Verkracht meisje van 10 mag geen abortus

08-08-2017 08:15 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
In India is ophef ontstaan omdat een 10-jarig meisje, dat zwanger is geraakt van haar verkrachter, geen abortus mag plegen van de rechter. In het land is een abortus na de twintigste week van de zwangerschap niet toegestaan, en het meisje is inmiddels 32 weken zwanger.

Het meisje in kwestie wordt door kennissen aan de BBC beschreven als een vrolijk, maar verlegen kind. Engels en wiskunde zijn haar favoriete vakken, en ze houdt van tekenen. Hoewel ze gezond is, klaagde ze drie weken geleden over pijn in haar buik.

Gezondheidsrisico's
Haar ouders namen haar mee naar een arts, waar bleek dat ze zwanger is. Een grote verrassing voor ze, want ze hadden helemaal niets aan hun dochter gemerkt. Daarnaast konden ze zich in hun ergste nachtmerries niet eens voorstellen dat hun 10-jarige dochter zwanger zou raken.

Toch mag het meisje geen abortus ondergaan. Het hooggerechtshof in India heeft aan artsen gevraagd om na te gaan of een abortus voor het meisje veilig zou zijn, maar die vinden dat te riskant. Zonder medische details prijs te geven, zegt het hooggerechtshof dat een abortus niet goed zou zijn voor haar.

Verkracht door haar oom
Waarschijnlijk is ze zwanger geraakt nadat haar oom haar meerdere keren had verkracht. Zelf weet ze nog steeds niet wat er met haar aan de hand is. "Het is een heel lief meisje, ze heeft geen idee wat er met haar gebeurt", zegt iemand die haar regelmatig spreekt tegen de BBC. Haar ouders hebben haar verteld dat er een grote steen in haar buik zit.

Ze is door hen op een dieet van eieren, melk, fruit, vis en kip gezet, en het lijkt erop dat ze geniet van de extra aandacht die ze krijgt. Toch heeft ze ondertussen waarschijnlijk wel door hoe ernstig de situatie is, want er lopen volgens een ambtenaar continu maatschappelijk werkers door het huis en op de straat is er een mediacircus ontstaan.

Radeloos
Ondertussen lukt het haar ouders maar nauwelijks om met de situatie om te gaan. De familie heeft weinig geld en woont in een appartement met maar één kamer. Haar vader werkt bij de overheid en haar moeder is een huishoudelijke hulp.

Volgens een politievrouw, die zich bezighoudt met de zaak, is de familie erg aardig. "Ze zijn zo simpel dat ze zich niet realiseerden wat deze man met hun dochter deed." Ze zijn radeloos. "Ik heb nog geen één keer met haar moeder gepraat zonder dat ze in huilen uitbarstte. Haar vader zegt dat hij zich voelt alsof zijn dochter vermoord is."

Bron: RTL Nieuws


Hier is nogal wat ophef over. Ik vind het absoluut verschrikkelijk wat er met dat meisje gebeurd is en ben ook zeker een voorstander van abortus in dit soort gevallen. Maar dit meisje is 32 weken zwanger!! Zo'n kindje is gewoon levensvatbaar, dat kun je toch zomaar niet aborteren!? Dan is een keizersnede en adoptie toch een veel betere optie?
Wat vinden jullie?
Bij 32 weken wordt een kind gewoon levend geboren als het goed is, en zul je dus actief moeten ingrijpen om dat anders te maken. Lijkt me inderdaad niet ethisch verantwoord.
Alle reacties Link kopieren
Dit kindje is levensvatbaar dus abortus lijkt me inderdaad uit den boze.
Ik hoop dat ze haar onder volledige narcose een keizersnede kunnen geven (ik weet niet of dat mogelijk is) om het zo min mogelijk traumatisch te laten zijn.
Ik ben zeker niet tegen abortus, mag ook best een late abortus zijn. Maar met 32 weken kan het kind al uitstekend buiten de baarmoeder van de moeder overleven. Wat voor 'winst' valt er voor de moeder nog te halen door te aborteren? Bevallen al dan niet via een keizersnee moet toch. Kind voor adoptie opgeven lijkt me dan een betere optie.
Alle reacties Link kopieren
Heel triest, maar ik ben blij dat er inderdaad geen abortus mag worden uitgevoerd. Dat zou dan een hele andere naam krijgen..

Idd keizersnede en daarna adoptie als de familie het kindje zelf niet wil. Bevallen voor een 10-jarige lijkt me ook echt de hel :| .
carrie-bradshaw wijzigde dit bericht op 08-08-2017 08:52
3.57% gewijzigd
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Dit is toch geen abortus meer te noemen, het kind is gewoon levensvatbaar. En het kind van 1+ kilo moet er sowieso al uit, dus dan is het gewoon een kindje dood laten gaan omdat het niet gewenst is in het geval van "abortus"

Wat een verschrikkelijke situatie voor het meisje, wat moet ze bang zijn voor wat er komen gaat. Zowel adoptie als het kindje in het gezin houden zal verschrikkelijk zwaar worden.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, 32 weken valt bij mij gewoon in de categorie moord (terwijl ik niet tegen abortus ben). Dus een keizersnede en adoptie vind ik dan wel begrijpelijk. Wel vreselijk dat zo'n klein kind dit moet doorstaan, eerst gruwelijk verkracht worden door haar oom en dan ook nog een zwangerschap en bevalling :"-(
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-08-2017 08:30
Dit kindje is levensvatbaar dus abortus lijkt me inderdaad uit den boze.
Ik hoop dat ze haar onder volledige narcose een keizersnede kunnen geven (ik weet niet of dat mogelijk is) om het zo min mogelijk traumatisch te laten zijn.
Een kz onder algehele narcose wens ik echt niemand toe.
deb83 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 21:02
27.33% gewijzigd
Tja hoe erg ook, het kind is levensvatbaar. Maar kennelijk is er geoordeeld dat het voor het meisje zélf niet goed is.
Dit soort trieste zaken tonen wederom de noodzaak van hoe belangrijk seksuele voorlichting is. De titel vind ik overigens wat misleidend; bij 32 weken is het ook geen abortus meer.
Geen idee wat de beste oplossing zou zijn, zulke situaties kennen alleen maar verliezers. Een bevalling op die leeftijd, en zonder dat het kind weet wat er gebeurt lijkt mij geen optie, maar ook een keizersnede zonder dat zij iets weet lijkt mij verre van ideaal. En wat de baby betreft... Er zou denk ik wat te zeggen zijn voor financiële steun in zo een geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zo'n heel jong kind het niet merkt als zijn leven beëindigd wordt. Mits het met kennis wordt gedaan.

Maar aangezien bijna niemand dit toelaatbaar vindt, vind ik dat de ouders moeten beslissen over de toekomst van de baby. Ook moet de incestuele verkrachter worden bestraft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk overigens dat het nieuwe kind voorlopig een bron van inkomsten zal zijn; het trekt immers veel publiciteit aan en zal daardoor geschenken genereren. Dus dat zal ook een rol kunnen spelen in hun beslissing.
retrostar wijzigde dit bericht op 08-08-2017 09:28
0.00% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dumbledot schreef:
08-08-2017 09:11
Dit soort trieste zaken tonen wederom de noodzaak van hoe belangrijk seksuele voorlichting is. De titel vind ik overigens wat misleidend; bij 32 weken is het ook geen abortus meer.
Geen idee wat de beste oplossing zou zijn, zulke situaties kennen alleen maar verliezers. Een bevalling op die leeftijd, en zonder dat het kind weet wat er gebeurt lijkt mij geen optie, maar ook een keizersnede zonder dat zij iets weet lijkt mij verre van ideaal. En wat de baby betreft... Er zou denk ik wat te zeggen zijn voor financiële steun in zo een geval.
He? Ze is verkracht door haar oom he.. Wat heeft seksuele voorlichting daar in godsnaam mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Zelf denk ik dat een keizersnede onder algehele narcose de beste oplossing is. Vooral voor het kind zelf, zie het maar als een operatie als je ernstig ziek bent. Hoe dan ook, het is in- en intriest...

Maar het verbaasde me vooral dat er zoveel ophef over was, dat men het niet eens was over het oordeel van de rechter. Maar misschien heb ik het verkeerd gelezen geïnterpreteerd.
anoniem_279575 wijzigde dit bericht op 08-08-2017 09:33
3.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
08-08-2017 09:17
Ik denk dat zo'n heel jong kind het niet merkt als zijn leven beëindigd wordt. Mits het met kennis wordt gedaan.
Ik denk dat jij het ook niet zou merken als je leven beëindigd wordt als het met kennis wordt gedaan. Seriously?!
Hoe dom denken ze trouwens dat een kind van 10 is. Ze is waarschijnlijk al zwaar getraumatiseerd, nu heeft ze een zogenaamde steen in haar buik die waarschijnlijk ook nog eens veel beweegt. Vroeg of laat gaat het kwartje echt wel vallen. Leuk nog een trauma erbij. Kind is ondertussen dood om je zogenaamd te beschermen.

En baby's van 32 weken hebben in de meeste landen gewoon rechten! En dat is niet voor niks zo. Het zijn gewoon kleine mensjes die niet zomaar doodgemaakt mogen worden omdat het onder verkeerde omstandigheden is verwekt. Waarschijnlijk zijn er genoeg mensen die het willen adopteren helemaal met de extra publiciteit erbij. En ouders kunnen ook binnen zijn met een godundme site of iets dergelijks volgens mij en het gewoon zelf opvoeden. De dood van het kind is gewoon voor niemand beter in deze situatie.
anoniem_311761 wijzigde dit bericht op 08-08-2017 09:40
71.10% gewijzigd
Lucylucille schreef:
08-08-2017 09:26
He? Ze is verkracht door haar oom he.. Wat heeft seksuele voorlichting daar in godsnaam mee te maken?
Dat zowel het kind als de ouders geen idee hadden wat er speelde (zowel met betrekking tot verkrachting als de zwangerschap etc.). Dat bedoel ik. Dat die oom fout is en gestraft dient te worden staat wat mij betreft als een paal boven water.
Alle reacties Link kopieren
deb83 schreef:
08-08-2017 08:57
Een kz onder algehele narcose wens ik echt niemand toe. Dan wordt het alleen maar een meer traumatische ervaring van (en ja, ik spreek met die ervaring)
Ik ben voor de waarheid. Vertel het kind wat er aan de hand is, laat het kindje geboren worden en dat als een broertje/zusje opgroeien in het gezin. Denk dat dat minst traumatisch is voor iedereen
Natuurlijk is een keizersnee onder algehele narcose en daarna afstaan voor adoptie wel de beste oplossing.

Het meisje weet nit eens dat ze zwanger is. Dan is het net zo traumatisch als een blinde darm operatie. Je bent ziek en wordt weer beter.

Wat voor nut heeft het om het meisje bewust een bevalling te laten doorstaan en haar vervolgens met de kind op te zadelen waar ze nog niet voor kan zorgen.

Een kind dat ongewenst is door haar en haar ouders en wat haar altijd zal herinneren aan haar verkrachting.

Dat er wordt gesuggereerd dat het kind een bron van inkomsten kan zijn en dat ze het daarom zouden kunnen houden is te zot voor woorden.

Ouders gaan niet voor niets naar de rechter. Als er al media aandacht zal zijn na de geboorte dirt die hooguit een paar maanden en daarna kost een kind ook geld.

Abortus kan gewoon niet meer.
Het kind is levensvatbaar. Hoe het nu ook uit haar buik wordt gehaald. Het kindje zal leven. Tenzij het bewust gedood wordt.
deb83 schreef:
08-08-2017 08:57
Een kz onder algehele narcose wens ik echt niemand toe. Dan wordt het alleen maar een meer traumatische ervaring van (en ja, ik spreek met die ervaring)
Ik ben voor de waarheid. Vertel het kind wat er aan de hand is, laat het kindje geboren worden en dat als een broertje/zusje opgroeien in het gezin. Denk dat dat minst traumatisch is voor iedereen
Ik neem aan dat toen jij die keizersnede kreeg dat je wist dat je zwanger was en er een baby kwam? En volwassen/tiener was?

Dit meisje is 10 jaar oud en denkt dat er een steen in haar buik zit, voor haar zal een keizersnede niks anders zijn als een operatie om de steen uit haar buik te halen.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk zijn de ouders niet even in staat een gofundme aktie op te zetten via social media. In hun eenkamerappartrment. Ze hebben waarschijnlijk geen computer.
Het zal best wel weer dat dit weer een nieuw lief mensje is wat overal recht op heeft. Jammer alleen dat daarbij het lieve mensje van 10 de pineut is.
De ouders hebben geen geld. Als het meisje de baby moet voldragen, kunnen ze de speciale zorg bij de bevalling dan betalen?
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
08-08-2017 10:21

De ouders hebben geen geld. Als het meisje de baby moet voldragen, kunnen ze de speciale zorg bij de bevalling dan betalen?
Denk jij dat de artsen die de " abortus" zouden moeten uitvoeren wel gratis werken?
Alle reacties Link kopieren
Pieps2016 schreef:
08-08-2017 10:13
Ik neem aan dat toen jij die keizersnede kreeg dat je wist dat je zwanger was en er een baby kwam? En volwassen/tiener was?

Dit meisje is 10 jaar oud en denkt dat er een steen in haar buik zit, voor haar zal een keizersnede niks anders zijn als een operatie om de steen uit haar buik te halen.
Dat denk ik inderdaad ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat ze het meisje onwetend houden. Ze heeft toch het recht te weten dat ze moeder is? Wat als dat kindje later wil weten wie zijn/haar ouders zijn? Kunnen ze haar niet gewoon de waarheid vertellen? Opgeven voor adoptie ja, maar dan bvb contact houden?

Dat verhaal van een steen in haar buik doet me denken aan vroeger, heb nog gehoord dat als er een baby geboren werd, de andere kinderen te horen kregen dat mama van de trap was gevallen en daarom in het ZH lag.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
aquake82 schreef:
08-08-2017 10:31
Ik snap niet dat ze het meisje onwetend houden. Ze heeft toch het recht te weten dat ze moeder is? Wat als dat kindje later wil weten wie zijn/haar ouders zijn? Kunnen ze haar niet gewoon de waarheid vertellen? Opgeven voor adoptie ja, maar dan bvb contact houden?

Dat verhaal van een steen in haar buik doet me denken aan vroeger, heb nog gehoord dat als er een baby geboren werd, de andere kinderen te horen kregen dat mama van de trap was gevallen en daarom in het ZH lag.
Heel eerlijk weet ik niet of ik als 10-jarige had willen horen dat ik moeder zou zijn. Wat heeft het kind aan die boodschap? Later vertellen kan altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
08-08-2017 10:25
Denk jij dat de artsen die de " abortus" zouden moeten uitvoeren wel gratis werken?
Een meisje van 10 is onvolgroeid. Een baby van 32 weken is nog altijd kleiner dan een bijna volgroeide baby. Ook al zal ze 40 weken niet halen.
Een bevalling waarbij ze alles op alles gaan zetten om de baby in leven te houden is gecompliceerder dan het kind nu laten komen om het meisje in ieder geval minder risico te laten lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven