De grote pardonregeling voor 30.000 uitgeprocedeerde asielzoekers?

29-05-2007 01:10 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
De pardonregeling zóu gelden voor 30.000 uitgeprocedeerde asielzoekers, toch?!



Nu lees ik net op de site van het AD dat de gezinsleden van vreemdelingen die onder het paron vallen óók een verblijfsvergunning kunnen krijgen. Ze moeten dan wel vóór... 13 december 2006 naar Nederland zijn gekomen!



Dat zijn dus héél veel meer mensen dan de 30.000 waar men het over had. Mensen die eigenlijk nog maar nèt in Nederland zijn (2006!) mogen dus ook massaal blijven.

Hoeveel vreemdelingen mogen er nu uiteindelijk blijven en zijn er wellicht nog meer uitzonderingen die men nog niet genoemd heeft?
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat om asielzoekers die al meer dan 6 jaar hier in Nederland verblijven.

Wat verwacht je dan, dat ze hun gezin dan maar naar elders terug moeten sturen?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn dus héél veel meer mensen dan de 30.000 waar men het over had. Mensen die eigenlijk nog maar nèt in Nederland zijn (2006!)



Nee, gezinsleden die tot 2006 ook naar Nederland zijn gekomen. Ze zijn er dus zeker niet allemaal nog maar net. Maar sommige wel.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
En dan nog. Je bent als maatschappij menselijk om deze mensen toe te laten, want ze wachten al veel te lang op een beslissing. Dus krijg je een pardon. Maar je vrouw/man en kinderen mogen er niet in? Waar ben je dan met je menselijke regeling.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ja en dús? Laat maar lekker blijven.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde niet te zeggen dat er geen gezinsleden zouden moeten kunnen blijven, maar dat men een verkeerd beeld naar buiten heeft gebracht over het aantal mensen dat voor de pardonregeling in aanmerking komt.



Ze hadden zo eerlijk moeten zijn om met een realistisch aantal naar buiten te treden. Dan had iedereen geweten voor hoeveel mensen de regeling zou gaan gelden. Wat men nu doet is creatief met de waarheid (de cijfers) omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Het aantal was toch ook een indicatie?



Van de vk-site:

Onder de pardonregeling waarover het kabinet vorige week overeenstemming bereikte, vallen tussen 20 duizend en 30 duizend asielzoekers. Zij moeten vóór 2001 een aanvraag hebben ingediend, Nederland niet hebben verlaten en niet crimineel zijn.



Volgens mij is de familie al meegerekend en moet je er nog een handvol mensen weer aftrekken omdat ze Nederland in de tussentijd zijn uitgeweest.

Maar hoe dan ook: mooi laten blijven wat mij betreft. We hebben deze groep zo lang aan het lijntje gehouden dat we ze echt niet meer kunnen terugsturen!
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde niet te zeggen dat er geen gezinsleden zouden moeten kunnen blijven, maar dat men een verkeerd beeld naar buiten heeft gebracht over het aantal mensen dat voor de pardonregeling in aanmerking komt.



Ze hadden zo eerlijk moeten zijn om met een realistisch aantal naar buiten te treden. Dan had iedereen geweten voor hoeveel mensen de regeling zou gaan gelden. Wat men nu doet is creatief met de waarheid (de cijfers) omgaan.



Valt denk ik reuze mee. In de meeste gevallen zullen meerdere leden van 1 gezin tot die groep van 30.000 behoren. Het is niet 30.000 individuen plus hun gezinsleden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Dan moeten er maar snel een hoop nieuwbouwwoningen gebouwd worden.

Ik zag zaterdag een stukje op tv over een blije asielzoeker die hier mag blijven. De man vertelde blij dat hij nou eindelijk mocht gaan  werken . 

Hoe het dan kan weet ik niet, maar dit gezin had werkelijk alle luxe tot hun beschikking. Mooi huis, breedbeeldtv, auto op de oprit. 

Ik dacht nou die gaan echt niet ergens op een flatje zitten van 30 jaar oud als je die luxe gewend bent.
Alle reacties Link kopieren
Dan moeten er maar snel een hoop nieuwbouwwoningen gebouwd worden.

Ik zag zaterdag een stukje op tv over een blije asielzoeker die hier mag blijven. De man vertelde blij dat hij nou eindelijk mocht gaan  werken . 

Hoe het dan kan weet ik niet, maar dit gezin had werkelijk alle luxe tot hun beschikking. Mooi huis, breedbeeldtv, auto op de oprit. 

Ik dacht nou die gaan echt niet ergens op een flatje zitten van 30 jaar oud als je die luxe gewend bent.                               
Lekker consistent ben jij.
Alle reacties Link kopieren
Kortebandredenatie heet dat Margaretha.

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren


Dan moeten er maar snel een hoop nieuwbouwwoningen gebouwd worden.

Ik zag zaterdag een stukje op tv over een blije asielzoeker die hier mag blijven. De man vertelde blij dat hij nou eindelijk mocht gaan  werken . 

Hoe het dan kan weet ik niet, maar dit gezin had werkelijk alle luxe tot hun beschikking. Mooi huis, breedbeeldtv, auto op de oprit. 

Ik dacht nou die gaan echt niet ergens op een flatje zitten van 30 jaar oud als je die luxe gewend bent.                               
Waarom zou hij op een flatje zitten van 30 jaar oud, als hij al een mooi huis heeft. Hoor ik daar iets van afgunst.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat Duizendschoon zich afvraagt hoe de asielzoeker in kwestie dat alles kan betalen omdat hij nog niet mocht werken.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag hij in een mooi huis zitten, alles aan materiele zaken hebben die je je kunt wensen. Belangrijker vind ik dat hij met zijn gezin ook zich veilig kan voelen en vrij kan voelen. Als hij dan ook een baan kan krijgen die hem ligt is dat toch alleen maar fijn?

Zelf heb ik geen bijzonder huis, heb geen dure spullen, geen royaal inkomen, maar ben vrij, gelukkig en kan me vrij voelen. Afgunstige gevoelens jegens asielzoekers heb ik niet, de mensen uit dat circuit die ik ken en heb gekend zou ik niet mee willen ruilen.

En uitnemers heb je overal, ook tussen de oer Hollanders.
Alle reacties Link kopieren
Ja Yasmijn, dat vermoed ik ook. Ik wilde alleen even een tegenstrijdigheid in haar verhaal aanstippen.

Het idee dat er nieuwbouwhuizen bij moeten gebouwd worden... pff ik vind dat eigenlijk echt 'klein' denken (so what als er 30.000 huizen bij gebouwd zouden moeten worden, net of dat dan erg is ofzo, net of er niet voortdurend gebouwd wordt in Nederland, net of dat slecht voor de economie oid is).

En dan dat hij een 'groot' huis heeft, vraag mij af wat voor iets, in welk deel van 't land, etc. Stel hij krijgt een uitkering (ik meen dat een asielzoeker die nog niet weet of hij mag blijven iets van 100 euro per maand krijgt, maar geen zin om dat nu na te zoeken dus laten wij eens uitgaan van de minimumuitkering), ongeveer 1000 euro per maand. En dan beunt hij er illegaal bij, man oh man wat hebben we weer boter op 't hoofd. Net of niet iedereen iemand kent die zijn inkomen van 1000 euro aanvult met zwart werken in 't weekend, moet je je voorstellen dat je al 6 jaar niet mag werken, dan word je toch gek. Daarnaast, in 't dorp van mijn ouders wonen ook een paar asielzoekers die volgens mij al een status hadden (anders krijg je geen huis toegewezen of wel?), maar laten we er vanuit gaan dat elke asielzoeker, ook diegene die nog moet wachten (en wachten, en wachten, en wachten, en wachten) een huis toegewezen krijgt in een dorp of stad. En je komt dan bij ons in 't dorp terecht. Tja, daar is 't kleinste wat je kan krijgen een rijtjeshuis. Hier wonen boeren en die willen niet opgesloten wonen, en die woningen zijn er dan dus ook niet. Moeten we dan speciale flats ofzo bouwen voor asielzoekers omdat die vooral niet te groot mogen wonen....?
Alle reacties Link kopieren
Als 't trouwens gaat om uitgeprocedeerden, die dus niet meer in de procedure zitten ,dan hebben deze mensen helemaal geen inkomen oid. Dan zijn ze afhankelijk van zelf (en dus illegaal) werken of van hulp uit gemeentes etc.
Alle reacties Link kopieren
Is het nou echt zo gek als je je afvraagt waar iemand al die luxe van betaald als die zegt al jaren niet te  mogen werken.

We hebben hier toch zo vaak onze mond vol over mensen met een bijstandsuitkering die het o zo rijk hebben, maar nu er een kritische vraag wordt gesteld over een asielzoeker schop ik tegen het zere been.

Het gaat niet om afgunst dat slaat echt nergens op.

(alhoewel..... in een mooi huis wonen, een auto hebben enz enz. en niet iedere ochtend om 5.15 uit je bed hoeven lokt me toch wel aan)
Alle reacties Link kopieren


Is het nou echt zo gek als je je afvraagt waar iemand al die luxe van betaald als die zegt al jaren niet te  mogen werken.

We hebben hier toch zo vaak onze mond vol over mensen met een bijstandsuitkering die het o zo rijk hebben, maar nu er een kritische vraag wordt gesteld over een asielzoeker schop ik tegen het zere been.

Het gaat niet om afgunst dat slaat echt nergens op.

(alhoewel..... in een mooi huis wonen, een auto hebben enz enz. en niet iedere ochtend om 5.15 uit je bed hoeven lokt me toch wel aan)





Ik vind het niet fout dat jij je afvraagd waar die man al die luxe dingen van betaald. Dit topic gaat echter over om hoeveel asielzoekers het nu eigenlijk gaat die onder de pardonregeling vallen. Als je dan met een opmerking komt dat er meer nieuwebouw gebouwd moet worden, alleen maar omdat jij één gezin op tv gezien hebt die in luxe leeft, dan lijkt het er wel heel erg op dat je alle asielzoekers over één kam scheert. Omdat die ene man in luxe leeft, zullen ze dat allemaal wel doen, dus begin maar vast te bouwen.

Misschien bedoel je het niet zo, maar als je het zo schrijft líjkt het wel zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zelf niet dat het om een gezin gaat die in luxe kan leven. Bij ons in de straat werd een asielzoekerscentrum geopend in een voormalig hotel.

Wij als buurtbewoners verbaasden ons toen ook al over de grote dure auto's die daar voor de deur stonden.

Is het nou zo gek dat je je daar over verbaasd als je je zelf de pest moet werken en net een kleine flat kan betalen? Dat heeft niks met afgunst te maken hoor.
Alle reacties Link kopieren


Ik denk zelf niet dat het om een gezin gaat die in luxe kan leven. Bij ons in de straat werd een asielzoekerscentrum geopend in een voormalig hotel.

Wij als buurtbewoners verbaasden ons toen ook al over de grote dure auto's die daar voor de deur stonden.

Is het nou zo gek dat je je daar over verbaasd als je je zelf de pest moet werken en net een kleine flat kan betalen? Dat heeft niks met afgunst te maken hoor.







Misschien zijn die grote dure auto's wel van de mensen die in dat asielzoekerscentrum werken.

En er zullen best genoeg asielzoekers hier komen met behoorlijk wat eigen geld op zak. Mensen die hun land voor welke reden dan ook moeten ontvluchten zijn niet altijd armoedzaaiers.
Alle reacties Link kopieren




quote: duizendschoon2 reageerde





Misschien zijn die grote dure auto's wel van de mensen die in dat asielzoekerscentrum werken.

En er zullen best genoeg asielzoekers hier komen met behoorlijk wat eigen geld op zak. Mensen die hun land voor welke reden dan ook moeten ontvluchten zijn niet altijd armoedzaaiers. Inderdaad
Ik zou zeggen; ga eens naar binnen om te zien hoe die mensen echt leven en oordeel dan.
Alle reacties Link kopieren
Maar natuurlijk zijn wij binnen geweest, als naaste buren mochten wij een kijkje nemen. Er werd zelfs gezegd dat wij ook wel gebruik 'mochten' maken van het aanwezige zwembad.

Ik ben het er helemaal mee eens dat niet iedere asielzoeker een armoedzaaier is geweest in land van herkomst.
quote: Boop2 reageerde



En er zullen best genoeg asielzoekers hier komen met behoorlijk wat eigen geld op zak. Mensen die hun land voor welke reden dan ook moeten ontvluchten zijn niet altijd armoedzaaiers.





Klopt, vluchten kost geld, dus het zijn niet de allerarmsten die hier naartoe komen. Uit sommige landen zijn het 'zelfs' de gegoede mensen die (kunnen) vluchten.



Maar Duizendschoon, je klinkt een beetje verongelijkt, hoezo dat?
Alle reacties Link kopieren
Als die asielzoekers geld hebben, waarom betalen ze dan niet voor hun onderkomen en dergelijk. Dan kunnen de belastingen die WIJ moeten betalen misschien wat omlaag.
Alle reacties Link kopieren
Als die asielzoekers geld hebben, waarom betalen ze dan niet voor hun onderkomen en dergelijk. Dan kunnen de belastingen die WIJ moeten betalen misschien wat omlaag.
Er zijn ook veel asielzoekers die geen geld hebben. En het is niet hun schuld dat de procedures zo lang duren en dus veel geld kosten. Daarnaast asielzoekers niet werken, dus waar moet je huur van betalen? Vaak hebben asielzoekers was geld gespaard om te kunnen vluchten.

Wat veel mensen niet weten is dat de overheid geld krijgt voor het opnemen van vluchtelingen, dus dat gezeur over die belastingen begrijp ik ook niet helemaal. JA, we betalen belasting en idd soms gaat dat naar anderen en pluk je er zelf de vruchten niet van. Wanneer een asielzoeker een verblijfsvergunning krijgt moet hij ook belasting betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven