Stomme actie van een 14 jarige jongen,hoe zou jij reageren?

25-05-2017 16:44 38 berichten
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2824 ... dam__.html

De politie doet een dringende oproep: „Op straat lopen met speelgoedwapens is, zeker in deze tijd, een ongelooflijk stomme actie. Wij nemen geen enkel risico. Deze jongeman heeft enorm veel geluk gehad.”

Echt 14 jaar oud en dan zo'n stomme achterlijke actie uithalen wat zijn leven had kunnen kosten als hij niet stil was blijven staan....

Als ik zoiets lees dan kan ik zo kwaad worden om zoiets stoms,echt denkt zo'n joch niet na..... als ouder was ik laaiend kwaad op hem geworden,je moet er toch niet aan denken dat je zoon om zo'n stommiteit doodgeschoten zou worden....
Die speelgoedpistolen zijn gelukkig gelijk afgepakt anders had ik ze zelf wel in de container gegooid maar die camouflagekleding mocht hij zelf aan stukken knippen en weggooien.En gelijk maar zijn kamer controleren of daar nog meer van zulk spul ligt wat weggegooid kan worden. En dan een zeer goed gesprek dat hij zulke kunsten nooit maar dan ook nooit meer hoeft uit te halen. Misschien dat er op internet nog wat van te vinden is dat tieners doodgeschoten worden omdat ze neppistolen bij zich hebben en niet luisteren naar de politie,beelden doen het altijd beter dan woorden....

Hoe zouden jullie als ouder reageren op je zoon?
Ten eerste zou hij de kleding en wapens al niet hebben mogen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelofelijke sukkel zeg!

Ik heb geen zoon (ook geen dochter) dus wat tegenwoordig goede straffen zijn weet ik niet zo. Een maand zijn mobieltje afpakken?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Die zijn kamer zou ondersteboven gekeerd worden en hij zou het volgende half jaar huisarrest hebben.
In de hoop dat hij na een half jaar wel zijn lesje heeft geleerd.

In eigen tuin doet ie zijn zin, maar als ie buiten stapt is dat zonder neppistool of camouflage-spullen.

Alle politie-kosten die ik krijg doorgerekend als ouder zouden overigens ook van zijn zakgeld aan.
Ik wil ze best voorschieten, maar hij ziet maar dat hij ze binnen 't jaar terugbetaalt.
Al moet ie daar 100 krantenwijken voor lopen of 300 auto's voor wassen.
2koffie schreef:
25-05-2017 16:47
Ten eerste zou hij de kleding en wapens al niet hebben mogen kopen.
Nee goh...maar dat doet zo'n puber natuurlijk niet met mama samen :idee:
2koffie schreef:
25-05-2017 16:47
Ten eerste zou hij de kleding en wapens al niet hebben mogen kopen.
Dit! En als hij het zonder toestemming had gedaan, dan had hij het niet mogen houden.
*is ineens weer heel blij met brave puber, die als grootste overtreding onlangs brutaal was op school en dus moest melden om 8.00 uur.*
Ik denk dat ik hem een heel weekend lang alle nieuwsartikelen over neergeschoten zijn ivm een nepwapen had laten googlen.
Alle reacties Link kopieren
Hebben dat soort kinderen geen ouders?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
25-05-2017 17:30
Hebben dat soort kinderen geen ouders?
De grap van kinderen is dat ze wel eens dingen doen die ouders niet weten en ook nog eens ontzettend onhandig zijn.
viva-amber schreef:
25-05-2017 17:30
Hebben dat soort kinderen geen ouders?
Een 14-jarige is geen kind meer, maar een puber ...
die wel es dingen doet en koopt zonder dat zijn ouders daar iets van weten.
Alle reacties Link kopieren
Het vervelende is dat bepaalde airsoftwapens zonder lidmaatschap van de bond te koop zijn. Er moet echter wel een volwassene bijzijn als ze gekocht worden. (Mijn zoon is een fanatiek airsofter) Je moet als volwassene wel heel duidelijk zijn in wat wel en niet mag.

Mijn zoon zal zijn wapens (ja hij heeft er meerdere) nooit of te nimmer zichtbaar vervoeren, ook niet toen hij jonger was.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik zou woest zijn. Dat kind heeft duidelijk het gevaar onderschat. Als hij niet gestopt was had de politie mogen schieten.
Dus hij zou eerst een donderpreek krijgen van hier tot tokio, en dan zou ik stiekem een deuntje huilen dat hem niks was overkomen.
Starshine-2 schreef:
25-05-2017 16:56
Nee goh...maar dat doet zo'n puber natuurlijk niet met mama samen :idee:
Nee, misschien niet, maar dan kom je er toch wel achter dat hij het heeft? Of dat hij er interesse in heeft?
Alle reacties Link kopieren
Zijn ouders hadden moeten ingrijpen want hij heeft duidelijk geen idee wat hij te wegen heeft gebracht.
2koffie schreef:
25-05-2017 17:46
Nee, misschien niet, maar dan kom je er toch wel achter dat hij het heeft? Of dat hij er interesse in heeft?
Ja, als je door de politie wordt gebeld :proud:
Ineke98 schreef:
25-05-2017 17:48
Zijn ouders hadden moeten ingrijpen want hij heeft duidelijk geen idee wat hij te wegen heeft gebracht.
Waarom zou hij een speelgoed geweer weg moeten brengen om te wegen?
TinyBel schreef:
25-05-2017 17:33
Een 14-jarige is geen kind meer, maar een puber ...
die wel es dingen doet en koopt zonder dat zijn ouders daar iets van weten.
Inderdaad, altijd maar dat gezeur dat ouders alles moeten weten ook al doet het kind in kwestie er alles aan om het geheim te houden.
Sorry mensen, wij ouders zijn ook maar mensen die wel eens fouten maken, zich om de tuin laten leiden en die ook wel eens, als zoonlief met een shirtje in camoprint thuiskomt, denken: 'ach het zal mode zijn.'
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
25-05-2017 17:48
Waarom zou hij een speelgoed geweer weg moeten brengen om te wegen?
nou in combinatie met een camouflage pak is dit tegenwoordig met alle dreigingen niet echt handig.
Ineke98 schreef:
25-05-2017 17:52
nou in combinatie met een camouflage pak is dit tegenwoordig met alle dreigingen niet echt handig.
Maar wat voegt wegen toe dan?
2koffie schreef:
25-05-2017 17:46
Nee, misschien niet, maar dan kom je er toch wel achter dat hij het heeft? Of dat hij er interesse in heeft?
Ach ja, mijn broer had toen hij 15 was een brommer. Die stond heimelijk bij een vriend gestald.
Ik loog regelmatig dat ik bij vriendin x bleef slapen en ging dan bij mijn vriendje slapen.
Ik rookte ook stiekem, ik blowde ook.
En mijn moeder maar denken dat ik heel braaf was.
Starshine-2 schreef:
25-05-2017 17:50
Inderdaad, altijd maar dat gezeur dat ouders alles moeten weten ook al doet het kind in kwestie er alles aan om het geheim te houden.
Sorry mensen, wij ouders zijn ook maar mensen die wel eens fouten maken, zich om de tuin laten leiden en die ook wel eens, als zoonlief met een shirtje in camoprint thuiskomt, denken: 'ach het zal mode zijn.'
Op zich zou ik dat t-shirtje zelfs geen ramp vinden.
Hij draagt het maar.

Het is de combinatie samen met een camouflage-broek, een muts en het geweer ...
En tja, als hij die broek ook ergens in zijn kast heeft liggen en die muts en dat geweer stiekem koopt ...
TinyBel schreef:
25-05-2017 17:54
Op zich zou ik dat t-shirtje zelfs geen ramp vinden.
Hij draagt het maar.

Het is de combinatie samen met een camouflage-broek, een muts en het geweer ...
En tja, als hij die broek ook ergens in zijn kast heeft liggen en die muts en dat geweer stiekem koopt ...
En dan zijn pa en ma boodschappen doen, bedenkt hij via Facetime met een vriendje samen dat ze een rl shooter gaan spelen met hun neppistooltjes.
Tsja.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nhnieuws.nl/nieuws/206718/vi ... p-het-lijf

Dom dommer domst .. Die tiener.
Dat had je allemaal moeten voorzien Moiren.
Waar hebben we voor eigenlijk politie voor nodig? De ouders moeten alles toch voorkomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven