Merkel heeft grote voorsprong in de peilingen

30-08-2017 00:07 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Merkel staat op grote voorsprong in de Duitse peilingen en dat is goed. Zij is de enige die nog leiding aan Europa kan geven en de boel een beetje bij elkaar kan houden. Ze komt bij zowel Poetin als Trump over de vloer en daarmee kan ze voor veiligheid zorgen.

In haar uitspraak over de vluchtelingencrisis van 2015 kan ik me ook vinden. Het moest toen plaatsvinden vanuit humanitair oogpunt maar er moet nu voor gewaakt worden dat het zich niet herhaalt. De werkloosheid in Duitsland is laag, het land is stabiel en dat blijkt nu uit de peilingen.

De populisten hebben niet gewonnen in Nederland en Frankrijk en gaan dat ook niet doen in Duitsland. Dat geeft je toch weer enig vertrouwen in de mensheid. De komende vier jaar dus weer dezelfde jasjes in alle kleuren van de regenboog.
Alle reacties Link kopieren
En voordat iemand weer over linkse gutmenschen begint: nee, anders had Schulz wel op voorsprong gestaan
Jij vindt het goed dat Merkel destijds heeft geroepen "Wir schaffen das" en dat er totaal nul komma nul toezicht is geweest op wat er allemaal Europa binnenkwam? En dat er werd gelogen over afkomst? En dat "we" iedereen maar moeten huisvesten? Echt?

Ik ben niet tegen asielzoekers. Is er ergens oorlog, dan vind ik het niet meer dan normaal dat onschuldige mensen worden opgevangen. Dit hele "Wir schaffen das" heeft echter niets met oorlog te maken gehad.

En daarbij: het populisme heeft niet gewonnen? Nee, niet op papier. De tegenstellingen, oordelen over huidskleur en religieuze tegenstelllingen zijn in tijden niet zo groot geweest. Maar nee hoor: het gaat hartstikke goed!

Mijn vertrouwen in de politiek ben ik al een tijd kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je begrijpt me verkeerd. De hoeveelheid vluchtelingen in 2015 was eigenlijk te groot voor Europa maar ze stonden er al. Merkel neemt dan wel haar verantwoordelijkheid en ook nu draait ze er niet omheen wat ze toen gedaan heeft. Je kunt Griekenland en Italie niet aan hun lot overlaten. Wel vind ik dat er inmiddels een oplossing bedacht zou moeten zijn om de stroom vluchtelingen te verminderen. Dat duurt nu wel erg lang en Italie kan het bijna niet meer aan.

En inderdaad de tegenstellingen op straat zijn groot tegenwoordig. Maar ik zou het nog veel erger vinden als de populisten aan de macht waren die die tegenstellingen alleen maar verder zouden voeden. Men ging er van uit dat het in Europa Wilders, Le Pen en de AfD zouden worden, zeker nadat Trump gekozen was, maar ik ben heel blij dat dat niet gebeurd is. Trump gooit bij een heleboel zaken alleen maar olie op het vuur en dan heb ik hier liever iemand die de boel bij elkaar probeert te houden.

Ik ben het zeker niet met alles van Merkel eens, maar ik vind haar wel de enige die het leiderschap van Europa op zich kan nemen. Wie zou jij daar dan een geschikte kandidaat voor vinden?
Dat er al migranten op de stoep stonden hoeft niet te betekenen dat ze dan maar binnengelaten moesten worden. Naar mijn mening heeft Merkel niet haar verantwoordelijkheid genomen en alles maar een beetje laten gaan. Pas toen "het volk" begon te sputteren is ze in een soort van actie gekomen.

Italie kan de hoeveelheid migranten niet aan. Al een tijd niet. Ik weiger ze vluchtelingen te noemen, want dat zijn ze niet. Het zijn sipel gezegd gelukszoekers die met onrealistische verwachtingen naar Noord-Europa willen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een zelfstandig land en er is niet veel aan te doen. Het overgrote deel is zeer links en politiekcorrect georienteerd, Je zou zeggen dat je haast niet beter zou kunnen doen dan van een buitenlandse etniciteit afkomstig te zijn. Dan heb je haast een heiligverklaring te pakken. Maar ik denk dat het vooral gaat om de arbeidskrachten.

Iedereen kan daar een mening over hebben maar dat zal niets uitmaken. Een vliegje op een olifant.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Duitsland gaat er voor de 3e op rij voor zorgen dat Europa in de ellende stort. Ze heeft geen enkel mandaat van de Europese landen buiten Duitsland maar beslist op eigen houtje dat mensen die de taal niet spreken en geen relevante opleiding allemaal in de hangmat van de verzorgingsstaat opgevangen moeten worden. Het beleid van Merkel is rampzalig voor de gewone Europese bewoners. Het dient de elite en de multinationals. Aan de andere kant. Schultz is ook een eurofiel heb je ook niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Merkel is van ale slechten de beste........Helaas...
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
30-08-2017 13:14
Merkel is van ale slechten de beste........Helaas...
Daar ben ik het mee eens. Ik zie geen andere leider in Europa
Hahaha, dat zeiden ze bij Clinton ook.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
30-08-2017 09:05
Het is een zelfstandig land en er is niet veel aan te doen. Het overgrote deel is zeer links en politiekcorrect georienteerd,
Vandaar dat Merkel al zolang aan de macht is.... Als het overgrote deel zo links zou zijn had Merkel daar toch nooit gezeten?
anoniem_128439 wijzigde dit bericht op 30-08-2017 22:21
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zeker, het lijkt mij ook het beste dat zij nog een aantal jaren bondskanselier blijft, al ben ik helemaal niet zo dol op de CDU.
Angela Merkel is rustig, vaak doortastend op een subtiele manier en ik denk dat ze als enige Europese leider werkelijk invloed heeft op zowel Poetin als Trump en misschien ook wel op Erdogan.
En niet alleen door de economische macht van Duitsland, maar ook door haar persoonlijkheid.
Zelf vind ik haar te conservatief ( ze was en is bv tegen het homohuwelijk), maar ik heb wel groot respect voor de rust waarmee ze moeilijke zaken aanpakt. Met haar "Wir schaffen das" heeft ze veel risico genomen, en het is niet allemaal goed gegaan maar Duitsland heeft door het Derde Rijk en de Holocaust natuurlijk wel een buitengewone positie en verantwoordelijkheid in Europa.
Het 'zeer links en politiekcorrect' waar retrostar het over heeft zou daar wel eens mee te maken kunnen hebben, niet ?

Kennen jullie deze video van ZDF Neo Magazine Royale ? ( https://www.youtube.com/watch?v=HMQkV5cTuoY ) Van vorig jaar, maar nog steeds actueel. Erg Rammsteinerig, maar ook briljant.

Overigens, als Martin Schulz het beste is wat de SPD te bieden heeft, dan vrees ik voor die partij.

Niet dat ik er nou heel veel van weet, hoor, ik ben slechts een geïnteresseerde nieuws-volgster.

En het zijn onze directe buren, uiteindelijk.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 30-08-2017 20:56
Reden: youtube link deed het niet
0.45% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/j_8kc19DL70
Did Merkel just “read out Germany’s suicide note”?


:nooo:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ook in het eerste grote debat heeft Merkel goed stand gehouden.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
30-08-2017 20:53

.........................

Kennen jullie deze video van ZDF Neo Magazine Royale ? ( https://www.youtube.com/watch?v=HMQkV5cTuoY ) Van vorig jaar, maar nog steeds actueel. Erg Rammsteinerig, maar ook briljant.
......................
:O

Wat een gruwelijk filmpje. Zo vreselijk negatief aangedikt. Maar je hebt gelijk, Duitsers moeten geen tweede wereldoorlog gedachten er meer op na houden. Iedereen is gelijk. Geen oorlog meer en al helemaal niet vanwege geloof, kleur of achtergrond.
Misschien dat de Duitsers juist géén oorlogstoestanden meer willen. Geen Keulse Sylvesternachten meer willen waarin hun dochters verkracht zijn en niet één dader is opgepakt. Heb je daar ook een filmpje van met of zonder Rammsteinerig geluid?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter, kijk je naar de hele debatten op de Duitse zenders ?
Wil je er iets uitgebreider over schrijven ?

Ik lees/kijk alleen naar de interpretatie door correspondenten omdat mijn Duits niet goed genoeg is om echt te volgen wat de details zijn.
Maar ik heb wel interesse, en misschien gaan meer mensen meelezen of -schrijven nu de verkiezingen dichterbij komen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
04-09-2017 11:47
bethweeter, kijk je naar de hele debatten op de Duitse zenders ?
Wil je er iets uitgebreider over schrijven ?

Ik lees/kijk alleen naar de interpretatie door correspondenten omdat mijn Duits niet goed genoeg is om echt te volgen wat de details zijn.
Maar ik heb wel interesse, en misschien gaan meer mensen meelezen of -schrijven nu de verkiezingen dichterbij komen.

Ik heb 'sprekers' gezien waar ik kippenvel van kreeg. Menige oorlogsfilm is er niks bij. Ik zou het filmpje-met-nieuwsfeiten hier niet durven te plaatsen. Een film waarop onder andere een imam-achtige de massa toesprak over de people in Duitsland, Italië, Spanje, Engeland...En een andere (iets oudere) spreker met een zwaaiend zwaard in Irak...maar de woorden (woorden met gruwelijke is-gedachten) die hij daar bij uit schreeuwde wil ik niet herhalen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie m, we verschillen duidelijk van mening.

Waar ik voor pas is om me te laten meetrekken in een zogenaamde discussie op de Actueel-pijler die bestaat uit kwaadaardig vluchtelingen- cq islam-bashing, en iedereen die probeert daar een genuanceerde visie op te ontwikkelen.
Dat soort topics zijn er al genoeg, lijkt me.
Zoiets als 'de Duitsers', met één belang en mening bestaat natuurlijk niet; ook zij proberen op allerlei manieren oplossingen voor de toekomst te bedenken, en met zo'n inktzwart verleden is er waarschijnlijk wat meer overgevoeligheid voor uitsluiting en onverdraagzaamheid.
Voor zover ik weet zijn er geen vrouwen verkracht op het plein bij de Keulse Dom, wel betast door groepjes mannen. Erg genoeg. Geloof me, ik ken het verschil. En er zijn wel wat daders opgepakt, voor wat ik weet, alleen kregen ze de zaak niet rond bij politie en justitie.

Vanwege dit soort ongenuanceerd feitenvrij geroeptoeter vind ik de discussie hierover zo kansloos, en ga ik er verder niet meer op in.
nounou
Alle reacties Link kopieren
:cry: Ik heb het filmpje (uit 2015) proberen af te kijken. Maar ik heb het moeten afzetten. Vreselijke gruwelijke walgelijke filmbeelden.

WALGELIJK!!
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
04-09-2017 12:19
missie m, we verschillen duidelijk van mening.

Waar ik voor pas is om me te laten meetrekken in een zogenaamde discussie op de Actueel-pijler die bestaat uit kwaadaardig vluchtelingen- cq islam-bashing, en iedereen die probeert daar een genuanceerde visie op te ontwikkelen.
Dat soort topics zijn er al genoeg, lijkt me.
Zoiets als 'de Duitsers', met één belang en mening bestaat natuurlijk niet; ook zij proberen op allerlei manieren oplossingen voor de toekomst te bedenken, en met zo'n inktzwart verleden is er waarschijnlijk wat meer overgevoeligheid voor uitsluiting en onverdraagzaamheid.
Voor zover ik weet zijn er geen vrouwen verkracht op het plein bij de Keulse Dom, wel betast door groepjes mannen. Erg genoeg. Geloof me, ik ken het verschil. En er zijn wel wat daders opgepakt, voor wat ik weet, alleen kregen ze de zaak niet rond bij politie en justitie.

Vanwege dit soort ongenuanceerd feitenvrij geroeptoeter vind ik de discussie hierover zo kansloos, en ga ik er verder niet meer op in.

Maar aan Duitsers-bashing wil je graag mee doen? want die hebben een "inktzwart verleden". Volgens mij hebben de Duitsers-van-nu er wel van geleerd. Daar zie ik geen gevaar.

Op Actueel is een topic over de verkrachtingen in Keulen en andere grote steden, MET FEITEN, waarom schrijf je op dit topic dat er geen vrouwen zijn verkracht in Keulen? @( Daar staan ook berichten en filmpjes van vrouwen die een 'horrornacht' in de sylvesternacht hadden. Zelfs al zouden ze alleen 'betast' zijn.... ieuwwwwwww. En dan schrijf jij dat er geen vrouwen in Keulen verkracht zijn. Weet ik meteen hoe 'serieus' ik je kan nemen.

Ik wil je het feiten-volle-filmpje (waarin door 'hoge heren' onder andere geroepen word tot verkrachten van de 'German women') wel toesturen via pb, maar ik weet zeker dat je dat niet wil zien.

ps.In de jaren 40/45 waren het juist de gewone burgers die geen kwaad woord mochten zeggen over 'de machtige leiders'. Anders werden ze opgepakt en afgevoerd. Het waren niet de burgers die mensen oppakten en vermoorden. En nu weer brengt een machtige Duitse leider het volk in gevaar.
missie_m wijzigde dit bericht op 04-09-2017 18:36
10.57% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
04-09-2017 12:19
Waar ik voor pas is om me te laten meetrekken in een zogenaamde discussie op de Actueel-pijler die bestaat uit kwaadaardig vluchtelingen- cq islam-bashing, en iedereen die probeert daar een genuanceerde visie op te ontwikkelen.
Kwaadaardig zelfs, omdat er problemen worden benoemd waar zelfs de NOS over bericht. Fijn dat je zelf wel zo genuanceerd overkomt.
Vanwege dit soort ongenuanceerd feitenvrij geroeptoeter vind ik de discussie hierover zo kansloos, en ga ik er verder niet meer op in.
Weglopen voor een discussie is idd ook een optie. Je kan ook met inhoudelijk argumenten komen waarom een ander er volgens jou naast zit.

Merkel heeft, door op eigen initiatief de deur van Europa open te zetten, nu eenmaal enorm veel problemen gecreëerd: heel hard welkom allemaal roepen, maar vervolgens verwachten dat de rest van Europa maar even kwam bijspringen. Alleen al de situatie waarin ze Italië heeft geplaatst is al weerzinwekkend. Van haar welkomstbeleid is niets meer over: haar idealisme is ingehaald door de realiteit.
Verkracht, betast: beide is erg. Vooral als je kijkt naar de intentie. Als (Duitse) vrouw ben je blijkbaar minder en gewoon een homp vlees waar je mee mag doen wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
Amber-Sophie schreef:
04-09-2017 13:14
Kwaadaardig zelfs, omdat er problemen worden benoemd waar zelfs de NOS over bericht. Fijn dat je zelf wel zo genuanceerd overkomt.


Weglopen voor een discussie is idd ook een optie. Je kan ook met inhoudelijk argumenten komen waarom een ander er volgens jou naast zit.

Merkel heeft, door op eigen initiatief de deur van Europa open te zetten, nu eenmaal enorm veel problemen gecreëerd: heel hard welkom allemaal roepen, maar vervolgens verwachten dat de rest van Europa maar even kwam bijspringen. Alleen al de situatie waarin ze Italië heeft geplaatst is al weerzinwekkend. Van haar welkomstbeleid is niets meer over: haar idealisme is ingehaald door de realiteit.
Precies.

Clinton kreeg op zijn verjaardag een miljoen euro van de VAE. Barack Obama en Michelle ook, die namen het bedrag ook aan maar deden er een goed doel van. Ik vraag me vaak af of Angela Merkel ook een 'vette verjaardagsbonus' krijgt uit die hoek.
LOEP ME MAAR aub.
Amber-Sophie schreef:
04-09-2017 13:14
Kwaadaardig zelfs, omdat er problemen worden benoemd waar zelfs de NOS over bericht. Fijn dat je zelf wel zo genuanceerd overkomt.


Weglopen voor een discussie is idd ook een optie. Je kan ook met inhoudelijk argumenten komen waarom een ander er volgens jou naast zit.

Merkel heeft, door op eigen initiatief de deur van Europa open te zetten, nu eenmaal enorm veel problemen gecreëerd: heel hard welkom allemaal roepen, maar vervolgens verwachten dat de rest van Europa maar even kwam bijspringen. Alleen al de situatie waarin ze Italië heeft geplaatst is al weerzinwekkend. Van haar welkomstbeleid is niets meer over: haar idealisme is ingehaald door de realiteit.
You go girl! :)

Ik word zo duf van mensen die tetteren dat ze zelf zo ont-zet-tend genuanceerd zijn en niet beginnen aan een discussie met een stel kwaadaardige islam-bashers. Bijna puberaal vind ik het om te denken dat je een van weinigen bent die het wel begrepen heeft.

Maar goed, ik raad diegene dan ook aan om vooral weg te blijven kijken en met haar oogkleppen op een dagje op een school in pak 'm beet Rotterdam-Zuid te gaan werken. Ik ben benieuwd of je dan nog steeds zo ontzettend genuanceerd bent.
Alle reacties Link kopieren
Amber-Sophie, ik ben erg voor het benoemen van problemen, en het zoeken van oplossingen, in plaats van alleen maar het vergroten van de angst door zaken uit te vergroten en op scherp te zetten.
Mejuffrouwmuis, het zou ook helpen als meer vrouwen eens wat weerbaarder zouden worden. En mannen die vrouwen lastigvallen (ook de piemelroepers) en aanranden of verkrachten moeten natuurlijk aangepakt worden. Door politie en justitie, die zijn daarvoor.
Maar we gaan veel te veel off-topic, sorry bethweeter.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven