Grote aanslagen in Engeland verijdeld, en hier is het niet eens punt van discussie.

04-07-2007 13:01 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
In Engeland zijn afgelopen zondag een paar grote aanslagen mislukt, door gewoon amateurisme van de daders. Uiteraard waren het weer moslim extremisten.



Het valt me zo op dat het hier niet eens genoemd wordt. Als ik kijk op het forum zie ik dat vooral de babypijler goed bezocht wordt, meer als de maatschappijpijler. Terwijl er hier in Europa een vijfde colonne moslims aan de gang is, is het dollen met de kinders belangrijker. In wat voor wereld komen die kids terecht?



Mijn Fortuynistische mening is langzamerhand bekend, die ga ik niet nog eens ventileren. Ik lees hier vooral mensen die klachten tegen moslims op een goudschaaltje wegen, en de brengers van de slechte boodschap aanklagen. Ik ben wel eens benieuwd: hoe ziet men op dit forum de toekomst met moslims in Europa in? Ik zal mijn mond houden dit keer.


is het dollen met de kinders belangrijker. In wat voor wereld komen die kids terecht?



Tja, op dit moment boeit mn kind mij nu eenmaal meer.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de schrik door terreurdreiging inmiddels verwerkt. Ga er niet teveel energie meer aan verspillen. Maar als jij er nog over wilt praten, ben je welkom hoor :D
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik maak me er wel druk om. Vooral omdat het ook nog om een georganiseerde bende intellectuelen (artsen) gaat. Maar wat kunnen we eraan doen? 






Ik anders ook. Mij verbaasde het ook dat er geen topic over geopend werd.

Zelfs simpelweg geen tijd, ik lees/schrijf af en toe mee.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ik kan me er echt totaal niet druk om maken. Misschien overspoeld door al het nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Kan me er eerlijk gezegd ook niet druk over maken. Heb wat dat betreft het nieuws niet gekeken als het weer over die aanslagen ging, het wordt gewoon een overkill. Ja ik weet het, het gebeurd en het had ook heel ernstig kunnen aflopen, maar dat is niet gebeurd. Moet ik me dan druk gaan maken over iets ernstigs wat had kunnen gebeuren of dat het misschien nu ook wel in Nederland kan gaan gebeuren.



Ik maak me eerder druk over mensen die vinden dat je je druk moet maken om iets wat had kunnen gebeuren.
Overkill, dát woord zocht ik.....
Alle reacties Link kopieren
Padua wat heeft het voor zin om te reageren. Zodra er iets negatiefs over moslims wordt gezegd krijg je gelijk commentaar.

Ik het vreselijk wat er gebeurt, hoe moet je je hier tegen beschermen. Mensen moeten nu eenmaal met openbaar vervoer, komen regelmatig in grote mensenmassa's terecht.

Ik ga tegenwoordig veilig naar de markt in de afrikaanderwijk. Ik ben daar bijna de enige niet-moslim en heb dan altijd het idee dat ze hun eigen geloofsgenoten niet zullen opblazen. Beetje naief misschien.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ik je heb kunnen helpen:D.

Ik zat alleen wel te twijfelen of ik het woord tussen aanhalingstekens moest zetten, want het kan ook weer verkeerd opgevat worden als je het binnen een zin koppelt aan 'mogelijke aanslagen die gepleegd kunnen worden':P
Alle reacties Link kopieren


Kan me er eerlijk gezegd ook niet druk over maken. Heb wat dat betreft het nieuws niet gekeken als het weer over die aanslagen ging, het wordt gewoon een overkill. Ja ik weet het, het gebeurd en het had ook heel ernstig kunnen aflopen, maar dat is niet gebeurd. Moet ik me dan druk gaan maken over iets ernstigs wat had kunnen gebeuren of dat het misschien nu ook wel in Nederland kan gaan gebeuren.



Ik maak me eerder druk over mensen die vinden dat je je druk moet maken om iets wat had kunnen gebeuren.




Helemaal mee eens! En erger nog, ik maak me juist meer druk om alle mensenrechtenschendingen die plaatsvinden onder het mom van 'strijd tegen terrorisme'.

Kijk eens op de site van amnesty International zou ik zeggen, zij hebben er een campagne aan gewijd. Schokkend vind ik het!
Alle reacties Link kopieren


Padua wat heeft het voor zin om te reageren. Zodra er iets negatiefs over moslims wordt gezegd krijg je gelijk commentaar.

Ik het vreselijk wat er gebeurt, hoe moet je je hier tegen beschermen. Mensen moeten nu eenmaal met openbaar vervoer, komen regelmatig in grote mensenmassa's terecht.

Ik ga tegenwoordig veilig naar de markt in de afrikaanderwijk. Ik ben daar bijna de enige niet-moslim en heb dan altijd het idee dat ze hun eigen geloofsgenoten niet zullen opblazen. Beetje naief misschien.




Meen je dat? Dat je niet meer naar de markt in de buurt gaat of naar het winkelcentrum in de angst dat daar misschien wel een aanslag gepleegd kan worden?



Ik zou echt nooit mijn leven daar door laten beinvloeden. Ik doe gewoon wat ik wil en ik ga niet denken zodra ik een metro instap of op een groot evenement aanwezig ben, jeetje ik moet wel oppassen nu hoor want je weet maar nooit.......

Op die manier heb je toch geen leven meer?
Alle reacties Link kopieren




quote: disco-very reageerde



Kan me er eerlijk gezegd ook niet druk over maken. Heb wat dat betreft het nieuws niet gekeken als het weer over die aanslagen ging, het wordt gewoon een overkill. Ja ik weet het, het gebeurd en het had ook heel ernstig kunnen aflopen, maar dat is niet gebeurd. Moet ik me dan druk gaan maken over iets ernstigs wat had kunnen gebeuren of dat het misschien nu ook wel in Nederland kan gaan gebeuren.



Ik maak me eerder druk over mensen die vinden dat je je druk moet maken om iets wat had kunnen gebeuren.

Helemaal mee eens! En erger nog, ik maak me juist meer druk om alle mensenrechtenschendingen die plaatsvinden onder het mom van 'strijd tegen terrorisme'.

Kijk eens op de site van amnesty International zou ik zeggen, zij hebben er een campagne aan gewijd. Schokkend vind ik het!





Wat een goede aanvulling!!!

Helemaal met je eens!




quote: mamarleen reageerde





quote: disco-very reageerde



Kan me er eerlijk gezegd ook niet druk over maken. Heb wat dat betreft het nieuws niet gekeken als het weer over die aanslagen ging, het wordt gewoon een overkill. Ja ik weet het, het gebeurd en het had ook heel ernstig kunnen aflopen, maar dat is niet gebeurd. Moet ik me dan druk gaan maken over iets ernstigs wat had kunnen gebeuren of dat het misschien nu ook wel in Nederland kan gaan gebeuren.



Ik maak me eerder druk over mensen die vinden dat je je druk moet maken om iets wat had kunnen gebeuren.

Helemaal mee eens! En erger nog, ik maak me juist meer druk om alle mensenrechtenschendingen die plaatsvinden onder het mom van 'strijd tegen terrorisme'.

Kijk eens op de site van amnesty International zou ik zeggen, zij hebben er een campagne aan gewijd. Schokkend vind ik het!



Wat een goede aanvulling!!!

Helemaal met je eens!

Alle reacties Link kopieren
Ik vind het uiteraard erg schokkend, zeker omdat er artsen bij betrokken zijn. Maar ben simpelweg een beetje moe-gediscussieerd hierover, heb het gevoel dat alles al 100 keer gezegd is.
Waarom is het in hemelsnaam zo schokkend/erg/bijzonder dat er artsen bij betrokken zijn? Wie kan mij dat uitleggen?
Alle reacties Link kopieren
Zij hebben een eed afgelegd, als je wilt weten wat erin staat, dan moet je even googlen.

Dus die eed stelt geen fuck voor in dergelijke kringen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Je hebt wel gelijk wat je zegt over die eed, maar toch verbaast het me verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Omdat het beroep van artsen is om mensenlevens te redden.
Ik weet het, maar het zijn niet de eerste artsen die moorden. Ondanks de eed zijn het natuurlijk geen heiligen.
Die artsen hadden natuurlijk Zwartboek gezien...
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je Padua, zitten dimdammen over what if's?

Er zijn aanslagen voorkomen en daar kun je volop over speculeren. Je kunt paniek zaaien, vinger wijzen of gewoon verder leven. Je gaat toch ook niet panisch binnen zitten omdat je weleens met je kop onder lijn elf zou kunnen lopen? Dat risico is wel wat groter.

Ja, er is een bepaald risico en dat niet alleen in de UK maar ook hier. Paniek zaaien, dimdammen nemen de dreiging niet weg, wel je plezier in je leven.

Ik kies liever voor plezier in mijn leven, merk het wel als en hoe er eventueel een aanslag gepleegd wordt in ons land.

.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd verwacht ik binnen afzienbare tijd een heel ander soort aanslagen. Al Quaida is springlevend en ze zullen met nieuwe nog veel spectaculairder aanslagen de strijd willen voortzetten. Aanslagen op treinen en metro's kennen we nu wel; er treedt een soort gewenning op bij het publiek dus het is tijd voor zwaarder geschut.  Er zijn nog steeds een aantal zg. rugzak-kernbommen uit de voormalige USSR spoorloos verdwenen;  als het Al Quaida lukt om er een te pakken te krijgen zullen ze die zeker gebruiken midden in een grote Westerse stad. Een vuile bom maken met nucleair afval is wellicht gemakkelijker.  Chemische of biologische aanslagen zijn ook mogelijk;  en de vraag is niet of Al Quaida bereid of in staat is om zulke aanslagen te plegen. De vraag is alleen of het onze inlichtendiensten lukt om tijdig de daders te grijpen.  Door het wegvallen van grenscontroles binnen de EU wordt het een stuk gemakkelijker voor terroristen om aanslagen te plegen in Europa. 8 jaar geleden was een aanslag zoals die op het WTC ondenkbaar;  maar hij vond wèl plaats.  Over een paar jaar vinden we mogelijk dat dat nog maar kinderspel was.  Al Quaida heeft gezworen de Westerse wereld te vernietigen en dat is wat ze zulllen doen als ze de kans krijgen. 
Alle reacties Link kopieren
.




quote: fleurtje reageerde



Waarom is het in hemelsnaam zo schokkend/erg/bijzonder dat er artsen bij betrokken zijn? Wie kan mij dat uitleggen? Omdat het geen dom gehersenspoeld kanonnenvlees is, of ontevreden uitgebuite mensen, maar intelligente, weldenkende, welvarende mensen die op belangrijke functies werkten in landen die ze onderhuids haten. En ze zelfs hun eigen ouders voor de gek hebben weten houden met hun dubbelleven.



Maar dat is toch niet iets unieks? Kijk maar naar die groep van 11 september: ook hoog opgeleid, ook daar wist de familie niets, woonden ze ook in landen die ze onderhuids haatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven