Mannen opzettelijk besmet met HIV

30-05-2007 13:53 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
GRONINGEN - De politie heeft vier mannen aangehouden die op seksfeesten in Groningen homoseksuele mannen, na ze te hebben gedrogeerd, met een injectiespuit hiv-besmet bloed zouden hebben toegediend. Dat liet de politie in Groningen woensdag weten.

De mannen, in alle gevallen gaat het om homo's, spraken via chatboxen af op seksfeesten. Daar werden ze gedrogeerd met de drug GHB waarna ze besmet bloed kregen ingespoten.

GHB

Bij een van de verdachten is een grote hoeveelheid GHB aangetroffen. Ook de overige drie verdachten bleken hoeveelheden van de drugs in hun bezit te hebben.

De eerste meldingen over de feesten kwam in juni 2006 bij de politie binnen. In februari deed het eerste slachtoffer aangifte. De verdachten werden begin mei aangehouden.





Het zal je naar gebeuren! Waarom is dit? Wat is hier kicken aan? Kan iemand mij dat uitleggen??
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt ziek ja als je zoiets doet.
Alle reacties Link kopieren
Wat lopen er toch een gestoorde mensen rond!
Alle reacties Link kopieren
Ongelooflijk, te ziek voor woorden:@



Er was een tijdje geleden ook zoiets in het nieuws, toch? Feesten waar mannen bewust het risico op aids opzochten? (Bare-feesten/bareback-ietsigs)
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk!



Ik ben benieuwd hoe de daders berecht zullen worden! Is het poging tot doodslag?
Alle reacties Link kopieren
Dan schep je dus genoegen in andersmans ellende met misschien wel de dood tot gevolg. Dan ben je dus een sadistische moordenaar.
Alle reacties Link kopieren


Wat verschrikkelijk!



Ik ben benieuwd hoe de daders berecht zullen worden! Is het poging tot doodslag?
Ik denk dat het poging tot moord wordt. Heb eens zoiets gelezen over een andere zaak. Het is doelbewust mensen opzoeken om te besmetten.



Gadverdamme, hoe erg het ook is, als je zelf onbeschermd seks hebt gehad, is het je eigen schuld. Dat moet je niet afreageren op anderen.
Alle reacties Link kopieren
Met barebackparties is het een ander verhaal, dan proberen ze zich opzettelijk te laten besmetten.

Soort Russische roulette.



Maar ja, HIV is tegenwoordig chronisch geworden in het westen ipv dodelijk, en daaraan klampen veel homo's zich aan vast. Ze worden onvoorzichtiger, want ze hebben toch nog 30 jaar te leven, zoiets.

Who cares, zo hoor ik er veel praten.



Maar de openingspost, vreselijk. Da's echt poging tot moord.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Beiden zijn voor mij te mesjokke om te willen begrijpen. Welke idioot haalt er genoegen uit om een ander moedwillig -en naar alle waarschijnlijkheid tegen de zin van die ander- bloot te stellen aan HIV? En welke idioot zoekt HIV in hemelsnaam op en duikt bewust en gericht het bed in voor onbeschermde sex met HIV-besmette personen?



Hoe kun je zo ziek zijn dat je een ander zo'n ziekte wilt aandoen? Geen moord, nee een langzaam slopende ziekte. Hoe kun je zoiets zelf willen opzoeken?



Een andere gedachte die dit (met name de opkomst van barebacking, dit artikel mag tot naar ik hoop zéér uitzonderlijk zijn) in mij opkomt; als dit maar niet de inleiding is naar een tijd waarin er weer meer onbegrip en vooroordelen zijn jegens de "gemiddelde" HIV-positieven onder ons.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Des te meer je er over nadenkt, des te gruwelijker het is. Moord is gruwel van de bovenste plank net als een poging tot. Maar als je op zo'n manier besmet raakt, dat is nog net weer meer gruwel. Dan mag HIV tegenwoordig door behandeling vaak gelukkig tot chronische ziekte kunnen komen, maar dan nog zijn de gevolgen groot. Het hele leven ligt overhoop en wordt nooit meer hetzelfde. Bijwerkingen van de cocktails, maatschappelijke vooroordelen waar je mee te maken krijgt, de gezondheidsproblemen die kunnen ontstaan, het zwaard van damocles dat HIV kan zijn, pfff. Het lijkt wel nieuwertijds martelen ofzo.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
Ik zag op een ander forum een link met een nog completer bericht hierover nieuwslink

Wat kun je anders doen dan hier je afschuw over uit te spreken. Ongelovelijk dat je zo ziek van geest kunt zijn.



Hopelijk kwamen deze mannen er binnen 48 uur achter zodat ze nog aan een coctail therapie konden beginnen. Erg belastend maar daarmee kun je besmetting nog wel voorkomen.



Niet alle mannen zijn erdoor besmet geraakt en het blijkt om meer te gaan dan die vier personen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n verhaal wel eerder gehoord en dacht altijd dat 't een broodje aap was (toen ik 't hoorde ging 't over discotheken in Oost Europa meen ik).

Zo ziek, echt niet te geloven.



Overigens zie ik aids niet als chronische ziekte. Als je op 't moment dat je hiv krijgt nog dertig, veertig jaar te leven zou hebben voor je sterft, ben ik nog een jonge dode (62). Aangezien ik van plan ben 100 te worden kan ik pas op mijn 70ste onveilig gaan seksen wil hiv chronisch worden voor mij :).
Alle reacties Link kopieren
Dan wordt het voor mij chronisch. ;)
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
En de moraal van het verhaal nooit afspreken met vreemden voor sexfeestjes.



Als kind worden we al gewaarschuwd door onze ouders om niet met vreemden mee tegaan en als we volwassen zijn gaan we wel naar sexfeestjes met vreemde mannen???
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit zo ziek he, ben echt geschokt. Wat bezielt je om dit soort dingen anderen aan te doen. Ik hoorde net op het journaal dat de daders als reden hadden om op die manier meer mensen om hun heen te hebben die HIV besmet zijn, zodat ze daarmee onveilige sex konden hebben. Hun sexkring van HIV besmette dus te vergroten. Walgelijk!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dan wordt het voor mij chronisch. ;)
Gronisch.....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit zo ziek he, ben echt geschokt. Wat bezielt je om dit soort dingen anderen aan te doen. Ik hoorde net op het journaal dat de daders als reden hadden om op die manier meer mensen om hun heen te hebben die HIV besmet zijn, zodat ze daarmee onveilige sex konden hebben. Hun sexkring van HIV besmette dus te vergroten. Walgelijk!!!!
Zouden ze dan niet weten dat je dubbel besmet kan raken, met zwaardere varianten?



Chronisch. Ik heb gelijk. Niet gronisch.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Geen poging tot moord of doodslag:





Het OM beschuldigt de mannen van zware mishandeling met voorbedachte rade. De maximale straf die de verdachten kan worden opgelegd, is zestien jaar gevangenisstraf.

"De levensverwachting van de slachtoffers is rekbaar wegens medicatie en daardoor kan er geen doodslag of moord ten laste worden gelegd", verduidelijkt de woordvoerder. "Dit is jurisprudentie van de Hoge Raad."
Alle reacties Link kopieren


Geen poging tot moord of doodslag:



ONGELOFELIJK!!!!!!



Ja dat is Nederland, GVD!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee Yas hoe het precies in elkaar steekt, ik weet wel dat die lui een kronkel in hun kop hebben en niet zo'n kleintje ook. Kijk als je bij bewustzijn bent, je hebt onveilige sex. Dan loop je het risico op. Maar als je iemand moedwillig drogeert, daarna injecteert met het HIV virus dan ben je gewoon zo gek als een deurkruk. Zoek dan als je zo nodig onveilige sex wilt hebben met een HIV besmette lotgenoten op ofzo. Op die manier kun je ook je sexkring uitbreiden (al weet ik niet of er veel animo voor is) Ik begrijp hier werkelijk niets van. Ben je dan zo gek in je hoofd om te denken ach met HIV kun je oud worden en van Aids overlijd je niet direct dus hoppa onveilig maar? Het is geen vrijbrief om maar aan te rotzooien. Trouwens worden een hoop mensen zo ziek van alle cocktails meds die ze moeten gaan gebruiken om zo gezond mogelijk te blijven. Dat gun je toch niemand?
Alle reacties Link kopieren
Zoiets had ik wel verwacht. Pakweg 10 jaar geleden waren ze er niet mee weggekomen, dan was het echt wel poging tot doodslag. Misschien zelfs wel moord.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren


Chronisch. Ik heb gelijk. Niet gronisch.



Groningen - Gronisch....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de wet op dit gebied wel gek in elkaar steken. Dus omdat je levensverlengende meds kunt gebruiken is het geen poging tot? :?
Alle reacties Link kopieren
Is het niet Groningen- Gronings?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me een arrest herinneren dat ook ging over een verdachte (HIV-besmet) seks had gehad en die werd geloof ik wel veroordeeld tot poging tot doodslag. (Geloof ik...) Ik heb 'm al opgezocht, zal eens kijken of ik kan vinden wat het verschil is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven