Loopt metoo uit de hand?

24-11-2017 19:12 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
ja of nee?

ja of nee

Totaal aantal stemmen: 154

ja (62%)
nee (38%)
TO trapt af toch?
Alle reacties Link kopieren
Neuh. Ihave wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je moet je nu afvragen of iets echt waar is. Maar ik volg het ook niet meer hierdoor.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreemde vraag, wat bedoel je eigenlijk precies? Hier kan niemand ja of nee op zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van wel.
Als ik al n nieuwsbericht lees dat in engeland een moeder doornroosje verboden wil hebben vanwege de kus...slaat t e.e.a. wereens door.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut. Iedereen kan vanalles roepen en men wordt meteen veroordeeld.
Bovendien vind ik het bullshit dat je 20 jaar (of andere belachelijk lange periode na datum) na datum nog anderen ‘denkt te helpen’ met het mededelen van wat je is aangedaan. Ik kan helemaal niks met dit soort mensen.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
1 op de 3 vrouwen heeft een verkrachting achter de rug en dat is dus vreselijk uit de hand gelopen, dus zo vreemd is het niet dat metoo ook uit de hand loopt, want de tongen zijn losgeraakt en iedereen wil het verhaal kwijt en het werd een keertje tijd, want dat nemen naar behoefte moet toch echt een keertje stoppen.
Er wordt nu eindelijk iets aan gedaan, door het verlies van banen en positie, dus het moment is gekomen dat mannen iets te verliezen hebben als ze nemen wat ze willen.
Misschien, heel misschien is dit een keerpunt in de westerse wereld. Helaas lopen andere werelden nog een heel stuk achter.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-11-2017 19:21
1 op de 3 vrouwen heeft een verkrachting achter de rug en dat is dus vreselijk uit de hand gelopen, dus zo vreemd is het niet dat metoo ook uit de hand loopt, want de tongen zijn losgeraakt en iedereen wil het verhaal kwijt en het werd een keertje tijd, want dat nemen naar behoefte moet toch echt een keertje stoppen.
Er wordt nu eindelijk iets aan gedaan, door het verlies van banen en positie, dus het moment is gekomen dat mannen iets te verliezen hebben als ze nemen wat ze willen.
Misschien, heel misschien is dit een keerpunt in de westerse wereld. Helaas lopen andere werelden nog een heel stuk achter.


Volgens mij is het zo dat één op de vier vrouwen te maken heeft gehad met seksueel overschrijdend gedrag.
Dat is heel wat anders dan een verkrachting.
Alle reacties Link kopieren
Een Engelse minister die opstapt omdat hij een hand op de knie van een journalist heeft gelegd.

https://www.trouw.nl/home/britse-minist ... ~a1784c4a/

Terwijl het slachtoffer er helemaal geen problemen mee had gehad.

Radiopresentator Julia Hartley-Brewer had het 'onschuldig amusante' incident verteld zonder de naam van Fallon te noemen.

Nadat zijn identiteit in The Sun werd geopenbaard, tweette ze dat ze niet 'in het minst was gekwetst of verontrust'. Zij beschouwt de zaak als afgedaan, voegde ze eraan toe.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand 20 jaren geleden in een dronken bui zoiets deed als bv die hand op de knie, of ander overschrijdend gedrag, maar daarna 20 jaar nooit meer iets verkeerds gedaan. Spijt heeft. Mag hij dan aan de publiekelijke schandpaal genageld worden? Dat is ook een soort machtsmisbruik vind ik
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Yasna schreef:
24-11-2017 19:24
Volgens mij is het zo dat één op de vier vrouwen te maken heeft gehad met seksueel overschrijdend gedrag.
Dat is heel wat anders dan een verkrachting.
Nee, 1 op de 3 vrouwen heeft te maken met verkrachten, full blown.
Cateautje schreef:
24-11-2017 19:21
1 op de 3 vrouwen heeft een verkrachting achter de rug en dat is dus vreselijk uit de hand gelopen, dus zo vreemd is het niet dat metoo ook uit de hand loopt, want de tongen zijn losgeraakt en iedereen wil het verhaal kwijt en het werd een keertje tijd, want dat nemen naar behoefte moet toch echt een keertje stoppen.
Er wordt nu eindelijk iets aan gedaan, door het verlies van banen en positie, dus het moment is gekomen dat mannen iets te verliezen hebben als ze nemen wat ze willen.
Misschien, heel misschien is dit een keerpunt in de westerse wereld. Helaas lopen andere werelden nog een heel stuk achter.

Seksuele intimidatie / seksueel overschijdend gedrag bedoel je zeker...

Ontopic; ja en nee, nu er een moeder is die doornroosje ook een verhaal van seksueel misbruik vindt, vind ik behoorlijk ziek ja. Zo kan je overal wel wat in zien.
Cateautje schreef:
24-11-2017 19:48
Nee, 1 op de 3 vrouwen heeft te maken met verkrachten, full blown.
Doe eens een bron, want dit is bull shit.
Met dit soort berichten kan ik enkel ja zeggen
https://nos.nl/artikel/2204247-maakt-de ... bruik.html
Ja, en de vermeende daders worden flink aan de schandpaal genageld en publiekelijk gestraft. Bij een rechtbank hebben ze tenminste een eerlijk proces. Er bestaat immers ook zoiets als valse meldingen.
Cateautje schreef:
24-11-2017 19:21
1 op de 3 vrouwen heeft een verkrachting achter de rug en dat is dus vreselijk uit de hand gelopen, dus zo vreemd is het niet dat metoo ook uit de hand loopt, want de tongen zijn losgeraakt en iedereen wil het verhaal kwijt en het werd een keertje tijd, want dat nemen naar behoefte moet toch echt een keertje stoppen.
Er wordt nu eindelijk iets aan gedaan, door het verlies van banen en positie, dus het moment is gekomen dat mannen iets te verliezen hebben als ze nemen wat ze willen.
Misschien, heel misschien is dit een keerpunt in de westerse wereld. Helaas lopen andere werelden nog een heel stuk achter.

Ja, mannen die iets dergelijks op hun kerfstok hebben worden nu kei- en keihard neergesabeld en dan kan ik alleen maar toejuichen. Seksuele agressie naar anderen te is wreed, liefdeloos en mensonterend. Ik hoop dat er op dat punt een enorme kentering teweeg wordt gebracht.

Aan de andere kant ben ik wel bang dat er, zoals hier ook eerder gemeld, mannen die ooit in de fout zijn gegaan (bijvoorbeeld in een dronken bui) en nu al decennia zoiets nooit meer hebben gedaan alsnog aan de schandpaal genageld worden en een groot deel van hun leven kapot zien gaan. Ik heb regelmatig seks tegen mijn zin gehad, maar ik was er wel bij. Ik had veel duidelijker moeten zijn, dan had ik het kunnen voorkomen. Dat neemt niet weg dat ik er wel een rotgevoel aan over hield.
Het zou kunnen dat sommige vrouwen en mannen die nu opeens aangifte zijn gaan doen zelf ook onduidelijk zijn geweest. De grens tussen aanranding/verkrachting en "seks hebben" is soms uitermate troebel.

Dat is wel de keerzijde van de medaille: aan de ene kant het ontstaan van een zeer gewenste revolutie tegen seksuele intimidatie/ seksueel misbruik en aan de andere kant onterechte beschuldigingen, of belastende beschuldigingen voor iets wat (deels) het gevolg is van een slechte communicatie. Met alle gevolgen van dien.
Nou. Dit wordt vast een schitterend voorbeeld van een van empathie overlopend topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral de vraagstelling vreemd.
Leg eerst eens uit wat je bedoelt met 'loopt uit de hand'. Anders lijkt het me vooral lekker rellen, en daar wens ik je veel plezier mee.

Loopt het uit de hand met het aantal honden in Nederland ?
Loopt het uit de hand met het aantal reality-programma's ?
Loopt het uit de hand met het vallen van de blaadjes ?
Loopt het uit de hand met de soorten peper- en kruidnoten die te koop zijn ?
Ow, zo kan ik nog wel even doorgaan ;-D
:popcorn:

Misschien de vraag eens aan Maurice de Hond voorleggen ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
En de volgende vraag : uit welke hand ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Er moeten wel bewijzen geleverd worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-11-2017 19:21
1 op de 3 vrouwen heeft een verkrachting achter de rug en dat is dus vreselijk uit de hand gelopen, dus zo vreemd is het niet dat metoo ook uit de hand loopt, want de tongen zijn losgeraakt en iedereen wil het verhaal kwijt en het werd een keertje tijd, want dat nemen naar behoefte moet toch echt een keertje stoppen.
Er wordt nu eindelijk iets aan gedaan, door het verlies van banen en positie, dus het moment is gekomen dat mannen iets te verliezen hebben als ze nemen wat ze willen.
Misschien, heel misschien is dit een keerpunt in de westerse wereld. Helaas lopen andere werelden nog een heel stuk achter.
Helemaal mee eens.
Prima dat het uit de hand loopt.
Blijkbaar moeten nog veel mannen leren dat vrouwen ook mensen zijn en geen gebruiksvoorwerpen.
When they go low, we go high. (M.Obama)
vrouwjagersma schreef:
24-11-2017 20:20
Nou. Dit wordt vast een schitterend voorbeeld van een van empathie overlopend topic.
Empathie kan ook bestaan uit denken over implicaties voor vals beschuldigde mannen, of voor een gevolg dat niet in verhouding staat tot de overtreding zo als die Brit die ontslag moest nemen om dat hij 20 jaar geleden een hand op iemands been legde.

Dus mja, kan best wel eens een empathisch topic worden lol.
Cateautje schreef:
24-11-2017 19:48
Nee, 1 op de 3 vrouwen heeft te maken met verkrachten, full blown.
Tja ik vraag me dan af waar je die cijfers vandaan hebt. Nederland, Europa, gehele wereld?
strikjemetstippels schreef:
24-11-2017 20:53
Empathie kan ook bestaan uit denken over implicaties voor vals beschuldigde mannen, of voor een gevolg dat niet in verhouding staat tot de overtreding zo als die Brit die ontslag moest nemen om dat hij 20 jaar geleden een hand op iemands been legde.

Dus mja, kan best wel eens een empathisch topic worden lol.
Ik laat me verrassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven