honden bijten dieren dood in kinderboerderij

03-07-2007 07:40 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
kinderboerderij Beatrixhoeve is gisteren voor de tweede keer binnen een maand doelwit geworden van twee bloeddorstige herdershonden.

Zo werd een paar weken geleden een hok vol konijnen, door de twee niet aangelijnde honden verscheurd. 

Gisteravond hebben volgens getuigen dezelfde viervoeters weer toegeslagen op het terrein van de kinderboerderij.

Ze beten dit keer twee kalkoenen en de zeven weken oude geitje Paulie dood. 

Geitje Paulie. die door zijn moeder werd verstoten, is in zijn korte leventje door een 7-jarig jongetje met de fles gevoed.

Net als de vorige keer, is ook nu de politie ingeschakeld, en zal er aangifte tegen de eigenaar van de herdershonden worden gedaan.

Volgens het bestuur van de kinderboerderij had al dit leed voorkomen kunnen worden als de Gemeente Emmen haar beloftes was nagekomen. Namelijk, om nieuwe onderkomens voor de dieren te bouwen, en het hekwerk rondom de kinderboerderij aan te passen. 

Het bestuur van de Beatrixhoeve heeft gevoel dat ze gewoonweg aan het lijntje worden gehouden door de Gemeente!

Er zouden volgens hen door de Gemeente Emmen al een aantal beloftes zijn gedaan, die niet waargemaakt kunnen worden.

Inmiddels is er wel een nieuwe stal gebouwd, maar deze is veel te klein om alle dieren tijdens de nachtelijke uren onderdak te bieden. Omdat het stichtingsbestuur van de Beatrixhoeve het nu helemaal zat is, werd door hen besloten om de media in te schakelen. Ook maken de mensen van de Beatrixhoeve zich bezorgd om de kinderen die geregeld

de kinderboerderij bezoeken. Want zeggen ze: het is niet uitgesloten dat de twee honden de volgende keer, geen dieren maar de kinderen zullen gaan aanvallen!

Paulie werd vanmiddag om kwart voor drie, in het bijzijn van enkele bestuursleden en kinderen, begraven op het terrein van de kinderboerderij in Zwartemeer.

 Wat vinden jullie hier nou van,wat moet er gebeuren?Ik weet het niet meer en de rest van het bestuur is ook radeloos!bewerkt door moderator,
Alle reacties Link kopieren
Wat er gebeuren moet is dat die hondeneigenaar moet worden aangepakt!!

Niet normaal meer.



Hij/zijj heeft zijn dieren maar aangelijnd uit te laten, mogelijk zijn deze 2 dieren wel zo ver heen dat ze niet eens vertrouwd zijn om deel te nemen in de samenleving.



Dus alle kosten verhalen op de hondeneigenaar en serieus laten onderzoeken of deze honden maatschappijvertrouwd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Honden afmaken.
'It could be lupus'
Alle reacties Link kopieren
de honden in laten slapen is het beste, deze honden zijn namelijk niet te vertrouwen...de kans zit er in dat ze straks ook kleine kinderen of andere honden aan gaan vallen.

waarschijnelijk zijn deze honden zwerfhonden, want als baas zou je deze 2 honden niet nogmaals naar een kinderboederij nemen als je weet wat de vorige keer is gebeurd.

als deze honden een baas hebben vind ik dat deze de kosten moeten betalen van de aanschaf van nieuwe dieren en de kosten van de dode dieren(verwijdering evt obducsie)

ik ben een dierenliefhebber maar deze honden zijn gewoon gevaarlijk...



xxxxxx
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, die honden moeten worden afgemaakt....



Wat erg zeg, al die dieren die zijn doodgebeten door die 2 honden! Belachelijk ook dat je zulke honden meeneemnt naar een kinderboerderij! Als je weet dat ze gevaarlijk zijn moet je ze niet bij andere dieren laten en ook niet op een plak waar kinderen (en uberhaupt andere mensen) komen!!

Erg slecht van het baasje,hij had zijn honden nooit los mogen laten lopen. Hij moet hiervoor worden gestraft! (maar ja, hij wordt waarschijnlijk al voldoende gestraft als zijn honden zouden moeten worden afgemaakt....)
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry, niet helemaal goed gelezen, er is niet duidelijk of deze honden wel een baasje hebben.
Alle reacties Link kopieren
Deze honden hebben zeker wel een baas.

Alleen die baas heeft het te druk met drank en drugs en vergeet dan dat zijn honden achter het huis lopen.

ze ontsnappen dus steeds aan zijn aandacht.

Het zijn afgekeurde politiehonden,waar hij absoluut niet mee weet om te gaan.
Afschieten die handel.
Alle reacties Link kopieren
Afschieten die handel.
die baas of die hondjes ;)




quote: fleurtje reageerde



Afschieten die handel. die baas of die hondjes ;)



Allebei, mag dat ook?
Eigenaar laten inslapen.

Honden naar een opvangtehuis voor niet meer te plaatsen dieren, die door hun baasjes zijn verziekt.
Alle reacties Link kopieren


kinderboerderij Beatrixhoeve is gisteren voor de tweede keer binnen een maand doelwit geworden van twee bloeddorstige herdershonden.

Zo werd een paar weken geleden een hok vol konijnen, door de twee niet aangelijnde honden verscheurd. 

Vreselijk, voor de dieren, voor de kinderen die ermee geconfronteerd worden.

Volgens het bestuur van de kinderboerderij had al dit leed voorkomen kunnen worden als de Gemeente Emmen haar beloftes was nagekomen. Namelijk, om nieuwe onderkomens voor de dieren te bouwen, en het hekwerk rondom de kinderboerderij aan te passen. 

Het bestuur van de Beatrixhoeve heeft gevoel dat ze gewoonweg aan het lijntje worden gehouden door de Gemeente! 

Er zouden volgens hen door de Gemeente Emmen al een aantal beloftes zijn gedaan, die niet waargemaakt kunnen worden.

Inmiddels is er wel een nieuwe stal gebouwd, maar deze is veel te klein om alle dieren tijdens de nachtelijke uren onderdak te bieden.

Geen idee hoe lang dat er al overleg gevoerd wordt door het bestuur van de kinderboederij en de gemeente, maar in hoeverre is de gemeente verantwoordelijk voor de te dragen kosten? Ambtelijke molens draaien vaak langzaam en je hebt geen zicht op wat het budget van de gemeente voor dergelijke zaken is. In hoeverre is de stichting van de kinderboerderij zelf verantwoordelijk voor het verbouwen, het ophogen van hekken etc.?

Omdat het stichtingsbestuur van de Beatrixhoeve het nu helemaal zat is, werd door hen besloten om de media in te schakelen. Ook maken de mensen van de Beatrixhoeve zich bezorgd om de kinderen die geregeld

de kinderboerderij bezoeken. Want zeggen ze: het is niet uitgesloten dat de twee honden de volgende keer, geen dieren maar de kinderen zullen gaan aanvallen! Zaak om de honden en eventuele eigenaar snel op te sporen en in te grijpen. De politie zal daar snel genoeg mee zijn als de getuigen ook weten waar de dieren thuis horen. Paulie werd vanmiddag om kwart voor drie, in het bijzijn van enkele bestuursleden en kinderen, begraven op het terrein van de kinderboerderij in Zwartemeer.



 Wat vinden jullie hier nou van,wat moet er gebeuren?

Ik weet het niet meer en de rest van het bestuur is ook radeloos!

Koppen bij elkaar steken, middelen overzien en zelf handelen. Desnoods dienen jullie de rekening later in bij de gemeente als die werkelijk verantwoordelijk is voor de gemaakte kosten. Hebben jullie de gemeente wel steeds gemaand, of hebben jullie een afwachtende houding aangenomen?
Alle reacties Link kopieren
naar mijn mening hebben we geen afwachtende houding aangenomen.

wij hebben al ongeveer 2 jaar gesprekken met de gemeente,en steeds wordt er van alles beloofd.

wij hadden hogere hekken maar dat was kind onvriendelijk volgens de gemeente.

wij hadden ook nog eens prikkeldraad boven op de hekken,ook dat was kind onvriendelijk.

ook hadden wij aan weerskanten van het dierenparkje hekken die wij s àvonds afsloten,ook dat mocht niet.

er word ons al heel lang een 2e nieuwe stal beloofd zodat wij de dieren s´nachts binnen kunnen doen, en als die er was geweest dan was dit dus niet gebeurt.

onze oude stallen zijn al afgebroken op last van de gemeente ivm nieuwbouw  van huizen om de kinderboerderij toe.

en wij zouden dan op korte termijn nieuwe stallen krijgen,nou niet dus.

verder is de eigenaar van die honden wel bekend,maar volgens de politie kun je geen aangifte doen tegen een dier(nog al logisch)maar naar mijn mening is de eigenaar nog altijd verantwoordelijk.

Maar kennelijk is het in Nederland zo dat als je maar flink asociaal bent dat je dan onschendbaar bent.
Bel eens naar SBS6. Dit vind ik echt een hart van Nederland verhaal. :) Misschien gaan dingen sneller en beter als je de publiciteit opzoekt.
Alle reacties Link kopieren
Het is onzin dat de politie niets tegen de honden en eigenaar kan beginnen. Tenzij er op geen enkele manier te bewijzen valt dat het die honden waren. Er moet

Wat ik jammer vind is dat je over mijn vraag over de eigen verantwoordelijkheid van de stichting/bestuur heen stapt. In hoeverre is de gemeente aansprakelijk en wat dient de stichting zelf te doen en betalen?

Als je zelf geen aansprakelijkheid hebt en je krijgt van de gemeente niets voor elkaar heb je al een poging gedaan om de burgermeester in te schakelen? Dat wil ook weleens helpen om de boel voor elkaar te krijgen.

Twe jaar met elkaar rond de tafel zitten en niets voor elkaar krijgen lijkt mij reden genoeg om dat te doen.
Alle reacties Link kopieren
SBS wacht nog even af wat er gaat gebeuren,ze betreuren de gang van zaken maar kunnen er op dit moment niets mee.
Alle reacties Link kopieren
Er is inmiddels een brief naar de burgemeester onderweg,dus wat daar uit gaat komen is nog even afwachten.

voor zover ik weet is de stichting zelf niet verantwoordelijk wij hebben alles gedaan wat we konden,de kosten zijn voor ons niet op te vangen.

de vorige keer hebben wij een keurige brief verstuurd naar de eigenaar van de honden met het verzoek met ons in overleg te gaan ivm met de schade die wij door zijn honden hebben geleden.

Als reactie daar op kwam hij naar de kinderboerderij en verscheurde de brief voor onze ogen en dreigde dat als wij onze melding bij de politie niet zouden intrekken hij de rest van de aanwezige dieren ook af te maken.

Natuurlijk hebben wij de melding niet ingetrokken en hem de schuld niet kwijt gescholden.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat er toen die boze eigenaar zo dreigde daar ook melding van is gemaakt bij de politie? Je zou toch denken dat na een tweede aanval van de honden met alles wat er voor gebeurd is jullie een sterke zaak zouden hebben.
Alle reacties Link kopieren
we hebben toen direct melding gemaakt van bedreiging bij de politie,maar we kregen toen de reactie dat mijnheer waarschijnlijk een woede aanval had gehad en het niet zo meende.en dat ze niets konden doen.

Pas als hij echt iets zou gaan doen moesten we bellen.

je snapt vast wel dat wij ons niet serieus genomen voelen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, blijkbaar werkt het allemaal anders in Emmen dan hier in DenHaag. Zeker als er nog een tweede keer dieren doodgebeten worden. Ik begrijp werkelijk niet dat er zo doodkalm gezegd wordt dat meneer wel boos zou zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
ik hoop dat er nu mensen wakker gaan worden op het gemeentehuis en bij de politie,maar ik vrees dat er weinig gedaan gaat worden.

wij zijn radeloos en weten het ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Wat bespottelijk dat de politie geen stappen onderneemt naar de eigenaar.

De eigenaar is verantwoordelijk voor zijn honden en dus ook hun gedrag.

Als honden achter wild aan gaan of schapen dan komt er sowieso een waarschuwing achter weg en bij een tweede keer kan inname van de dieren gevorderd worden, dat is wat ik ooit eens heb meegemaakt met mensen van wie hun 2 honden 2 x waren losgebroken. De kosten kunnen ook achterhaald worden op de eigenaar.



Deze 2 afgekeurde politiehonden zijn trouwens wel geslaagd herplaatst zeg:@

De honden hebben op bepaalde punten in de test slecht gescoord zodat politiewerk er niet in zit. Dat wil niet zeggen dat zulke honden een gevaar zijn voor de omgeving maar wel als ze in verkeerde handen komen.

Drank en drugs leidt nu eenmaal niet tot verantwoordelijk gedrag.
Alle reacties Link kopieren
De honden zullen moeten worden afgemaakt, want als ze eenmaal op deze manier jacht hebben gemaakt blijven ze dat proberen. Ik heb het meegemaakt met mijn opa op de boerderij vroeger als kind. Twee honden van een snackbareigenaar in het dorpje, die afkomstig was uit de stad, hadden voor de tweede keer zijn schapen opgejaagd en deze keer ook een heel stel doodgebeten. De honden waren nooit gewend geweest aan lopslopend vee .Ik zie nog de stapel dode schapen op het erf met mijn opa met tranen in de ogen ernaast. De honden werden door de jager uit het dorp afgeschoten.
Alle reacties Link kopieren


De honden zullen moeten worden afgemaakt,



Het zou mij verbazen als dat niet gebeurt..... maar zoals TO het beschreef treedt de gemeente en de politie niet echt op tegen de eigenaar.
Alle reacties Link kopieren




quote: inky42 reageerde



De honden zullen moeten worden afgemaakt,



Het zou mij verbazen als dat niet gebeurt..... maar zoals TO het beschreef treedt de gemeente en de politie niet echt op tegen de eigenaar.



wat ik mij dan afvraag was dit losloop of aanlijngebied?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven