Nikkie Plessen over dunne modellen

12-07-2017 10:05 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Geen probleem hier, wel een verwondering. Ik zag net Nikkie Plessen in RTL Boulevard (klopt, ik heb echt geen bal te doen vandaag). Ze sprak over de schandalig dunne mannelijke modellen in de show van Rick Owens. Not my cup of tea, maar smaken verschillen.
Nou zei ze dat ze daar echt op tegen is, en dat ze zelf alleen modellen gebruikt met maat 34. Mm mm. Een gezond lichaamsbeeld moet gepromoot worden...
Nou ja, als ik met mijn maat 40 een Nikkie winkel binnen loop, kom ik er echt met lege handen weer buiten. Ze hebben wel maat 40, maar de pasvormen zijn toch echt voor dunne meiden.
Geen probleem, gewoon niet mijn winkel dus, maar ik vind mevrouw Plessen hierin een beetje hypocriet. Hoe denken jullie hierover?
Wat een onzin dat laatste stukje Ygdrassil.
Jij zag er misschien uitgeteerd uit met jouw maat 34.
Ik ben langer dan jij maar zie er echt niet " uitgeteerd" uit. Ik heb zelfs rondingen en een taille.
Het ligt toch echt aan je bouw.
Ik heb niks met Nikkie Plessen, maar ik vind haar kledinglijn wel heel leuk, die kleding past mij tenminste goed (maat 32/34)
JustcallmeTuT schreef:
12-07-2017 20:10
Wat een onzin dat laatste stukje Ygdrassil.
Jij zag er misschien uitgeteerd uit met jouw maat 34.
Ik ben langer dan jij maar zie er echt niet " uitgeteerd" uit. Ik heb zelfs rondingen en een taille.
Het ligt toch echt aan je bouw.
true
lijkt me helemaal niet zo logisch om een gezonde maat neer te zetten als model voor de grote maten. Ik wil juist zien hoe de kleding valt bij iemand zoals ik. Anders kan ik alles weer terugsturen.
Ik weet hoe gezond gewicht eruit ziet, heus. Ik koop kleren die bij mij passen, niet die bij mensen met een gezond gewicht passen.

Vooral broeken durf ik nauwelijks online te kopen, omdat het zo onduidelijk is hoe het valt over bredere bovenbenen. Al die plus-size modelletjes met maatje 40 - terwijl ze kleding voor maat 46+ moeten showen...
Als ik in Google naar de modellen zoek van Rick Owens zie ik die uitgemergelde mannen niet. Wel pantless models waarbij je hun zaakje ziet hangen. Dat snap ik niet, is het een man die van shockeren houdt?

Moest wel lachen om de plagiaat die Nikkie heeft gepleegd. Wat een schandaal!
Alle reacties Link kopieren
Heb het ook gezien. Echt een grote facepalm-moment! :facepalm:

Een model moet toch al minstens 1.75 m. zijn, en dan nog een maatje 34? :-? Dat ziet er toch niet gezond uit? Ik ben 1.79 m. lang en weeg 66 kilo (denk ik, sinds sept. vorig jaar niet meer gewogen) en heb maat 38/40. En IK krijg zelfs al te horen dat ik aan de magere kant ben terwijl ik toch een volle kont heb en ronde heupen.

Maar ik vind toch al dat modellen aan de gruwelijk magere kant zijn. Ik kijk graag naar alle fashion weeks in New York, Londen, Milaan en Parijs en wat je daar allemaal op de catwalk ziet, je wil ze het liefst allemaal gevulde koeken geven.
koffiedoosje wijzigde dit bericht op 13-07-2017 12:20
5.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nu we het toch over Nikkie Plessen hebben, ik hoor voor mijn gevoel al meer dan een jaar her en der in talkshows en tijdschriften e.d. dat Kate Moss hèt gezicht van het merk Nikkie gaat worden, maar ik zie daar nergens iets van terug. Wat is daar de status van?
Nikkie Plessen?
Haha ik kende haar ook niet.
Alle reacties Link kopieren
JustcallmeTuT schreef:
12-07-2017 17:03
Waarom denkt toch altijd iedereen dat je met maat 34 geen rondingen hebt. Zo'n grote onzin.
Je kan maat 34 hebben en 1.60 lang zijn en voila er zijn beslist rondingen te zien. Zelfs als je langer bent kan dat als je heel smal bent.
Hier spreekt iemand met maat 34 , 1.60
Inderdaad ik heb gewoon borsten , net zoals ieder ander.
Tuurlijk ik ben slank en dun, maar zie er niet erg ongezond uit. Gewoon petite
Nou ik zie er wel ongezond uit met maat 34 bij 1.60. Lijk wel een junk.
Alle reacties Link kopieren
Lola0101 schreef:
13-07-2017 13:38
Hier spreekt iemand met maat 34 , 1.60
Inderdaad ik heb gewoon borsten , net zoals ieder ander.
Tuurlijk ik ben slank en dun, maar zie er niet erg ongezond uit. Gewoon petite
Maar modellen zijn een kop groter dan jij
dan is maatje 34 echt een stuk magerder

Ik ben 175 en had een maatje 34, nu 36. Ik heb nu een BMI van 19, voorheen zat ik daar echt onder
En ik dacht dat ik gezond was, maar voel me nu veel beter. Niet meer iedere winter ziek etc
Miscalculatie.
anoniem_203722 wijzigde dit bericht op 13-07-2017 13:49
Reden: zie reply
73.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
12-07-2017 12:44
Helemaal mee eens!

Maar wie zegt dat vrouwen met overgewicht niet gezond zijn?? En wie zegt dat erg dunne vrouwen niet gezond zijn??
Alle reacties Link kopieren
saskia18 schreef:
13-07-2017 13:52
Maar wie zegt dat vrouwen met overgewicht niet gezond zijn?? En wie zegt dat erg dunne vrouwen niet gezond zijn??
het gaat om het promoten (dat is toch wat (rol)modellen doen). Een model met een BMI erg aan de onder of bovenkant kan erg gezond zijn, maar laten we niet doen of het een wenselijk streven is om die maat te halen
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik om niks. Welke maat je ook promoot, het is nooit goed. Maat 42 promoten is niet wenselijk, maat 32 ook niet, en bij maat 38 zul je alsnog zeikerds hebben die vinden dat 38 anorexia is. Hou het toch lekker voor je wat je van die vrouwen vindt.

Net als een paar comments terug "Ik zou die modellen het liefst een gevulde koek geven" wie zegt nou dat soort dingen? Misschien denk ik ook wel bij iedere Hollands welvaren maat 44 "Nou eet maar eens sla i.p.v. biefstuk". Hou dat soort dingen lekker voor je, zolang die persoon zelf er maar content mee is.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Baudolino schreef:
13-07-2017 10:02
Nu we het toch over Nikkie Plessen hebben, ik hoor voor mijn gevoel al meer dan een jaar her en der in talkshows en tijdschriften e.d. dat Kate Moss hèt gezicht van het merk Nikkie gaat worden, maar ik zie daar nergens iets van terug. Wat is daar de status van?
Even op Google gekeken. Kate Moss zou het gezicht worden van de komende najaarscollectie. Dat zou eigenlijk zo ongeveer nu moeten zijn, dan. Google levert wat berichten op van rond december 2016. Daarna stilte. Ik zou daar persoonlijk meer bombarie van maken als ik Nikkie (of Nikki, ik kom er niet uit) zou zijn. We wachten het af.
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
13-07-2017 14:22
Wat een gezeik om niks. Welke maat je ook promoot, het is nooit goed. Maat 42 promoten is niet wenselijk, maat 32 ook niet, en bij maat 38 zul je alsnog zeikerds hebben die vinden dat 38 anorexia is. Hou het toch lekker voor je wat je van die vrouwen vindt.

Net als een paar comments terug "Ik zou die modellen het liefst een gevulde koek geven" wie zegt nou dat soort dingen? Misschien denk ik ook wel bij iedere Hollands welvaren maat 44 "Nou eet maar eens sla i.p.v. biefstuk". Hou dat soort dingen lekker voor je, zolang die persoon zelf er maar content mee is.
there there
rustig maar
watdachtjehiervan schreef:
12-07-2017 19:13
Op de catwalk zouden alle maten vertegenwoordigd moeten zijn. Dus zowel maat 34 als een hele grote maat en alles daar tussen in.
Op de catwalk worden peperdure artistiekerige prototypes getoond die worden gekocht en vervolgens op maat gemaakt voor stinkend rijke mensen.
Het is dus wel handig dat je modellen en je prototypes allemaal dezelfde maat hebben, zodat je iedereen alles aan kunt trekken.
De modellen zijn gewoon de kapstokken waar de mode van dat jaar het best op tot zijn recht komt, en zoals alles in de mode is ook hun gewicht een beetje mode-afhankelijk.
Maar in zijn algemeenheid kun je stellen dat kleding mooier valt en dus beter zal verkopen als je hem om een lang en slank persoon hangt en niet om een kleine dikkerd. En het gaat uiteindelijk gewoon om het geld. Al vinden ze het zelf kunst.

Het zou al heel wat zijn als het haute couture-volk geen modellen meer zou gebruiken met een bmi dat in het rood zit, maar je kunt echt vergeten dat ze ooit tegemoet gaan komen aan het figuur van de gemiddelde Nederlander. Die koopt hun spullen namelijk toch nooit.
anoniem_317725 wijzigde dit bericht op 13-07-2017 14:40
1.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Very true, snarky.
Alle reacties Link kopieren
KoffieDoosje schreef:
13-07-2017 09:32

Een model moet toch al minstens 1.75 m. zijn, en dan nog een maatje 34? :-? Dat ziet er toch niet gezond uit? Ik ben 1.79 m. lang en weeg 66 kilo (denk ik, sinds sept. vorig jaar niet meer gewogen) en heb maat 38/40.
Ja hoor dat kan prima. Ik ben 1,78 en heb maat 36 en een prima BMI. Ik doe veel krachttraining en ben daardoor te stevig voor maat 34. Als ik weinig zou sporten (of alleen yoga/pilates) dan pas ik zonder probleem in maat 34 en is mijn bmi nog steeds gezond. Dat geneuzel steeds dat maat 34 mager zou zijn of ongezond, slaat mijns inziens echt nergens op. Ik heb geen hangende kipfilets aan m'n armen en mijn spieren zijn duidelijk zichtbaar dus ga ik richting een sixpack (yes!), maar dat is niet synoniem voor ongezond. Mijn vetpercentage zit gewoon rond de 19% en mijn bmi is >20. Ik snap dus ook niet wat er mis is met modellen met maat 34. Graatmagere modellen hebben echt een veel kleinere maat.

Overigens heb ik niks met Nikki Plessen, maar ben ik wel fan van haar kleding. Ik pas nagenoeg alles van haar en het zit eigenlijk altijd mooi.
Gewicht op zich zegt toch niks over je gezondheid?
Zolang je bmi in de gezonde zone zit maakt het toch niet uit of je 50 of 75 kilo weegt, of maat 34 of 44 hebt?
Een keer is wel genoeg
anoniem_317725 wijzigde dit bericht op 13-07-2017 15:30
85.87% gewijzigd
En drie keer is zeker te veel.
Alle reacties Link kopieren
KoffieDoosje schreef:
13-07-2017 09:32
Heb het ook gezien. Echt een grote facepalm-moment! :facepalm:


Maar ik vind toch al dat modellen aan de gruwelijk magere kant zijn. Ik kijk graag naar alle fashion weeks in New York, Londen, Milaan en Parijs en wat je daar allemaal op de catwalk ziet, je wil ze het liefst allemaal gevulde koeken geven.
Vooral die modellen van Victoria Beckham.
Manlief vindt het echt niet mooi.
Hij wil liever mij, met mijn maat 38.
Een vrouw moet, volgens hem, wel vrouwelijke rondingen (borsten/billen) hebben.
'Die catwalk figuren hebben een figuur als een plank. Nauwelijks borsten', zegt hij.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven