POLL viva 26!

14-07-2007 09:16 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat schetst mijn verbazing? In Viva 26 staat de Poll: "Het kabinet wil 'slurpbakken' als SUV's duurder maken. Moeten deze uit de kluiten gegroeide auto's niet helemaal uit het straatbeeld verdwijnen?"



Daarop antwoord het grootste gedeelte van de Viva lezeressen (57%): "Belachelijk. We leven in een vrij land, hoor!"



Ik kan mijn ogen niet geloven. Juist in deze tijd de individuele vrijheid zo ver boven de collectieve vrijheid stellen. Ik snap er niets van. Als je zo'n auto hebt, denk je niet na en zeg je dat je met niemand wat te maken hebt. En al helemaal niet met het milieu. Ik vind deze uitslag teleurstellend en helemaal niet logisch voor de doelgroep van dit blad. Ben ik de enige?
De Ggggristelijke bestuursarm begint al hinderlijk om zich heen te grijpen. Straks mogen kinderen niet meer op schoolpleinen roken, maar wel 10 meter verder op straat, van ons kabinet mogen wij niet pokeren om een paar euro in het café en nu zouden we ook onze Haagse leiders voor ons moeten laten bepalen in wat voor auto we rondrijden?
Alle reacties Link kopieren
Complicated, overdrijven is ook een kunst. De overheid bepaalt helemaal niets voor je. Maar overal moet de vervuiler betalen, dus waarom niet in dit geval? Als jij er voor kiest om in een auto te rijden die twee keer zo slecht is voor het milieu, dan mag daar best een hogere prijs tegenover staan. Maak jij daarna toch nog de keuze om in een dergelijke auto te rijden, is dat jouw keuze.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft mag het gebruik van extra vervuilende auto's gewoon verboden worden. Gewoon een grens qua brandstofverbruik stellen: auto's die meer slurpen krijgen geen kentekenregistratie meer.



Kom op zeg, spuiten met DDT is ook al lang verboden, net zoals het laten rondslingeren van asbest. Daar zeurt ook al lang niemand meer over.
Alle reacties Link kopieren
Of vinden we het ook betuttelend dat je je bladluis niet meer met DDT mag wegspuiten? Gaan we dan ook lopen bleren over dat we in een vrij land leven? ;)
Ach, wat een kul.

Alsof het milieu zoveel baat heeft bij het verbieden van die paar auto's, die bovendien alleen maar milieuvriendelijker zullen worden. Het is dezelfde gedachte die een van onze bevlogen ministers er op na houdt wanneer ideeën als verplicht spaarlampen kopen de kop op steken. Allemaal gerommel in de marge  waar niemand  wat mee opschiet, maar allemaal wel even betuttelend, ja.
Alle reacties Link kopieren
Mag je negers en noord afrikanen openlijk discrimineren?

Wie zegt dat ik niet op de stoep mag fietsen?

Waarom mag je een bejaarde niet doodschoppen voor een paar euro's?

Waarom moet je belasting betalen?

Waarom mag ik geen 180 over de Drentse binnenwegen?

Waarom mag ik niet bezopen aan het verkeer deelnemen?



Al die kut regeltjes.....al dat rekening houden met elkaar.....ik wil de individualistische samenleving, zonder regeltjes. Ik weet zelf wel wat goed voor me is.
Daarmee verwoord je overigens perfect de gedachtengang van de gemiddelde Wilders-stemmer, beste Willem.
Alle reacties Link kopieren
Wat compli zegt over geneuzel in de marge klopt volgens mij ergens wel. Ik las vorige week (in het kader van die milieudag waarvan ik de naam nú al vergeten ben) dat milieuvervuilende auto's, maar een klein deel van de totale vervuiling veroorzaken.



Ik denk overigens wél aan mijn medemens, want ik rijd een heel zuinige auto (geen hybride). (Eigenlijk denk ik met name aan mn eigen beurs. :P)
Alle reacties Link kopieren


Wat mij betreft mag het gebruik van extra vervuilende auto's gewoon verboden worden. Gewoon een grens qua brandstofverbruik stellen: auto's die meer slurpen krijgen geen kentekenregistratie meer.



Kom op zeg, spuiten met DDT is ook al lang verboden, net zoals het laten rondslingeren van asbest. Daar zeurt ook al lang niemand meer over.







Een Lamborghini Murcielago sportwagen verbruikt pak hem beet 1 op 4 (25 liter per 100 kilometer). Dat lijkt heel erg.........

Alleen wordt er in Nederland ongeveer 1 per jaar nieuw verkocht geloof ik. En eigenaren van dit soort extreme auto's rijden meestal zeer weinig kilometers per jaar.

De media-aandacht voor sommige automodellen is vaak omgekeerd evenredig met het aantal verkopen: van de Hummer H2 (1 op 4,5 ongeveer) worden er slechts tientallen per jaar verkocht.



Iemand met een auto die 1 op 12 loopt en 60.000 kilometer per jaar rijdt zal meer vervuilen dan zijn buurman die een auto heeft die weliswaar 1 op 6 loopt maar slechts 12.000 kilometer per jaar rijdt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven