Konijnen doodgeknuppeld voor de lol

10-07-2007 16:53 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Konijnen voor lol doodgeknuppelddoor Tjerk de Vries en Gijbert TermaatAMSTERDAM - Allochtone jongeren knuppelen in het Amsterdamse Sloterdijk voor de lol konijnen dood. Buschauffeurs en trambestuurders die in het bedrijvengebied rijden, zeggen geregeld te zien dat de jongeren de diertjes met katapulten en stokken belagen. "Er iets van zeggen? Tja, dat zou je eigenlijk moeten doen", reageert een chauffeur van busbedrijf Connexxion. "Maar ik ben eerlijk gezegd bang dat ik dan zelf het slachtoffer word." Trambestuurster Winnie weet alles van de gruweldaden van de jongeren. "Het is hier schering en inslag", zegt zij. "Laatst nog stond een groep Marokkaanse jongeren die beestjes te mishandelen. Mijn collega op lijn 12 zag het gebeuren. Een van die jongens tilde nog treiterend een konijn aan zijn oren omhoog om het aan de bestuurder te laten zien. Mijn collega was volledig over de zeik." Schoonmakers in het gebied weten ook te melden dat zij wel eens konijnen tegenkomen die niet meer kunnen lopen. Bestuurster Winnie is woedend. "Er moet gewoon meer toezicht komen in dit gebied. Ze kunnen niet van ons verwachten dat wij er tegen optreden. Het is toch schandalig. Wij krijgen van onze dienstleiding juist de opdracht voorzichtig door Sloterdijk te rijden omdat er veel konijntjes rondlopen en dan slachten die jongeren ze gewoon af", aldus de GVB'er die ook de politiek heeft ingeschakeld om dit probleem op te lossen. Bij de politie weet men van niets. "In onze systemen staat niets over konijnen", zegt een woordvoerster. "Maar dat wil niet zeggen dat er niets gebeurt. Als wij een melding krijgen en we gaan kijken, maar iedereen is alweer gevlogen, dan wordt het niet genoteerd bij ons." Berby van Teijlingen van de Dierenambulance in Amsterdam zegt dat het extra wrang is dat de konijnenziekte myxomatose heerst in het gebied van Sloterdijk. "Het is een heel vervelende, zware en pijnlijke ziekte. De dieren zijn daardoor heel sloom en makkelijk te vangen. Maar de beesten dan af te beulen, is wel heel erg min en laf. Als mensen konijnen zien waarvan men denkt dat ze ziek zijn, laten ze ons dan alsjeblieft bellen. Wij zorgen dan dat ze bij de dierenarts terechtkomen die ze op een waardige wijze uit hun lijden verlost, en niet ten prooi vallen aan dierenbeulen." WAAR BLIJFT DE PARTIJ VAN DE DIEREN,WAKKER DIER EN DE DIERENBESCHERMING?????
Alle reacties Link kopieren
Sloterdijk is idd één en al konijn!

Zijn gewoon weer van die kutpubers...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon weer kutpubers? Een eersteklas understatement.

Ik ben zelf ook puber geweest maar dit kwam niet eens bij me op. Sterker nog, ik was jeugdnatuurwachter:$ en heb nog eens op 10-jarige leeftijd een paar jongens die zeker een kop groter waren voor hun ballen geschopt omdat ze jonge vogeltjes de veren uittrokken.

Als ik dit van die konijnen zou zien dan ging ik er met een stuk hout naar toe.

Wanneer je een weerloos wezen zo behandeld dan word het zwart voor mijn ogen en ram ik er op los.
Alle reacties Link kopieren
Activisten strijken neer in Appelschadoor Martijn KoolhovenAPPELSCHA - Een internationale organisatie van radicale dierenrechtenactivisten houdt in augustus een opleidingskamp op een camping in Appelscha. Naar schatting enkele honderden deelnemers vanuit de hele wereld zullen van vrijdag 10 tot en met maandag 13 augustus in de Friese gemeente hun kampement opzetten. Tijdens het vier dagen durende trainingskamp krijgen de dierenrechtenextremisten onder meer onderricht hoe ze het beste radicale acties kunnen uitvoeren. Ook leren ze hoe ze doelwitten moeten onderzoeken, krijgen ze klimtrainingen en lessen in het vastketenen aan objecten. Ook krijgen de activisten onderricht in het omgaan met gevangenisstraffen, lessen zelfverdediging en EHBO.Nertsen Tijdens een eerder internationaal trainingskamp in 2003 leidde een radicale actie tot een veldslag met buurtbewoners in de gemeente Putten. De activisten lieten toen bij een fokkerij in Putten zo'n zesduizend nertsen vrij. De politie arresteerde toen 49 personen.Op diverse websites, waar internationale extremisten worden opgeroepen naar Appelscha te komen, werden eerder de aanslagen op privéwoningen van bestuurders van beursbedrijf Euronext en effectenhuis Van der Moolen geclaimd. Op de radicale website AR2007 wordt opgeroepen om de donderdag voor het opleidingskamp op te trekken naar Amsterdam om daar actie te voeren tegen de financiële wereld die het bedrijf Huntingdon Life Sciences (HLS) steunt.Bij de eerdere aanslagen bij Euronext en Van der Moolen werd een direct verband gelegd tussen deze financiële instelling en hun vermeende band met HLS, een bedrijf dat dierproeven uitvoert.Internationale websites maken in het Engels melding van het trainingskamp .WE STUREN GEWOON DEZE EROP AF
Alle reacties Link kopieren
Die lui gaan te ver met hun aanslagen, daar heb ik geen goed woord voor over.

Maar zo'n buschauffeur in dat eerste artikel die dan zegt: "je zou er eigenlijk wat van moeten zeggen" en blijkbaar de andere kant op kijkt, daar gaan mijn haren van overeind staan.

Ik zou 's-nachts niet kunnen slapen met het idee dat ik niks gedaan had.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Maar jij bent dan ook geen buschauffeur in Amsterdam West, want dan oordeelde je niet zo gemakkelijk. Die krijgen al genoeg te verduren, dus ik vind het niet vreemd dat ze niet ook nog eens hun leven wagen voor een konijn
Een telefoontje, al dan niet anoniem, zou al helpen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren


Die lui gaan te ver met hun aanslagen, daar heb ik geen goed woord voor over.

Maar zo'n buschauffeur in dat eerste artikel die dan zegt: "je zou er eigenlijk wat van moeten zeggen" en blijkbaar de andere kant op kijkt, daar gaan mijn haren van overeind staan.

Ik zou 's-nachts niet kunnen slapen met het idee dat ik niks gedaan had.
Misschien dat je dan dat zooitje wilden in de bus krijgt, en alle ramen eruit gaan of een knuppel in je nek. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar bel dan de politie voor hulp. Die gozertjes zijn helemaal van God los, ze hebben een bizare manier van vrijetijdsbesteding. s'Winters oude vrouwtjes bekogelen met keiharde ijsballen en s'zomers konijntjes knuppelen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn toch juist de buschauffeurs die dit verhaal bekend hebben gemaakt? Dan hebben ze toch juist niks verkeerd gedaan? Dat ze ter plekke niks hebben gedaan, kun je ze niet kwalijk nemen; ze hebben al genoeg met agressie te maken en doorgaans grijpt daar ook nauwelijks iemand bij in. 
Dat is waar, je zit toch maar in je eentje op de bus. Als ze je met zijn allen te grazen nemen steekt niemand een poot uit hoor.
Alle reacties Link kopieren
Toch moet men dit zwaar opnemen,want jongens die nu al voor de lol konijnen doodknuppelen,zien over 10 jaar een film waarin een man gemarteld word en denken,hee dat wil ik ook eens doen,met alle gevolgen van dien.Als dit sadisme er nu al op deze leeftijd in zit voorspelt dat niet veel goeds voor later naar mijn mening,dit zijn echt de types die je later tegenkomt bij zinloos geweld.Ik ben voor een veel hardere aanpak,dit is geen kattekwaad meer,kinderen die dit doen moeten nodig een heropvoeding hebben.Dus niets geen waarschuwing of boete maar verplicht naar een gesloten instelling voor moeilijk opvoedbare kinderen/jongeren waar ze normen en waarden leren.
Alle reacties Link kopieren


Toch moet men dit zwaar opnemen,want jongens die nu al voor de lol konijnen doodknuppelen,zien over 10 jaar een film waarin een man gemarteld word en denken,hee dat wil ik ook eens doen,met alle gevolgen van dien.Als dit sadisme er nu al op deze leeftijd in zit voorspelt dat niet veel goeds voor later naar mijn mening,dit zijn echt de types die je later tegenkomt bij zinloos geweld.Ik ben voor een veel hardere aanpak,dit is geen kattekwaad meer,kinderen die dit doen moeten nodig een heropvoeding hebben.Dus niets geen waarschuwing of boete maar verplicht naar een gesloten instelling voor moeilijk opvoedbare kinderen/jongeren waar ze normen en waarden leren.



Gewoon een paar maanden opsluiten in Glenn Mills, zo'n heropvoedings instituut, daar worden die twisted minds weer rechtgedrild.
Alle reacties Link kopieren
Ik word heel verdrietig en erg boos van zulke berichten.

Wordt die jongen geen respect voor dieren bijgebracht?



Ik zou de bus uitspringen en ze aanvliegen.  Als ik wreedheid tegen dieren zie krijg ik een waas van drift voor mijn ogen.

Ooit ben ik twee jongens aangevlogen die met levende jonge eendjes als aas aan het vissen waren.  Ze hadden niet verwacht dat een rustig uitziende vrouw zó zo reageren, ze schrokken zich rot.

Ook heb ik 3 jongens achterna gezeten die een oude man met een hondje aan het treiteren waren.  Jammer genoeg liepen ze veel sneller als ik.



Als ik die jongens bij die konijntjes zou zien, zou ik er ook niet van kunnen slapen. 

Deze dingen komen zo vaak voor.  In Ridderkerk zijn een paar jaar geleden 2 een paardje met een veulen gedood omdat jongens met een stuk hout in hun vagina porden.  De arme dieren zijn simpelweg doorboord....

En wat te denken van de kinderen die met konijntje aan het voetballen waren.

Jongens die bij een kinderboerderij met cavia's smeten.

Of de jongens die in Dordrecht een ezeltje ernstig verwondden met een Crofty-bom.



Wat voor kinderen doen zulke wrede dingen? Kunnen we hier aan doen?  Hebben jullie ideeën?
Alle reacties Link kopieren




Wat voor kinderen doen zulke wrede dingen? Kunnen we hier aan doen?  Hebben jullie ideeën?

 




T zijn kinderen die niet opgevoed worden...die niet wordt geleerd om respect te hebben voor alles wat leeft...

Ik zou het niet in mijn hoofd halen, die schattige beestjes...heb een konijn als huisdier en die huppelt hier vrolijk rond...als ik me indenk dat zoiets met hem zou gebeuren lopen de rillingen over mijn rug.



Tsja, wat kunnen we hieraan doen...die ventjes opsluiten in een hokje met alleen ieder een baseballbat en dan kijken wat er gebeurt...hihi



misschien een brief aan de dierenbescherming???
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor maar (bijna) alles wat daar rondloopt in Sloterdijk is tuig.

Als ik 's avonds laat met de trein terug ga, dan stap ik altijd over op Centraal en zeker niet op Sloterdijk.
Ik begrijp wel dat mensen er niks van durven zeggen, maar weet ook dat als niemand er ooit wat zegt, of ingrijpt, het ook niet stopt.



Ik woon in een wijk waar veel overlast is van (al dan niet alloch-autochtone) hangjeugd die ook heel lastig kunnen zijn.



Roepen, schelden dat heb ik lange tijd genegeerd. Dat was ook het beste. Op het moment dat ik mij fysiek bedreigd voelde omdat ik het geroep negeerde, heb ik wel ingegrepen.



Op een beleefde manier de dialoog aangaan hielp niet, pas toen ik een gooiend etterbakje een draai om zijn oren gaf was het afgelopen. Sindsdien kijken ze wel uit met roepen of gooien. Ze weten namelijk dat ik het meen, dat ik niet op deze manier behandeld wil worden.



Sloterdijk is natuurlijk een heel ander verhaal. Denk dat ik met mijn anderhalve meter weinig begin tegen grote groepen.



Maar niks doen, dat geeft deze figuren alleen maar een kans om nog meer ellende uit te halen.
Alle reacties Link kopieren
Nastik,

Ingrijpen is altijd beter, denk ik.  Ze moeten van iemand leren dat ze iets heel ergs doen. 

Ik heb wel eens gelezen hoe je moet reageren als je ziet dat iemand aangevallen wordt.  Je moet oogcontact zoeken met andere omstanders en dan met een paar er op af gaan.  Kordaat, niet aarzelend.  En niet gaan schelden, maar dringend zeggen "nu ophouden".  En heel hard "brand !!!" schreeuwen i.p.v. om hulp roepen. 

Ik ben meestal een ingrijper.  Moet er iets van zeggen als iemand zijn half opgegeten hamburger of blikje op straat gooit.  Of schilletjes van zonnebloempitten in de bus spuugt.  Ik blijf altijd beleefd.  Vraag op aardige maar besliste toon; "ik zou het fijn vinden als je dat in de prullenbak zou gooien".  De toegesnauwde kreet "doe je dat thuis ook" werkt alleen maar averechts.

Maar ja, bij dierenmishandeling vergeleken is rommel op straat gooien een kleinigheidje....
Alle reacties Link kopieren
Walgelijk,zulke kutjochies wat moet je daar nou mee.

Wat een aanwinst voor de maatschappij,je zou ze toch...

Die hebben een flink pak slaag nodig en afvoeren naar een heropvoedingsgesticht.Wat gaat daar van terecht komen als ze ouder worden,wat volgt er na dierenmishandeling?Gewetenloos tuig!!

Ik kan niet begrijpen dat er niet wordt ingegrepen als er zoveel mensen zijn die het zien gebeuren,samen ben je toch sterk?



Een waas voor mijn ogen krijg ik van dierenmishandeling.

Als ik ooit iemand betrap op dierenmishandeling weet ik zeker dat ik ingrijp,ik zou niet niks kunnen doen.Zo'n arm weerloos dier,alleen al als ik eraan denk begint mijn bloed te koken.Ik zou diegene die ik in mijn vingers kreeg net zo afranselen als die arme diertjes,maakt vast meer indruk dan woorden.
Alle reacties Link kopieren
Als die jongeren ongestraft zo hun gang kunnen blijven gaan,wat zullen ze dan denken,we kunnen lekker doen wat we willen en de volgende keer zijn het geen konijnen maar kleine kinderen.

Tja als nu al niemand ingrijpt....

Zelfs De Partij van de dieren die normaal vooraan staat hoor ik niet...jullie wel?

Destijds met die paarden sprak men schande van de boer,nederland in rep en roer....en nu...stilte
Alle reacties Link kopieren
Walgelijk!!!!!!



Ik stel voor dat wij 'voor de lol' die allochtone kutpubers gaan doodknuppelen!!!



En dan tillen we ze voor de lol aan hun oren omhoog als er een tram voorbij rijdt (of we gooien ze ervoor natuurlijk....)



Schandalig dat dit gebeurt. Ben echt geen racist, als Nederlandse kutpubers dit zouden doen zou ik het ook belachelijk vinden (en die moeten dan ook keihard worden aangepakt!!!), maar vind echt dat ze dit soort volk maar gewoon terug moeten sturen naar hun eigen land!!!

Oke, dit is een beetje off-topic, maar buitenlanders moeten naar mijn idee veel harder aangepakt worden (als ze 'dingen doen die niet horen'). Wat mij namelijk opvalt is dat in programma's als 'opsporing verzocht' de daders in 99% van de gevallen een (licht) getinte huidskleur hebben. En absoluut zullen er ook nederlanders zijn die misdaden begaan, die moeten ook hard worden aangepakt, maar mensen die er voor kiezen om in nederland te gaan wonen (of omdat hun ouders hier zijn komen wonen) en die zich niet kunnen aanpassen aan de regels/normen/waarden hier, die moeten gewoon opflikkeren! (let wel, ik heb het hier niet over allochtone mensen die gewoon keihard werken en zich supergoed proberen aan te passen!!).

ier kwam ik dus even op omdat er dus 'alweer' vermeld wordt dat het om allochtonen gaat.



Maar t blijft gewoon walgelijk!! Ben gek op dieren, heb zelf o.a. een heeeel lief konijn, en moet er toch niet aan denken dat mijn dieren zoiets zou overkomen!!



Pien.
Alle reacties Link kopieren
Pien, ik vind dat je hartstikke gelijk hebt.

Maar er zijn hier en aantal moraalridders, die hier hééél anders over denken.

Wat jij hier schrijft haha, moet je echt mee oppassen op viva.nl
Alle reacties Link kopieren


Pien, ik vind dat je hartstikke gelijk hebt.

Maar er zijn hier en aantal moraalridders, die hier hééél anders over denken.

Wat jij hier schrijft haha, moet je echt mee oppassen op viva.nl

Je moet altijd oppassen wat je schrijft en zegt in Nederland. Ook een reden waarom Job Cohen van Amsterdam zich altijd zo voorzichtig uitlaat als het gaat om misdragingen van allochtone jongeren. Bang voor escalaties en dat er rellen ontstaan waarbij alle winkelruiten eraan gaan als ze bestormd worden door mensen die helemaal opgefokt zijn. Kijk maar naar de dingen die er gebeurd zijn destijds op het Mercatorplein waar veel Marokkaanse mensen wonen, waarbij een agent een man doodschoot die hem met een mes te lijf ging. Dat liep gigantisch uit de hand en er werd gedaan alsof de man met het mes een soort heilige was, en de agent uit racistische overtuiging had gehandeld. Ondernemers in die buurt hebben te maken gehad met extreem geweld waarbij de ruiten eruit gingen.We hebben te maken met mensen op een hele andere manier in het leven staan, ze zien dat de politie hier niet zo'n macht heeft als in het land van herkomst. Men heeft geen respect voor de politie, terwijl men dat in de landen waar deze mensen of hun ouders vandaan komen, wel moeten hebben omdat je er anders van langs kunt krijgen en opgepakt kunt worden. Het is er niet zo als hier, je zit daar niet in een fijne gevangenis waar je nog van alles mag; je hebt geen rechten, je bent immers een crimineel. De politie in Nederland straalt niet het gezag uit wat mensen in deze landen uitstralen, je mag hier geen geweld gebruiken wat daar niet wordt geschuwd. Mensen mogen hier alles zeggen, er zijn overal hulpinstanties die het voor mensen opnemen. je krijgt een uitkering als je niet wil werken, (zo denkt men) en als je steelt, krijg je maar weinig straf, dat is in hun ogen onbegrijpelijk. Het is in de ogen van mensen die uit landen komen waar je zomaar kunt worden opgepakt en kunt verdwijnen, omdat een buurman je heeft aangegeven omdat je slechte dingen over de regering hebt gezegd, een slappe hap hier. Men kan niet omgaan met dergelijke vrijheden en men steekt er de draak mee. Gelukkig gaat het ook heel vaak goed met mensen die van oorsprong een andere afkomst hebben, maar de negatieve dingen vallen nu eenmaal het meeste op. De kinderen die konijnen mishandelen komen waarschijnlijk niet uit fijne gezinnen, maar uit gezinnen met een hoog Tokkie gehalte, maar dan uit een andere cultuur. Daar valt helaas niet normaal mee te praten, lijfstraffen helpen misschien, maar ja, dat mag niet in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan we weer....

Tis toch te gek voor woorden, heb er niet van kunnen slapen ...



Op de Westerdoksdijk heeft zaterdag een grote groep mensen een aantal zwanen belaagd met speren. De groep bestond uit kinderen en volwassenen. Eén van de zwanen werd in de kop geraakt. De zwaargewonde zwaan viel in het water en is door de dierenambulance opgehaald. Omstanders kwamen af op het geschreeuw van de zwaan, waarna de belagers er in twee auto's vandoor zijn gegaan. Het zou gaan om auto's met een OostEuropees kenteken, waaronder een donkerblauwe Saab. Van de belagers ontbreekt nog ieder spoor. Een dierenarts heeft de zwaan laten inslapen.
Alle reacties Link kopieren


Daar gaan we weer....

Tis toch te gek voor woorden, heb er niet van kunnen slapen ...



Op de Westerdoksdijk heeft zaterdag een grote groep mensen een aantal zwanen belaagd met speren. De groep bestond uit kinderen en volwassenen. Eén van de zwanen werd in de kop geraakt. De zwaargewonde zwaan viel in het water en is door de dierenambulance opgehaald. Omstanders kwamen af op het geschreeuw van de zwaan, waarna de belagers er in twee auto's vandoor zijn gegaan. Het zou gaan om auto's met een OostEuropees kenteken, waaronder een donkerblauwe Saab. Van de belagers ontbreekt nog ieder spoor. Een dierenarts heeft de zwaan laten inslapen.





ahum,

vergeet te vermelden dat het om Amsterdam gaat.
Alle reacties Link kopieren


Daar gaan we weer....

Tis toch te gek voor woorden, heb er niet van kunnen slapen ...



Op de Westerdoksdijk heeft zaterdag een grote groep mensen een aantal zwanen belaagd met speren. De groep bestond uit kinderen en volwassenen. Eén van de zwanen werd in de kop geraakt. De zwaargewonde zwaan viel in het water en is door de dierenambulance opgehaald. Omstanders kwamen af op het geschreeuw van de zwaan, waarna de belagers er in twee auto's vandoor zijn gegaan. Het zou gaan om auto's met een OostEuropees kenteken, waaronder een donkerblauwe Saab. Van de belagers ontbreekt nog ieder spoor. Een dierenarts heeft de zwaan laten inslapen.

's Lands wijs, 's lands eer misschien ?   Een vriend van me kwam laatst op bezoek samen met een vietnamese vriendin.   Dat meisje zag de ganzen die bij mij in de wijk langs de waterkant lopen en zij had ook de neiging om er op te gaan jagen om ze op te eten.  Ze vertelde dat in haar land het heel normaal zou zijn dat je  zo'n dier ziet als een meevaller voor het avondeten.

Of dat voor Oost-Europeanen ook geldt weet ik niet maar misschien was dit niet bedoeld als dierenmishandeling maar als een poging om het avondeten op te leuken met gevleugeld gebraad ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven