vierdaagse nijmegen - het is geen topprestatie

18-07-2007 15:05 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me echt dood aan het feit dat heel nederland doet alsof het lopen van de 4daags van nijmegen een topprestatie is , topsport...



Ligt het nu aan mij of kan iedereen met een beetje conditie dit uitlopen?? waarom zoveel media aandacht?



ik hiermee niemand kwetsen maar hallo zeg! het is maar wandelen..:o
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind het een hele prestatie hoor. Het is niet zomaar een beetje wandelen. Ik zou het ze niet nadoen.



Heb jij wel eens zo een 'stukje' gewandeld?
Alle reacties Link kopieren
Waar je je al druk om kan maken...

IK zou het zeker niet ongetraind kunnen en ik denk dat velen met mij het moeilijk zouden krijgen. Je ziet niet voor niets dat zelfs getrainde mensen onderweg uitvallen. Ik denk dat je vergeet dat 40km op zich wel te lopen is, maar dat je dat dan 4 dagen moet doen. En als je op dag 1 blaren/last van je enkel/rug hebt, je dus nog 120/150 km moet lopen met soms het bloed in je schoenen.



Wat ik trouwens helemaal een topprestatie vind: alle ouderen/bejaarden die de vierdaagse uitlopen Ik weet niet dat je mij op mijn 70ste nog 'even' 160 km moet laten wandelen.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-huisgenootje was trouwens een topsportster en heeft hem ook 1 jaar gelopen. Hoewel ze echt had getraind, was ze iedere avond kapot en kwam ze de laatste dag strompelend over de finish.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Loop jij ff 200 kilometer in 4 dagen, en dan elke ochtend om 4 uur weer aan de wandel gaan?
Alle reacties Link kopieren


Nou, ik vind het een hele prestatie hoor. Het is niet zomaar een beetje wandelen. Ik zou het ze niet nadoen.



Heb jij wel eens zo een 'stukje' gewandeld?
zeer regelmatig zelfs..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk Kitty. Het is geen topsport; eerder bewegingstherapie.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens helemaal een topprestatie vind: alle ouderen/bejaarden die de vierdaagse uitlopen Ik weet niet dat je mij op mijn 70ste nog 'even' 160 km moet laten wandelen.
dat is waar.. voor die ouderen.. petje af..



nou het ging mij meer om hoe de media ermee omgaat. De 4daagse krijgt meer aandacht dan de tour de france ( om maar iets te noemen ).
Alle reacties Link kopieren




nou het ging mij meer om hoe de media ermee omgaat. De 4daagse krijgt meer aandacht dan de tour de france ( om maar iets te noemen ).





In Frankrijk krijgt de Tour de France weer meer aandacht...
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk Kitty. Het is geen topsport; eerder bewegingstherapie. 
Ach ja, soort van bejaardengym:)



Kitty, komkommertijd in combinatie met het grootste wandelevenement van Europa.... in Nederland.



Zoals ik schreef kan ik ook best een dag 40 km lopen, maar ik denk dat je pas kunt oordelen als je ook eens 4 dagen achter elkaar deze afstanden loopt.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
achja ik dacht dus vanmorgen lekker op de hoogte gebracht te worden van het wereldnieuws via de tv, maar nee... het ging over de 4 daagse...



pfff
Alle reacties Link kopieren




quote: Tenderlover reageerde



Je hebt gelijk Kitty. Het is geen topsport; eerder bewegingstherapie.  Ach ja, soort van bejaardengym:)



Kitty, komkommertijd in combinatie met het grootste wandelevenement van Europa.... in Nederland.





dat is inderdaad zo..
Alle reacties Link kopieren
Pff je kan ook wel overal een punt van maken zeg. Als je het niet leuk vind om naar te kijken zet jij toch lekker de tour de france op, daar vind ik nou weer geen zak aan. Niet dat ik wel de vierdaagse kijk, maar dat is nog wel leuk om tijdens het journaal voorbij te zien komen. Misschien is het wel geen topsport maar daarom kan het toch nog wel leuk zijn om aan mee te doen? Het is gewoon een groots evenement waar veel mensen op afkomen en dat is leuk om naar te kijken, zoveel verschillende mensen. En lang niet iedereen houdt zo'n stuk wandelen vol.
Alle reacties Link kopieren
Mmmhh, ik weet niet naar welke zender jij 's ochtends kijkt voor je "wereldnieuws" maar behalve sbs6 hart van nederland (die ongetwijfeld veel aandacht zal besteden aan zo'n geweldige happening als de vierdaagse) zijn er nog tig andere nieuwszenders die het wereldnieuws brengen.

Als je bijvoorbeeld 's ochtends de bbc kijkt, dan zie je al het andere wereldnieuws en zij zullen echt geen verslag uitbrengen van de 4-daagse.

Of BBC world of CNN maar ja, dan heb je wel kans dat er nieuws wordt gebracht van een happening uit een ander land dan Nederland, iets wat je misschien dan ook geen wereldnieuws vindt.



Kortom, wat een onzin om te klagen over dit soort dingen en het feit dat er 1 x per jaar gedurende 4 dagen aandacht wordt besteeds aan zo'n geweldig evenement als de 4-daagse.

Ik heb respect voor mensen die in 4 dagen 200 km lopen en ik vind het wel een bijzondere presentatie.

Daar hebben ze maandenlang voor moeten trainen en ik vind best dat ze daarom een beetje media-aandacht hebben verdiend.



Misschien, als jij blijft doorwandelen, krijg je ooit ook een keer die aandacht ;)



Jammer dat mensen hun tijd zo verdoen met zich druk te maken over dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk weet Kitty Met De Elastieke Benen best dat de vierdaagse geen makkie is. Ze is gewoon jaloers op de media aandacht voor de wandelaars in Nijmegen en zoekt daarom hier bevestiging.



 Goh Kitty, dat ontzettend knap dat je regelmatig zo'n stuk loopt!

(ik zou het je niet na willen kunnen doen)
Alle reacties Link kopieren
Kitty met de Elastieken Benen , da's een mooie Yette!
Alle reacties Link kopieren
zeg , mag ik me ook eens ergens aan ergeren??



of word dit het volgende afzeiktopic..?
Alle reacties Link kopieren


zeg , mag ik me ook eens ergens aan ergeren??



of word dit het volgende afzeiktopic..?





Erger jij je maar raak hoor, je moet toch iets doen op deze doodsaaie middag.
Alle reacties Link kopieren
Ga vooral lekker je gang hoor, heb ik tenminste ook iets om me aan te ergeren ;)
Alle reacties Link kopieren
Ga vooral lekker je gang hoor, heb ik tenminste ook iets om me aan te ergeren ;)
dan zitten we hiermee tenminste wel op dezelfde golflengte..:)
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mag jij je ergens aan ergeren, dat doen we allemaal wel eens, alleen openen we er niet allemaal een topic over.



Het is je ergens even aan storen en dan huppatee, verder met je leven en niet tegen andere mensen gaan klagen, dan gaan die mensen namelijk ook weer klagen over jouw geklaag en dat schiet niet op. En zeg nou zelf, al die klaagzangen, daar schiet je niks mee op en de 4-daagse verdwijnt er ook niet door van de tv ;)
Alle reacties Link kopieren


Natuurlijk mag jij je ergens aan ergeren, dat doen we allemaal wel eens, alleen openen we er niet allemaal een topic over.



Het is je ergens even aan storen en dan huppatee, verder met je leven en niet tegen andere mensen gaan klagen, dan gaan die mensen namelijk ook weer klagen over jouw geklaag en dat schiet niet op. En zeg nou zelf, al die klaagzangen, daar schiet je niks mee op en de 4-daagse verdwijnt er ook niet door van de tv ;)
niet?? he verdorie...
Alle reacties Link kopieren
Dit topic hoort meer op overige thuis dat is de pijler van de onzintopics
Alle reacties Link kopieren
Wat is topsport? Als je de mensen ziet die als eerste binnenkomen en met een ongelovelijke snelheid weten te wandelen. Dat is misschien wel topsport ja. Daarnaast is het het grootste wandelfestijn ter wereld en bestaat de 4 daagse ook al weer bijna 100 jaar. Wees trots op wat we hebben in Nederland.



Daarnaast, ik geloof nooit dat jij 40 (of 50) kilometer op een dag weet af te leggen. Luie hond!
Alle reacties Link kopieren
Topsport, topsport... Ik heb 5 jaar lang in Belize meegedaan aan de tijger-4daagse. Vier dagen een afstand van 50 kilometer p/d tijgeren door de bush-bush. Mèt elleboogbeschermers, dat wel. Stuk beter voor de knieën -ook hier beschermers- en geen blaren aan je voeten. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven