Wat kun je doen tegen terreur?

28-05-2017 01:54 128 berichten
Ariana Grande geeft binnenkort een benefietconcert voor de slachtoffers van de aanslag. http://www.ad.nl/show/benefietconcert-a ... ~a8712a57/

Diverse beroemdheden doneren, https://uk.news.yahoo.com/liam-gallaghe ... 26976.html

Een prachtig gebaar :heart:

Maar het stopt natuurlijk niets. Wat kunnen we wel doen?
Niets. Gewoon doorgaan met leven.
Alle reacties Link kopieren
Rusti schreef:
28-05-2017 01:55
Niets. Gewoon doorgaan met leven.
Dit.
En nou is het afgelopen!
Dat lijkt me kort door de bocht maar goed, ik heb het antwoord ook niet vandaar mijn vraag hier.
Schuilkelder bouwen en de supermarkt leegkopen?
Wat wil je dan doen? Persoonlijk elke persoon met rare gedachten opsluiten?
Gewoon doorgaan met je normale leven is het makkelijkste.
Natuurlijk, is dat makkelijk. Gewoon doorgaan met leven. En dat doe ik prima, maar ik ben wel iemand die snel door de douane wil als ik vlieg. Stom ik weet het.
Maar ik zou het wel willen stoppen. Nu.
Floorine schreef:
28-05-2017 02:41
Maar ik zou het wel willen stoppen. Nu.
Tja dat gaat niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat wellicht zou helpen, wat meer sociale controle. Soms weten ze niet eens wie de buren bijv zijn. Hoeft niet elke week bij elkaar om de koffie maar zo nu en dan een praatje?
Ik denk dat, dat mensen die aan het radicaliseren zijn dit dus sneller naar boven komt en melding maken bij de politie. Maarja dan is maar de vraag of de politie er wat mee doet..
En de douane controle duurt hooguit 10 minuten als je niets te verbergen hebt. Dus ik snap dat punt niet.
Rusti schreef:
28-05-2017 02:43
En de douane controle duurt hooguit 10 minuten als je niets te verbergen hebt. Dus ik snap dat punt niet.
Het is ook mijn gevoel, als ik maar snel achter dat hek ben ben ik veilig. Onzin natuurlijk.
Floorine schreef:
28-05-2017 02:50
Het is ook mijn gevoel, als ik maar snel achter dat hek ben ben ik veilig. Onzin natuurlijk.
Die uitspraak snap ik ook niet. Achter het hek ben je veilig? Volgens mij kun je beter opzoek naar een goede psycholoog.
Rusti schreef:
28-05-2017 02:53
Die uitspraak snap ik ook niet. Achter het hek ben je veilig? Volgens mij kun je beter opzoek naar een goede psycholoog.
Gezien de "makkelijke"manier waarop de LAFHARTIGE aanslagen gepleegd worden is het duidelijk dat bij de minste controle ze d'r reet al omdraaien en mama om vergiffenis vragen, vandaar dat als je door de douane bent, koffer gescand, body gescand, zijn deze eikels echt niet meer in de buurt.
Ik heb geen psycholoog nodig.
En ik maak bij deze mijn excuus voor mijn boze taal. maar mag het eens? Wie is er niet boos.
Terreur vandaag de dag komt uit een bekende hoek. Je kunt je stemrecht en andere maatschappelijke invloed aanwenden voor een -in jouw ogen- zo effectief mogelijke bestrijding hiervan. En dat hoeft niet meteen op Wilders stemmen te zijn, maar aan de andere kant niks doen zal inderdaad ook niks uithalen.
Alle reacties Link kopieren
Floorine schreef:
28-05-2017 03:03
Gezien de "makkelijke"manier waarop de LAFHARTIGE aanslagen gepleegd worden is het duidelijk dat bij de minste controle ze d'r reet al omdraaien en mama om vergiffenis vragen, vandaar dat als je door de douane bent, koffer gescand, body gescand, zijn deze eikels echt niet meer in de buurt.
En dan wordt je vliegtuig vanaf de grond neergeschoten..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Laten we eens beginnen met het niet toelaten / uitzetten van radicale moslims in ons land.
Je kunt er niet veel tegen doen volgens mij. Want zodra je met dwang aan anderen je je eigen ideeën oplegt, veroorzaak je zelf de terreur. En dat is het probleem met terreur bestrijden.
Proberen in contact te blijven inderdaad en ze te blijven zien als mensen in nood. Die het zelf zwaar hebben. Want ik geloof dat de mensen die zo radicaal zijn dat echt niet doen omdat ze daar lol in hebben...ik denk dat ze zelf dusdanig geterroriseerd zijn (geweest) dat ze niets te verliezen hebben.
Als iedereen altijd een menswaardig bestaan had gehad, dan zouden er niet of nauwelijks terroristen bestaan.
Zorg er dus voor ( ik weet ook niet hoe) dat op deze hele wereld iedereen het fatsoenlijk heeft, dat de rijkdommen niet zo oneerlijk zijn verdeeld...en het zal vanzelf minder worden met de terreur in de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
28-05-2017 05:52
Laten we eens beginnen met het niet toelaten / uitzetten van radicale moslims in ons land.
Niet te voorkomen of te bewerkstelligen. Die radicale buurjongen heeft bijvoorbeeld de Nederlands nationaliteit, want hier geboren. Die kun je niet zijn geboorteland uitzetten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
shisha schreef:
28-05-2017 06:12
Je kunt er niet veel tegen doen volgens mij. Want zodra je met dwang aan anderen je je eigen ideeën oplegt, veroorzaak je zelf de terreur. En dat is het probleem met terreur bestrijden.
Proberen in contact te blijven inderdaad en ze te blijven zien als mensen in nood. Die het zelf zwaar hebben. Want ik geloof dat de mensen die zo radicaal zijn dat echt niet doen omdat ze daar lol in hebben...ik denk dat ze zelf dusdanig geterroriseerd zijn (geweest) dat ze niets te verliezen hebben.
Als iedereen altijd een menswaardig bestaan had gehad, dan zouden er niet of nauwelijks terroristen bestaan.
Zorg er dus voor ( ik weet ook niet hoe) dat op deze hele wereld iedereen het fatsoenlijk heeft, dat de rijkdommen niet zo oneerlijk zijn verdeeld...en het zal vanzelf minder worden met de terreur in de wereld.
Wel of geen geld heeft daar niks mee te maken, wat een onzin. De jongeren die hier in NL radicaliseren hebben dezelfde kansen als wij, maar nemen ze niet. Ze laten zichzelf liever brainwashen door een zieke ideologie.
Alle reacties Link kopieren
Wat je ertegen kan doen? Hoe raar het ook klinkt: iedereen wil begrip voor zijn standpunten en overtuigingen omdat die bij iemands identiteit horen. Iemands religieuze overtuigingen afkraken en die van jezelf ophemelen heeft het tegenovergestelde effect.

Ik denk dat geluk en tevredenheid de allergrootste overtuigingskracht heeft. Dus hoe meer geluk en tevredenheid in jouw groep, hoe onzekerder de terrorist zal worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
:cheers:
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er echt ik denk totaal niets aan doen. Tenzij je iets uitvind waardoor iedereen gelijk gestemd raakt.

Ik denk dat een heel belangrijk gevoel voor jezelf meespeelt...namelijk weten dat jij zelf doet wat je kan om jou leven en dat van die om je heen zo fijn mogelijk te maken..
En te beseffen dat er (helaas) niet aan alles iets gedaan kan worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven