Incident met de auto voor Amsterdam CS

10-06-2017 22:08 675 berichten
et plein voor het monumentale station is ruim afgezet met linten. Volgens de politie is een auto tegen de muur van de metroingang voor het treinstation gereden. Daarbij zijn vijf mensen gewond geraakt, zo meldt een woordvoerder. Twee van hen zijn naar het ziekenhuis vervoerd, de overige drie worden ter plaatse behandeld.

De bestuurder van de auto is aangehouden. Hij zou eerder door agenten zijn aangesproken omdat hij met zijn voertuig op een plek stond waar dit niet mocht. Vervolgens ging hij er vandoor en is hij tegen een muur tot stilstand gekomen. De man wordt momenteel verhoord. De politie onderzoekt de auto en laat weten dat het plein voorlopig afgezet blijft.

Op een foto op de site van AT5 is een zwarte auto te zien met een gebarsten voorruit.

Vijf mensen zijn gewond geraakt, twee van hen moesten naar het ziekenhuis
Vijf mensen zijn gewond geraakt, twee van hen moesten naar het ziekenhuis © ANP
Het tramverkeer rondom CS is gestremd
Het tramverkeer rondom CS is gestremd

Ooggetuigen melden tegen de zender dat er minstens tien politie-auto's ter plaatse zijn en een ambulance. De hoofdingang van het Centraal Station is in verband met de afzetting onbereikbaar. Reizigers kunnen via de West- en Oost-ingang het station bereiken.

Diverse tram- en buslijnen worden omgeleid en ingekort, meldt het vervoersbedrijf GVB. Het incident heeft geen invloed op het treinverkeer, zegt een woordvoerder van de NS.

BRON:Parool http://www.parool.nl/amsterdam/gewonden ... ~a4500220/

Gelukkig geen terroristische aanslag.
Mensenkinderen, wat is het nut van het openen van een topic hierover?!
Perzina schreef:
10-06-2017 22:11
Mensenkinderen, wat is het nut van het openen van een topic hierover?!
Wat denk je? Het staat op actueel he. Over een half uurtje wordt er gesproken over een aanslag en een moslim dader.
Perzina schreef:
10-06-2017 22:11
Mensenkinderen, wat is het nut van het openen van een topic hierover?!
Dat mensen die nu in Amsterdam op hun tram of bus staan te wachten weten dat de kans bestaande is dat hij niet komt?
Perzina schreef:
10-06-2017 22:11
Mensenkinderen, wat is het nut van het openen van een topic hierover?!
Omdat het is gebeurd zeurkous?
Perzina schreef:
10-06-2017 22:11
Mensenkinderen, wat is het nut van het openen van een topic hierover?!
ik vind dit belangrijk nieuws. ga dan niet forummen als je geen topics wil lezen. nuteloos gezeur.
Alle reacties Link kopieren
Het was geen opzet. De bestuurder schijnt onwel te zijn geworden. De politie zoekt het verder uit. (Twitter)
Ttass30 schreef:
10-06-2017 22:14
ik vind dit belangrijk nieuws. ga dan niet forummen als je geen topics wil lezen. nuteloos gezeur.
Belangrijk nieuws? Waarom?
Emma95 schreef:
10-06-2017 22:16
Het was geen opzet. De bestuurder schijnt onwel te zijn geworden. De politie zoekt het verder uit. (Twitter)
Thanks voor de update.
Ik begrijp sowieso niet hoe je daar met een auto komt?
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
10-06-2017 22:16
Het was geen opzet. De bestuurder schijnt onwel te zijn geworden. De politie zoekt het verder uit. (Twitter)
Dit
Rtl nieuws zegt dat de auto op de vlucht was.

Bij het Stationsplein voor het Centraal Station in Amsterdam heeft een automobilist enkele voetgangers aangereden. Twee mensen raakten daarbij zwaargewond.

Volgens de politie stond de automobilist op een plek waar dat niet mocht. Toen hij daarop werd aangesproken door agenten ging hij er vandoor. Hij reed toen enkele voetgangers aan en reed uiteindelijk tegen een muur.

De automobilist is aangehouden en is inmiddels verhoord. Volgens de politie lijkt er geen opzet in het spel. De man zou onwel zijn geworden. "Uiteraard doen we verder onderzoek om het een en ander uit te sluiten", aldus de politie.

Acht gewonden
Er zijn acht gewonden gevallen. Twee personen zijn naar een ziekenhuis vervoerd, zij zijn volgens de politie zwaargewond geraakt.

"Ik hoorde een doffe klap", vertelt ooggetuige tegen RTL Nieuws. "Toen heb ik mij omgedraaid en zag ik een auto. Binnen 30 seconden stond het helemaal vol met politie."

Volgens reageerden omstanders redelijk rustig op het incident. "De man is meteen uit de auto gehaald. Daar was iedereen snel bij."

Gebied afgezet
In verband met het onderzoek van de politie is het gebied recht voor het station afgezet. Reizigers kunnen wel gebruik maken van de andere ingangen. Het GVB legde korte tijd het tramverkeer bij het station stil. Na ongeveer een half uur konden de trams weer rijden via een aangepaste route.

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/auto ... sterdam-cs
Chapeau dat de politie zo allert is.
Ttass30 schreef:
10-06-2017 22:25
Chapeau dat de politie zo allert is.
Misschien iets te alert,waardoor ze alles verdacht vinden.

(En hiermee impliceer ik niets, voor de duidelijkheid)
FiIee schreef:
10-06-2017 22:28
Misschien iets te alert,waardoor ze alles verdacht vinden.

(En hiermee impliceer ik niets, voor de duidelijkheid)
Wat is daar mis mee? ik loop wekelijks over CS, beter allert dan niet.
Het-groepje schreef:
10-06-2017 22:19
Ik begrijp sowieso niet hoe je daar met een auto komt?
Het kan dus wel maar je moet niet zien hoe.
FiIee schreef:
10-06-2017 22:28
Misschien iets te alert,waardoor ze alles verdacht vinden.

(En hiermee impliceer ik niets, voor de duidelijkheid)
Hè? Er is een incident met 8 gewonden. Moeten ze eerst 10 minuten afwachten voor ze ingrijpen ofzo?
Die auto stond ergens waar die niet mocht staan, nogal logisch dat een agent daar op afloopt en de bestuurder verzoekt weg te gaan. Hoezo is dat "te alert" en waar lees jij dat ze de situatie bij voorbaat al "verdacht" vonden?
Leek me vanaf het begin al duidelijk dat het geen aanslag was.
IS is dom, maar niet zo dom dat ze op zo'n raar tijdstip een auto naast een politiebusje parkeren om af te wachten tot ze op de mensen in konden rijden.

Vind het vooral vreselijk voor de slachtoffers en voor de bestuurder die ongewild zoveel mensen heeft verwond.
Alle reacties Link kopieren
Lucylucille schreef:
10-06-2017 22:54
Hè? Er is een incident met 8 gewonden. Moeten ze eerst 10 minuten afwachten voor ze ingrijpen ofzo?
Die auto stond ergens waar die niet mocht staan, nogal logisch dat een agent daar op afloopt en de bestuurder verzoekt weg te gaan. Hoezo is dat "te alert" en waar lees jij dat ze de situatie bij voorbaat al "verdacht" vonden?
Inderdaad.
Auto ongelukken halen nu.nl ook. Waarom dit dan niet?

Overigens is het wel een vaag verhaal.
Zou het een snorder zijn geweest?
Ik vind het een raar verhaal, eerst vlucht die weg van de politie dat kan nog, maar daarna onwel worden? Daar moet vast meer in het spel zitten, misschien drugs ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat onwel geworden maar een vreemd verhaal. Je wordt door de politie aangesproken, rijdt weg en word dan opeens onwel? Bedoelen ze met 'onwel' soms gewoon dat hij totaal gestoord gedrag vertoonde?
.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin dat er meteen weer over wel of geen aanslag gerept wordt. Sjongejonge, dit soort dingen gebeurt toch om de haverklap? Al decennia lang, sinds de auto bestaat.
Alleen maar omdat het bij Amsterdam CS is, moeten jullie meteen weer aan IS denken? Wat een leven, als je zoveel angst de hele tijd meesleept.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
10-06-2017 23:08
Wat een onzin dat er meteen weer over wel of geen aanslag gerept wordt. Sjongejonge, dit soort dingen gebeurt toch om de haverklap? Al decennia lang, sinds de auto bestaat.
Alleen maar omdat het bij Amsterdam CS is, moeten jullie meteen weer aan IS denken? Wat een leven, als je zoveel angst de hele tijd meesleept.
Om de haverklap denk je dat? met een auto die mensen schept op een centraal station, vind je het gek dat er meteen aan een aanslag gedacht wordt in deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat vind ik overdreven en gek. Zo maak je jezelf gek.
Ik werd tijdens mijn fietsweekendje vorige week ook een paar keer bijna geschept door auto's. Dan denk ik heus niet meteen aan IS.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
10-06-2017 23:08
Wat een onzin dat er meteen weer over wel of geen aanslag gerept wordt. Sjongejonge, dit soort dingen gebeurt toch om de haverklap? Al decennia lang, sinds de auto bestaat.
Alleen maar omdat het bij Amsterdam CS is, moeten jullie meteen weer aan IS denken? Wat een leven, als je zoveel angst de hele tijd meesleept.
Vind het vooral heel bijzonder dat volgens iemand hier de politie " te alert is" en " alles verdacht vinden".
Ja, want als ik morgen mijn auto parkeer midden op de Grote Markt in Arnhem en ik dan word aangesproken door een agent is deze " te alert" :bonk:

Verder moet ik weer bijna kotsen van alle aannames op Social media. Nog geen 5 minuten later al de eerste reacties over moslims en de Ramadan ( de bestuurder had zeker niet gegeten overdag, daarom werd hij onwel :nope: )

Massahysterie, het is bijna alsof een bepaalde groep mensen WILLEN dat er een aanslag komt.
Desalniettemin moet de politie ten alle tijden alert en waakzaam zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven