henk schuurman doodgestoken

19-07-2007 22:48 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Henk schuurman is doodgestoken afgelopen zaterdag

waarom?!!

3 jongeren in de leeftijd van 15 tot 18 jaar waren eieren aan gooien.

zijn raam stond open , en zijn vrouw werd geraakt.

hij stapte zijn auto uit en ging verhaal halen, henk moeilijk te been, want zijn heup is versleten, kwam op voor zijn vrouw en kreeg een mes in zijn rug!

henk zo'n goeie man(kende hem persoonlijk)

waar is dit aan verdiend?

het is gebeurd bij mij in de straat, heb hem zien liggen, waar gaat het heen met deze wereld?!!!



vanavond was de stille toch, zo heftig zo erg!
*;





Ik wens je heel veel sterkte, en waarom het gebeurde, dat zal niemand je kunnen vertellen.
Niet te bevatten. Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
hallo



dankje wel

het is ook niet te bevatten hoe zoiets kan gebeuren,je kan tegenwoordig niet eens meer iets van asociaal gedrag zeggen of je krijgt een mes in je rug!





deze jongens stonden hier al bekend, zorgde voor overlast, ook ik ben vaak uitgescholden door ze



de dader is minderjarig en zal geen eens een zware straf krijgen!

het was echt een hele geliefde man,en de opkomst was groot.
Alle reacties Link kopieren
Wat afschuwelijk!!



Je vraagt je idd af waar het heen gaat met deze wereld als je zulke verhalen leest,helaas hoor je regelmatig van deze verhalen.

Als er eerder een stille tocht werd gehouden was het bijzonder,tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld geworden helaas.

Het lijkt wel of het ook niet zoveel indruk meer maakt.:(
Veel sterkte :R
Alle reacties Link kopieren


hallo



dankje wel

het is ook niet te bevatten hoe zoiets kan gebeuren,je kan tegenwoordig niet eens meer iets van asociaal gedrag zeggen of je krijgt een mes in je rug!





deze jongens stonden hier al bekend, zorgde voor overlast, ook ik ben vaak uitgescholden door ze



de dader is minderjarig en zal geen eens een zware straf krijgen!Daar moet echt een wetsverandering voor komen.Vraag me toch af waarom de jeugdgevangenissen van vroeger zijn verdwenen,weten jullie dat?

het was echt een hele geliefde man,en de opkomst was groot.



Alle reacties Link kopieren
!Daar moet echt een wetsverandering voor komen.Vraag me toch af waarom de jeugdgevangenissen van vroeger zijn verdwenen,weten jullie dat?

h.





Waar komt deze wijsheid vandaan? Ze bestaan nog gewoon, hoor. En er wordt volop gebruik van maakt. Of dat de wereld nou zoveel beter maakt, tja, da's maar zeer de vraag. Maar die is kennelijk niet zo belangrijk.
Alle reacties Link kopieren




quote: ElleMichelle reageerde





!Daar moet echt een wetsverandering voor komen.Vraag me toch af waarom de jeugdgevangenissen van vroeger zijn verdwenen,weten jullie dat?

h.





Waar komt deze wijsheid vandaan? Ze bestaan nog gewoon, hoor. En er wordt volop gebruik van maakt. Of dat de wereld nou zoveel beter maakt, tja, da's maar zeer de vraag. Maar die is kennelijk niet zo belangrijk.

tja maar wat maakt de wereld dan wel beter? Zeker niet als er niets met deze ziekelijke mensen (jongeren) gedaan wordt. Er moet eens duidelijk gemaakt worden aan deze idioten dat wat ze hebben gedaan niet kan en dat zij zich dan bij het uitschot van onze maatschappij aansluiten.

Ik maak me hier ontzettend druk om dat er zulke idiote psychopatische mensen bestaan en dan ook al zo jong.

Het antwoord heb ik ook niet maar ik weet wel dat waar we nu bezig zijn ook niet goed is want het komt alleen maar steeds meer voor lijkt het wel.
Alle reacties Link kopieren




quote: Dhelia reageerde





quote: ElleMichelle reageerde





!Daar moet echt een wetsverandering voor komen.Vraag me toch af waarom de jeugdgevangenissen van vroeger zijn verdwenen,weten jullie dat?

h.





Waar komt deze wijsheid vandaan? Ze bestaan nog gewoon, hoor. En er wordt volop gebruik van maakt. Of dat de wereld nou zoveel beter maakt, tja, da's maar zeer de vraag. Maar die is kennelijk niet zo belangrijk.

tja maar wat maakt de wereld dan wel beter? Zeker niet als er niets met deze ziekelijke mensen (jongeren) gedaan wordt. Er moet eens duidelijk gemaakt worden aan deze idioten dat wat ze hebben gedaan niet kan en dat zij zich dan bij het uitschot van onze maatschappij aansluiten.

Ik maak me hier ontzettend druk om dat er zulke idiote psychopatische mensen bestaan en dan ook al zo jong.

Het antwoord heb ik ook niet maar ik weet wel dat waar we nu bezig zijn ook niet goed is want het komt alleen maar steeds meer voor lijkt het wel.



En jij denkt "dat er wat aan deze mensen gedaan wordt" in een jeugdgevangenis?? Ze komen er over 't algemeen slechter uit dan dat ze er in gaan. Als je wilt "dat er wat aan gedaan wordt" moet je dus zeker níet naar de gevangenis sturen. En al helemaal niet lang. En aangezien er geklaagd werd over de kennelijk te lage straffen voor minderjarigen, is kennelijk het ultiem haalbare een lange straf. Goed. Weet je zéker dat 't met die minderjarige niet meer goed komt. Is kennelijk de bedoeling dan ook van deze poster. Weer een kind definitief afgeschreven voor de maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
indd weer een kind AFGESCHREVEN! in de gevangenis komen ze met jongeren die ook iets erg hebben gedaan, er zal over worden opgeschept, leren dingen van elkaar. ik zeg niet dat dit altijd gebeurd maar het komt vaak voor.

en dat is het erge ze denken dat opsluiten genoeg is, dat ias het dus niet
Alle reacties Link kopieren


indd weer een kind AFGESCHREVEN! in de gevangenis komen ze met jongeren die ook iets erg hebben gedaan, er zal over worden opgeschept, leren dingen van elkaar. ik zeg niet dat dit altijd gebeurd maar het komt vaak voor.

en dat is het erge ze denken dat opsluiten genoeg is, dat ias het dus niet
Je moet beginnen bij de ouders. Het is niet van de ene op de andere dag ontstaan. Vaak zijn dit soort jongeren vroeger al beruchte kleine kinderen geweest in de buurt die nauwelijks door hun ouders werden gecorrigeerd. Ouders zijn vaak nauwelijks in beeld bij kinderen die veel op straat rondhangen en overlast veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren




quote: Layka63 reageerde





quote: Dhelia reageerde





quote: ElleMichelle reageerde





!Daar moet echt een wetsverandering voor komen.Vraag me toch af waarom de jeugdgevangenissen van vroeger zijn verdwenen,weten jullie dat?

h.





Waar komt deze wijsheid vandaan? Ze bestaan nog gewoon, hoor. En er wordt volop gebruik van maakt. Of dat de wereld nou zoveel beter maakt, tja, da's maar zeer de vraag. Maar die is kennelijk niet zo belangrijk.

tja maar wat maakt de wereld dan wel beter? Zeker niet als er niets met deze ziekelijke mensen (jongeren) gedaan wordt. Er moet eens duidelijk gemaakt worden aan deze idioten dat wat ze hebben gedaan niet kan en dat zij zich dan bij het uitschot van onze maatschappij aansluiten.

Ik maak me hier ontzettend druk om dat er zulke idiote psychopatische mensen bestaan en dan ook al zo jong.

Het antwoord heb ik ook niet maar ik weet wel dat waar we nu bezig zijn ook niet goed is want het komt alleen maar steeds meer voor lijkt het wel.





En jij denkt "dat er wat aan deze mensen gedaan wordt" in een jeugdgevangenis?? Ze komen er over 't algemeen slechter uit dan dat ze er in gaan. Als je wilt "dat er wat aan gedaan wordt" moet je dus zeker níet naar de gevangenis sturen. En al helemaal niet lang. En aangezien er geklaagd werd over de kennelijk te lage straffen voor minderjarigen, is kennelijk het ultiem haalbare een lange straf. Goed. Weet je zéker dat 't met die minderjarige niet meer goed komt. Is kennelijk de bedoeling dan ook van deze poster. Weer een kind definitief afgeschreven voor de maatschappij.




Ik zeg niet dat ik denk dat er wat gedaan wordt in een jeugdgevangenis. Want zoals ik al zei blijkt wel dat die ook niets helpen. Maar ik denk wel dat het tijd wordt iets anders met deze mensen te doen. Wat mij betreft een zwaar opvoedingskamp waar ze tot op de grond toe "afgebroken" worden om daarna weer als een enigszins normaal mens weer "opgebouwd"te worden. Maar daar kunnen misschien mensen over nadenken die daar meer verstand van hebben dan ik.

In ieder geval is dit soort gedrag niet te tolereren. Begripvol zijn is heel leuk totdat je eigen vader daar op straat door zo'n aso neergestoken wordt.
Alle reacties Link kopieren
Daarbij denk ik dat kinderen sneller bij ouders weg gehaald moeten worden die het kind geen normale opvoeding kunnen geven. Anders doorbreek je nooit de circel. De moeilijkheid is de grens te bepalen maar ik vind als bij ouders die het echt niet kunnen en waar al drie kinderen zijn weggehaald en hup weer zwanger.....verplicht stereliseren! Het klinkt hard maar anders wordt het nooit wat en zullen we altijd blijven klagen hoe erg het toch allemaal is,
Alle reacties Link kopieren
Begripvol zijn is heel leuk totdat je eigen vader daar op straat door zo'n aso neergestoken wordt.






Begripvol zijn is niet "leuk". Begripvol zijn is dringend noodzakelijk. Als je tenminste wilt snappen waarom kinderen tot zulke daden komen. Opdat je met die kennis kunt voorkómen dat andere kinderen zo ver komen. En opdat je kunt proberen om degene die al wel zo ver is gekomen, weer op 't rechte pad te krijgen.

Maar ja, da's natuurlijk soft links geleuter. Het is stoerder om wraaklustig en niet gehinderd door enige kennis van zaken te roepen om de langst mogelijke straffen en "afbreken & opbouwen" alsof een kind een stapel blokken is.
Alle reacties Link kopieren
hier een stukje van de toespraak van zijn broer.

vond het heel goed wat hij deed en wat hij zei.

je ziet hierbij zelf een link van het 2de deel

http://www.youtube.com/watch?v=Z9gkdWfeWIE
Alle reacties Link kopieren
Cristal sterkte, het zal niet meevallen. Niet voor jou en zeer zeker ook niet voor de nabestaanden. Vind het in en in triest.

Ik weet de oplossing ook niet zo goed. Ik denk dat ouders geholpen kunnen worden bij opvoedproblemen. Zodat er daar gezorgd wordt (liefst natuurlijk zo jong mogelijk, pubers wordt al stukken lastiger te (her) opvoeden) dat er minder jongeren op latere leeftijd ontsporen. Tenminste dat hoop ik. Want een garantie heb je nooit.
Alle reacties Link kopieren




quote: Layka63 reageerde



Begripvol zijn is heel leuk totdat je eigen vader daar op straat door zo'n aso neergestoken wordt.





Begripvol zijn is niet "leuk". Begripvol zijn is dringend noodzakelijk. Als je tenminste wilt snappen waarom kinderen tot zulke daden komen. Opdat je met die kennis kunt voorkómen dat andere kinderen zo ver komen. En opdat je kunt proberen om degene die al wel zo ver is gekomen, weer op 't rechte pad te krijgen.

Maar ja, da's natuurlijk soft links geleuter. Het is stoerder om wraaklustig en niet gehinderd door enige kennis van zaken te roepen om de langst mogelijke straffen en "afbreken & opbouwen" alsof een kind een stapel blokken is.




Inderdaad vind ik dat links geleuter. Want als je snapt waarom kinderen tot zulke daden komen dan kun je er ook wat aan doen.

Waarom denk jij dan dat kinderen tot zulke daden komen?? Veelal de opvoeding zou ik zo zeggen. Dus zeg ik zorg dat er een oplossing komt (want die er nu is zoals jij zegt langere straffen dat werkt niet) maar ga in  godsnaam dan wat tijd steken in hoe het wel moet en hou op met zoals jij dat noemt links geleuter want daar schiet je net zo min iets mee op.
Alle reacties Link kopieren
en met alleen begrip tonen bereik je dus niks!
Alle reacties Link kopieren
Heftig!!



Heel veel sterkte :)



(Woonde deze man ook in Almere?)
Alle reacties Link kopieren
hoi



hij woonde in almere, hij was op weg naar ze dochter, de was net een paar dagen daarvoor getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
mm oke, wat verschrikkelijk!!



(Ik vroeg dit omdat ik een man precies met dezelfde naam 'ken'. Alleen was me even ontschoten waar hij woonde, dus ik schrok nogal van dit nieuwsbericht.)
Alle reacties Link kopieren




quote: Layka63 reageerde



Begripvol zijn is heel leuk totdat je eigen vader daar op straat door zo'n aso neergestoken wordt.





Begripvol zijn is niet "leuk". Begripvol zijn is dringend noodzakelijk. Begrip hebben voor kinderen die mensen vermoorden:?Als je tenminste wilt snappen waarom kinderen tot zulke daden komen. Ik kan best begrijpen waarom sommige kinderen tot bepaalde daden kunnen komen,maar een mes in de rug steken van een voor hem wildvreemd persoon zonder uit noodweer te handen,daar kan ik geen begrip voor tonen.Opdat je met die kennis kunt voorkómen dat andere kinderen zo ver komen.Soms heb je aan die kennis nog niet genoeg omdat ieder individue anders in elkaar steekt.Kennis zegt nog lang niet alles,hoeveel tbs ers zijn er wel niet verkeerd ingeschat door deskundigen waardoor er nog meer slachtoffers vielen. En opdat je kunt proberen om degene die al wel zo ver is gekomen, weer op 't rechte pad te krijgen.En daar moet je al van jongs mee aan beginnen,en niet afdoen met ach het is nog maar een kind,juist dan niet want een kind dat op zo'n jonge leeftijd al tot zoiets in staat is wat voorspeld dat voor later?

Maar ja, da's natuurlijk soft links geleuter. Het is stoerder om wraaklustig en niet gehinderd door enige kennis van zaken te roepen om de langst mogelijke straffen en "afbreken & opbouwen" alsof een kind een stapel blokken is. Een kind moet weten  dat wat hij heeft gedaan niet kan,hij moet weten wat de consequenties van zijn daad zijn,eerst moet hij dat voelen voordat hij kan leren wat de rechte weg is.En dat is niet de langst mogelijke straf maar wel een doeltreffende straf ,want ook al is het nog een kind,hij heeft een daad begaan waar straf op zit en dat moet ook als straf gevoeld en geleerd worden.

Softe heelmeesters maken namelijk stinkende wonden...
Alle reacties Link kopieren
Ellemichelle, dat is precies wat ik bedoel. Jij zegt het wat genuanceerde (wat beteris) Ik laat me soms door emoties meevoeren.
Alle reacties Link kopieren




quote: Dhelia reageerde





quote: Layka63 reageerde



Begripvol zijn is heel leuk totdat je eigen vader daar op straat door zo'n aso neergestoken wordt.





Begripvol zijn is niet "leuk". Begripvol zijn is dringend noodzakelijk. Als je tenminste wilt snappen waarom kinderen tot zulke daden komen. Opdat je met die kennis kunt voorkómen dat andere kinderen zo ver komen. En opdat je kunt proberen om degene die al wel zo ver is gekomen, weer op 't rechte pad te krijgen.

Maar ja, da's natuurlijk soft links geleuter. Het is stoerder om wraaklustig en niet gehinderd door enige kennis van zaken te roepen om de langst mogelijke straffen en "afbreken & opbouwen" alsof een kind een stapel blokken is.

Inderdaad vind ik dat links geleuter. Want als je snapt waarom kinderen tot zulke daden komen dan kun je er ook wat aan doen.

Waarom denk jij dan dat kinderen tot zulke daden komen?? Veelal de opvoeding zou ik zo zeggen. In heel veel gevallen wel maar de vriendengroep kan ook heel wat teweeg stellen.Als je kind omgaat met verkeerde vrienden o,terecht komt in een verkeerd milieu dan kan je als ouder soms weinig doen.Dat zie je ook aan meisjes die in het loverboy circuit komen,ze zijn dan zo in de ban van...dat ouders geen grip meer hebben en kunnen krijgen op hun kind.Niet voor niets gaan ze tegenwoordig met deze groep meiden naar India,om te kunnen ontsnappen uit dat wereldje,om sterker te kunnen opwassen tegen dit milieu bij terugkomst en dan nog zijn er die terugvallen.Je hebt nu eenmaal jongeren die heel beinvloedbaar zijn en zich laten opjutten door anderen.Die dan een grens overgaan die ze misschien niet hadden gedaan in een ander vriendenmilieu.Dus zeg ik zorg dat er een oplossing komt (want die er nu is zoals jij zegt langere straffen dat werkt niet) maar ga in  godsnaam dan wat tijd steken in hoe het wel moet en hou op met zoals jij dat noemt links geleuter want daar schiet je net zo min iets mee op.Inderdaad niet praten maar daden.Lange straffen zijn niet noodzakelijk maar wel straffen en een leerproces die doeltreffend zijn.

Je hebt gesloten instellingen voor moeilijk opvoedbare kinderen maar hee deze jongere heeft wel een moord gepleegd,een misdaad begaan en hoort te weten dat daar gevangenisstraf op staat en je daarvoor in de gevangenis beland.Laat de jeugdgevangenis maar meer een straf en opvoedingsinstituut worden,Maar een kind/jongere die iemand vermoord(zonder dat daar noodweer bij kwam kijken) hoort daar zijn straf te krijgen.In een gesloten instelling voor moeilijk opvoedbare kinderen komen jongeren van 12 tot18/21 jaar maar die hebben geen moord gepleegd en die komen al minimaal 1 jaar daar te wonen,daar gaan de deuren ook op slot,daar kunnen ze ook even om de zoveel tijd een kwartiertje de tuin even in waar camera bewaking is en een met prikkeldraad omheinde muur onder toezicht van groepsleiding,als ze naar bed gaan word hun deur op slot gedaan,bij agressie gaan ze ook in de isoleer.Wat dat betreft is dit ook net een jeugdgevangenis,terwijl het dit niet is,en ik wil ook niet zeggen dat ze er allemaal weer als lieve pubers uit komen maar hun word wel geleerd dat hun gedrag onacceptabel is en wat de concequenties daarvan zijn.75% heeft ervan geleerd en de andere 25% niet maar goed in ieder geval de meerderheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven