Regeerakkoord Rutte III

02-11-2017 14:09 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
De dividendbelasting is door Rutte geschrapt, kosten 1,4 MILJARD euro, dit om Nederland aantrekkelijker te maken voor buitenlandse investeerders, terwijl gewone gezinnen met dubbel inkomen amper de touwtjes aan elkaar kunnen knopen en van maart 2017 tot juni 2017 de schulden van huishoudens in Nederland met maar liefst 3 MILJARD stegen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/38 ... ets-omhoog
Maar een paar miljoen extra uittrekken voor de zorg en de leraren kost meneer Rutte voor de derde keer op een rij regeringen weer teveel.
Om maar een groot schandaal te noemen.

Een ander puntje van ergernis is dat de media bij meneer Wilders inzoomen op zijn stokpaardjes "dubbele nationaliteit" en "minder Marokkanen" en de kritiek die hij heeft geuit op het regeerakkoord compleet negeren.

Wat vinden jullie van Rutte III en zijn regeerakkoord?
https://www.kabinetsformatie2017.nl/doc ... e-toekomst
anoniem_331275 wijzigde dit bericht op 02-11-2017 16:06
6.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
"Verborgen gebreken"
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
[quote=balanice post_id=27739379 time=1509628187 user_id=331275
en van maart 2017 tot juni 2017 de schulden van huishoudens in Nederland met maar liefst 3 MILJARD stegen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/38 ... ets-omhoog
[/quote]

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 12)-l&VW=T
Hier dan weer een statistiek dat de spaartegoeden in Nederland enorm gegroeid zijn

En dat mensen meer lenen komt blijkbaar niet omdat ze de touwtjes niet aan elkaar kunnen knopen, maar omdat het beter gaat met de economie dat mensen weer durven te lenen voor grote uitgaven.
De campers en dure caravans zijn niet aan te slepen.

Kortom: ik vind je posting nogal kort door de bocht en populistisch
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
02-11-2017 14:18
[quote=balanice post_id=27739379 time=1509628187 user_id=331275
en van maart 2017 tot juni 2017 de schulden van huishoudens in Nederland met maar liefst 3 MILJARD stegen.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/38 ... ets-omhoog

Ik vind niet dat je on topic reageert. De vraag is wat anderen van dit regeerakkoord vinden. Gelet op het uitblijven van reacties ga ik er maar vanuit dat men toch liever Netflix kijkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen punt dat er meer geïnvesteerd wordt om buitenlandse investeerders aan te trekken. En dat gezinnen met dubbele inkomens "amper de touwtjes aan elkaar kunnen vastknopen" is onzin.
En weet je ook waarom de schulden van de huishoudens zijn gestegen? Omdat er meer hypotheken afgesloten worden:

De toename van de schulden van huishoudens komt doordat zij in het tweede kwartaal meer woninghypotheken afsloten dan aflosten. De niet-hypothecaire schulden daalden iets. De studieschulden namen iets toe, maar de overige niet-hypothecaire schulden, waaronder het consumptief krediet, daalden.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/38 ... ets-omhoog

En verder heb ik het regeerakkoord nog niet compleet doorgelezen.
Alle reacties Link kopieren
balanice schreef:
02-11-2017 14:23
Ik vind niet dat je on topic reageert. De vraag is wat anderen van dit regeerakkoord vinden. Gelet op het uitblijven van reacties ga ik er maar vanuit dat men toch liever Netflix kijkt.
ze reageert op je OP dus ontopic en verder is je topic nog geen 20 minuten actief....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Dat mag jij vinden.
Ik vind dat jij met een paar bij elkaar geharkte feiten een bepaald beeld wil neerzetten.

Overigens heb ik nog geen mening omdat ik tot nu toe slechts flarden en fragmenten gehoord en gelezen heb en ik mijn mening wil baseren op een totaal plaatje.

Btw: Netflix heb ik niet
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
02-11-2017 14:25
ze reageert op je OP dus ontopic en verder is je topic nog geen 20 minuten actief....
Ik vroeg niet om reacties op mijn bevindingen, ik vraag naar de bevindingen van anderen over het regeerakkoord.
Vooralsnog geen inhoudelijke reactie.
Alle reacties Link kopieren
balanice schreef:
02-11-2017 14:29
Ik vroeg niet om reacties op mijn bevindingen, ik vraag naar de bevindingen van anderen over het regeerakkoord.
Vooralsnog geen inhoudelijke reactie.
en die ga je ook niet veel krijgen als je zo aardig blijft doen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
balanice schreef:
02-11-2017 14:29
Ik vroeg niet om reacties op mijn bevindingen, ik vraag naar de bevindingen van anderen over het regeerakkoord.
Vooralsnog geen inhoudelijke reactie.
Sympathiek tiepje
Jij komt er wel hoor
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
balanice schreef:
02-11-2017 14:23
Ik vind niet dat je on topic reageert. De vraag is wat anderen van dit regeerakkoord vinden. Gelet op het uitblijven van reacties ga ik er maar vanuit dat men toch liever Netflix kijkt.
Of men werkt, wat niet onwaarschijnlijk is gezien het tijdstip.
Voorts zie ik in het regeerakkoord vooral aanleiding tot heftige debatten de komende jaren (ook gezien de dikwijls tegengestelde visies binnen het kabinet) en daar kan ik me bijzonder op verheugen.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt om inhoudelijke reacties terwijl je in je OP rept over 'een groot schandaal' en daar als argument o.a voor gebruikt dat het bedrag aan schulden is gestegen.
Als dat laatste argument weerlegt wordt, begin je te blazen dat er niet inhoudelijk gereageerd wordt .....??!

Ik herhaal nog maar even dat ik mijn mening graag baseer op een compleet verhaal
Alle reacties Link kopieren
Als die volledige 1,4 miljard naar de zorg zou gaan zouden we daar nog geen 2% meer te besteden hebben. Even voor de beeldvorming.

Mensen hebben echt geen idee over de kosten van verschillende posten. Dit is hetzelfde geblaat als met het koningshuis dat nog geen half procent van de kosten van de zorg zijn.

En wat denk je dat het oplevert als bedrijven zich hier vestigen? Ik heb liever banen zodat mensen hun eigen schulden kunnen afbetalen ipv dat de overheid ze helpt met 10 euro per jaar.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
02-11-2017 15:56
Als die volledige 1,4 miljard naar de zorg zou gaan zouden we daar nog geen 2% meer te besteden hebben. Even voor de beeldvorming.

Mensen hebben echt geen idee over de kosten van verschillende posten. Dit is hetzelfde geblaat als met het koningshuis dat nog geen half procent van de kosten van de zorg zijn.

En wat denk je dat het oplevert als bedrijven zich hier vestigen? Ik heb liever banen zodat mensen hun eigen schulden kunnen afbetalen ipv dat de overheid ze helpt met 10 euro per jaar.
Hear hear!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
02-11-2017 15:56
Als die volledige 1,4 miljard naar de zorg zou gaan zouden we daar nog geen 2% meer te besteden hebben. Even voor de beeldvorming.

Mensen hebben echt geen idee over de kosten van verschillende posten. Dit is hetzelfde geblaat als met het koningshuis dat nog geen half procent van de kosten van de zorg zijn.

En wat denk je dat het oplevert als bedrijven zich hier vestigen? Ik heb liever banen zodat mensen hun eigen schulden kunnen afbetalen ipv dat de overheid ze helpt met 10 euro per jaar.
Iedereen heeft graag banen zodat er geld binnenkomt. Maar veel mensen denken dat het afschaffen van de dividendbelasting het vestigingsklimaat verbetert en meer bedrijven zich hier vestigen. Dat is niet zo. Het is zelfs onzin. Zelfs het CPB concludeert dat het geen banen oplevert, NIHIL. Of het iets doet voor de vestigingsklimaat is ook zeeer de vraag. Als je banen wil stimuleren kun je beter de lasten van bedrijven in NL verlagen of de BTW verlagen. Dat levert geld op voor de consumenten en bedrijven. De aandeelhouders van de bedrijven zitten in VS of op een belastingparadijs. Het is ook voor hen pas een probleem als zij die dividendbelasting niet kunnen verrekenen. Wij helpen met het afschaffen van de dividendbelasting dus Walstreet en aandeelhouders (vennootschappen of natuurlijke personen) in een belastingparadijs.
Prima regeerakkoord!

Schrappen van de dividendbelasting is een goed plan. Dat betaald zichzelf makkelijk terug. Ook voor de arme sloebers levert dit natuurlijk uiteindelijk geld op. Win-win situatie ;-D
Alle reacties Link kopieren
aidem schreef:
02-11-2017 17:45
Prima regeerakkoord!

Schrappen van de dividendbelasting is een goed plan. Dat betaald zichzelf makkelijk terug. Ook voor de arme sloebers levert dit natuurlijk uiteindelijk geld op. Win-win situatie ;-D
Deze aanname is zo achterhaald. Triple down economie is een verzinsel die inmiddels weerlegd is.
Alles wat IK belangrijk vind staat erin.

En verder vind ik eigenlijk het mooiste dat die !@#$%^&* linkse rakkers aan de zijkant staan.

Want die willen weggeven,maar wel van jouw poen

En de potten thee waren niet aan te slepen

En alles wat werkt of poen heeft moest maar meer gaan betalen

Zodat de bankhangers konden blijven hangen

Gelukkig zijn we daar dus een poosje van verlost.

Helaas is Rutte ook niet te vertrouwen, man is compleet geil van Brussel en Europa.

Dus zal er nog wel het 1 en ander geofferd worden ten faveure van die Eurofielen.

Slotconclusie:

Je moet goed voor jezelf zorgen en grijpen wat je kunt grijpen.
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
02-11-2017 20:21
Alles wat IK belangrijk vind staat erin.

En verder vind ik eigenlijk het mooiste dat die !@#$%^&* linkse rakkers aan de zijkant staan.

Want die willen weggeven,maar wel van jouw poen

En de potten thee waren niet aan te slepen

En alles wat werkt of poen heeft moest maar meer gaan betalen

Zodat de bankhangers konden blijven hangen

Gelukkig zijn we daar dus een poosje van verlost.

Helaas is Rutte ook niet te vertrouwen, man is compleet geil van Brussel en Europa.

Dus zal er nog wel het 1 en ander geofferd worden ten faveure van die Eurofielen.

Slotconclusie:

Je moet goed voor jezelf zorgen en grijpen wat je kunt grijpen.
Links is niks, rechts is niet te vertrouwen. Wat bazel je nou allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een prima akkoord, alleen de btw verhoging vind ik kut.

Mijn patatje bij de snackbar wordt duurder. :|
anoniem_329199 wijzigde dit bericht op 02-11-2017 21:05
26.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
02-11-2017 15:14
Of men werkt, wat niet onwaarschijnlijk is gezien het tijdstip.
Voorts zie ik in het regeerakkoord vooral aanleiding tot heftige debatten de komende jaren (ook gezien de dikwijls tegengestelde visies binnen het kabinet) en daar kan ik me bijzonder op verheugen.
Werken, dat klinkt heel eng en hoogst onwaarschijnlijk. Heb je dat écht gedaan vandaag, overdag? 8-.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
02-11-2017 21:02
Werken, dat klinkt heel eng en hoogst onwaarschijnlijk. Heb je dat écht gedaan vandaag, overdag? 8-.
Mwah, ik niet, natuurlijk. Maar de andere mensen, misschien?
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
02-11-2017 21:03
Mwah, ik niet, natuurlijk. Maar de andere mensen, misschien?
Wat een lef zeg. Respect voor hen die het aandurven. :kneel:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Werken is gezond. Laat het aan de zieken over.
willem1959 schreef:
02-11-2017 20:59
Links is niks, rechts is niet te vertrouwen. Wat bazel je nou allemaal.
Dat links niks is en rechts niet te vertrouwen is.

Zo moeilijk is dat toch niet te lezen ?

En dat het regeerakkoord herbergt wat IK belangrijk vind. Dus hoop ik dat alles uitgevoerd wordt. Maar Rutte is een wolf en niet te vertrouwen. dat heeft ie bewezen de afgelopen jaren. Dus zal er nog wel het 1 en ander sneuvelen.

Hoe duidelijk wil je het hebben ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven