Explosie bij Ariane Grande concert in Manchester

23-05-2017 01:38 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van nu.nl:
Doden en gewonden bij concert Ariana Grande in Manchester
Foto: AFP
Gepubliceerd: 23 mei 2017 00:31 Laatste update: 23 mei 2017 01:31

Na afloop van een concert van zangeres Ariana Grande in Manchester zijn maandagavond laat doden en gewonden gevallen. Dat heeft de politie in Manchester bevestigd.

Ooggetuigen maakten op Twitter melding van "luide knallen" na afloop van het concert in de Manchester Arena. Er verschenen beelden waarop concertgangers de zaal in paniek verlaten.

Hulpdiensten zijn in de nacht van maandag op dinsdag massaal aanwezig bij de concertzaal. De politie waarschuwt om de Manchester Arena te mijden.

Grande zelf heeft laten weten dat zij in orde is. De zaal waar zij optrad heeft een capaciteit van 23.000.


Op twitter wordt gesproken over minstens 20 doden en honderden gewonden. Daaronder heel veel kinderen...
Nog niet officieel bekend wat de oorzaak is van de explosie.
Alle reacties Link kopieren
Het is mogelijk een terroristische aanslag, de politie behandelt de situatie in ieder geval als een mogelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Tweede explosief gevonden, mogelijk nog meer over de hele stad...
En weer worden onschuldige mensen het slachtoffer.. Wordt er zo verdrietig van.
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
23-05-2017 02:29
Tweede explosief gevonden, mogelijk nog meer over de hele stad...
Het bleek een kledingstuk te zijn en geen explosief.

Het is zeer waarschijnlijk een terroristische aanslag. Officieel bevestigd zijn 19 doden en 55 gewonden.
Yavanna schreef:
23-05-2017 02:51
Het bleek een kledingstuk te zijn en geen explosief.

Het is zeer waarschijnlijk een terroristische aanslag. Officieel bevestigd zijn 19 doden en 55 gewonden.

Ze behandelen het als een terroristische aanslag. Oftewel, iedereen werd zo snel mogelijk geëvacueerd, veiligheidsmaatregelen (zoals oa een lock-down van het station) werden genomen om meer slachtoffers te voorkomen en de hulpdiensten werden als zodanig aangestuurd (veel mankracht, extra voorzichtigheid, enz.)

Maar het is nog niet bevestigd dat het er ook daadwerkelijk eentje was. De explosie deed zich voor in de buurt van de merchandising en kan mogelijk ook een ontplofte gasfles zijn geweest (waarmee ballonnen werden opgeblazen).

Of het daadwerkelijk een aanslag was of dat er sprake was van een vreselijk ongeval moet dus nog verder worden onderzocht.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk.
Verschrikkelijk.

Cirkeltje start opnieuw. Aanslag of vermeende aanslag, tijdje rust, hernieuwde (vermeende) aanslag.
Alle reacties Link kopieren
o gosh de arme mensen die daar waren,
ik vraag mij af hoe je als persoon hierna bent als je zoiets als dit heb mee gemaakt
of het nu een aanslag is of iets anders,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk... Ben bang dat er veel jonge slachtoffers zijn...
Alle reacties Link kopieren
19 mensen dood, meer dan 50 zijn gewond. Vreselijk.
Verschrikkelijk ja, we kijken momenteel naar de beelden.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk!
Ze zeggen nu dat het een zelfmoordterrorist was.

Wat afschuwelijk, al die kinderen :'(
Alle reacties Link kopieren
Dodental al opgelopen naar 22. :cry:
Alle reacties Link kopieren
Afschuwelijk. Echt afschuwelijk. Al die jonge mensen.
Alle reacties Link kopieren
En een spijkerbom. Op een concert voor tieners. Dat de dader en zijn of haar sympathisanten mogen branden in de hel.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg, al die jonge, onschuldige mensen. Ik ben een paar jaar geleden naar haar concert geweest en er waren heel veel kinderen; 13/14 jaar en zelfs veel jonger. Wat een smerige lafaard die dit op zijn geweten heeft.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-05-2017 08:54
Wat erg, al die jonge, onschuldige mensen. Ik ben een paar jaar geleden naar haar concert geweest en er waren heel veel kinderen; 13/14 jaar en zelfs veel jonger. Wat een smerige lafaard die dit op zijn geweten heeft.
Die is dus dood. Gelukkig.

Heb net de beelden bekeken van de massa die in paniek was, moest huilen. Dit is zo fucked up.
Veritas vos liberabit
Verschrikkelijk..

Het verbaast me dan weer niet. Het is over 4 dagen Ramadan. De aangewezen periode voor onfrisse lieden weer eens iets onzinnigs te doen uit naam van religie.
Wij krijgen al een tijdje waarschuwingen als wij off-compound gaan.
Alle reacties Link kopieren
liubi schreef:
23-05-2017 09:22
Verschrikkelijk..

Het verbaast me dan weer niet. Het is over 4 dagen Ramadan. De aangewezen periode voor onfrisse lieden weer eens iets onzinnigs te doen uit naam van religie.
Wij krijgen al een tijdje waarschuwingen als wij off-compound gaan.
Klopt.

Verder deze aanslag komt echt heftig binnen hier zeg. Tienermeisjes als doelwit. Zo ziek en zo verdrietig. Ik kan niet denken aan al die ouders.
Brrr, ik krijg hier echt de rillingen van. Afschuwelijk.
Zahraha schreef:
23-05-2017 09:26
Klopt.

Verder deze aanslag komt echt heftig binnen hier zeg. Tienermeisjes als doelwit. Zo ziek en zo verdrietig. Ik kan niet denken aan al die ouders.
Precies hetzelfde hier.
Die arme ouders die zo in paniek zijn. Ben helemaal van slag .
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven