BKR schuld van partner

02-08-2007 16:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft een BKR melding die ons ervan weerhoudt om een huisje te kopen en ik baal daar zo enorm van !!!!!



Het is een A3 codering en bij alle kredietverstrekkers gaan dan de rode alarmbellen af. Over 3,5 jaar is deze melding weg, dat dan weer wel. Die termijn is wel te overzien en er zijn veel ergere gevallen, dat weet ik allemaal echt wel :(



We wonen nu in een huurhuis maar de buurt wordt zo slecht dat ik graag met onze zoon in een betere buurt zou willen wonen. qua salaris is het allemaal geen probleem, ik heb geen schulden (wordt al misselijk van rood staan) maar toch kan het niet.



Iemand ervaring en/of goede tips?
Alle reacties Link kopieren
Balen zeg!! Maar is het niet mogelijk om een ander huis in een wat betere buurt te huren? Je zegt namelijk dat het salaris geen probleem is....

En eventueel een huis kopen op alleen jouw salaris? Er zijn genoeg mensen die in hun eentje een huis kopen, dus op zich zou dat geen probleem hoeven te zijn (maar weet natuurlijk niet of je voldoende verdient etc.)



Hoop voor je dat er snel een oplossing komt, want wonen in een buurt waar je niet erg gelukkig bent, lijkt me geen pretje. Succes!!



Pien
Hoi Zwartepanter,



Er is een hypotheekverstrekker die ook hypotheken verstrekt aan mensen met een BKR-registratie. Ze zullen waarschijnlijk wel wat duurder zijn (denk ik, weet ik niet zeker) maar misschien zou het een tijdelijke oplossing kunnen zijn? Ik zie wel eens reclames van hen op - ik geloof - RTL voorbij komen, maar misschien dat je ze ook met wat googelen kunt vinden...



Succes!3
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen naar een ander huurhuis zou kunnen maar dat levert ook weer veel kosten op qua inrichting (muurbekleding, vloerbekleding etc).



Er zijn inderdaad verstrekkers die met BKR melding een hyp verstrekken maar dan betaal je zo'n 8 % rente. Dat heb ik er nou ook weer niet voor over.

En alleen op mijn naam & salaris is het ook wel mogelijk (met bijvoorbeeld een borgstelling van familie) maar helaas alleen in theorie. Aangezien we getrouwd zijn, wordt zijn "historie" meegenomen.



Volgens mij heb ik echt alle opties al overwogen en bekeken. :(
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hadden hetzelfde. Ik had een goede spaarpot, vader die eventueel borg kan staan, goed inkomen etc. Mijn vriend heeft een negatieve BKR registratie (1,5 jaar geleden 'opgelopen'). Wij wilden een huis kopen maar daardoor kon het gewoonweg niet. Omdat wij per see weg wilden uit de woning waar we zaten (heel verhaal) zijn we gaan huren in de vrije sector. Precies de goede buurt, eengezinswoning, 4 slaapkamers, ruime tuin etc. Na 2 weken ingeschreven te staan! Inderdaad, de kosten van de verhuizing zijn niet misselijk, nieuw laminaat boven, overal op de muren nieuwe verf,behang, nieuwe schutting, etc. Maar het is net wat de vorige bewoners achter laten.



We wonen hier nu vanaf april en hebben geen seconde spijt. Wat ook grappig is, huizen in de vrije sector worden vaak na 30 jaar ongeveer te koop aangeboden voor de huurders. Dit huis is nu 23 jaar oud, dus wie weet kunnen we het over een paar jaar voor een mooie prijs kopen.
Alle reacties Link kopieren
Een A3 codering is echt niet misselijk, goeiedag!

Er rest je niets anders dan te wachten tot de BKR clean is.

Ga nooit met een geldverstrekker in zee die BKR noteringen meeneemt, dat is je ondergang.

Ik zit in die branche, doe het niet. Je wordt financieel totaal dichtgetimmerd. Ga iets huren totdat jullie BKR vrij zijn, dat is minder duur dan je ophangen aan een wurgende hypotheekverstrekker die je codering meeneemt.

Wat ik trouwens met een A3 betwijfel...1 en 2 is nog te doen, maar 3, dan heeft ie het heel bont gemaakt.



Huur gewoon wat fatsoenlijks en wacht het af. Dat is écht minder duur!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
3 is idd heftig zeg, wist je daarvan toen je met hem ging hokken?
Alle reacties Link kopieren
Yasmijn; daar ben ik ook van overtuigd. En die 3,5 jaar is dan nog wel te overzien. Kunnen we lekker sparen voor straks. Met een dergelijke hypotheekverstrekker ga ik ook liever niet in zee, ik heb er geen goed gevoel bij. Nu we alles hebben geprobeerd, kan ik het ook los laten en me er niet meer zo druk over maken.



Meds: zo bont was het echt niet. Zijn vorige partner heeft hun gezamenlijke DK opgemaakt bij haar vertrek. Vervolgens is hij wel bezig geweest met afbetalen maar zij vertikte het om iets te betalen en bij hoofdelijke aansprakelijkheid komen ze het dan doodleuk bij de ander halen. Inmiddels is de helft van de openstaande vordering door hem betaald en de andere helft hebben ze blijkbaar afgeboekt. Daarom die A3 codering, vanweg het afboeken als verlies.
Alle reacties Link kopieren
Elq en Spark zijn hypotheekverstrekkers die hypotheken verstrekken aan mensen met BKR noteringen. De rente ligt inderdaad hoger, maar zijn voor de rest hele betrouwbare hypotheekverstrekkers. Als de lening is afgelost kun je volgens mij hypotheek krijgen met NHG.Maar toch raad ik je aan even te wachten tot de BKR van je partner weer schoon is.*zit ook in het wereldje*
Vraagje over BKR: wat wordt er precies bij BKR geregistreerd?

Als je ooit een rekening van bijv wehkamp te laat hebt betaald, krijg je dan een registratie? Of is het alleen als je een DK hebt, of andere leningen?

Heb geen leningen of kredieten, maar weleens een via een incassobureau afbetaald. Ben er bang voor dat je dan geen hypotheek kunt afsluiten.
Alle reacties Link kopieren
Vrijwel iedereen staat bekend bij de BKR. Roodstandmogelijkheid? Staat geregistreerd bij BKR. Zelfs telefoonabo's staan er bekend. Het wordt pas een probleem als je A-coderingen hebt. Om daar achter te komen kun je bij elke willekeurige bank een aanvraag doen voor BKR check. Je betaald daar 5 euro voor geloof ik en paar dagen later heb je een overzicht wat er allemaal geregistreerd staat.
Alle reacties Link kopieren
Vrijwel iedereen staat bekend bij de BKR. Bij BKR wordt geregistreerd± Lening )zowel doorlopend krediet als persoonlijke lening, creditcard, roodstand op een betaalrekening, mobiel abonnement. Hypotheek niet, in tegenstelling van wat veel mensen denken. De registratie op zich is geen probleem, pas als er letters achter de registratie komen )meestal A, waarbij a1 het lichtste is, en het verder oploopt' loop je tegen problemen af bij bijv het kopen van een huis. Roodstandmogelijkheid? Staat geregistreerd bij BKR. Zelfs telefoonabo's staan er bekend. Het wordt pas een probleem als je A-coderingen hebt. Om daar achter te komen kun je bij elke willekeurige bank een aanvraag doen voor BKR check.Kan alleen bij je eigen bank, de 5 euro worden namelijk meteen van je betaalrekening afgeschreven, dus die moet je daar wel hebben. En ook leg. meenemen, daar wordt een kopie van gemaakt.Je betaald daar 5 euro voor geloof ik en paar dagen later heb je een overzicht wat er allemaal geregistreerd staat.
Alle reacties Link kopieren


Vraagje over BKR: wat wordt er precies bij BKR geregistreerd?

Als je ooit een rekening van bijv wehkamp te laat hebt betaald, krijg je dan een registratie? Wehkamp en dergelijke zijn heel snel in registreren, maar niet al na de 2e herinnering ofzo hoor. Ligt ook aan het bedrag, het minimum is 500,/Of is het alleen als je een DK hebt, of andere leningen?

Heb geen leningen of kredieten, maar weleens een via een incassobureau afbetaald. Ben er bang voor dat je dan geen hypotheek kunt afsluiten.
Alle reacties Link kopieren
BKR overzicht opvragen kan bij elke bank, gewoon contact betalen aan de balie daar :-)
Alle reacties Link kopieren
Julus, je BKR registratie blijft 5 jaat bestaan nadat je de schuld hebt afgelost.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wat houdt dat precies in, een A3 codering. Heeft je vriend dan nu nog een lopende schuld of is er in het verleden iets gebeurd waardoor die codering er is?



Als jullie lekker kunnen sparen, kunnen jullie dan niet sneller die schuld aflossen of zit ik nu helemaal mis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven