Maffiose famiglia

25-07-2017 15:50 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een topic met de naam "Geen geld tekort bij politie Amsterdam" over een nieuwsbericht van 18 mei 2017 dat over het megasalaris van Fatima Elatik gaat. Er is een topic over een nieuwsbericht van 19 mei 2017 met de naam "Politieagenten woedend door voorkeursbeleid in Rotterdam" en 20 juli 2017 stond in de krant "Breek moslimkartel van de PvdA" een serieus ernstig artikel geschreven door Nausicaa Marbe, over vriendjespolitiek, zelfverrijking, verduistering van subsidies, fraude en belangenverstrengeling gaat. Er is sprake van etnisch en religieus cliëntelisme. Men noemt het "maffia famiglia" waar binnen leden elkaar voortrekken en de hand boven het hoofd houden.

In alle drie berichten valt de naam "Fatima Elatik", De vrouw die voor 12.000 per maand door de eenheidsleiding van de Amsterdams de politie word ingehuurd.

Wat me dan nog meer verbaasd is dat GeenStijl vier jaar geleden de schimmige vriendjespolitiek rond de PvdA-moslims al heeft gemeld. Twee jaar geleden deed het OM onderzoek naar fraude, zelfverrijking en verduistering van subsidies voor advieswerk PvdA-er Halim el Madkouri. En drie jaar geleden deed de overheid onderzoek naar fraude en corruptiezaken bij tenminste vijf grote anti-radicaliseringsprojecten. Het stadsbestuur van Amsterdam werd twee jaar geleden al gewaarschuwd voor de "ongezonde kliek".

Ik wil daarom dit topic openen. Hoe is het mogelijk dat dit zolang kan aansudderen!?!?!?!


[foto:Het PvdA-kopstuk Fatima Elatik zou „de beste vriendin” zijn van de verdachte ambtenaar Saadia a.T. Die zou Elatiks partner Dadi aan werk hebben geholpen, net als anderen uit hun ’Marokkaanse netwerk’.]

Opinieblog - Volkskrant
21 juli 2017, 10:49
Schorsing Saadia aT.

Achter de schorsing van Saadia a T, topambtenaar van de gemeente Amsterdam, schuilt volgens De Telegraaf een 'PvdA-moslimkartel' rond politica Fatima Elatik.

De gemeente Amsterdam heeft Saadia a. T. geschorst op verdenking van belangenverstrengeling en fraude. Saadia a T. is de topambtenaar in de strijd tegen radicalisering onder moslimjongeren. Ze is aanspreekpunt voor de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en houdt contact met familie van Syriëgangers.

De gemeente ontdekte onregelmatigheden in de facturen die ze tekende. Ze zou voor veel geld een partner of ex-partner hebben ingehuurd, zeggen bronnen tegen De Telegraaf. De krant sprak met meer dan tien bronnen op het stadhuis, bij opsporingsdiensten en in het maatschappelijk werk, die allen gewerkt hebben met de geschorste vrouw. Zij schetsen het beeld van een vrouw die bij het inhuren van externe deskundigen en personeel voor haar ambtelijke staf ’loyaliteit boven kwaliteit’ stelt.

Zo zou Saadia a T. Mounir Dadi, de partner van haar vriendin en PvdA-politica Fatima Elatik in dienst hebben genomen als ‘senior adviseur radicalisering’.

Columniste Nausicaa Marbe spreekt in De Telegraaf van ‘een moslimkartel van de PvdA’. Zij schrijft: ‘Noem dat bij naam: islamitisch en Marokkaans cliëntelisme binnen de PvdA. Anders zou de gemeente geen secondant van de moslimbroeders vertrouwen als deradicaliseringsadviseur.’

Nausica Marbe
missie_m wijzigde dit bericht op 25-04-2019 13:18
Reden: kleur minder felblauw gemaakt
1.89% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Het artikel:

De Telegraaf

opinie

Breek moslimkartel van de PvdA
20 JUL 2017 Nausicaa Marbe

Zijn we net bekomen van de zelfverrijking van ’diversiteitsadviseur’ Fatima Elatik (PvdA), is er een nieuwe rel rond een gemeente-moslima. In Amsterdam is topambtenaar Saadia a. T. geschorst, na verdenking van vriendjespolitiek, belangenverstrengeling en fraude. Ze zou een ex-geliefde forse opdrachten hebben toegeschoven. De zaak is ernstig, het OM zit erop.

Een soap! Niet alleen spekte dit PvdA-bestuurslid haar eigen bedgenoot. Zij heeft ook Fatima Elatiks echtgenoot Mounir Dadi aangenomen voor het Meldpunt Radicalisering van de gemeente. Het hechte trio viert gezamenlijk vakantie. Ach, goede collega’s onder elkaar, kun je denken. Wat nepotisme en fraude betreft, geven andere partijen ook thuis. Niet typisch PvdA, niet typisch een moslimdingetje.

Tóch is hier sprake van etnisch en religieus cliëntelisme. Altijd hetzelfde liedje. Vier jaar geleden al meldde Geen Stijl de schimmige vriendjespolitiek rond PvdA-moslims en a. T.. Wat blijkt: hun praktijken zijn die van de maffiose famiglia waarbinnen leden elkaar voortrekken en de hand boven het hoofd houden. Zo schoof a. T. werk toe naar jongeren-imam Elforkani, dé dubbele pet zelve. Als bestuurder van het door Koeweit aangestuurde moslimbroedersnest Blauwe Moskee was hij ook woordvoerder van het Contactorgaan Moslims en Overheid en runde hij een eigen adviesbureau over integratie en deradicalisering. De PvdA-connecties van partijlid Elforkani zaten diep. Hij was kind aan huis bij verschillende islamitische PvdA-bestuurders in Amsterdam en ook bij Mohammed Azahaf, projectleider polarisatie van Fatima Elatik en bekend van zijn juichende uitlatingen op internetfora over Osama Bin Laden, de moord op Theo van Gogh en de dodenlijst van zijn moordenaar.

Geplaagd Amsterdam. De rebelse, dappere Theo is ritueel geslacht en de PvdA-huichelaars uit islamitische kongsi’s die hij zo goed doorhad en fileerde, zitten aan de knoppen van de macht en schuiven elkaar baantjes toe.

Noem dat bij naam: islamitisch en Marokkaans cliëntelisme binnen de PvdA. Anders zou de gemeente geen secondant van de moslimbroeders vertrouwen als deradicaliseringsadviseur. Was er sprake van fatsoenlijk bestuur, dan stond Elforkani alleen op de screeningslijst van de AIVD en niet in de rolodex van PvdA-toppers. En Fatima’s vriendin Saadia, godbetert de ’rechterhand van de burgemeester’ genoemd, had zich verre van Elforkani gehouden. Evengoed zou Elatik het niet in haar hoofd hebben gehaald dat ongeleide haatprojectiel Azahaf aan te stellen. Was Elatik een integere politica geweest, dan had ze zo’n hetzemoslim geen ambtenaar gemaakt.

Maar het algemeen belang is kennelijk niet de prioriteit van deze PvdA-moslims. Hun islamitische agenda wel. Wie zag ik laatst instemmend op de foto met de onbenullige politieagente die een hoofddoek opzette? PvdA-raadslid Sofyan Mbarki, woordvoerder Jeugd, Veiligheid, Burgerschap en Diversiteit in Amsterdam. In plaats van de scheiding van kerk en staat te verdedigen, propageerde hij de islamisering van de politie. Niemand die hem ter verantwoording roept bij de PvdA. Dat de ontsporing van hun troetelmoslims daar geen prioriteit is, blijkt ook uit de benoeming van PvdA’er Halim el Madkouri als gemeenteraadslid van Culemborg (2015) in een tijd waarin het OM onderzoek naar hem deed vanwege fraude, zelfverrijking en verduistering van subsidies voor advieswerk.

Voorspelbaar: daar waar de overheid in etnische of religieuze netwerken met subsidies strooit, ontstaat heibel. Drie jaar geleden onderzocht de overheid fraude- en corruptiezaken bij tenminste vijf grote anti-radicaliseringsprojecten. Weggegooid geld doordat schimmige moslimnetwerken belangrijk werk toevertrouwd werd zonder daarbij verantwoording en transparantie te eisen. Logisch dat het salafisme hier welig kan tieren.

De bakken geld die tegen radicalisering en diversiteit aan gesmeten worden lijken een moderne aflaat: de onmachtige, capitulerende overheid koopt haar progressieve schuldgevoel af met werkverschaffing voor moslims die kennelijk nergens anders aan de bak willen of kunnen.

Dan nog iets: waarom vangen adviesbureaus tienduizenden, zo niet tonnen voor broddelwerk? De politieagent levert topzwaar werk met gevaar voor eigen leven voor nog geen 2000 euro per maand. Leraren werken tegen een hongerloon. Personeel in de zorg wordt ontslagen en door puissant rijke graaibestuurders weer freelance aangenomen tegen mensonterende tarieven. Veel integere mensen werken hard, voor een habbekrats. Maar naar multicultureel lullende lapzwanzen met hun bureautjes en ’expertise’, die soms niet verder reikt dan het dragen van een hoofddoek, blijven de euro’s rollen. Volgens zogenaamd marktconforme tarieven.

Welnu: die markt is ziek. Kap met die verspilling. Reduceer die adviseursvergoedingen tot fatsoenlijke bedragen. Maak die onaantrekkelijk voor profiteurs die zichzelf en ingehuurde vriendjes willen verrijken. Wees niet bang dat ’goede’ mensen afdruipen. Goede mensen kunnen ook in dienst van de gemeente, tegen een normaal salaris, worden opgeleid. En zorg ervoor dat er geen vrijstaten ontstaan waarin de moskeeconnecties van de Elatikken en de a. T.’s dezer wereld voorrang krijgen. Ververs de aanwas, vermijd de beroepsmoslim. Maak je integratiedeskundigen daadwerkelijk divers, indien je als overheid nog een greintje zelfrespect hebt. Breek dat frauduleuze moslimkartel binnen de PvdA.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me meer afvraag: wat denk je met dit topic te bereiken?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag ik mij ook af ....
Alle reacties Link kopieren
Wat mij inmiddels vooral verbaast is hoe weinig aandacht hieraan besteed is en wordt. Alleen de Telegraaf heeft er -terecht- fors mee uitgepakt en verder lees ik er weinig over. Het is niet niks, deze affaire. Er schijnt voor 100.000 euro (gemeentegeld) gefraudeerd te zijn.
Maar De Telegraaf, die vele bronnen sprak op het stadhuis, schreef al dat het college in Amsterdam de zaak 'klein wil houden' (logisch want ze hebben zelf ook gefaald en dit meer dan twee jaar genegeerd, voor het OM erop dook). Dat lukt wonderwel goed.
.
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
25-07-2017 17:03
Wat ik me meer afvraag: wat denk je met dit topic te bereiken?
Moet er altijd iets concreets bereikt worden dan? Zullen we journaals, kranten en journalistiek in het algemeen ook maar opheffen?

Ik vind ook dat er wel wat meer aandacht mag zijn voor deze zaak, er is gemeenschapsgeld en veiligheid mee gemoeid dus het gaat in principe een ieder wat aan.
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
25-07-2017 17:03
Wat ik me meer afvraag: wat denk je met dit topic te bereiken?

Dit smerige schandaal dat te lang kon doorsudderen onder de aandacht brengen.

Met je vraag lijkt het er op alsof je het normaal vind.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
cemile schreef:
25-07-2017 17:12
Dat vraag ik mij ook af ....

Voor jou ook een antwoord plus vraag. Hier onderen een klein stukje uit het artikel, een stukje waar je meteen de vraag bij kan stellen waarom niemand raadslid Sofyan ter verantwoording riep.

Wie zag ik laatst instemmend op de foto met de onbenullige politieagente die een hoofddoek opzette? PvdA-raadslid Sofyan Mbarki, woordvoerder Jeugd, Veiligheid, Burgerschap en Diversiteit in Amsterdam. In plaats van de scheiding van kerk en staat te verdedigen, propageerde hij de islamisering van de politie. Niemand die hem ter verantwoording roept bij de PvdA.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
25-07-2017 17:33
Wat mij inmiddels vooral verbaast is hoe weinig aandacht hieraan besteed is en wordt. Alleen de Telegraaf heeft er -terecht- fors mee uitgepakt en verder lees ik er weinig over. Het is niet niks, deze affaire. Er schijnt voor 100.000 euro (gemeentegeld) gefraudeerd te zijn.
Maar De Telegraaf, die vele bronnen sprak op het stadhuis, schreef al dat het college in Amsterdam de zaak 'klein wil houden' (logisch want ze hebben zelf ook gefaald en dit meer dan twee jaar genegeerd, voor het OM erop dook). Dat lukt wonderwel goed.
Inderdaad. En niet alleen de fraude, maar ook nog de smerige vriendjespolitiek en belangenverstrengeling.

Volgens mij word de Volkskrant nu ook wakker. Ik zag wel al berichten over de schoonzus van Fatima op Elsevier daterend van juni 2015.

Maar in de tussentijd verdiend Fatima Elatik 12.000 euro per maand bij de politie in Amsterdam omdat zij de politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg scherp houd (zijn eigen woorden).
LOEP ME MAAR aub.
OpenHaardVuur schreef:
25-07-2017 17:03
Wat ik me meer afvraag: wat denk je met dit topic te bereiken?
Dat is toch duidelijk? TO vraagt aandacht voor een -imo- schandalige kwestie waar te weinig aandacht voor is in de media. Bovendien, wat een flauwe vraag. Dan Kun je dit bij elk topic, krantenartikel, real life gesprek ook vragen. Wat is jouw doel eigenlijk om dat te vragen? Vind jij het normaal waar TO over schrijft?
Alle reacties Link kopieren
Het zijn opiniestukken...niet echt objectieve bronnen hè?
Alle reacties Link kopieren
Over de PvdA gesproken, lezend over Erdogan kwam ik dit stuk tegen, uit 2016 gepost door heilberg, in het Erdogan topic (viewtopic.php?f=9&t=373911&start=#p27346300)


08 DEC 2016 Parlementaire Redactie
DEN HAAG - Is er EU-geld gebruikt voor Turkse gevangenissen waarin martelingen hebben plaatsgevonden? Die vraag moet het kabinet voor de Europese top van volgende week beantwoorden. Dat eist de Tweede Kamer na een voorstel van CDA-Kamerlid Omtzigt.

Turkije ontvangt als kandidaat-lid geld uit de EU, zogeheten pre-toetredingssteun. Zo krijgt Ankara dit jaar zo’n 115 miljoen euro voor het verbeteren van de democratie en 119 miljoen voor de ontwikkeling van de rechtsstaat. Daarvan is ruim 22 miljoen euro specifiek bedoeld voor de justitiële sector en detentiecentra.

Tegelijkertijd stelt Amnesty International vast dat er na de mislukte staatsgreep in Turkse gevangenissen mensen zijn geslagen, gemarteld en zelfs verkracht. De speciale VN-rapporteur voor marteling komt tot dezelfde conclusie.

Omtzigt: „We vinden sowieso dat die pre-toetredingssteun gestopt moet worden, maar volgens het kabinet is daar in de EU onvoldoende steun voor. Maar dan moet je tenminste heel zorgvuldig of er niet met EU-geld gevangenissen gebouwd worden waar gefolterd wordt. Daarom moet er met spoed een onderzoek komen.”

De oproep van Omtzigt werd door de hele Tweede Kamer gesteund, afgezien van de PvdA en het Turkse duo Kuzu en Öztürk.

=

Dit is uit 2016 he. Dezelfde periode waarin deze PvdA-malversaties al werden gemeld.
Er zit duidelijk iets helemáál niet goed, in de PvdA mbt tot het omarmen/beschermen van criminele moslims.
Zeg maar gerust dat er een beerput is opengetrokken.
impala wijzigde dit bericht op 25-07-2017 19:11
6.96% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Tadderak30 schreef:
25-07-2017 18:56
Het zijn opiniestukken...niet echt objectieve bronnen hè?
.

Eh, heb je de zaak wel gevolgd? Wel gelezen waar het hier om gaat?
Er is in Amsterdam een topambtenaar geschorst omdat het OM een strafrechtelijk onderzoek naar haar heeft ingesteld wegens fraude en nepotisme ten gunste van haar (louter) Marokkaans PvdA vriendjes, waarbij een flink bedrag aan gemeenschapsgeld is betrokken. En dat kliekje moest notabene zorgen voor een betere integratie.
impala wijzigde dit bericht op 25-07-2017 19:13
36.49% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Artikel uit 2015. Toen broeide het al.

Voor 4000 euro aan geschenken, 1400 euro taxiritten, 500 euro parkeerkosten, 850 euro loopbaanbegeleiding,en 200 euro aan conferenties en congressen declareren, maar ze functioneerde niet in haar functie. Dát is dan alleen datgene wat we nu weten. Ik snap niet dat ze dan geen uitleg meer hoeft te geven omdat ze al vertrokken was als stadsdeelsecretaris. Dát kan toch niet!


Elsevier

Ook schoonzus Fatima Elatik weet hoe ze moet declareren

De Amsterdamse gemeenteambtenaar Faïza Dadi heeft in haar korte carrière als stadsdeelsecretaris flink gedeclareerd. Zo verhaalde ze duizenden euro’s aan taxi-ritjes en cadeautjes op de belastingbetaler.

Vorige maand stapte Dadi op als stadsdeelsecretaris Zuidoost in de hoofdstad. Er zou onvoldoende vertrouwen zijn in de kwaliteiten van de topambtenaar om de ambtelijke organisatie door de huidige reorganisatie te loodsen, zeiden ingewijden tegen Het Paroolover het vertrek van Dadi.

Declaraties

Nu blijkt dat de ambtenaar, die sinds 2013 stadsdeelsecretaris was, flinke declaraties heeft ingediend. Woensdagavond zal een gemeenteraadscommissie het declaratiegedrag van Dadi tegen het licht houden, meldt De Telegraaf.

In een jaar tijd declareerde de gemeenteambtenaar ruim 4.000 euro aan geschenken, 1.400 euro aan taxikosten, 500 euro aan parkeerkosten, 850 euro aan loopbaanbegeleiding en 200 euro aan conferenties en congressen.

Uitleg

Vooral de 4.000 euro aan geschenkdeclaraties vallen op. Andere stadsdeelsecretarissen declareerden helemaal niets voor presentjes.

‘Als je in een jaar tijd ruim 4.000 euro aan cadeautjes loopt uit te delen en je functioneert niet in je functie dan heb je natuurlijk wel wat uit te leggen’, zegt een raadslid tegen De Telegraaf. Die uitleg hoeft Dadi hoe dan ook niet meer te geven, omdat ze al vertrokken is als stadsdeelsecretaris.

Dadi werd in 2013 benoemd tot hoogste ambtenaar in het Amsterdamse stadsdeel na een lobby van de voormalige stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik (PvdA).

Dadi treedt nu op twijfelachtige wijze in de voetsporen van Elatik, die tevens haar schoonzus is. Ook Elatik kon immers flink declareren en raakte meerdere keren in opspraak wegens financiële malversaties.

3 jun 2015
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
25-07-2017 19:00
.

Eh, heb je de zaak wel gevolgd? Wel gelezen waar het hier om gaat?
Er is in Amsterdam een topambtenaar geschorst omdat het OM een strafrechtelijk onderzoek naar haar heeft ingesteld wegens fraude en nepotisme ten gunste van haar (louter) Marokkaans PvdA vriendjes, waarbij een flink bedrag aan gemeenschapsgeld is betrokken. En dat kliekje moest notabene zorgen voor een betere integratie.

Inderdaad schandalig. Wat vind je van dit stukje:

Zo schoof a. T. werk toe naar jongeren-imam Elforkani, dé dubbele pet zelve. Als bestuurder van het door Koeweit aangestuurde moslimbroedersnest Blauwe Moskee was hij ook woordvoerder van het Contactorgaan Moslims en Overheid en runde hij een eigen adviesbureau over integratie en deradicalisering. De PvdA-connecties van partijlid Elforkani zaten diep. Hij was kind aan huis bij verschillende islamitische PvdA-bestuurders in Amsterdam en ook bij Mohammed Azahaf, projectleider polarisatie van Fatima Elatik en bekend van zijn juichende uitlatingen op internetfora over Osama Bin Laden, de moord op Theo van Gogh en de dodenlijst van zijn moordenaar.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik vind is dat de PvdA heel opportunistisch gebruik heeft gemaakt van een groepje Marokkaanse moslims om hun electoraat te vergroten, maar dat de partij ondertussen zelf nog veel harder gebruikt is door diezelfde kliek, die ondertussen de gemeentekas van Amsterdam leeggeroofd heeft. En dat diezelfde PvdA daar de ogen voor sluit en dat in de doofpot probeert te stoppen. Toen en nu nog steeds.

Maar de beerput is open, dit kan niet zonder gevolgen blijven.
.
Alle reacties Link kopieren
Meteen maar de woorden van de Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg, ik vraag me wel af over welke vijver hij het heeft. Hoezo houd Fatima hem scherp? Dat klinkt naar een stukje tekst uit een film die niet geschikt is voor jeugdige kijkers.

Het gaat hier over wantoestanden, vriendjespolitiek, belangenverstrengeling en Fatima met haar absurde salaris van 225 euro per uur:


AD
[foto:Fatima Elatik werkt sinds eind 2015 voor de Amsterdamse politie, voor 12.000 euro per maand exclusief btw. © Marc Driessen]

Dit is de vrouw achter het hoofddoekjesplan bij de politie

Voormalig PvdA-politica Fatima Elatik (43) is de drijvende kracht achter het idee van de Amsterdamse politie om hoofddoekjes weer toe te staan bij agenten. De eenheidsleiding huurt haar, voor 12.000 euro per maand, in als directeur diversiteit. Elatik is niet onomstreden.

Peter Winterman 18-05-17, 12:08 Laatste update: 19-05-17, 08:21

De voormalig stadsdeelvoorzitter in Amsterdam startte in augustus 2015 bij de politie in de functie van directeur diversiteit. Ze werd binnengehaald door de huidige Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg. Omdat er geen vacature binnen de eenheidsleiding was, huurt de politie haar sindsdien in als externe kracht.

Elatik, die zelf een hoofddoekje draagt, is de belangrijkste adviseur van Aalbersberg als het gaat om diversiteit. Vandaag werd bekend dat de politietop in Amsterdam overweegt om het hoofddoekje onderdeel te laten worden van het politie-uniform, om zo meer allochtone agenten te werven.

'Ruim binnen de norm'
Een politiewoordvoerder bevestigt dat het maandtarief van Elatik 12.000 euro per maand is, exclusief btw. Haar contract werd afgelopen 1 januari verlengd tot 30 juni 2017. Volgens de woordvoerder is het loon ‘ruim binnen de norm’. Binnen de overheid geldt dat het uurtarief van een externe niet hoger mag zijn dan 225 euro per uur. Elatik – die 40 uur per week werkt – zit daar ruim onder.

In 2014 nam Elatik afscheid van de Amsterdamse politiek. Ze was achtereenvolgens raadslid, stadsdeelwethouder en stadsdeelvoorzitter namens de PvdA. Als bestuurder raakte ze in opspraak door financiële problemen rond een muziekcentrum. Ook kwam ze onder vuur te liggen na de huur van een luxe zeiljacht tijdens Sail en de declaratie van een taxirit van 450 euro.

Elatik wilde donderdag niet reageren op de hoogte van haar huidige loon en de werkzaamheden die ze momenteel verricht voor de politie in Amsterdam. Via Facebook liet ze vrijdag weten dat zij niet de bedenker is van het hoofddoekjesplan. 'Lang voor mijn komst bij de politie is de hoofdcommissaris bezig met de hoofddoek bij het uniform', schrijft ze.

'Fatima houdt mij scherp'

,,Zij is de punaise in mijn bedrijf”, zegt politiechef Aalbersberg over Elatik. ,,Ze kan haarfijn uitleggen waar de echte spanning zit. Dat is ook vervelend, want het doet pijn als je op een punaise gaat zitten. Bij het selecteren van personeel denken we vaak te veel langs standaardpatronen. We vissen te veel in onze eigen vijver. Fatima houdt mij scherp.”

In haar tijd als PvdA-politica sprak Elatik zich uit voor het dragen van een hoofddoek door overheidsambtenaren. ,,De gemiddelde burger zal het worst wezen of de mevrouw achter de balie een hoofddoekje draagt, of een uitgegroeide blonde spoeling heeft”, zei ze in 2004 in een interview in Het Parool. ,,En het argument dat een overheidsdienaar neutraliteit moet uitstralen, is al helemaal onzin. Dan mag je dus wel achter de balie zitten met rechts-extremistische ideeën, maar niet met een hoofddoekje. Die neutraliteit, dat is maar schijn.”

Elatik werd landelijk bekend toen ze de discussie aanging met Theo van Gogh, toen die in zijn columns tekeer ging tegen moslims en Marokkanen. Dat kwam haar na de moord op Van Gogh op een stroom bedreigingen te staan. Ze kreeg daarna een tijd lang beveiliging.
missie_m wijzigde dit bericht op 25-07-2017 19:43
2.26% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Pieter-Jaap Aalbersberg zit klem tussen/ laat zijn hoofd hangen naar zijn baas (PvdA burgemeester Van der Laan) en zijn adviseur (Pvda kopstuk Elatik). Geen idee op wie hij zelf stemt, wel een vermoeden.

Echt ik ben zó blij dat deze etterbuil eindelijk eens doorgeprikt wordt. De Telegraaf suggereert dat dat komt omdat iemand van buiten hierop gestuit is: “Een interim-manager stelt op dit moment orde op zaken bij de dienst Openbare Orde en Veiligheid. Mogelijk kwam hij op het spoor van de malversaties”.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet goeddddd van al die berichten. Ik las stukjes uit 2010 over: Fatima's aanschaf van een Honda Civic Hybride, Fatima's doorbetaalde vakantie van zeven weken, Fatima's taxi-rit naar de Ien Dales-lezing in Nijmegen, 86 kilometer heen en 86 kilometer terug voor 450 euro. "Waarom" kreeg de burger niet te horen. Fatima Elatik beriep zich tijdens de raadsvergadering op haar zwijgplicht.
missie_m wijzigde dit bericht op 25-07-2017 20:05
0.83% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
welke raadsvergadering en bedoel je niet zwijgrecht?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nu weg, zal het straks voor je opzoeken. het gaat over 2010
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
25-07-2017 20:06
Ik moet nu weg, zal het straks voor je opzoeken. het gaat over 2010


Nee laat maar. Ik bedoelde: wees een beetje specifieker ;-) Want het leek alsof de gemeenteraad het nu al over deze affaire gehad heeft. Maar dat moet nog komen.
.
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
25-07-2017 17:03
Wat ik me meer afvraag: wat denk je met dit topic te bereiken?
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
cemile schreef:
25-07-2017 17:12
Dat vraag ik mij ook af ....
Nog zo'n helder licht..
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
25-07-2017 20:08
Nee laat maar. Ik bedoelde: wees een beetje specifieker ;-) Want het leek alsof de gemeenteraad het nu al over deze affaire gehad heeft. Maar dat moet nog komen.
Ik had toch echt het jaartal 2010 vermeld. Die heb ik na je vraag vetgedrukt.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven