Sleepwet en gevolgen verdwijnen privacy en wij in databank

02-10-2017 16:22 120 berichten
Wie heeft hier van gehoord? De nieuwe Sleepwet die in 2018 start, en stilletjes in de zomer is geaccepteerd zonder breed maatschappelijk debat?
Waar onze regering vol trots nog in eigen land en bij de EU verkondigde dat wij tegen afluisteren zoals NSA systeem zijn, en we burgers'privacy rechten beschermen is dit nu 180 graden gedraaid: vanaf 2018 wordt al je gegevens bij belastingdienst, verzekeringen, ziekenhuizen, medische databestanden, huisarts, psychiater, scholen, werk, politie, je eigen internetactiviteiten (en fora, emails) maar ook telefoonverkeer, whatsapp sms, grootschalig ongericht gepakt, en opgeslagen.
Je DNA zal bijvoorbeeld 30 jaar lang ergens opgeslagen worden. JE foto's, geluidsopnames, alles wat maar digitaal is op te slaan wordt van je opgeslagen en gekoppeld aan je id.
En alles mag gedeeld worden met andere landen.
Oftewel, je privacy en je gegevens zullen altijd ergens opgeslagen worden, als niet in Nederland, dan in de grotere buitenlandse databanken.

MEe eens? OF liever dat gerichte personen of gericht criminele activiteit wordt bespioneerd in plaats van nu iedereen?

voor meer informatie https://www.amnesty.nl/actueel/11291

ben je erop tegen, steun referendum https://sleepwet.nl/ (ja balen wie wil dit nu maar voor kans op breder maatschappelijk debat en dat generaties na ons niet hier mee zitten dat alles over hun in bezit is van overheid en bedrijven...teken het maar wel) . GEen zin in digitaal te doen, je kan het papier ook bij met referendum sleepwet Dit is een officiële referendum aanvraag, niet een online petitie. De informatie die ze vragen is verplicht. Je kan eventueel ook het formulier zelf uitprinten, invullen en opsturen.
staat ook op de site hoe en wat..

Overheid slaat alles van jou op, en koppelt dit aan je id. Wil je dit?

Totaal aantal stemmen: 93

ja (26%)
nee (74%)
ben nu weg maar kan later reageren weer!
Was gisteren in Lubach:
https://www.npo3.nl/zondag-met-lubach/0 ... ON_1266481
Alle reacties Link kopieren
https://teken.sleepwet.nl
Alle reacties Link kopieren
ik had al getekend, wie nog meer?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik ga ook tekenen.
Stilletjes? Mensen zijn nergens in geïnteresseerd tenzij het op tv komt.

Tekenen is nu te laat, dat hadden mensen van de zomer moeten doen.
Het is al allang door de 1e kamer.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:50
0.00% gewijzigd
Ja RAdar besteedde er ook aandacht aan. https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... s-nog-wel/

Wat is nu per 1 september in werking getreden? En wanneer gaan ze al je biomateriaal verzamelen? VAlt de hielprik van je kind, zijn of haar DNA daar vast ook onder lijkt me..
JE locaties, je medische gegevens, je vingerafdruk, gezicht, stem, dna, al je gesprekken, wat je opzoekt online, alles.
Ik heb geen geheimen, maar de medische gegevens wil ik zelf bepalen wat ik hier mee doen, beeldmateriaal ook.
VErder zijn de gevolgen dan alleen prive, met big data, mega data, zijn er nog vergaande gevolgen die de maatschappij en de invloed en manipulatie om burgers en selectieve groepen qua gedrag op te sporen en te wijzigen. Dat werkt stigmatisering en discriminatie in de hand. Dat zie je nu al terug op vliegvelden, wie er tegengehouden wordt voor extra controle, zijn vaak niet de blanke witte mensen, maar voornamelijk specifieke groepen mensen. DAt is voor personen heel vervelend, voor bepaalde groepen ook, die moeten dit maar slikken, want statistiek zegt wat over gemiddeld risico van die groep en niks over die persoon perse. Gevolg is dat in de maatschappij, onvrede van ongelijke behandeling gaat groeien. Een klein voorbeeld dus. De overheid kijkt niet dan naar jou als persoon meer, maar je wordt eruit gepikt omdat je voldoet aan een risicoprofiel. De samenleving wordt hiermee nog onpersoonlijker, extremer, in plaats van dat het individu en intermenselijke relaties voorop staan. De overheid zou in dienste van jou moeten staan, van de burger, dat gaat nu omdraaien en jij staat, als profiel, in dienste in het systeem.
Daarnaast is de informatie natuurlijk kwetsbaar en zoals je ziet bij banken, digitale informatie is te stelen.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:50
99.64% gewijzigd
Anoniem123456123456 schreef:
02-10-2017 19:27
De artikelen genoemd in deze uitgave van het staatsblad: https://www.eerstekamer.nl/behandeling/ ... h2ibzq.pdf
dit zijn alleen de artikelen betreffende de functies en de mensen en commissies die nu zijn aangesteld en verder nog geen informatie actief vergaren, dat gaat pas in 2018 starten.
Wat zullen ze het druk hebben met mij appjes!
Ik :heart: jou.
En ik :heart: jou.

Huiswerk!
Foto’s van de kat in allerlei interessante standjes.
Wist je al dat alle tumoren ook in een database worden opgeslagen?
Alle reacties Link kopieren
Op het je niet houden aan de GDPR gaat volgend jaar ook hogere boetes staan.
Ja er is ook nu een rechtszaak omdat deze wet de EU regels overschrijdt, weet niet of daar de GDPR mee ook wordt bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:50
0.00% gewijzigd
MoirenPhae schreef:
02-10-2017 21:08
Wist je al dat alle tumoren ook in een database worden opgeslagen?
Alle tumoren? JE bedoelt de cel DNA codes van de tumor?

JE kan wel heel veel dingen gaan doen als je alle DNA van alle Nederlanders hebt, en straks over tien jaar analyses gaat draaien om te zien of er verbanden zijn. Verzekeringen zullen smullen, onderzoekers ook, voor zulke big data is het healthy aging niks bij, nederland als grootste cohort, alhoewel dit ook in andere landen gaat gebeuren. Alle babys DNA direct uit hielprik bloed halen, zodat je niemand meer mist.

"Na de hielprik bewaart het laboratorium de bloeddruppels een jaar om het onderzoek te kunnen controleren. Het bloed wordt gescheiden van de persoonsgegevens bewaard. Na deze periode mag het bloed op de hielprikkaart nog vier jaar worden gebruikt voor anoniem wetenschappelijk onderzoek. " http://www.rivm.nl/Onderwerpen/H/Hielpr ... oestemming DEze informatie is nooit weggegooid, al zei men van wel. De vuurwerkramp liet dat weer duidelijk weten, het wordt niet vernietigd. Dus dit gaat al jaren terug. Van groot deel bevolking is dit dus al klaar om in de databank overgezet te worden maar dan gekoppeld aan je id.
De tumoren zelf. In plakjes, met naw.
Was erg handig laatst met de DNA-onderzoeken, hoefden mijn oma’s niet eerst opgegraven te worden.
Dit betreft de digitale databank, die nu opgezet is, geen biomedisch lichaamsmateriaal. Wel het dna ervan digitaal.
swifty schreef:
02-10-2017 21:48
Dit betreft de digitale databank, die nu opgezet is, geen biomedisch lichaamsmateriaal. Wel het dna ervan digitaal.
Mijn punt is, dat dit soort dingen al heel lang gebeuren.
Mijn beide oma’s waren 40 toen ze die operatie kregen, bijna 60 jaar geleden.
En dit jaar toverden ze ineens alle info, incl DNA materiaal boven tafel.

Niemand die wist dat het opgeslagen was toen. Wie weet wat ze nog meer hebben.
Mij punt is dat nu alles wordt opgeslagen zonder dat jij kan zeggen, he ziekenhuis, die plakjes daar geef ik geen consent voor. Jij behoudt de controle over je eigen lichaamsmateriaal. Daar wordt consent gevraagd, net als dat je consent geeft voor hielprik nog of navelstrengbloed voor de stamcellen.
swifty schreef:
03-10-2017 08:42
Mij punt is dat nu alles wordt opgeslagen zonder dat jij kan zeggen, he ziekenhuis, die plakjes daar geef ik geen consent voor. Jij behoudt de controle over je eigen lichaamsmateriaal. Daar wordt consent gevraagd, net als dat je consent geeft voor hielprik nog of navelstrengbloed voor de stamcellen.
Dat wordt niet gevraagd.
Ach, we weten allemaal hoe goed onze overheid met onze gegevens omgaat...

Gaat helemaal goed komen: geen een persoon die bekend is bij de veiligheidsdiensten gaat nog voor trammelant zorgen, gaat deze wet allemaal veranderen. :ugeek:
AIVD stelt vast: ‘72,4% Nederlanders tegen Sleepwet’
Referendum overbodig na onderzoek naar internetverkeer

6 oktober 2017 door Rudolf Julius

Het referendum over de Sleepwet is niet nodig. De AIVD heeft het internetverkeer van alle Nederlanders onderzocht en komt tot de conclusie dat 72,4% van de bevolking tegen de nieuwe wet op de inlichtingendiensten is.“Dit scheelt een hoop gedoe”, zegt AIVD-directeur Rob Bertholee enthousiast. “Waarom een duur referendum organiseren als je op basis van hun online communicatie uitstekend kunt achterhalen wat Nederlanders van die wet vinden?”Het kabinet onderzoekt of de AIVD het onderzoek wel mocht uitvoeren. Bertholee is niet bang voor het resultaat: “Wij hebben niets te verbergen.”


:mrgreen: :sherlock:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven