topman slaat dochtertje dood

06-06-2007 11:35 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
bron: Het Nieuwsblad





Topman slaat dochtertje (2) dood



Yanire Izaga, het tweejarig dochtertje van de Spaanse zakenman Alberto Izaga, is overleden aan haar verwondingen. Haar vader, een 36-jarige topman bij de verzekeringsmaatschappij Suisse Re in Londen, had het meisje in een diepe coma geslagen.Yanire was zondagmorgen met ernstige hoofdwonden in het ziekenhuis opgenomen. Buren belden rond 8u de hulpdiensten nadat ze een huilend kind en een gillende vrouw hadden gehoord. In het appartement van de familie vonden de ambulanciers Yanire bewusteloos op de grond met zeer ernstige hoofdwonden. Naast het kindje stond Alberto Izaga in zijn ondergoed. Hij was erg verward en niet in staat om verhoord te worden.



Volgens een finacieel journalist was de druk op de zakenman heel groot. 'Mensen in zijn functie werken van 's morgens vroeg tot laat in de nacht, en elke beslissing moet de juiste zijn. Alberto leek nochtans goed om te gaan met al die druk, hij zag er vrij ontspannen uit en was heel grappig.' Het verbaast de journalist dan ook dat net hij door het lint ging.



Alberto Izaga werd aangehouden en onder permanente bewaking geplaatst. Psychiaters vrezen dat hij zelfmoord zal plegen.



Brr... las het net op de website van de krant. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Jee, wat een vreselijk verhaal! En dat arme kind!!!



Maar hebben ze dit dan echt niet zien aankomen bij die man?? Is het echt zo dat je van het een op het andere moment volledig kan flippen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook maar griezelig. Blijkbaar had niemand ooit iets aan hem gemerkt. Men dacht net dat hij heel goed met de druk van zijn job kon omgaan. Hij leek niet gestresseerd, was vrolijk etc...



In een ander artikel (maar ik vind het niet meer) heb ik gelezen dat hij stemmen hoorde die hem zeiden dat hij zijn dochter moest slaan... Blijkbaar is dat ineens heel plots gebeurd. Als die man echt geestesziek is (geworden), dan vind ik het ook vreselijk voor hem. Stel je voor dat je in een psychose je dochtertje vermoord en dat achteraf beseft.



Maar ik weet niet precies wat er gebeurd is, dus op dit moment vind ik het vooral vreselijk voor moeder en kind. Zelfs als het kindje niet overleden was (wat afschuwelijk is), zou het toch voor de rest van haar leven getraumatiseerd zijn... Als je papa, waar je van houdt en naar wie je opkijkt, zoiets opeens doet...

Voor de moeder moet het ook verschrikkelijk zijn. Ze was erbij en heeft haar dochtertje proberen te beschermen, maar dat is blijkbaar niet helemaal gelukt.



Ik vind het ook moeilijk te begrijpen hoe zoiets ineens kan gebeuren.
Alle reacties Link kopieren


Ik vind het ook maar griezelig. Blijkbaar had niemand ooit iets aan hem gemerkt. Men dacht net dat hij heel goed met de druk van zijn job kon omgaan. Hij leek niet gestresseerd, was vrolijk etc...



In een ander artikel (maar ik vind het niet meer) heb ik gelezen dat hij stemmen hoorde die hem zeiden dat hij zijn dochter moest slaan... Blijkbaar is dat ineens heel plots gebeurd. Als die man echt geestesziek is (geworden), dan vind ik het ook vreselijk voor hem. Stel je voor dat je in een psychose je dochtertje vermoord en dat achteraf beseft.



Maar ik weet niet precies wat er gebeurd is, dus op dit moment vind ik het vooral vreselijk voor moeder en kind. Zelfs als het kindje niet overleden was (wat afschuwelijk is), zou het toch voor de rest van haar leven getraumatiseerd zijn... Als je papa, waar je van houdt en naar wie je opkijkt, zoiets opeens doet...

Voor de moeder moet het ook verschrikkelijk zijn. Ze was erbij en heeft haar dochtertje proberen te beschermen, maar dat is blijkbaar niet helemaal gelukt.



Ik vind het ook moeilijk te begrijpen hoe zoiets ineens kan gebeuren.
Vreselijk voor de moeder???? Ik vraag me af wat haar rol/aandeel in het verhaal is. Lekker machteloos toekeikend hoe haar ega haar kind aftuigd??? Ik geloof er niks van dat zij heeft geprobeerd haar dochtertje te beschermen. Ik zou mijn leven hebben gegeven om mijn kind te beschermen!!!!!! Maar goed, ik weet niet wat en hoe en moet het doen met dit artikeltje, dus ik reageer vast te overtrokken.
Alle reacties Link kopieren
Snap die moeder niet:o dan doe je toch alles om je dochtertje te beschermen???
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, dat talent van vivaforummers om precies te weten hoe de vork in de steel zat, en daarom ook razendsnel conclusies te kunnen trekken.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, dat talent van vivaforummers om precies te weten hoe de vork in de steel zat, en daarom ook razendsnel conclusies te kunnen trekken.
Precies, want iid, hoogstwaarschijnlijk stond die moeder werkeloos toe te kijken, of, mss was ze haar man wel aan het aanmoedigen.... Mss kunnen de dames hierboven het vertellen ? Zij waren er immers bij....
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Mss had die vader eerst die moeder tegen de grond geslagen. Of haar opgesloten in een andere kamer, of zichzelf en dochter in een andere kamer opgesloten. Of sloeg hij ineens zo hard dat het kwaad al geschied was voordat moeder kon reagere.. Er zijn zoveel opties.



Wel echt verschrikkelijk voor het meiske en haar moeder/familie
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Mss had die vader eerst die moeder tegen de grond geslagen. Of haar opgesloten in een andere kamer, of zichzelf en dochter in een andere kamer opgesloten. Of sloeg hij ineens zo hard dat het kwaad al geschied was voordat moeder kon reagere.. Er zijn zoveel opties.



Wel echt verschrikkelijk voor het meiske en haar moeder/familie
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
En zo zien we maar weer dat het niet alleen Tokkies zijn die hun kinderen mishandelen.
Alle reacties Link kopieren




quote: Margaretha2 reageerde



Heerlijk, dat talent van vivaforummers om precies te weten hoe de vork in de steel zat, en daarom ook razendsnel conclusies te kunnen trekken. Precies, want iid, hoogstwaarschijnlijk stond die moeder werkeloos toe te kijken, of, mss was ze haar man wel aan het aanmoedigen.... Mss kunnen de dames hierboven het vertellen ? Zij waren er immers bij....



In iedergeval staat vast dat JULLIE niet kunnen lezen..........Ik geef nl. in mijn posting aan dat ik het verhaal NIET ken en dat ik daarom vast overtrokken reageer........DUS.........
Alle reacties Link kopieren
Ja, jij , maar er was nog iemand die gelijk naar beschuldigend naar de moeder wijst. Bovendien allemaal vragen in jouw post wijzen ook (indirect) naar de moeder, en je laatste zin komt heel sarcastisch op me over. (maar dat heb ik dan blijkbaar verkeerd opgevat.)





T is en blijft iig erg... Vraag me wel af idd hoe de vader zo ver is gekomen.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren




quote: borodini reageerde





quote: Margaretha2 reageerde



Heerlijk, dat talent van vivaforummers om precies te weten hoe de vork in de steel zat, en daarom ook razendsnel conclusies te kunnen trekken. Precies, want iid, hoogstwaarschijnlijk stond die moeder werkeloos toe te kijken, of, mss was ze haar man wel aan het aanmoedigen.... Mss kunnen de dames hierboven het vertellen ? Zij waren er immers bij....





In iedergeval staat vast dat JULLIE niet kunnen lezen..........Ik geef nl. in mijn posting aan dat ik het verhaal NIET ken en dat ik daarom vast overtrokken reageer........DUS.........







Hey Sjamash TAKE a chill pill, ik NOEM jouw NAAM toch helemaal nergens of WEL? En misschien kan je bij de PRIVE gaan werken, daar houden ze van dat SCHREEUWERIGE! ;)



Maar dit was dan wel een prachtige conclusie, het staat vast dat borodini en ik niet kunnen lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hee, ik ben de beroerdste niet, ik wil het jullie wel leren........compleet met de deelcursus: hoe lees ik de Privé.

Voelde me overigens wel aangesproken omdat de verbazing werd uitgesproken dat een aantal forumsters toch weer de conclusie weet te trekken hoe de vork in de steel zit...etc....oid van die strekking...Maar hee, bennie boos hoor:P

En, nee geen sarcasme in mijn post!
Alle reacties Link kopieren
En ik denk dat namens de vader zal worden aangevoerd dat hij ivm stress o.i.d. verminderd toerekeningsvatbaar was. Ja, lekker voor dat kindje zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen dus denk er alleen rationeel over. Ik kan best geloven dat je door stress, psychische problemen, etc. je kind een klap verkoopt, of je kind de hele dag in een auto vergeet. Ik geloof dat de meeste mensen dat niet expres doen om écht hun kind te vermoorden. Maar wat ik gewoon onvergeeflijk vind, is dat je niet eerder hulp hebt ingeschakeld. Dat je niet een tandje terug neemt. Dat wanneer je merkt dat je 't allemaal nog maar nét trekt, je daar dan niet een conclusie uit trekt. Maar alsmaar doorgaan en doorgaan tot er een moment komt dat je zo de kluts kwijt bent dat je je kind een hele dag vergeet, of dat je zo doorgedraaid bent dat je je kind doodslaat. (of bv. shaken baby dat valt hier voor mij ook onder).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen dus denk er alleen rationeel over. Ik kan best geloven dat je door stress, psychische problemen, etc. je kind een klap verkoopt, of je kind de hele dag in een auto vergeet. Ik geloof dat de meeste mensen dat niet expres doen om écht hun kind te vermoorden. Maar wat ik gewoon onvergeeflijk vind, is dat je niet eerder hulp hebt ingeschakeld. Dat je niet een tandje terug neemt. Dat wanneer je merkt dat je 't allemaal nog maar nét trekt, je daar dan niet een conclusie uit trekt. Maar alsmaar doorgaan en doorgaan tot er een moment komt dat je zo de kluts kwijt bent dat je je kind een hele dag vergeet, of dat je zo doorgedraaid bent dat je je kind doodslaat. (of bv. shaken baby dat valt hier voor mij ook onder).
Ehhh, ik denk niet dat je persé kinderen moet hebben om je niet te kunnen voorstelen dat iemand zijn kind kan doodslaan of vergeten in een auto....Ik begrijp echt niet hoe die dingen kunnen en dat begreep ik al niet toen ik nog kindervrij was.

Kijk, het wordt natuurlijk speculeren zo wat zich daar allemaal heeft afgespeeld. Er van uitgaande dat er al vaker is loos zou zijn geweest, dan begrijp ik die moeder dus al helemaal niet!!! Dan had ik niet eens afgewacht tot een hulpinstantie kwam. Nee, ik had mijn biezen gepakt met kind en was vetrokken. En had daarna een hulpinstantiegebeld. Maar ik zou nooit meer naar die bruut zijn teruggekeerd!!!!v
Alle reacties Link kopieren
Maar je weet niet of er al eerder geweld is geweest! Misschien was hij wel 'gewoon' gestresst, dat is in onze maatschappij heel normaal toch? Ga jij dan bij je man weg als hij prikkelbaar is, terwijl je weet dat hij onder hoge druk staat?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook alleen maar wat ik gelezen heb, maar daaruit kon je opmaken dat het geweld echt uit het niets kwam. Dat hij plots helemaal dolgedraaid is. Dus ik denk niet dat hij al eerder geweld had gebruikt.

De buren belden ook meteen de politie toen ze gehuil en geschreeuw hoorden. Als het daar elke week boel was, zouden ze dat waarschijnlijk niet zo snel doen?



Kijk, ik kan me wel voorstellen dat je als ouder wel eens erg kwaad wordt en dat je je kind dan misschien wel eens een mep verkoopt als het echt blijft doorgaan (ook al is slaan niet goed). Maar hij heeft dit kind doodgeslagen! Haar schedel was gebroken... Dat kan ik echt niet begrijpen hoor. Goed, het is een klein kind en geen volwassene, maar dan nog moet je volgens mij toch al heel hard slaan/schoppen om dat kind te doden.



Ik denk ook dat je als moeder je kind verdedigt als een leeuwin maar wie zegt dat ze dat niet gedaan heeft? Als ik tegen mijn vriend zou vechten, zou ik ook niet winnen volgens mij. Dus ik vind het voorbarig om daar over te oordelen zonder te weten wat er precies gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Maar je weet niet of er al eerder geweld is geweest! Misschien was hij wel 'gewoon' gestresst, dat is in onze maatschappij heel normaal toch? Ga jij dan bij je man weg als hij prikkelbaar is, terwijl je weet dat hij onder hoge druk staat?
Nee, maar ik dacht dat jij veronderstelde dat het al eerder mis was daar. Of dat je het puur hypothetisch stelde, zodoende.......
Alle reacties Link kopieren
Oh, op die fiets. Nee, ik denk wel dat er íets mis is daar. Maar ik denk eigenlijk niet dat er al eerder geweld is geweest (tenminste, als ik mij een voorstelling moet maken dan), ik denk dan eerder dat de man 'gewoon' súpergestressed was, onder hele hoge druk stond, etc. En doordraaide. Dat denk ik.

Maar ik vind 't moeilijk te geloven dat zoiets 'uit het niets' komt. Voor omstanders natuurlijk wel, maar hij moet toch signalen gekregen hebben dat hij 't niet echt trok allemaal? Hij merkte misschien dat hij minder kon hebben, dat hij kortaf was, dat hij dingen vergat, dat hij onredelijk was, misschien was hij altijd moe, in de war, etc. Dat denk ik, dat er altijd een signaal aan vooraf gaat. En ik denk dat mensen die hun baby doodschudden omdat hij niet stopt met huilen die signalen ook gehad hebben, want die frustratie, dat doordraaien dat gebeurt toch niet 'zomaar'?! En ik denk dat mensen die de hele dag hun baby vergeten in een auto die signalen ook gehad hebben.

Ik denk dat hij nu doorgedraaid is, maar dat gebeurt niet van 't ene op 't andere moment. Hoewel voor omstanders waarschijnlijk wel.



Tenzij hij natuurlijk in een psychose is geraakt en hallucineerde ofzo dat kan hoe erg ook iedereen overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Tijd geleden hoorde ik het verhaal op tv van een bankdirecteur die opeens stemmen in zijn hoofd hoorde dat zijn 2 dochters(tweeling)dood moesten.

Op een dag was hij alleen thuis met zijn 2 dochters,zijn dochters waren verstoppertje in huis aan het spelen,toen hoorde hij weer die stemmen en vermoorde zijn dochters met een mes.Zijn vrouw is bij hem gebleven,ik zou dat niet gekund hebben,ook al was hij ziek toen hij dat deed,ik zou niet meer met hem onder 1 dak kunnen leven....
Alle reacties Link kopieren
Wat ik idd ook niet begrijp is dat die mensen niet zelf aan de bel trekken. Je weet dat het gedrag wat je vertoont, niet juist is. Dat het ziek is. Daarentegen ben je dus ziek, dus misschien zit ik wel te bazelen en kunenn die mensen het helemaal niet weten. MAAR: hun omgeving weet het wel en die had toch kunnen ingrijpen?? Raar hoor! Ik zou mijn kinderen echt eerst in veiligheid stellen en daarna ingrijpen.

Dat van die bankdirecteur is helemaal griezelig! En die echtgenote begrijp ik niet.....

OVer de dames die hun kinderen "vergeten" zijn in de auto. Ik geloof heus dat ze ze vergeten zijn, maar dat vergeten is dan ontstaan denk ik uit een soort nonchalance of ovnerschilligheid of uit de gedachte:"ik ben zo weer terug". Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je kindje doelbewust in een auto achterlaat.......Maar ook nu weer: ik zou mijn kind dus niet, ook neit voor heel heel eventjes achterlaten in een auto of in een hotelkamer of weet ik het wat..........Maar goed misschien ben ik weer te bezorgd.....
Ja, vreselijk, hè? O, o, o het is me weer een drama.
Alle reacties Link kopieren
Wat een afschuwelijk verhaal. Voor alle betrokkenen.



Helaas is het wel mogenlijk dat iemand in een acute psychose raakt. De voorbeelden van mensen die zomaar om zich heen gaan schieten, kennen we allemaal natuurlijk wel, en ook zwangerschappsychoses treden acuut op. Niemand ziet het aankomen en eventuele signalen zijn niet echt verontrustend geweest. Stemmingstoornissen (zoals depressiviteit) zouden met het optreden van een acute psychose te maken kunnen hebben, net als medicijn-, drank-, of drugsgebruik. Maar iemand kan ook in een acute psychose raken zonder dat daar een aanwijsbare reden voor gevonden wordt.

 

Zo'n psychose kan trouwens heel snel weer over zijn (na een dag zelfs al) maar kan ook weken of maanden duren.



Het zou dus kunnen dat dit deze vader is overkomen. Ik vind het smakeloos om conclusies te trekken voor duidelijk is hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven