Vermist Anne Faber

01-10-2017 14:08 3012 berichten
Lukt me niet om een link te plaatsen:-(

Zag via Facebook dat er een vrouw van 25 wordt vermist, Anne Faber, sinds vrijdag uit Utrecht.

Haar vriend Nathanael Fidder heeft iig een oproep geplaatst.

Ze zou een lange fietstocht hebben gemaakt naar onbekende bestemming/ route en weer terug naar haar vriend zijn huis keren, of na een feest, als ik mij niet vergis, waar zij niet is verschenen.

Dit was toen het zo hard regende op vele plaatsen.
Zij heeft haar vriend nog een selfie geappt in de regen, dit was als ik mij niet vergis in Baarn, of Hollandse rading, vlakbij Hilversum/Utrecht.

Hopelijk is er niks gebeurt.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 14:48
3.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
15-10-2017 00:00
Waarom wordt hier opeens over de doodstraf gediscussieerd ?

En op een tamelijk achteloze wijze ?
Lees even terug.

Ging over de vraag wat dan WEL de oplossing is om zedenmisdrijven te voorkomen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
14-10-2017 23:51
Per week doen 24 vrouwen aangifte van verkrachting.
https://www.ad.nl/binnenland/elke-week- ... ~a9c3be53/
Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat in ongeveer 50% een veroordeling volgt.

Dat is 624 keer levenslang per jaar.

Momenteel wordt er gemiddeld 1 a 2 keer per jaar levenslang gegeven.
Niet iedere verkrachter hoeft levenslang te krijgen.
Uitleg hierover lijkt me onnodig.
Alle reacties Link kopieren
O, en in de Verenigde Staten zijn er zo weinig misdrijven omdat daar de doodstraf nog mogelijk is ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
15-10-2017 00:04
O, en in de Verenigde Staten zijn er zo weinig misdrijven omdat daar de doodstraf nog mogelijk is ?
sorry, te snel gereageerd, eens!
anoniem_356540 wijzigde dit bericht op 15-10-2017 00:15
9.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Werkelijk mensen, waar is jullie gevoel voor realiteit en proportie.
Ik houd het maar weer voor gezien hier.
nounou
meikebikker schreef:
14-10-2017 23:48
Zolang de mensheid bestaat hebben dit soort afschuwelijke situaties ook bestaan. De wereld zal nooit een veilige plek voor ons allen zijn of worden. Zelfs de doodstraf invoeren zal onze maatschappij niet veiliger maken, kijk maar naar Amerika. Je bent een monster of je bent het niet, geen straf, geen maatregel gaat dat voorkomen of veranderen helaas. Was er maar een pasklare oplossing om onze kinderen en onszelf, onze naaste te beschermen tegen dit soort zieke geesten.

Kon het maar, was het maar. Dit soort excessen zullen nooit voorkomen kunnen worden, zelfs niet met de doodstraf. Wat en hoe dan om het zoveel mogelijk te voorkomen? Ik weet het niet, wie het weet mag het zeggen..
Heeft wel degelijk geholpen in Amerika. Het is alleen jammer dat het steeds minder uitgevoerd word.
zazamaenade schreef:
15-10-2017 00:04
O, en in de Verenigde Staten zijn er zo weinig misdrijven omdat daar de doodstraf nog mogelijk is ?
Waar haal jij dat vandaan?

edit: en toen kwam Biebelientje....
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
15-10-2017 00:04
O, en in de Verenigde Staten zijn er zo weinig misdrijven omdat daar de doodstraf nog mogelijk is ?
Sorry, verkeerd gelezen en geïnterpreteerd! Eens!
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
15-10-2017 00:09
Heeft wel degelijk geholpen in Amerika. Het is alleen jammer dat het steeds minder uitgevoerd word.
Heeft helemaal niks geholpen, integendeel! Lees er eens wat over.
Alle reacties Link kopieren
meikebikker schreef:
15-10-2017 00:17
Heeft helemaal niks geholpen, integendeel! Lees er eens wat over.
Nou, inderdaad. Om maar niet te spreken over het aantal verkeerde vonnissen. Onschuldige mensen op death row of op het kerkhof.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

dit topic zit vol (meer dan 3000 berichten). Zouden jullie een nieuw deel willen openen? Dan kunnen wij deze op slot doen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Tarlin schreef:
14-10-2017 23:30
Kinderen de juiste begeleiding geven en weghalen uit ,voor hen, desastreuze situaties nog voordat het monsters worden.
Dat valt nogal tegen hoor. In mijn buurt speelt zoiets. Een aantal jochies werd een dik jaar geleden lastiggevallen door een oudere jongen (ook minderjarig) in een speeltuintje, was grensoverschrijdend, maar nog niet ‘genoeg’ voor een aangifte. Ouders hebben wel een melding kunnen doen, gesprekken met de wijkagent, er zou actie ondernomen worden. Half jaar geleden, weer een jongetje lastig gevallen door dezelfde jongen, een ernstiger voorval en de ouders hebben aangifte gedaan. Ouders van het eerste voorval hebben toen weer met de politie gebeld om het eerste voorval onder de aandacht te brengen, dat het geen incident was, er zou actie ondernomen worden. Onlangs heeft dezelfde jongen zich vergrepen aan twee jongetjes, ouders mochten pas na een week aangifte komen doen. En ja, er wordt actie ondernomen zegt men. Inmiddels is men drie slachtoffers verder na de eerste melding, de delicten worden steeds ernstiger en de minderjarige dader loopt nog steeds vrij rond. Ouders van de eerste melding zijn redelijk gefrustreerd inmiddels, hebben echt het idee dat ze roepende in de woestijn zijn. Er gebeurt gewoon niks terwijl het onder hun neus zo verkeerd gaat met een kind. Dan vraag je je echt af of er eerst doden moeten vallen voordat er serieus actie ondernomen wordt. En wat betekent dit voor de dader zelf, na delict 1 hulp krijgen lijkt me beter dan na delict zoveel opgesloten worden tussen criminelen en gedwongen behandeld worden. Wat moet daar nog van terecht komen als er geen adequate hulp geboden wordt op korte termijn? En het was niet nodig geweest, het had niet zo uit de hand hoeven lopen. Dit soort verhalen kent alleen verliezers, maar de juiste begeleiding is echt nog ver te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven