om alles draaiende te houden.

Dat is toch ook geen leven ?

Niet zo gek dat dit gebeurd is, ik vind het verschrikkelijk voor die moeder, ze zal zich de rest van haar leven schuldig voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het veel erger voor dat arme kindje. Ik kan me echt niet voorstellen dat je je baby een hele dag vergeet. Hoe stom kan je zijn!?
Alle reacties Link kopieren
Wel veel begrip zeg voor ouders die hun kinderen vergeten.

Uren lang hoor en de kinderen zijn dood.

Sorry maar ik heb daar weinig begrip voor.

Ik ben zelf iemand die van alles kan vergeten. Verjaardagen, afspraken e.d. maar mijn kinderen, nooit! Ik  ben ze nooit vergeten ergens heen te brengen of weer op te halen en zo gezond ben ik ook niet altijd geweest.

Ik vind het uitermate vreemd dat je niet meer weet dat je baby nog in de auto zit. Het gaat wel om een levend wezen, niet om een tas met boodschappen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven