Autobestuurder rijdt tegen bumper stilstaande auto

31-07-2007 23:26 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond zag ik een auto tegen een andere auto aanrijden en weer wegrijden zonder aktie te ondernemen. Ik heb allebei de kentekens opgeschreven en een briefje op de auto vd auto met schade geddaan met mijn telefoonnummer. Ik ben alleen bang dat dat briefje er nu alweer af is, het is een drukke straat met veel opgeschoten jongelui...



Heeft iemand misschien enig idee of het zin heeft de gegevens vd dader aan de eigenaar van de andere auto te geven? En als diegene nu niet belt kan ik dan iets doen? Moet ik me er sowieso wel mee bemoeien?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent de enige die iets gezien heeft. Als je buurman belt met diegene en die ontkent, heeft ie niks.

Als je naar de politie gaat met dit verhaal, of je buurman, zullen ze bij die andere auto gaan kijken of zijn schade overeenkomt met de schade aan de auto van je buurman. is dat zo, en leg jij een getuigenverklaring af, dan zal diegene vervolgd worden voor verlaten plaats ongeval. Mits hij zich niet voor morgen meldt bij de politie of je buurman. (Die tijd heb je om je vrijwillig te melden) Je zult dus een verklaring af moeten leggen, omdat het op basis van jouw verklaring gaat vervolgen. Die afweging moet je maken voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
moet er nog wel bijzeggen dat als de schade enkele krasjes betreft, dat het lastig wordt, omdat je van een kleine tik tegen een andere auto niet perse iets hoeft te merken als je in de auto zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoiets zeker aangeven!

En als het mijn auto betrof zou ik erg blij zijn met iemand zoals jij...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook eens zoiets gedaan, alleen reed de rijdende auto tegen de zijkant van de stilstaande auto en zat er een behoorlijke deuk. De bestuurder deed een halfslachtige poging, vanachter het stuur dus zonder uit te stappen, om te zien of er schade was en reed toen weg. Ik noteerde kentekens en liet een briefje achter bij de beschadigde auto. Binnen een dag belde de eigenaar, een paar dagen later kreeg ik een brief van de verzekering met de volledige namen van beide betrokken personen en het verzoek wat vragen te beantwoorden en dan de brief terug te sturen. Weer een paar weken later belde de politie. Die vertelde me dat je verplicht bent op zijn minst een briefje met telefoonnummer achter te laten als je tegen een andere auto aanrijdt. Ze wilden weten hoe het precies gebeurd was, wat het signalement van de bestuurder was en wat de bestuurder had gedaan om schade vast te stellen of contact te zoeken met de eigenaar van de stilstaande auto. Vanwege mijn verhaal werd die persoon naar het politiebureau geroepen voor 'een goed gesprek' en daarna heb ik er nooit meer iets van gehoord. Ik zie nog wel regelmatig die gedeukte auto staan. Nog steeds met deuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou héél blij zijn met iemand zoals jij! Onze auto is ook wel eens door iemand geraakt (hele grote deuk, het hele stuk bij de motorkap moest vervangen worden, we hadden geluk dat 'ie nog reed en er niks binnenin beschadigd was). Diegene is dus ook vrolijk verder gereden en heeft niks achtergelaten.
Alle reacties Link kopieren
Altijd aangeven! Maar wees er wel zeker van dat de informatie die je geeft, klopt.



Wij werden een paar jaar gelden tijdens het ontbijt onaangenaam verrast door een getuige die ons het kenteken kwam doorgeven van een auto die de onze midden in de nacht had geraakt. Op zoek naar meer getuigen ontdekten we dat de doorgereden auto gewoon een eindje verderop in de straat stond :o Hij had wat ontbrekende onderdelen, die bij onze auto lagen. Het was net een puzzel. De bijbehorende buurman bleek nog straalbezopen in zijn bed te liggen en zijn vrouw vertelde dat hij inderdaad na een slaande ruzie was gaan drinken en heel laat stomdronken thuisgekomen was. Ze waren niet verzekerd. Omdat je als buren nog verder moet met elkaar,  hebben we haar de kans gegeven snel hun verzekering te regelen, we zouden dan later gewoon een schadeformulier invullen. Geen gedonder met politie....maar toen meneer weer op zijn benen kon staan, ontkende hij alles. Aangezien onze twee weken oude auto echt een nieuwe achterklep nodig had, hebben we toch maar aangifte gedaan. Vreemd genoeg verdween de auto van de buurman binnen twee dagen, nog voor de politie hem had kunnen bekijken. "Verkocht" vertelde de buurman ons, "gestolen" zei zijn vrouw :? "verzopen?" dachten wij.



De politie heeft pas na tijden contact opgenomen met de getuige, die wij (voor de eerlijkheid) verder niet verteld hadden dat we de andere partij hadden opgespoord. Zij herinnerde zich, tegen de tijd dat de politie belde dat het om een donkere auto ging, terwijl het alleen een donker dak was. Daardoor kwam de dader er mee weg. 



Had ze het maar gelaten bij het kentekennummer, want daarvan was ze zeker, dat had ze opgeschreven toen ze wakker was geworden van de knal. Later hoorden we via via dat onze discretie door de doorgereden buurman en zijn vrouw beloond werd door ons er in de buurt van te beschuldigen dat wij hun valselijk beschuldigd hadden.  



Maar goed, we gaan ervanuit dat de buurt inmiddels wel weet dat je wat deze mensen zeggen met een pekelwagen zout moet nemen, dus we hebben er verder maar niks over gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Als de man niet meer verder te achterhalen is kan je buurman altijd nog een poging wagen of hij in aanmerking komt voor het waarborgfonds. Moet je wel aan een aantal criteria voldoen, en er zit een eigen risico aan. Maar goed, beter dat dan niets.
Alle reacties Link kopieren
Als de man niet meer verder te achterhalen is kan je buurman altijd nog een poging wagen of hij in aanmerking komt voor het waarborgfonds. Moet je wel aan een aantal criteria voldoen, en er zit een eigen risico aan. Maar goed, beter dat dan niets.
Bij ons heeft het waarborgfonds betaald, en het eigen risico heeft de verzekering betaald geloof ik (we waren iig niks kwijt). We waren de no-claim ook niet kwijt, heel netjes geregeld allemaal. Moet erbij zeggen dat we wel all-risk verzekerd zijn, gelukkig maar want dat geld hadden we op dat moment dus ook echt niet!
Alle reacties Link kopieren
Doorgeven!

Een paar jaar geleden waren wij in frankrijk bij een supermarkt. Toen we terugliepen naar de auto stond daar een vrouw op ons te wachten die vertelde dat een auto tegen onze auto was gereden en er vandoor was gegaan. Er zat een behoorlijke deuk in ons portier. Zij had het nummerbord genoteerd.  Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk is de schade wel betaald. Wat was ik blij met die franse mevrouw!
Zeker doen, even naar politie met deze gegevens.



Ik was vorige week op politiebureau om ergens aangifte van te doen, en toen ik wachtte op mijn beurt, kwam er een meneer binnen wiens geparkeerde auto dus ook was aangereden terwijl desbetreffende auto was doorgereden. Ooggetuigen hadden een briefje achtergelaten achter zijn ruitenwissers met daarop kenteken van andere voertuig, kleur auto etc. en daar was politie erg blij mee want het doorrijden na veroorzaken van schade is een misdrijf. En voor meneer ook erg fijn, die stond helemaal te glunderen gewoon, dat er nog mensen bestonden die zoiets voor hem op een briefje schreven. :)



Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven