Verbod op loslopende en poepende katten in Tilburg

30-08-2017 16:53 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van de plannen van een voorman in Tilburg om een verbod op te leggen voor loslopende katten? Boete 400 euro. Ben benieuwd of dit verbod door kan komen en zo ja, welke gemeente volgen.

Ik snap dat het vervelend is als er katten in je tuin schijten maar hoe kun je het maken tegenover je kat die gewend is om los buiten te lopen niet meer naar buiten te laten gaan? Ik zelf heb het geluk dat ik een kat heb die niet naar buiten wilt, hooguit in de tuin maar vroeger hadden we een kat die overal ging buurten. Die werd al gek als die 1 dag niet naar buiten mocht als m'n vriend onkruid had gespoten.

Ben benieuwd naar jullie meningen!
Ik ben hier helemaal voor! Een huisdier in welke vorm dan ook mag geen overlast aan andere veroorzaken.
Het zal wennen zijn voor die katten dat wel.
Ik heb tot op heden meer last van hondenstront. Ga dat verbod eerst maar eens handhaven alvorens je met een volgend plan komt.
Alle reacties Link kopieren
Of het uitvoerbaar is weet ik niet, maar ik vind het ook goor. Hou je kat bij je.
Van de andere kant mogen paardenbezitters dan ook een boete krijgen als hun paard een paar enorme drollen op straat legt.
In heel nl invoeren. Zsm. Word er schijtziek van. Laat je kat maar je eigen tuin ruineren ipv die van een ander.
Alle reacties Link kopieren
Dit verbod gaat er echt niet doorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof nooit dat 't erdoor komt. Is een voorstel van Lijst Smolders, deze komen heel vaak met niet uitvoerbare voorstellen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Oke dan ook boetes voor troep op straat gooien.
Star² schreef:
30-08-2017 16:55
Ik heb tot op heden meer last van hondenstront. Ga dat verbod eerst maar eens handhaven alvorens je met een volgend plan komt.
Dat mag van mij allebei tegelijk ingevoerd worden.

In de plaatselijke speeltuin liggen beide soorten stront gebroederlijk naast elkaar. Smeerpijperij. Je buurtgenoten opzadelen met de stront omdat je zonodig een huisdier wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel radicaal in dit op zicht, maar heb niet zo'n zin om dat te uiten eigenlijk.
Musai schreef:
30-08-2017 17:00
Oke dan ook boetes voor troep op straat gooien.
Ik raap met liefde de lege blikjes energydrink op uit de speeltuin, doet me niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook af of het uitvoerbaar is, hoe willen ze het controleren? Een loslopende kat achtervolgen :) Maar ze mogen zeker de baasjes van poepende honden eens wat beter controleren. Het ligt hier vol met poep altijd. En paardenstront is idd smerig! Ik vind het wel altijd raar dat hondeneigenaars hondenbelasting moeten betalen terwijl die de poep moeten opruimen en katteneigenaars moeten geen belasting betalen terwijl de katten overal kunnen poepen. (Niet dat ik klaag als katteneigenaar hoor :biggrin: )
Miriam1981 schreef:
30-08-2017 17:03
Ik vind het wel altijd raar dat hondeneigenaars hondenbelasting moeten betalen terwijl die de poep moeten opruimen en katteneigenaars moeten geen belasting betalen terwijl de katten overal kunnen poepen. (Niet dat ik klaag als katteneigenaar hoor :biggrin: )
Mijn kat niet. Die komt nooit buiten ons terrein. Nooit.
Alle reacties Link kopieren
Musai schreef:
30-08-2017 17:00
Oke dan ook boetes voor troep op straat gooien.
Is er al lang. Moet alleen wel gehandhaafd worden.

Verboden verzinnen is leuk, maar het moet ook te handhaven zijn. Zie je het voor je? En moeten dan opsporingsambtenaren dit gaan handhaven?

Zie je het al voor je? Sorry, we moeten de aangifte van uw verkrachting seponeren want onze officieren hebben het te druk met katteneigenaren.
Moeten ze de kat op heterdaad betrappen :rofl: en er dan nog achter komen wie de eigenaar is.
Ha ha, is deze kat van u? Neeeee, nooit gezien dat beest :-D
Alle reacties Link kopieren
In Tilburg zitten sowieso vrij veel groepen zwerfkatten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Gatti schreef:
30-08-2017 17:07
In Tilburg zitten sowieso vrij veel groepen zwerfkatten.
Helemaal een nutteloos plan dus.
KalindaSharma schreef:
30-08-2017 17:02
Dat mag van mij allebei tegelijk ingevoerd worden.

In de plaatselijke speeltuin liggen beide soorten stront gebroederlijk naast elkaar. Smeerpijperij. Je buurtgenoten opzadelen met de stront omdat je zonodig een huisdier wilt.

Ja hoor, van mij ook. Maar zorg dan ook dat er wat aan gedaan wordt. Heb hier al meerdere malen melding gemaakt bij de gemeente, maar ze doen er geen bal aan.
Ik weet niet of een boete voor loslopende poepende katten gaat werken maar ik vind het wel goed dat er iets gedaan wordt. Heb het altijd al raar gevonden dat je voor een hond belasting moet betalen en voor een kat niet. En aangezien je ook een boete krijgt als je de poep van je hond niet opruimt waarom dan niet ook voor een kat. Alleen bij een kat is het wat moeilijker ze op heterdaad te betrappen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gegoocheld en hij wil in elke Tilburgse wijk [ ]continu twee toezichthouders hebben rondlopen, die honden en katteneigenaren aanspreken op hun gedrag. In totaal gaat het om circa 25 toezichthouders.

Toe maar.
Star² schreef:
30-08-2017 17:16
Ja hoor, van mij ook. Maar zorg dan ook dat er wat aan gedaan wordt. Heb hier al meerdere malen melding gemaakt bij de gemeente, maar ze doen er geen bal aan.
Kennelijk wonen wij in eenzelfde plaats. Hier ook. En gekke henkie die ik ben, blijf ik het toch proberen. Maar het is al teveel moeite om hier voor het hek van de speeltuin (ja, omheind ook nog) een verbodsbord neer te zetten. En die tokkie hondeneigenaren wandelen doodleuk met hun poepfabrieken door de speeltuin heen. Waarom?
Gatti schreef:
30-08-2017 17:07
In Tilburg zitten sowieso vrij veel groepen zwerfkatten.
Makkelijk op te lossen: alle loslopende katten meenemen, katten horen niet door de wijk te zwerven. Zet je tuin maar af als je je kat naar buiten wilt hebben. Kun je je kat terugkrijgen tegen het betalen van een boete.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat het er niet komt. Is totaal niet te handhaven. Maar goed. ik heb niet zozeer last van kattenpoep, maar wel van kattenharen, op de tuinkussens. Als ik bij goed weer de kussens buiten laat en er 's avonds lekker op wil gaan zitten, witte kattenharen, en niet te weinig ook. Gatver... wat doen we daar dan mee?
Don't cry, buy a bag and move on.
watdachtjehiervan schreef:
30-08-2017 16:55
Ik ben hier helemaal voor! Een huisdier in welke vorm dan ook mag geen overlast aan andere veroorzaken.
Het zal wennen zijn voor die katten dat wel.
Ik ben ook voor. Het geld al voor elk soort dier, maar katten mogen poepen waar ze willen (ook in zandbakken). Ik ben dus voor.
Kashri schreef:
30-08-2017 16:58
In heel nl invoeren. Zsm. Word er schijtziek van. Laat je kat maar je eigen tuin ruineren ipv die van een ander.
Hear, hear!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven