Mijn buren klagen....en ik weet niet wat te doen!

05-06-2007 09:34 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 5 jaar woon ik in mijn huidige huis. In 2002 ben ik de woning gaan huren met mijn toenmalige partner. Het huis verdiende geen schoonheidsprijs, maar na 3 jaar met zijn tweetjes op een tweekamer appartement in een studentenhuis waren we ontzettend blij met deze eengezinswoning.De vorige bewoners hadden het huis en de tuin flink verwaarloost, maar we zijn rustig aan begonnen met het opknappen van de woning. De Woningstichting waarvan het huis is, heeft 1 keer een bouwbedrijf een aantal bomen uit de tuin laten halen, en een paar palen met daaraan ijzerdraad geplaatst ter afscheiding van de straat en van de buren. We zijn begonnen met het opknappen van het huis aan de binnenkant, en hebben de tuin even gelaten voor wat het is. (op het noodzakelijke snoei en maaiwerk na, uiteraard)De binnenkant van het huis was een enorme klus, er hing overal paars bloemenbehang en er was afschuwelijk pleistersierwerk wat allemaal opnieuw aangesmeerd en geschilderd moest worden. Er waren lekkages in de badkamer geweest waardoor ook het plafond er niet uitzag en meer van dit soort klussen. Het huis was aan de binnenkant eindelijk opgeknapt, toen mijn partner en ik besloten in januari 2005 uit elkaar te gaan.Omdat ik toendertijd part-time werkte, ben ik financieel behoorlijk in de problemen geraakt (hoge huur, ex-partner bleek veel schulden te hebben, huursubsidie e.d. liet bijna een jaar op zich wachten). Opnieuw verdween het plaatsen van schuttingen etc..etc.. voor de tuin op de achtergrond. Het vinden van full-time werk en mijn leven weer op de rails krijgen had voor mij prioriteit. Uiteraard hield ik het snoei- en maai werk wel bij.Sinds begin dit jaar zijn mijn wijkgenoten een hetze tegen mij begonnen. Het begon met een handtekeningenactie in de wijk, waarmee men naar de Woningstichting is gestapt om mij te vragen de tuin op te knappen. Deze zou ontsierend voor de buurt zijn. (ik woon in 1 van de armste wijken van mijn woonplaats, met de meeste uitkeringsgerechtigden en veel aso’s) Voor mijn oprit begint het “arme” gedeelte van de wijk, waar de flats e.d. staan, de hangplek en basketbalvelden zich bevinden, achter mij (waar de tuin aan grenst) begint een woonwijk met “gewone, iets beschaafdere mensen”.Deze beschaafdere mensen zijn overigens nooit op het idee gekomen om even een praatje met mij aan te gaan, het is gewoon van de 1 op de andere begonnen met geen gedag meer zeggen en de handtekeningenactie. (mijn buurvrouw waarmee ik wel normaal contact heb, heeft mij van de actie verteld)Na een brief van de Woningstichting naar aanleiding van de handtekeningenactie, heb ik open kaart gespeeld en de Woningstichting mijn problemen op financieel gebied uit de doeken gedaan. Dit is iets waar zij vanaf weten, want mijn ex had een huurachterstand van ruim 3000 EURO die ik betaald heb met een regeling. Zij namen er genoegen mee als ik het snoei en maai werk zou bijhouden en ik heb beloofd dat ik met mijn vakantiegeld schuttingen zou plaatsen.Mijn vakantiegeld krijg ik in juni, maar sinds 3 weken word ik nu bestookt met dreigbrieven, bezoekjes etc..etc.. Meestal kijkt een van de klagende buren zonder een woord te zeggen naar mijn tuin, of laat de hond erin poepen, waarna na 10 minuten de opzichter voor mijn deur staat. De opzichter is een vriendelijke man, maar hij stelt op het moment ook vragen aan mijn huidige vriend. Deze logeerde afgelopen week bij mij ivm met onze vakantie (waarin wij in de tuin hebben gewerkt) en blijkbaar hebben mijn buurtgenoten gesignaleerd dat ik weer zou samenwonen oid. En dit ook weer gemeld aan de Stichting.Ik snap er niks van. Ik heb nooit problemen met mijn wijkgenoten gehad. Ik ben ook niet het tiepe mens waar je last van kunt hebben. Ik werk full-time en ben de rust zelve. Ik ben niet vaak thuis, maar ga lekker naar mijn paard. Ik heb 2 hondjes, maar die lopen altijd aangelijnd en zijn erg braaf. Toen ik in het huis kwam wonen, kreeg ik van de Stichting een prachtig boekwerk waarin men ook omgaan met buurtgenoten uitlegde en dat de Stichting ernaar streeft dat men bij klachten eerst samen om de tafel gaat zitten. De klagers hebben mij echter nooit aangesproken, maar zijn direct gaan doen alsof ik een of andere Tokkie-figuur ben. Naar mijn weten heb ik die mensen nooit wat gedaan, heb altijd netjes gedag gezegd of een praatje gemaakt en nu doen ze alsof ik ja, een aso ben. Alsof er niet met mij gepraat kan worden. Ik snap de aanpak van de Stichting ook niet, waarom deze buurtgenoten zoveel macht geven? Waarom sturen ze ze niet even langs mij zodat ik met ze kan praten?Als ik zelf op mijn buurtgenoten afstap om erover te praten (echt beleefd en beschaafd) negeren ze mij gewoon.Ik weet niet meer goed wat ik moet doen en ben boos en verdrietig. Visioenen van gesnoeide rozenperkjes, dode Koi-karpers en vernietigde bloembakken schieten door mijn hoofd. (dit zou ik nooit doen hoor! Maar het is een prachtige wraakfantasie!)Het stomme is, de klagers zijn echt geen voorbeeldmensen. De 1 parkeert altijd zijn vrachtwagentje in mijn muur waardoor ik scheuren in het huis krijg (hoekhuis met parkeerplaatsen ernaast), de andere heeft 7 loslopende keffers en 2 herders die altijd op straat lopen en mijn hondjes bijten en de tuin volpoepen, de andere laat zijn kinderen in mijn tuin spelen of op de oprit waardoor mijn auto krassen heeft, zelfde kinderen hebben de boom op mijn oprit in de brand gestoken met oud en nieuw.Ik klaag niet, want het stoort me niet heel erg. En meestal kun je kleine irritaties wel met een gesprek oplossen. Mijn woonplezier daalt wel tot het vriespunt. Ik word zo in de gaten gehouden en opgejaagd. Wat kan ik hieraan doen? Brief aan de Woningstichting schrijven? Terug klagen? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Alle reacties Link kopieren
Aansturen op een gesprek met een vertegenwoordiger van de stichting en de bewoners erbij. Laat de betreffende bewoners in het bijzijn van de stichting dan maar duidelijk maken, wat nou precies het probleem is. Waar ik me trouwens over verbaas is dat de vorige bewoners de woning kennelijk niet in originele staat hebben teruggebracht en dat de stichting daar verder geen actie in heeft ondernomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet goed waarom jullie zelf zulk extreem achterstallig onderhoud aan een huurwoning moeten opknappen. Ik dacht dat de woningstichting daarvoor verantwoordlelijk is. Maar dat terzijde.



Je buren ken ik niet, misschien zijn het wel über-zeikerds, maar ik vind 5 jaar wel errug lang, om de boel de boel te laten. Volgens mij heb je als bewoner ook de plicht om de tuin enigzins toonbaar te hebben. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar oude buren van ons kregen wel een keer een brief van de gemeente dat ze hun tuin moesten aanpakken. Anders kwam de gemeente dat doen en werden de kosten op hen verhaald.



Als ik je verhaal zo lees dan denk ik, als je een paard kunt houden, kun je toch ook wel een paar vlechtschermen met toebehoren betalen.



Jij bent dan misschien niet veel thuis, je buren wellicht wel. En die zitten nou naar jouw teringzooi te kijken. Al 5 jaar. Dat ze het na 4 jaar welletjes vinden kan ik me voorstellen. Het was wel aangenamer geweest als ze het met jou hadden opgenomen, ipv met de woningbouwvereniging. But then again, je bent er bijna nooit.........
Alle reacties Link kopieren
Hi Loomi:



wat het paard betreft, ik begrijp dat mensen zich dat afvragen, maar mijn paard is 20 en dus niet meer verkoopbaar. Toen mijn problemen begonnen ben ik hem ook voor 50% gaan verhuren om de kosten te drukken. Ik kan mijn opa niet wegdoen na al die tijd omdat ik een schutting moet kopen?



Verder:



Ik begrijp ook wel dat de buren het vervelend vinden om tegen mijn grasveld aan te moeten kijken, want dat is het: een grasveld met een boom. Er staat geen omheining om en dat stoort de buren.



Ik wil mijn tuin ook opknappen, maar hij is 14 meter diep en een schuttingdeel kost rond de 24 EURO. Ik heb vanaf 2005 elke maand maar 150 EURO gehad om van te leven. Mijn ex waarmee ik tot die tijd samenwoonde, dat is een heel lang verhaal. Maar het komt er op neer dat ik het gewoon financieel klote heb gehad, erg lang.



Die schutting kan ik nu ook kopen, en mijn vriendje en familie geven mij met mijn verjaardag ook tuinspullen, maar de manier waarop de buren zich naar mij toe gedragen vind ik verdrietig.



Ik ben echt een heel normaal mens, en als ik niet thuis ben, dan hadden ze toch een keertje een briefje kunnen schrijven?



Ze houden me zo goed in de gaten dat ze blijkbaar wel weten op welke dagen mijn vriend bij mij logeert en ik kom ze echt wel dagelijks tegen. Maar nooit, nooit een woord over die tuin. Sinds een half jaar praten ze trouwens helemaal niet meer tegen mij.



Mijn directe buren, daar kan ik prima mee overweg. We wonen al jaren naast elkaar en spreken elkaar regelmatig. Zij storen zich nergens aan. Waarom mijn achterburen en mensen van een huizenblok verderop dan dit soort acties ondernemen, ik kan er met mijn pet niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar ik ben het toch wel met Loomii eens. Het paard zal dan niet meer verkoopbaar zijn, maar de stalling, verzorging en voer moet wel betaald. Ook heb je twee hondjes die ook kosten met zich meebrengen.

Daar heb je, ondanks dat je het zoals jij zegt arm hebt gehad, dus wél geld voor.

Intussen laat je vijf jaar lang je tuin links liggen en dat gaat op een gegeven moment knagen bij mensen. Hoe dat nu zit met de opknapkosten van je huis snap ik ook niet. Je bent blijkbaar in een soort afbraak terecht gekomen en moest die zelf opknappen. Ik denk dat je daar dus wel bewust voor getekend hebt en dat schept verplichtingen. En voldoe je na vijf jaar nog niet aan die verplichtingen dan zal ook je woningbouw niet echt heel blij zijn. Natuurlijk is het niet leuk dat je ex je laat zitten met schulden. Maar je hebt getekend voor iets en je wordt aan de afspraken gehouden. En vijf jaar zou ruimschoots genoeg tijd moeten zijn om je huis en tuin op te knappen. Daar gaat een woningbouw vanuit.



Ik zou het ook niet prettig vinden als buren me scheef aankeken. Maar als buur zou ik het ook niet prettig vinden vijf jaar tegen een braakliggende tuin aan te kijken.



Alle reacties Link kopieren
Hi L.I.,



duidelijk verhaal over opa ;) En fijn dat je ieg geen heibel hebt met je directe buren.



Waarom de andere buren zo doen....geen idee. Misschien hebben ze iets nodig om zich druk over te maken.



Ik had een keer het lef om een buurvrouw te zeggen dat ik graag een keer hun rozen, die een meter in onze tuin hingen, wilde snoeien en of ze het wellicht een goed idee vond om dat een keer gezamenlijk aan te pakken.

Ze speerde naar binnen en daar kwam d'r vent de tuin in rennen. Dat ik het niet in mijn hoofd moest halen tegen zijn vrouw te praten.  

En daarna was het bonje. Het was voor die tijd gewoon goedemorgen/ goedemiddag/ lekker weertje, dus waar dat ineens vandaan kwam.......beats me! Gewoon rare lui.



Als het hun dagvulling is om jou in de gaten te houden is het misschien wijsheid om er verder geen issue van te maken, gewoon zsm de schuttingen te plaatsen en dan lekker uit het zicht te verdwijnen.
Ik snap niet echt wat het probleem van die buren is, is jouw tuin niet in orde?

Wat een gezeik zeg! Zo erg kan het toch niet zijn?

Als je je een weekendje druk maakt is het zo opgelost.

Even snoeien en wieden, rotzooi er uit vissen en bij het grof vuil.

Dan vraag je aan de Stichting of je een leninkje mag voor een schutting en een paadje te laten plaatsen die je dan langzaam afbetaalt.

Verder koop je wat zakjes zaad voor 50 ct bij de praxis en dat zaai je in de tuin zodat er bleoemtjes in komen te staan.

Djeez, ik wou dat ik een tuin had!
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er trouwens over onderhoud van de tuin in het huurcontract?



Bedankt lolotte, was ik net door L.I.'s verhaal een beetje meer empatisch geworden richting haar kant, schoffel jij dat weer onderuit!  :D Maar hoe dan ook, sneaky briefjes sturen en achter iemands rug om naar de woningbouw vind ik niet tof. Maar ja....4 jaar tegen een ravage-tuin aankijken is ook niet tof.
Alle reacties Link kopieren
Hi Lolotte!



Ja, ik snap wel waarom mensen niet denken van; flikker je huisdieren eruit. Maar ik vind dat erg moeilijk. Mijn paard is 20 en echt, echt, echt onverkoopbaar, dan moet opa naar de slacht. En dat zou ik echt vreselijk vinden na zoveel jaar trouwe dienst. Ik hou van hem! Net als mijn hondjes. Ze zijn 4 en 6, ik wil ze niet in een asiel stoppen en maar kijken waar ze terechtkomen. Ik zou daar niet mee kunnen leven. Overigens leef ik liever zelf de hele week op een boterham dan dat ik mijn beesten geen eten kan geven. Dus het is echt niet zo geweest dat ik duur honden en paardenvoer verkies boven een schutting. Het zijn levende wezens waar ik van hou en die ik al jaren heb. Het paard heb ik al voor 50% verhuurd toen het te moeilijk werd, en dus kost hij mij geen honderden euro's per maand.



Het probleem is ook niet zozeer dat ik niet begrijp dat een tuin er netjes bij moet liggen. Het is een grasveld. Geen autosloop of vuilnisbelt.



Het steekt mij meer dat de manier waarop de achterburen dit aanpakken. Ik ben echt geen proleet of iemand die je de huid volscheldt als je iets met mij wilt bespreken. Ik ben eerder de idioot die in tranen uitbarst, zeg maar.



De tuin heeft voor betreffende achterburen wel jaren dienst gedaan als speeltuin voor de kinderen en hondenuitlaatveld. Heb ik ze nooit over gehoord.



Het is dan (voor mij) ook eerder de vraag hoe ik weer op goede voet met de beste mensen kom te staan. Ik snap hun gedrag naar mij niet.
Alle reacties Link kopieren
Ivy,



wat een rotsituatie. Natuurlijk doe je je dieren niet weg, die waren er al in de tijd dat het nog wél goed ging financieel, dat een en ander er nu anders voorligt kan een ieder overkomen en de redenatie volgen dat je dan je huisdieren maar weg moet doen om je schutting te kopen en je tuin op te knappen zou betekenen dat niemand in beginsel huisdieren zou moeten nemen omdat er altijd het risico bestaat dat je in financieel zwaar weer kan komen, of het zou betekenen dat de dieren moeten worden ingeleverd wanneer het even niet gaat, lijkt mij ook niet helemaal kies. Dieren zijn niet een object wat je kan verruilen voor een schutting, of waar je op kan bezuinigen, volstrekt logisch dat dat geen optie voor je is en dat je opa wilt verzorgen tot de laatste snik.

Aangaande je buren, ik denk dat je je vooral moet proberen in te leven in het waarom van het handelen van de buren om zo een manier te vinden om ermee om te gaan. Ik ben geneigd te denken dat een groot probleem in achterstandswijken is dat mensen zich simpelweg stierlijk vervelen. Ze moeten iets hebben om lekker over te kunnen ouwehoeren tijdens een bakkie en als er niks te zeiken meer valt wordt er net zolang gezocht tot er iets gevonden is waar men zich vervolgens keihard in vastbijt. Mocht dit het geval zijn dan is het denk ik inderdaad het beste om een schutting te regelen, ben je van al het gedoe af want je haalt de angel eruit. Vooral niet de confrontatie aangaan, dat drijft de boel op de spits omdat het ze weer stof tot kletsen geeft. Je bent momenteel gewoon de lokale bezigsheidseenheid, dat kan je natuurlijk óók opvatten als een compliment.
Alle reacties Link kopieren
Is het enige probleem dan dat je je gras niet goed maaide, want een schutting is toch niet verplicht? Als hun tuin aan de jouwe grenst en ze willen een schutting kunnen ze hem zelf plaatsen. Of was het gewoon wel echt een jungle?



Ik zou eens proberen bij ze langs te gaan. Ze dus niet op straat aanspreken oid, maar gewoon 's avonds aanbellen en ze evt. uitnodigen voor een kop koffie om het uit te praten. Dan kun je het rustig uitleggen zonder dat je genegeerd wordt en ook vragen wat precies het probleem is. Ik snap dat het niet lekker voelt dat ze gelijk naar de woningbouwstichting zijn gegaan, maar als je dit probeert op te lossen door te klagen bij die stichting doe je eigenlijk hetzelfde. Ik neem aan dat je buurvrouw je ook wel kan vertellen wie de aanstichters zijn van dit gedoe?



(anders heeft Fleurtje misschien nog wel een goede oplossing?;))
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Ik voel met TO mee.  Heb zelf ook meegemaakt dat mensen veel liever anoniem gaan klagen  (over bouw van een huis dat iedereen prachtig vond toen het er eenmaal stond; zèlfs de klagers)  dan dat ze gewoon eens naar je toestappen om ergens over te praten.

Een zeer nare en achterbakse manier van doen vind ik dat,  onze overheid en ook de woningbouwverenigingen zouden daar veel alerter op moeten zijn.  Vaak blijken er maar een paar "ophitsers"  nodig te zijn en dan gaat de rest van de straat gewoon meedoen, op een enkeling na die zelf kan nadenken en een eigen oordeel kan vormen.  Op zo'n moment merk je dat veel mensen eigenlijk hersenloze meelopers zijn.  En als dan achteraf blijkt dat al die trammelant totaal onnodig was zijn ze weer stil.
Alle reacties Link kopieren


Ik voel met TO mee.  Heb zelf ook meegemaakt dat mensen veel liever anoniem gaan klagen  (over bouw van een huis dat iedereen prachtig vond toen het er eenmaal stond; zèlfs de klagers)  dan dat ze gewoon eens naar je toestappen om ergens over te praten.

Een zeer nare en achterbakse manier van doen vind ik dat,  onze overheid en ook de woningbouwverenigingen zouden daar veel alerter op moeten zijn.
  Vaak blijken er maar een paar "ophitsers"  nodig te zijn en dan gaat de rest van de straat gewoon meedoen, op een enkeling na die zelf kan nadenken en een eigen oordeel kan vormen.  Op zo'n moment merk je dat veel mensen eigenlijk hersenloze meelopers zijn.  En als dan achteraf blijkt dat al die trammelant totaal onnodig was zijn ze weer stil.





Ben het verder wel met je eens, maar de overheid??? Mensen zouden zich toch normaal moeten kunnen gedragen zonder dat daar allerlei wijkbijeenkomsten, coaches en buurtregisseurs aan te pas komen?
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk doe je je dieren niet weg, Dieren zijn niet een object wat je kan verruilen voor een schutting, of waar je op kan bezuinigen, volstrekt logisch dat dat geen optie voor je is en dat je opa wilt verzorgen tot de laatste snik.
Eens met Zelide!

Daarbij, de kosten die je moet maken om een een dier naar een asiel te brengen liegen dr ook niet om, en dan krijg je weer van die dumpingen in het wilde weg.



Sinds wanneer moet een tuin omheind zijn met een afrastering? Ik vind t trouwens ook behoorlijk onbeschoft dat andermans honden in jouw tuin poepen!!!!!

Wat zegt de woningbouw nou zelf over de tuin? Als het echt overwoekerd is of vol rotzooi staat wat ongedierte aantrekt trekken ze toch wel aan de bel?



Het is moeilijk te bepalen of jouw tuin ontsierend is voor de straat, en wie bepaald dat of het ontsierend is? Wat is er mis met een gemaaid grastuintje?

Ik vind t trouwens ook heel walgelijk dat zulke dingen op touw worden gezet zonder eerst een overleg te hebben met de betrokkene.
je kunt e.e.a. nakijken in je huurcontract, mar als er ooit een afrastering aanwezig is geweest, ben jij verplicht om die te onderhouden. Volgens mij kun je ook verplicht worden om er een te plaatsen, dus ik denk dat de woningbouw wel degelijk van je kan eisen dat je een schutting plaatst.



En ja als je tuin idd een puinhoop is, kan ok de woningbouw en zelfs de gemeente je verplichten om er iets aan te doen. Vanaf hier kan ik niet beoordelen hoe erg het is, maar als jouw tuin vol ligt met hondenpoep, dan kan ik me voorstellen dat de buren daar niet blij van worden. en jij kunt wel beweren dat de poep in jouw tuin niet van je eigen honden is, maar bewijs dat maar eens. Lijkt me een goede reden om wel een schutting te plaatsen, geen vreemde honden mee in je tuin.



ben het wel met je eens dat het vrij flauw is dat je buren gelijk bij de woningbouw zijn gaan klagen zonder e.e.a. eerst met jou te bespreken.

 Dat wil niet per definitie zeggen dat hun klachten ongegrond zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de tuin een beetje omschrijven:



Ik heb een eensgezins-hoek-woning. De achtertuin is ongeveer 14 meter diep en 5 meter breed. De tuin grenst aan een ander huis met de achterzijde van de tuin (dus mijn "eindstuk"), die volledig is afgeschermd door een schutting en carport van de klagende partij. Daar staan 2 naaldbomen. Tot de helft van de tuin staat schutting, daarna komt een naaldboom die een soort enorme paraplu vormt over het midden van de tuin.



Vanaf dat stuk houdt de schutting op en komen er 2 paaltjes waartussen een draad is gespannen. Dit loopt tot mijn achterdeur.



Bij mijn achterdeur is een terrasje van ongeveer 2 bij 5 meter.



Ik heb buren, maar die hebben nooit geklaagd en vinden mijn tuin zo'n ramp niet. Tussen onze tuinen staan appelboompjes en struikjes.



De afgelopen week heb ik de "paraplu" helemaal gekortwiekt en de tuin gespit en geharkt. Het snoeiafval ligt in bundels langs het hek met de draad en wordt eind van de maand pas opgehaald door de Vuilnisdienst.



In de hoek van de schutting ligt ook snoeiafval en een deel van de kapotte schutting die ik heb verwijderd. Wordt ook opgehaald.



Eind van de maand komt het tuincentrum schuttingen brengen om het helemaal dicht te maken tot mijn achterdeur.



Maar ondetussen loopt "de buurt" dagelijks langs, werpt zwijgend een blik (ook als ze mij zien) en bellen vervolgens de wijkopzichter van de Woningbouw die dan komt vragen wanneer ik het afval laat ophalen.



Daarna gaat hij vragen stellen over mijn relatie, want volgens "de buurt" zou ik samenwonen, zij signaleren namelijk regelmatig mijn vriends auto en hemzelf.



Wat klopt, hij logeerde afgelopen week bij mij omdat hij vakantie had en ook in de tuin heeft gewerkt.



Ik snap niet wat mijn vriend ermee te maken heeft en waarom ze zelf niet iets tegen mij zeggen, maar gelijk bellen. Als ik iets roep in de trant van: mogguh, middag! En een gesprek wil aangaan, wordt ik genegeerd.



Oh ja, mijn hondjes roepen ze wel bij zich.



Ik snap die mensen niet meer. Ik moet wel melden dat geen van de klagers overdag werkt en dus misschien niks beters te doen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Dat het fatsoenlijker is om naar jou toe te stappen, helemaal mee eens.

Maar dat een onverzorgde tuin je woongenot verziekt dat snap ik ook wel. Er staat geen schutting omheen, de honden schijten in je tuin (ja het is aso om je hond dat te laten doen, maar het gebeurt toch en jij laat het gebeuren door je tuin open te laten) en nu ligt er allemaal afval.

Gezellig....



Hebben alle buren een schutting om hun tuin? Vast niet. En schijten de buurthonden ook in hun tuin? Dat denk ik ook niet. Dus het ligt niet alleen aan het ontbreken van een schutting denk ik zo.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Ik voel met TO mee.  Heb zelf ook meegemaakt dat mensen veel liever anoniem gaan klagen  (over bouw van een huis dat iedereen prachtig vond toen het er eenmaal stond; zèlfs de klagers)  dan dat ze gewoon eens naar je toestappen om ergens over te praten.

Een zeer nare en achterbakse manier van doen vind ik dat,  onze overheid en ook de woningbouwverenigingen zouden daar veel alerter op moeten zijn.
  Vaak blijken er maar een paar "ophitsers"  nodig te zijn en dan gaat de rest van de straat gewoon meedoen, op een enkeling na die zelf kan nadenken en een eigen oordeel kan vormen.  Op zo'n moment merk je dat veel mensen eigenlijk hersenloze meelopers zijn.  En als dan achteraf blijkt dat al die trammelant totaal onnodig was zijn ze weer stil.



Ben het verder wel met je eens, maar de overheid??? Mensen zouden zich toch normaal moeten kunnen gedragen zonder dat daar allerlei wijkbijeenkomsten, coaches en buurtregisseurs aan te pas komen?
We zijn het volledig met elkaar eens Websje.  Dat bedoel ik ook:  de overheid zou niet zomaar elke klacht en bezwaarschrift de ambtelijke molen in moeten mikken maar gewoon de vraag stellen of men al heeft geprobeerd om in onderling overleg tot een oplossing te komen.

Het schrijven van een klachtenbrief is zo gebeurd en daarna is het probleem opeens officieel geworden.  Terwijl die mensen nog te belazerd zijn om eens naar hun buren toe te stappen en er over te praten.

Wat heeft de wijkopzichter er overigens me te maken of jij wel of niet samenwoont? Die gaat daar toch helemaal niet over?illegaal onderverhuren zou een ander verhaal zijn, maar daar is toch geen spake van.



En ik begrijp dat er volgende maand een schutting komt en het afval weggehaald wordt. Dan is het toch opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het maar eeb vreemd verhaal.



ik zie ook niet in waarom de wijkopzichter informeerd naar je vriend. mag je daar niet samen wonen, heb je een uitkering/aanvulling of iets dergelijk? anders zie ik niet eens in waarom je er antwoord op zou geven. je hoeft je prive leven niet aan elke nieuwsgierige neus te hangen.



wat betreft de buurt. ik denk dat je nog heel even de tanden op elkaar moet zetten. wanneer je schutting er staat en alle afval weg is, zal het vanzelf weer verdwijnen.



gewoon dom kijken en lachen blijven dus. je zaakjes op orde stellen, en je prive leven prive houden (tenzij het verplichtingen zijn natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
quote: Tenderlover reageerde

We zijn het volledig met elkaar eens Websje.  Dat bedoel ik ook:  de overheid zou niet zomaar elke klacht en bezwaarschrift de ambtelijke molen in moeten mikken maar gewoon de vraag stellen of men al heeft geprobeerd om in onderling overleg tot een oplossing te komen.

Het schrijven van een klachtenbrief is zo gebeurd en daarna is het probleem opeens officieel geworden.  Terwijl die mensen nog te belazerd zijn om eens naar hun buren toe te stappen en er over te praten.

Dan zijn we het inderdaad eens, verkeerd gelezen;)
Dat zeg ik....
Hoi TO, volgens mij moet jij gewoon wat meer schijt aan de buurt hebben.

Maak een praatje met die opzichter, maar als hij vragen gaat stellen die hem niks aangaan en jou niet voorkomen als oprechte interesse, verander je gewoon het onderwerp.

Daarnaast, je hebt al je best gedaan in de tuin, dus nu is het toch goed? Er komt een schutting en het afval wordt opgehaald. Ik denk dat bepaalde buren een groter probleem hebben dan jij. Laat je niet op de kop zitten.

Praten met deze mensen heeft niet zo veel zin denk ik, het heeft ook geen zin om je te beklagen over het feit dat ze het via jou hadden moeten doen, of een briefje in je bus hadden moeten doen. Hebben ze niet gedaan, dat is gewoon hun asociaalheid.

Concentreer je op de leuke buren en zorg verder dat er (binnen redelijke grenzen) niet over je tuin te klagen valt. En zorg dat die stinkhonden van hun niet in jouw tuin kunnen schijten ;-)



Succes!
quote: Lovely Ivy schreef



Mijn vakantiegeld krijg ik in juni, maar sinds 3 weken word ik nu bestookt met dreigbrieven, bezoekjes etc..etc.. Meestal kijkt een van de klagende buren zonder een woord te zeggen naar mijn tuin, of laat de hond erin poepen, waarna na 10 minuten de opzichter voor mijn deur staat. De opzichter is een vriendelijke man, maar hij stelt op het moment ook vragen aan mijn huidige vriend. Deze logeerde afgelopen week bij mij ivm met onze vakantie (waarin wij in de tuin hebben gewerkt) en blijkbaar hebben mijn buurtgenoten gesignaleerd dat ik weer zou samenwonen oid. En dit ook weer gemeld aan de Stichting.

Ik vind het maar een raar verhaal.

Zijn die dreigbrieven anoniem, hoeveel heb je er gehad en wat stond erin?

Wat heeft de woningstichting ermee te maken of jij samenwoont of niet?



Een beetje verwaarloosde tuin lijkt me geen ramp. Maar misschien heeft er de afgelopen vijf jaar, met al dat klussen, ook regelmatig sloop- en bouwafval in de tuin gestaan? En gooit iedereen ook nog zijn peuken tussen de hondepoep?



Kan het zijn dat mensen zich nog aan andere dingen storen en dat die tuin gewoon de druppel is? Heb je met dat verbouwen soms geregeld voor geluidsoverlast gezorgd? Of zijn je hondjes alleen thuis als jij er niet bent, en janken ze veel zonder dat jij het weet?
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er gedacht wordt dat ik vind dat je je dieren weg moet doen. Dat is niet de reden dat ik die erbij heb gehaald. Reden was dat dieren een behoorlijke kostenpost kunnen zijn. Hoe je daar verder mee omgaat is aan jou.

Ik begrijp niet wat een soort van opzichter met jouw privézaken te maken heeft. Tenzij je inderdaad allerlei regelingen hebt waarbij het hebben van een partner, dus extra inkomen, ervoor kan zorgen dat die beeindigd kunnen worden.

Wat ik niet terug krijg uit mijn posting, maar wat ik wel belangrijk vind is waar jij bij het aan gaan van je huurcontract voor getekend hebt. Stonden daar afspraken in over het opknappen? Het spijt me, maar ik vraag me af waarom het zo ontzettend lang moet duren om alles op te knappen. Ik begrijp wel dat daar een kostenplaatje aan hangt, maar in het begin (je hebt er zo'n drie jaar samen gewoond, toch?) heb je die kosten toch kunnen delen? Was het werk incl. tuin zoveel dat je er nu niet klaar mee bent? Dan lijkt mij dat je ergens een enorme fout hebt gemaakt, je hebt getekend voor een verwaarloosd huis en hebt geen kosten bij de verhuurder wegens het opknappen kunnen verhalen. Ergens klopt er iets niet of heb je een domme actie ondernomen of ontzettend langzaam gedaan met opknappen.



Alle reacties Link kopieren




quote: Lovely Ivy schreef



Mijn vakantiegeld krijg ik in juni, maar sinds 3 weken word ik nu bestookt met dreigbrieven, bezoekjes etc..etc.. Meestal kijkt een van de klagende buren zonder een woord te zeggen naar mijn tuin, of laat de hond erin poepen, waarna na 10 minuten de opzichter voor mijn deur staat. De opzichter is een vriendelijke man, maar hij stelt op het moment ook vragen aan mijn huidige vriend. Deze logeerde afgelopen week bij mij ivm met onze vakantie (waarin wij in de tuin hebben gewerkt) en blijkbaar hebben mijn buurtgenoten gesignaleerd dat ik weer zou samenwonen oid. En dit ook weer gemeld aan de Stichting.

Ik vind het maar een raar verhaal.

Zijn die dreigbrieven anoniem, hoeveel heb je er gehad en wat stond erin?

Wat heeft de woningstichting ermee te maken of jij samenwoont of niet?



Een beetje verwaarloosde tuin lijkt me geen ramp. Maar misschien heeft er de afgelopen vijf jaar, met al dat klussen, ook regelmatig sloop- en bouwafval in de tuin gestaan? En gooit iedereen ook nog zijn peuken tussen de hondepoep?



Kan het zijn dat mensen zich nog aan andere dingen storen en dat die tuin gewoon de druppel is? Heb je met dat verbouwen soms geregeld voor geluidsoverlast gezorgd? Of zijn je hondjes alleen thuis als jij er niet bent, en janken ze veel zonder dat jij het weet?





Hi Korenwolf,



ik zal het nog een beetje toelichten.



Er is geen sprake van eerdere overlast geweest. Mijn ex had een bus en er heeft nooit afval in de tuin gestaan, we konden alles wat met verbouwen overbleef gelijk wegbrengen. Nog een verduidelijking: de hondenpoep is niet van mijn honden. In mijn woonplaats geld een aanlijnplicht en je drollen moet je opruimen. Mijn honden laat ik buiten en aan de lijn uit, met poepschep en zak. De drollen in de tuin (die van de klagende buren) die ruim IK op.



Ik rook niet, dus er liggen geen peuken in mijn tuin. Het is een omgespit en aangeharkt veld met gras. En een stuk schutting.



Ik woon in een hoekhuis en heb slechts aan 1 kant directe buren, deze hebben nog nooit geklaagd over mijn honden, sterker nog: je hoort mijn honden niet. Deze buren hebben ook nooit geklaagd over de tuin. Ik weet dat mijn honden niet janken, omdat mijn buurvrouw dat zeker aan mij zou melden. En ik ken mijn honden.



De klagers zijn mensen die niet tegen mijn huis aanwonen, hun carport grenst aan het achterste gedeelte van mijn tuin. Hier staat een schutting en bomen.



De  "dreigbrieven"  komen van de woningstichting. Dat er buren klagen over de tuin.



En ik vind inderdaad dat een Woningstichting er geen drol mee te maken heeft wanneer mijn vriend bij mij slaapt, maar het verbaasd me dat de buurt dat blijkbaar wel weet, maar niet tegen mij wenst te praten.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven