maak je gemeente schuldvrij

15-10-2017 17:12 8 berichten
Mijn persoonlijke motivatie om hier aandacht voor te vragen is, dat ik zelf in een ver verleden toen de hulpverlening nog op maat mocht, professioneel veel mensen met schulden heb mogen helpen.
Fantastisch was dat, alleen erg zwaar en erg afhankelijk van personen die precies dit vonden wat de correspondent is begonnen.

Kort gezegd is de schuldindustrie al jaren lang veel geld aan het verdienen aan de meest kwetsbaren in de samenleving.
En komt ermee weg omdat 'schulden je eigen schuld' zijn en alles wat erover te klagen valt als 'profiteursgedrag' wordt gezien.
Kort gezegd eerst lekker op vakantie gaan, en daarna denken dat je je verplichtingen kado krijgt.
Dit is bijna nooit zo.
Ik voor mij ga zeker aan onderstaande actie meedoen.
- zoek de mailadressen van gemeenteraadsleden
- download het pdf
- mail je eigen motivatie waarom je dit doet, en doe in de bijlage het pdf

https://decorrespondent.nl/7082/help-me ... 8-d0ee4def

(hopelijk mag dit).
Het-groepje schreef:
15-10-2017 17:12
Mijn persoonlijke motivatie om hier aandacht voor te vragen is, dat ik zelf in een ver verleden toen de hulpverlening nog op maat mocht, professioneel veel mensen met schulden heb mogen helpen.
Fantastisch was dat, alleen erg zwaar en erg afhankelijk van een netwerk van professionals die precies dit vonden wat de correspondent is begonnen.

Kort gezegd is de schuldindustrie al jaren lang veel geld aan het verdienen aan de meest kwetsbaren in de samenleving.
En komt ermee weg omdat 'schulden je eigen schuld' zijn en alles wat erover te klagen valt als 'profiteursgedrag' wordt gezien.
Kort gezegd eerst lekker op vakantie gaan, en daarna denken dat je je verplichtingen kado krijgt.
Dit is bijna nooit zo.
Ik voor mij ga zeker aan onderstaande actie meedoen.
- zoek de mailadressen van gemeenteraadsleden
- download het pdf
- mail je eigen motivatie waarom je dit doet, en doe in de bijlage het pdf

https://decorrespondent.nl/7082/help-me ... 8-d0ee4def

(hopelijk mag dit).
Schulden maken en dan maar 10% terugbetalen? Waar kan ik me aanmelden, fantastisch idee!
aidem schreef:
15-10-2017 17:26
Schulden maken en dan maar 10% terugbetalen? Waar kan ik me aanmelden, fantastisch idee!

Waar lees je dat?
Daarnaast zijn er manieren om te bepalen of schulden verwijtbaar zijn en is de wsnp er al tijden, waarbij mensen een leefwaardig inkomen houden en met een laag inkomen inderdaad een vastgestelde periode alleen wat overblijft afbetalen.
Maargoed, als je daar gelukkig van wordt, kun je dat proberen. Daarna wekelijks 45 euro leefgeld voor 5 jaar, lachen!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-10-2017 17:49
Waar lees je dat?
Daarnaast zijn er manieren om te bepalen of schulden verwijtbaar zijn en is de wsnp er al tijden, waarbij mensen een leefwaardig inkomen houden en met een laag inkomen inderdaad een vastgestelde periode alleen wat overblijft afbetalen.
Maargoed, als je daar gelukkig van wordt, kun je dat proberen. Daarna wekelijks 45 euro leefgeld voor 5 jaar, lachen!
Nee joh zwaar zuinig leven, net genoeg verdienen om nét boven de grens van toeslagen te zitten, voor alles de volle mep moeten betalen , niet op vakantie kunnen en nooit een extraatje en dan van 50 per week hebben Dat is ook lachen zeker? Het kan gebeuren dat alles tegenloopt en dat die groep geholpen word prima. Maar het gros is toch echt van alles kopen en alles doen op afbetaling en daarná de gemeenschap voor hun schuld op laten draaien. Dan krijg je toch echt zoiets van, dan maar even lekker leven en daarna 5 jaar niet. Maar wat we gehad hebben nemen ze ons niet meer af.
nina1966 schreef:
15-10-2017 18:00
Nee joh zwaar zuinig leven, net genoeg verdienen om nét boven de grens van toeslagen te zitten, voor alles de volle mep moeten betalen , niet op vakantie kunnen en nooit een extraatje en dan van 50 per week hebben Dat is ook lachen zeker? Het kan gebeuren dat alles tegenloopt en dat die groep geholpen word prima. Maar het gros is toch echt van alles kopen en alles doen op afbetaling en daarná de gemeenschap voor hun schuld op laten draaien. Dan krijg je toch echt zoiets van, dan maar even lekker leven en daarna 5 jaar niet. Maar wat we gehad hebben nemen ze ons niet meer af.
Maar heb je het stuk gelezen?
Deze reacties zijn precies het probleem.
Omdat mensen weinig medegevoel hebben voor mensen met schulden is het geld verdienen eraan ook ineens acceptabel.
Ik vind het schandalig dat er zoveel geld kan worden verdiend en het niet in het belang is van commerciële instellingen om schulden daadwerkelijk af te betalen.

Zie kort deze uitleg:

Bron cijfersencenten.nl

Schuldeiser vs schuldenaar
Regelmatig verbaas ik me over schuldeisers. Vaak incassobureaus of deurwaarderskantoren.
De opstelling van deze bedrijven helpen de mensen met schulden (schuldenaar) vaak alleen maar dieper de problemen in.
Het incassobureau neemt de inning van de schuld van een bedrijf over en mag hier (hoge) kosten voor in rekening brengen bij de schuldenaar. Zelfs bij een rekening van € 20,- mogen de minimal incassokosten van € 40,- in rekening gebracht worden.
Eerder ging het bedrijf ervan uit dat het incassobureau zijn best doet zoveel mogelijk van de schuld terug te halen, maar tegenwoordig worden er vaak andere afspraken gemaakt. Het incassobureau koopt de openstaande schulden van klanten van een bepaald bedrijf voor een bedrag, bijvoorbeeld de helft. Alles wat ze daarboven verdienen is winst. Dit komt nog bovenop de kosten die de schuldenaar al aan ze betaalt. En wat doen ze ervoor?
 
Vooral heel veel dreigen.
 
In elke mail, brief etc. die ik van een incassobureau zie staan dreigementen. We leggen beslag op je loon of inboedel, we stappen naar de rechter etc. etc. De werking van deze dreigementen is averechts. De schuldenaren zitten al zo diep in de put en liggen wakker van hun problemen. Om de dreigementen maar niet meer te zien maken ze gewoon hun post niet meer open. Daarnaast mag een incassobureau helemaal geen beslag leggen, dat mag alleen een deurwaarder na toestemming van een rechter.
Bij sommige incassobureaus hebben ze daar wat op gevonden. De schuldenaar wordt gebeld en dan krijgt de schuldenaar een bandje te horen hoeveel zijn schuld is en wanneer hij moet betalen. Wat denk je? Is dit een effectief middel? Nee, natuurlijk niet. De hoorn wordt gelijk op de haak gegooid. Nou ja, tegenwoordig wordt natuurlijk het rode telefoontje ingedrukt om op te hangen.
De incassobureaus spreken ook het liefst zo hoog mogelijke aflosbedragen af. Onafhankelijk van het feit of dat wel haalbaar is voor de schuldenaar of dat de hoge aflossing juist andere betalingen in gevaar brengt. Zo had ik een klant die € 200,- per maand aan een schuld afloste terwijl € 50,- het hoogst haalbare was. Eerst kreeg ik de reactie dat aanpassen van de aflossing niet mogelijk was. Ondanks mijn financiële onderbouwing. Na een reactie van mij dat er echt niet meer mogelijk was gingen ze ineens toch akkoord.
Volharding en veel geduld hebben is noodzakelijk.
 
Zo wacht ik regelmatig 2 weken of langer op antwoord van een schuldeiser. Die vervolgens in zijn reactie slechts een half antwoord geeft, van mij een reactie binnen 5 dagen verwacht en natuurlijk ook gelijk weer met dreigementen komt. Op 1 schuldeiser wacht ik inmiddels al 2 maanden op akkoord voor een betalingsregeling. In sommige gevallen weigeren ze een betalingsafspraak te maken. Daar ga ik niet mee akkoord, dan vraag ik naar de manager. Meestal krijg ik het dan in een paar minuten wel voor elkaar.
Schuldeisers hebben in mijn ogen veel te veel macht, geen oog voor de schuldenaar en vaak puur commerciële motieven.
 
Er moet geld verdiend worden. Schuldenaren zelf weten vaak niet hoe ze zaken aan moeten pakken en schikken zich maar in hun lot. Professionele hulp kan deze mensen vaak snel helpen door haalbare betalingsafspraken te maken en uitzicht te geven op een oplossing.
Er zijn veel misstanden in de incassobranche. Iedereen mag een incassobureau beginnen. Daarom heeft de Consumentenbond het Meldpunt Incasso geopend.

Consumentenbond is ook ooit een actie begonnen.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
15-10-2017 18:00
Nee joh zwaar zuinig leven, net genoeg verdienen om nét boven de grens van toeslagen te zitten, voor alles de volle mep moeten betalen , niet op vakantie kunnen en nooit een extraatje en dan van 50 per week hebben Dat is ook lachen zeker? Het kan gebeuren dat alles tegenloopt en dat die groep geholpen word prima. Maar het gros is toch echt van alles kopen en alles doen op afbetaling en daarná de gemeenschap voor hun schuld op laten draaien. Dan krijg je toch echt zoiets van, dan maar even lekker leven en daarna 5 jaar niet. Maar wat we gehad hebben nemen ze ons niet meer af.
Precies!! Jouw visie klopt helemaal en werd ook breed gedeeld.....in de tijd dat zwarte piet nog mocht en den Uyl nog haar had. :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven