Welke vrouw doet dit? Lenie ' Hart

22-11-2017 19:17 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo luidt de kop van Prive het tijdschrift.
Ik heb het verhaal gelezen en echt ik word er misselijk van wat de filmregisseur destijds heeft gedaan met jonge kinderen. Ook de verhalen van de slachtoffers vind ik vreselijk.
Los van Karst van der M. Waarom zou je met iemand trouwen die dit op zijn geweten heeft? Dat deed ze namelijk nadat hij veroordeeld is geweest.


Hier het stukje van het verhaal. En hier voor voorbeelden---> https://www.pressreader.com/netherlands ... 7996195429




Jeugdfilmregisseur Karst van der M. (68) heeft in het verleden tientallen kinderen misbruikt en werd daarvoor veroordeeld. De naam van de man van dierenactiviste Lenie 't Hart kwam niet eerder naar buiten, tot nu. Volgens Privé stopte de top van de NCRV het schandaal in de doofpot.

Suzanne Borgdorff 22-11-17, 08:14 Laatste update: 10:59
373
Van der M. werd in de jaren 80 bekend als de maker van de populaire jeugdseries De Zevensprong, Mijn Idee, Thomas en Senior en Kunst en Vliegwerk. Hierin spelen kinderen de hoofdrol.

Privé meldt hoe Van der M. kinderen meenam naar de dierentuin of weekendjes weg met de camper. Daar misbruikte hij ze. Drie van de slachtoffers kregen de regisseur, die in de media vermeld werd als 'een 41-jarige man uit de omgeving Baarn', veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van zeven maanden. De NCRV verbrak vervolgens alle banden met de televisiemaker.

Dwars
,,Toen waren we te jong om te beseffen wat er allemaal gebeurde en hoe dit ons leven zou tekenen’’, laat een van de actrices uit Kunst en Vliegwerk aan het blad weten. ,,Maar het heeft me altijd ongelooflijk dwars gezeten dat hij er met een voorwaardelijke straf vanaf is gekomen.''

Lenie 't Hart (76), die tussen 1971 en 2014 was verbonden aan de zeehondencrèche in Pieterburen, heeft via haar woordvoerder laten weten dat de zaak voor haar is afgedaan. ,,Ik kan niet op deze anonieme beschuldigingen reageren, omdat ik niet weet van wie ze zijn en wat de verwijten zijn. Wat ik wel weet is dat ik er toen niks van wist en er nu ook niks van weet. Karst heeft zijn terechte straf gehad en de zaak is afgedaan. Hij weet dat hij fout is geweest en hij heeft er nog altijd spijt van. Hij is in therapie gegaan, is met filmen gestopt en we hebben een nieuw leven opgebouwd. Dat kon ik natuurlijk alleen maar omdat ik erin geloofde dat het niet opnieuw zou gebeuren. En hij heeft me bezworen dat er nooit meer iets is gebeurd.''
anoniem_203369 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:31
4.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En wat wil je hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is een goeie vraag. Geen idee. Even delen. Zeker ook omdat het al jaren in een doofpot is gestopt. Verschrikkelijk
In de Privé staan sensatieverhalen.
o_o
Ik ben als kind wel eens op casting geweest bij die man. Mijn moeder had er toen geen goed gevoel bij, dus ik mocht niet. Toen was ik heel boos. Nu ben ik in shock en mijn moeder zeeer dankbaar..

Ik snap niet dat iemand getrouwd kan blijven met een veroordeelde pedofiel. Hebben ze zelf kinderen eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
@Fauna69 ja maar dat is dus het verschil, dit heeft hij bekend en is daar destijds ook voor veroordeeld. Ik dacht maar 7 mnd gevangenisstraf.
Maar het is niet zo dat het eerst nog bewezen moet worden.

@Labalade zo wat een geluk zeg! Stel je voor.
Ja dat bedoel ik, wie doet nou zoiets.
Sterker nog zij is pas getrouwd nadat ze er vanaf wist.
Ik ben alle misbruikverhalen zo zat. Mag dat ook?
Alle reacties Link kopieren
@Julia ja natuurlijk mag dat.

Maar dat waren nog kinderen. En dan ook nog eens kinderen die daar ook later grotere gevolgen van hebben ondervonden.
anoniem_203369 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 20:09
12.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-Julia- schreef:
22-11-2017 19:55
Ik ben alle misbruikverhalen zo zat. Mag dat ook?
Dat mag. Ik ben het zat dat er zoveel misbruik is en wat soms zo lang onder de pet gehouden wordt.
Ik snap ook niet dat iemand met die wetenschap nog een relatie met iemand aan kan gaan. Je kunt toch nergens meer anders aan denken?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Als ik wist dat mijn man een veroordeelde pedofiel was, zou ik zijn ballen eraf hakken. Dus on-topic: nee, ik snap zo'n vrouw niet.
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
22-11-2017 19:47
o_o
Ik ben als kind wel eens op casting geweest bij die man. Mijn moeder had er toen geen goed gevoel bij, dus ik mocht niet. Toen was ik heel boos. Nu ben ik in shock en mijn moeder zeeer dankbaar..

Ik snap niet dat iemand getrouwd kan blijven met een veroordeelde pedofiel. Hebben ze zelf kinderen eigenlijk?
Fijn zo'n moeder met oerinstinct.
Ik begrijp dat van geen enkele vrouw die bij haar man blijft, die dader is van een zedenmisdrijf.
Alle reacties Link kopieren
@Louise @Vajana inderdaad dat bedoel ik. Hoe kom je erbij om bij zo iemand te blijven. En waarom blijven die verhalen zo lang onder de pet. Is toch niet normaal dat hij ook nog kinderpsycholoog is/was en laatst nog op een kinderpremière is geweest.
Alle reacties Link kopieren
-Julia- schreef:
22-11-2017 19:55
Ik ben alle misbruikverhalen zo zat. Mag dat ook?
Ja, dat mag. Denk dat het ook geldt voor heel veel slachtoffers. Jammer dat de plegers het niet zat worden, zolang dat niet het geval is, zullen de verhalen blijven komen.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar heeft Vaporilla ook wel gelijk is. Ik denk dat de slachtoffer het ook zat zijn.
Maar zij kunnen het verleden niet zomaar even uitzetten.
nina1966 schreef:
22-11-2017 20:01
Fijn zo'n moeder met oerinstinct.
Ja dat zeker! Heb haar net even gebeld om te zeggen dat ik haar zooo dankbaar ben. En dat ze heel erg gelijk had toen ze destijds haar poot stijf hield tegen haar kwade en stampvoetende meisje... (acteren was echt mijn grote droom, en die viel toen voor mijn voetjes in stukken door mijn moeder. Wat was ik
boos. Maar wat had zij het goed aangevoeld zeg. Mijn supermam. Het voelt even een klein beetje alsof ik ergens aan ben ontsnapt ofzo)
Alle reacties Link kopieren
:heart: Dat is lief dat je moeder hebt gebeld.
tedje1982 schreef:
22-11-2017 20:10
Ja daar heeft Vaporilla ook wel gelijk is. Ik denk dat de slachtoffer het ook zat zijn.
Maar zij kunnen het verleden niet zomaar even uitzetten.
Hoe denk je dat het voor slachtoffers is/kan zijn, dat alles nu continu opgerakeld wordt door alle verhalen dan?
Alle reacties Link kopieren
-Julia- schreef:
22-11-2017 20:24
Hoe denk je dat het voor slachtoffers is/kan zijn, dat alles nu continu opgerakeld wordt door alle verhalen dan?
Misschien: eindelijk kans op gerechtigheid. Eindelijk de dader aan de hoogste boom.

Idioot dat hij met een voorwaardelijke straf kon weg komen. En de rol van Lenie is inderdaad ook bizar.
Alle reacties Link kopieren
Wat Idp zegt.
ldp schreef:
22-11-2017 20:29
Misschien: eindelijk kans op gerechtigheid. Eindelijk de dader aan de hoogste boom.

Idioot dat hij met een voorwaardelijke straf kon weg komen. En de rol van Lenie is inderdaad ook bizar.
Gerechtigheid? Laat me niet lachen.

Maar het verkeerde topic voor die discussie. Lenie snap ik inderdaad ook niet.
Onderbuikgevoel. Voor een moeder heeeel belangrijk. Zo wilde onze dochter toen ze 12 was met een vriendin naar Engeland een week logeren bij een alleenstaande huisvriend van die ouders van die vriendin :facepalm:
No way. En oh oh wat was ze boos!
Wij dachten alleen maar: wat moet zo'n vent alleen een week in huis met 2 meisjes van 12?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat had ik ook niet toegelaten.
Alle reacties Link kopieren
-Julia- schreef:
22-11-2017 19:55
Ik ben alle misbruikverhalen zo zat. Mag dat ook?
Vreemd dat je de misbruikverhalen zat bent en niet het misbruik.

Gevalletje kop in het zand.
Alle reacties Link kopieren
-Julia- schreef:
22-11-2017 20:00
Als ik wist dat mijn man een veroordeelde pedofiel was, zou ik zijn ballen eraf hakken. Dus on-topic: nee, ik snap zo'n vrouw niet.
Lenie zelf is ook geen gezond type als de verhalen over Pieterburen waar zijn. Geen seksueel misbruik, maar niet de leukste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven