Europa 2017: Politie schiet op mensen die willen....stemmen!

01-10-2017 16:57 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bizar wat er momenteel in Catalonië gebeurt!
De politie is massaal bejaarden vrouwen en kinderen in elkaar aan het slaan!
Hele geweldloze menigtes die niets anders willen als hun democratische stem uit brengen, worden met grof geweld in elkaar geslagen en beschoten met rubber kogels!
We wachten op een reactie van de eu en de Nederlandse regering!


Check alle filmpjes hier:

https://twitter.com/i/events/906300977778614274

https://pbs.twimg.com/media/DLDCx6kWsAAdXqz.jpg
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-10-2017 18:18
Reden: foto's veranderd in linkje
8.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kijk dit filmpje, het is afschuwelijk:

https://twitter.com/HistoricalPics/stat ... 2728070145
Alle reacties Link kopieren
Enige wat helpt is protesteren, maar iedereen heeft zijn agenda al vol.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Ik ben niet zo op de hoogte van de politieke situatie in Spanje, maar vind het wél erg dat dit in een lid van de EU gebeurt, cq kan gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
01-10-2017 16:57
(...)
Zoals altijd zijn zowel de Nederlandse regering als de EU natuurlijk stil!

(...)
Stel je niet zo aan opruier, het is net vandaag gebeurt. Gelukkig hebben we hier politici die niet gelijk oorlogstaal uitkramen zonder eerst van de hoed en de rand te weten.
Alle reacties Link kopieren
]https://pbs.twimg.com/media/DLD1fFWVAAAiBHM.jpg
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-10-2017 18:18
Reden: foto veranderd in linkje
9.43% gewijzigd
Euh hoe moeten ze zo snel reageren? het is op dit moment gaande. Beetje opruiend dit hoor, al keur ik het absoluut niet goed
Alle reacties Link kopieren
Regeringen, landelijk en Europees, gaan voor drie dingen: groot, groter, grootst. Terwijl de bevolking juist het regionale wil en naar het authentieke Zelf op zoek is.
Ik kan die regeringen, ook de Spaanse nu, een klein beetje begrijpen. Samenwerking en eenheid hebben de afgelopen 72 jaar tot vrede en heel veel welvaart geleid. Oorlog schijnt hier in West Europa nog nooit zo lang afwezig te zijn geweest. Versplintering leidt net als vroeger onvermijdelijk tot spanning dus tracht men koste wat kost de boel bij elkaar te houden.

Het probleem is dat de geest heel moeilijk in de fles te houden is en zeker dit politiegeweld wekt zoveel verontwaardiging dat het contra werkt, zeker weten. Dit leidt veeleer tot opstanden in andere regio's van Europa.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
01-10-2017 17:07
Stel je niet zo aan opruier, het is net vandaag gebeurt. Gelukkig hebben we hier politici die niet gelijk oorlogstaal uitkramen zonder eerst van de hoed en de rand te weten.
Ja, je hebt gelijk, das onzin. Ik heb het aangepast.
friezinnetje2014 schreef:
01-10-2017 17:12
Euh hoe moeten ze zo snel reageren? het is op dit moment gaande. Beetje opruiend dit hoor, al keur ik het absoluut niet goed
Dat kunnen en doen wij toch ook?
Daarbij heeft de Belgische premier een paar uur geleden al gereageerd hierop. Het kan dus wel.

Ik vind de vraag dus ook niet zo opruiend. Er spreekt wel een tikkeltje anti-EU sentiment uit.
Alle reacties Link kopieren
Bizar hoe de Guardia Civil daar ingezet wordt.
Ik hoorde in de verslaggeving noemen, en je ziet het ook op beelden, dat er ook veel oudere mensen bij de protesten zijn betrokken. Zij hebben de Franco-tijd nog meegemaakt.
Waarschijnlijk speelt er nog oude pijn en wrok vanuit de Spaanse Burgeroorlog, en alles wat er daarna, ten tijde van het Franco-regime is gebeurd.
Toen Franco stierf, in 1975 moest men vreedzaam overgaan naar de democratie, maar is dat wel zomaar mogelijk na 35 jaar dictatuur, zonder dat er verantwoording is afgelegd voor alle misdaden ?
Overigens waren de Communisten en de Anarchisten ook geen lieverdjes hoor, tijdens de Burgeroorlog.
Maar met hen is akelig afgerekend, tijdens het Franco-regime.

Hoe dit nu verder moet, in Catalonië ? :(
nounou
nessemeisje schreef:
01-10-2017 17:07
Stel je niet zo aan opruier, het is net vandaag gebeurt. Gelukkig hebben we hier politici die niet gelijk oorlogstaal uitkramen zonder eerst van de hoed en de rand te weten.

De hele titel is al opruiend; net of dit dagelijks in heel Europa gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Vriendelijkeman schreef:
01-10-2017 17:14
Regeringen, landelijk en Europees, gaan voor drie dingen: groot, groter, grootst. Terwijl de bevolking juist het regionale wil en naar het authentieke Zelf op zoek is.
Ik kan die regeringen, ook de Spaanse nu, een klein beetje begrijpen. Samenwerking en eenheid hebben de afgelopen 72 jaar tot vrede en heel veel welvaart geleid. Oorlog schijnt hier in West Europa nog nooit zo lang afwezig te zijn geweest. Versplintering leidt net als vroeger onvermijdelijk tot spanning dus tracht men koste wat kost de boel bij elkaar te houden.

Het probleem is dat de geest heel moeilijk in de fles te houden is en zeker dit politiegeweld wekt zoveel verontwaardiging dat het contra werkt, zeker weten. Dit leidt veeleer tot opstanden in andere regio's van Europa.
Als geschiedenisles eens wat meer aandacht krijgt (en dat m.n. de geschiedenis van afgelopen 100 jaar), dan zullen meer mensen hopelijk begrijpen waarom samenwerking goed is en dat opsplitsen in veel kleine gebiedjes een heilloze weg is.
nessemeisje schreef:
01-10-2017 17:07
Stel je niet zo aan opruier, het is net vandaag gebeurt. Gelukkig hebben we hier politici die niet gelijk oorlogstaal uitkramen zonder eerst van de hoed en de rand te weten.

Het is veel langer aan de gang. De hele aanloop naar het referendum is idioot. De Spaanse regering die de Catalaanse politietop gevangen zet en zelf het gezag overneemt van de lokale politie. Ze gedragen zich als een dictatuur.

Het stemmen wordt de kop ingedrukt. En dat terwijl helemaal niet zeker is dat de meerderheid van de Catalanen voor onafhankelijkheid is.
Als ze het referendum ongestoord door hadden laten gaan, had iedereen zijn zegje kunnen doen en was wellicht gebleken dat de meerderheid tegen onafhankelijkheid zou zijn.
anoniem_172829 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 17:24
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
]https://pbs.twimg.com/media/DLC5UNGW4AAOgHr.jpg
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 01-10-2017 18:19
Reden: foto veranderd in linkje
9.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
01-10-2017 17:07
Stel je niet zo aan opruier, het is net vandaag gebeurt. Gelukkig hebben we hier politici die niet gelijk oorlogstaal uitkramen zonder eerst van de hoed en de rand te weten.
Nou, zeg, rustig aan. Het is al een tijd gaande, in Catalonië, voor de mensen die er interesse in hebben.
En het heeft dus allerlei wortels in de geschiedenis van Catalonië en Spanje, plus dat het ook nog linkt aan onder andere de onafhankelijkheidsstrijd in Schotland bijvoorbeeld. En dus ook in de EU onrust veroorzaakt.
Ik hoorde vanmiddag op de radio dat in Brussel, bij het Vlaamse parlement, de Catalaanse vlag uithangt.
Dus het kan wel degelijk de lont in een kruitvat zijn. Niet bepaald een geïsoleerde gebeurtenis.
Wel zaak om rustig te blijven, en niet met verhitte koppen van alles te gaan doen.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 01-10-2017 17:25
2.50% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Denk dat wat er nu in Spanje gebeurt ook als afschrikbeeld op de rest van de EU inwerkt. Het hele beeld schreeuwt: slaaf zijt gij en slaaf zult gij blijven. Wie niet horen wil zal voelen. Kniel voor het gezag! U bent machteloos. Geef u over!
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 01-10-2017 17:26
8.65% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Kom op zeg. Alsof alle Catalanen zelfstandigheid willen.
De Spaanse overheid had dat referendum gewoon moeten toestaan omdat niet eens 50% wordt gehaald.
Er zijn in het hele land protesten tegen de manier waarop de Spaanse regering dit aanpakt. Ook in delen die ver van Catalonië afstaan.

Iemand zei op tv: ik wil niet kunnen stemmen om vrij te zijn, ik wil kunnen stemmen omdat ik vrij ben.
Dat vond ik wel treffend.
Alle reacties Link kopieren
viva1966 schreef:
01-10-2017 17:19
Als geschiedenisles eens wat meer aandacht krijgt (en dat m.n. de geschiedenis van afgelopen 100 jaar), dan zullen meer mensen hopelijk begrijpen waarom samenwerking goed is en dat opsplitsen in veel kleine gebiedjes een heilloze weg is.
Inderdaad, als geschiedenisles wat meer aandacht zou krijgen, dan zou iedereen begrijpen dat je eigen burgers in elkaar slaan door een regering, zelden het beoogde effect bereikt!


Persoonlijk begrijp ik niet zo goed waarom een deel van die Catalanen zo nodig onafhankelijk wilden worden. In een referendum zou er volgens opiniepeilingen ook zeker geen meerderheid vóór zijn.

De geschiedenis leert dat dit soort extreem politiegeweld echt niet gaat helpen om die mensen van gedachten te laten veranderen!
Het is gewoon een ongeldige "verkiezing", dus dan moeten mensen ook niet gek opkijken als hier tegen opgetreden wordt.
Vreselijk absoluut, maar moeten die foto's nou echt?
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
01-10-2017 17:27
Er zijn in het hele land protesten tegen de manier waarop de Spaanse regering dit aanpakt. Ook in delen die ver van Catalonië afstaan.

Iemand zei op tv: ik wil niet kunnen stemmen om vrij te zijn, ik wil kunnen stemmen omdat ik vrij ben.
Dat vond ik wel treffend.
Super! Ik wou dat iedereen dat voelde.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Kinderachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven