Bezeikt door autodealer

01-08-2007 10:52 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even het verhaal....



Drie maanden geleden hebben mijn vriend en ik een auto gekocht bij een occassionzaak. We hadden afgesproken dat hij voordat we hem kregen de auto werd uitgelijnd en de airco ververst zou worden, dit staat zwart op wit.. Nadat we hem hadden gekregen en de koop was gedaan kwamen we erachter dat dit allebei niet was gebeurd. We hebben gebeld en ze zeiden dat we hem langs konden brengen. Ik vroeg hierbij om een leenauto aangezien ik niet zonder de auto kan vanwege mijn werk, we maar een auto hebben en omdat het hun fout was dat dit niet is gebeurd. We kregen geen leenauto en ze werden zelfs boos aan de telefoon. We vertrouwden hen niet meer en zijn naar de echte ford dealer gegaan. Zij hebben geconstateerd dat de cilinder van de voorste rem was afgebroken, de remschijven voor erdoorheen waren, remcilinderachter en remschoeven achter ver versleten waren. Tevens dat de condensor van de airco kapot was. We zijn verhaal gaan halen bij de dealer en ze zeiden dat we hen in eerste instantie niet hebben laten helpen (echter dat ging om andere dingen en ze zouden echt niet gekeken hebben naar de remmen). We kunnen de auto dus terug brengen, maar dan moeten we gewoon alles betalen. In drie maanden tijd kan ik die remmen niet hebben versleten en dus hebben zij mij deze auto in een dusdanig slechte stat verkocht dat er nu peperdure reparaties moeten komen (1100 euro). Ik heb helaas geen rechtsbijstand. 



Ik snap niet hoe mensen om geld te verdienen en er zelf beter van worden, mensen een auto verkopen waarvan de remmen nota bene naar de haaien zijn, dat is zoooooooooo gevaarlijk!! We zijn echt heel boos, maar weten niet welke rechten we hebben.....

Misschien dat iemand ons kan helpen hiermee....

Tjonge jonge zeg wat zijn we dom geweest, haha

Alvast bedankt voor reacties!



x Sterre
Alle reacties Link kopieren
Als ze zijn aangesloten bij de BOVAG kun je daar een klacht indienen.

Anders kan het je veel geld kosten voor een procedure denk ik.Want zo te lezen zal die garage het je niet gemakkelijk maken of ze moeten op de vingers getikt worden door de BOVAG.Dus zoek eerst uit of ze daar aangesloten zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



ja dat weten we en hebben we al opgezocht, maar helaas daar zijn ze niet bij aangesloten...



x
Alle reacties Link kopieren
Dat zegt al genoeg over het bedrijf:(
Alle reacties Link kopieren
Juist ja....
Alle reacties Link kopieren
Bel het juristenloket op, voorheen de rechtswinkel. Misschien kunnen zij je helpen of hebben ze nog tips.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik net gedaan. Zij zeggen dat we onderzoeksplicht hebben en dat niet hebben gedaan. Het enige wat we kunnen doen is een brief schrijven en dan maar hopen dat daar wat uitkomt..GRRRR
Alle reacties Link kopieren
dara heb je zo'n tv programma voor: kassa...
Alle reacties Link kopieren
geschillencommissie? of is dat juist van de bovag?



ik weet dat toen ik een meningsverschil had met de garage (reparatie die volgens hen 6 a 800 euro zou kosten, kreeg na afloop de rekening, bleek 2500 te zijn) ik het via de geschillencommissie heb gedaan (wel in samenwerking trouwens met rechtsbijstand verzekering, advokaat heeft zo ongeveer alles verstuurd en was bij de zitting)



heb nog gewonnen ook
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen ben je idd gewoon belazerd. Mijn auto was destijds ook een rampauto maar ik had wel BOVAG-garantie en ze hebben alles gratis gerepareerd. Daarna nooit meer een probleem gehad.



Je kan nog persoonlijke acties ondernemen. Ik heb eens gehoord van een man die was belazerd door een winkel. Hij vatte daarna post bij die winkel en iedereen die naar binnen ging sprak hij aan met:

"Wil u hier naar binnen gaan? Ik zou dat niet doen als ik u was.."

Hij maakte er een heuse dagtaak van en ik kan me niet voorstellen dat hij zijn geld niet terug heeft gehad :D
Alle reacties Link kopieren
dat werkt echt!! slechte reclame



mijn moeder heeft dat ook eens gedaan, ging om een laptop. heeft het drukste tijdstip in de winkel uitgezocht, en heeft toen, toen ze werd geholpen, extra hard verteld wat ze er van vond. wat een slechte service ed. binen 5 minuten kreeg ze wat ze wilde (en waar ze recht op had)
Alle reacties Link kopieren
ik zou bellen met DAS rechtsbijstand, volgens mij kan iedereen hier korte, juridische vragen stellen. Ook als je géén rechtsbijstand hebt. Op internet kun je het telefoonnummer vinden. Zij kunnen je wellicht verder op weg helpen...



Succes!!



Pien
Alle reacties Link kopieren
en van die acties als slechte reclame etc maken helpt vast wel in de 'normale winkels' maar vraag me af of je er bij die gladde autohandelaren verder mee komt.....
Hoi Sterre,

Volgens mij is er weinig aan te doen. Als ik hetgoed begrijp had de auto ook geen nieuwe apk, of wel?

Troost je met de gedachte dat er ook dealers zijn van bekende merken, die overl bij zijn aangsloten, er een potje van maken. Wij kochten een auto met soort garantie omdat ie 4 jaar oud was, hoop blabla, zelfde service als bij een nieuwe etc.

Nou, we hebben de eerste apk en beurt ontzettend veel onkosten gehad, niks garantie, het was om te huilen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet dat deze auto APK had (gezien de ernstige gebreken, naast de airdo) en dat vind ik wel erg stom om m dan toch nog te kopen. Ook stom dat uiteindelijk je niet naar die dealer bent gegaan om die andere problemen te verhelpen, dat maakt je jurisdisch machteloos, met of zonder rechtsbijstand. Je moet nl. de verkoper in de gelegenheid stellen gebreken te verhelpen. Een gratis leenauto krijg je meestal nooit als je een occasion terugbrengt voor reparatie, meestal alleen als je al jaren je auto naar een bepaalde garage brengt voor onderhoud.



Ook moet je de betrouwbaarheid vam officiele dealers met een grote korrel zout nemen. Een vriend van me ging laats met zn jeep naar de officiele Chevrolet dealer omdat er wat mankementen waren (altijd daar alaten maken overigens). Die begrootte de schade op 2200 euro. Vond mn vriend wat veel en ging voor een second opinion naar een andere (bovag!) garage. Die constateerde voor 650 euro schade en heel wat anders dan de dealer. Die had m onnodige reparaties aan proberen te smeren.



Auto handel is een schimmige business. Tis niet voor niks dat er in die branche volop crimineel geld wordt witgewassen. Wel erg kut voor jou natuurlijk, maar neem volgende keer zowieso een auto met APK, doe goed je huiswerk (neem iemand mee die verstand heeft van auto's of ga desnoods tijdens de proefrit langs de ANWB voor een keuring) en ga alleen met Bovag garages in zee, dan kan je nog een beetje verhaal halen. Voor de deur gaan staan bij een (louche) autodealer en iedereen verkondigen dat ie slecht is, lijkt me een slecht plan.
Alle reacties Link kopieren
.
Je APK zegt niets over de kwaliteit van je auto. Mijn uitlaat viel er op de snelweg af, nog geen vier weken nadat de auto APK-goedgekeurd was.

Leve de ANWB !!! *;O+



Ik denk dat er weinig aan te doen is. Je bent verneukt, en slechte reclame verspreiden is het enige dat je nog een beetje genoegdoening zal kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Voor de deur gaan staan bij een (louche) autodealer en iedereen verkondigen dat ie slecht is, lijkt me een slecht plan.
Ehm, voordat iedereen nou gaat denken dat dit een serieus advies van mij was, nee, dat was het niet. Ik vond het gewoon wel een cool verhaal. Maar bij een garage zou ik zoiets nooit doen, volgens mij ben je dan je leven niet zeker. En ik zou sowieso eerst de alternatieve kosten afwegen, mijn tijd is tenslotte ook geld en in een paar dagen voor een winkel posten kan ik het geld waarvoor ik ben afgezet volgens mij dubbel en dwars zelf verdienen. Dus nee, dit was geen serieus advies, gewoon een cool verhaal en vooral bedoeld ter vermaeck. Ter leeringh zou nog kunnen zijn dat je negatieve reclame kan maken, voor je persoonlijk genoegdoening, maar doe het niet zo extreem als in dat voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Tja, APK is een momentopname en zegt niet zoveel. Helaas wordt hier vaak te veel waarde aangehecht. Wat nu nog net goed is, is over een maand versleten. daarnaast hoor je ook veel verhalen dat handelaren hun auto's laten keuren bij "vriendjes" en deze zijn stukken minder kritisch dan garagebedrijven. Nu vinden er wel steekproeven plaats dus vroeg of laat vallen ze wel door de mand maar toch.... 



Km-standen terugdraaien door handelaren is ook een van hun favoriete hobby's.



Bij handelaren kun je prima een auto kopen als jezelf tenminste verstand hebt van auto's en het geen probleem vindt om zelf te sleutelen. Maar garantie kennen ze daar niet.



Wat ik me afvraag is wat de afwegingen waren om die auto te kopen? (Prijs, uiterlijk, opties, lage km-stand e.d.)



Op consumentenfora als Radar en Varakassa staan vele mensen die een auto bij een handelaar gekocht hebben en niet zo blij zijn......
Alle reacties Link kopieren
Een beetje een dooddoener maar 1 vraagje waarom koop je dan ook een auto bij een niet bovag aangesloten dealer?? dat is vragen om shit like this...



Wel heel erg lullig voor jullie:(Ga gewoon terug naar die klaplopers en kijk wat je eruit kan halen,waarschijnlijk erg weinig maar nee heb je en ja kun je krijgen...



Heel veel succes en sterkte is ook wel op zijn plaats....
Alle reacties Link kopieren
Beste Sterre,



Je airco zou worden ververst, en de auto worden uitgelijnd. Dit is niet gebeurd, ook al was het een onderdeel van de overeenkomst. Bovendien ben je erachter gekomen dat de airco en remmen niet goed werken en het maar de vraag is of de airco ooit goed gaat werken.

Aangezien de leverancier zijn deel van de overeenkomst niet is nagekomen, kan je bij de rechter mogelijk om ontbinding van de overeenkomst vragen, zeker als de apk nogal nieuw was. Je hebt een product gekocht wat niet aan de verwachtingen voldeed. Je hebt geen rechtsbijstand nodig, je kan naar een bureau voor rechtshulp gaan.
Alle reacties Link kopieren
En laat het een les zijn:



Doe een ANWB auto aankoop keuring.



Aan leuke ogen van de verkoper, een goed gevoel, karma, advies van een astroloog, de I ching, ying en yang of je bioritme heb je niks bij auto's kopen. Uberhaupt heb je niks aan deze hocus pocus, maar ik lees de meest malle argumenten als het om auto's kopen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Tja, je kunt er nu weinig meer aan doen.

De volgende keer toch maar de auto eerst laten nakijken voor je hem koopt en gelijk niet meer naar die garage gaan.

Helaas hebben wij hetzelfde gehad met een auto, achteraf bleek dat hij niet eens door de apk zou zijn gekomen als de apk keurder niet bevriend was geweest met de eigenaar.

We hadden een auto gekocht van 10 jaar oud voor €4500 en daar bleek nog voor zo'n €2000 aan verspijkerd te moeten worden. Wij hadden het ervoor over omdat we al zo'n vermoeden hadden en de lening er op hadden aangepast. Manlief was namelijk helemaal verliefd op de wagen :$ Tja, een mercedes liefde vanaf je geboorte verlies je blijkbaar niet.
Alle reacties Link kopieren


Beste Sterre,



Je airco zou worden ververst, en de auto worden uitgelijnd. Dit is niet gebeurd, ook al was het een onderdeel van de overeenkomst. Bovendien ben je erachter gekomen dat de airco en remmen niet goed werken en het maar de vraag is of de airco ooit goed gaat werken.

Aangezien de leverancier zijn deel van de overeenkomst niet is nagekomen, kan je bij de rechter mogelijk om ontbinding van de overeenkomst vragen, zeker als de apk nogal nieuw was. Je hebt een product gekocht wat niet aan de verwachtingen voldeed. Je hebt geen rechtsbijstand nodig, je kan naar een bureau voor rechtshulp gaan.
Hopelijk voor haar staat het wel zwart op wit dat de airco zou worden ververst en dat de auto zou worden uitgelijnd,zo niet is het haar woord tegen de zijne en ik heb zo'n vermoeden dat er niets op papier staat...
Alle reacties Link kopieren
Laatst gingen ze trouwens op tv met een kapotte auto langs verschillende autodealers. Ze hadden enkel een draadje doorgeknipt en zijn toen gaan vragen wat er mis wat met de auto en wat de reparatie kostte. Sommige dealers vroegen er 600 euro voor of 200 euro, anderen 50 euro en er was er zelfs eentje die het wel gratis kon maken. Het schijnt dat er enorm wordt opgelicht in die bedrijfstak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven