Sinterklaas intocht in montfoort

20-10-2017 19:58 177 berichten
Alle reacties Link kopieren
hee forummers, ik ben benieuwd naar jullie mening dit jaar komt sint in montfoort aan.
en gewoon met zwarte pieten inclusief oorbellen en vuurrode lippen. de burgervader heeft er lak aan.
dit is onze traditie en daar wijken wij niet van af is zijn mening.
zijn jullie het met hem eens? en zoniet waarom niet?
n.b. de landelijke intocht is in dokkum, ben benieuwd hoe het er daar aan toe gaat...
Alle reacties Link kopieren
persoonlijk vind ik zijn keuze nogal gewaagd. de discussie is eindelijk een beetje rustig waarom de boel weer zo opschudden?
Ja hoor, gewoon zwarte pieten. Ik las dat ze in het Sinterklaasjournaal ook alleen aan zwarte pieten doen. Ik zit in de activiteitencommissie van een grote voetbalvereniging en bij ons zoals elk jaar ook alleen maar zwarte pieten.
Oh, joepie.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
20-10-2017 20:06
Ja hoor, gewoon zwarte pieten. Ik las dat ze in het Sinterklaasjournaal ook alleen aan zwarte pieten doen.
Waar las je dat? Op Facebook? Heb je een link?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die intocht gewoon die intocht laten zijn, met Pieten en al, en zo lang iedereen plezier heeft en het een feest is voor alle aanwezigen, is er niks aan de hand, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Oh crap. Ik was er heilig van overtuigd dat we dit gezeik een jaar over zouden slaan.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Nou, het is maar wat je gewoon noemt.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
fffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
fffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
fffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff....

Hoe moeilijk is het om een paar roetvegen op het gezicht te doen, en klaar. Man man man.
nouschi wijzigde dit bericht op 20-10-2017 20:15
72.82% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Als we altijd maar door blijven discussiëren komt er geen eind aan dit gezeur. Iedereen doet gewoon wat hij of zij denkt dat goed is. Heb je problemen met de zwarte piet dan neem je je kinderen niet mee naar het feest in Montfoort. En laten we vooral de intentie van het feest in gedachte houden. Een leuk feest voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stel voor de Pieten dit jaar eens te kleden als de blanke slaven die eeuwenlang in Afrika hebben gediend. OK, de kleding is dan misschien niet zo kleurrijk als van de traditionele Piet, maar ze zijn in elk geval niet zwart...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
He ja, laten we het hier weer eens over gaan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik weer. Wij vieren dit jaar kerst in plaats van Sinterklaas, ik was er sowieso al jaren klaar mee. Stom feest.
Ja, wat Nouschi zegt, maar citeren is ook zo wat.
Man, man, man. Wat smeer op de kop en klaar. Dan hebben we dit jaar tijd over, kan ik eens de zolder opruimen of mijn trespa schilderen.
Komt inge ipenburg ook?
Alle reacties Link kopieren
ik snap de commotie ook niet, vond het wel jammer dat via 1 vandaag de hele discussie weer wordt aangeslingerd
Alle reacties Link kopieren
en ja ik slinger het zelf ook aan, heb begrepen dat hier veel wijze vrouwen aanwezig zijn op het forum.
Ik wens die burgemeester véél succes als er straks rellen uitbreken in zijn gemeente omdat een deel van de inwoners (of wat opgeroepen rellers) het er niet mee eens zijn.

Hoop dat ie die dag genoeg politie standby heeft staan.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
20-10-2017 20:19
Ja, wat Nouschi zegt, maar citeren is ook zo wat.
Man, man, man. Wat smeer op de kop en klaar. Dan hebben we dit jaar tijd over, kan ik eens de zolder opruimen of mijn trespa schilderen.
wat is een trespa vrouw jagersma
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
20-10-2017 20:29
Ik wens die burgemeester véél succes als er straks rellen uitbreken in zijn gemeente omdat een deel van de inwoners (of wat opgeroepen rellers) het er niet mee eens zijn.

Hoop dat ie die dag genoeg politie standby heeft staan.
hoop niet dat het te koste van de kinderen gaat die kunnen er helemaal niets aandoen
Tip van een wijze vrouw: GYIF
Nieuwlid schreef:
20-10-2017 20:31
hoop niet dat het te koste van de kinderen gaat die kunnen er helemaal niets aandoen
Zeker wel. Gewoon stoppen met geloven in Sinterklaas en dan helpen met de tuin harken. Voor niets gaat de zon op.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
20-10-2017 20:06
Ja hoor, gewoon zwarte pieten. Ik las dat ze in het Sinterklaasjournaal ook alleen aan zwarte pieten doen. Ik zit in de activiteitencommissie van een grote voetbalvereniging en bij ons zoals elk jaar ook alleen maar zwarte pieten.
Ze doen geen bontgekleurde pieten meer. Dat betekent niet dat ze teruggaan naar klassieke zwarte pieten met rode lippen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er ook niet meer aan door het gezeik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zwarte piet komt toch door de schoorsteen? Ik wist niet dat ze compleet met oorbelletjes en een bos krullen door de schoorsteen kwamen niet te vergeten rode lippenstift Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven