De ellende op de wereld nu

25-11-2017 14:48 249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop hier al een tijdje mee maar durf het niet zo goed met mijn echte nick te plaatsen (toch bang om voor racist ofzo uitgemaakt te worden).

Ben ik de enige die helemaal klaar is met al het moslim-gezeik op de wereld? De hele wereld is zo ongeveer in de greep van de Islam op het moment. Ik wil zo graag geloven dat het een mooi en liefdevol geloof is maar ik ben het zo zat!

Waar je ook kijkt op tv/krant/nieuws, het is één en al oorlog,moordpartijen,bommen,aanslagen,onthoofdingen enzovoorts.

Nu weer een dikke 300 doden bij een aanslag in Egypte. Dan weer een aanslag in Belgie,Duitsland,Parijs,Manchester,Brussel,Londen,Barcelona, het zijn er zoveel dat ik ze niet eens allemaal meer kan onthouden. Het houdt niet op. Het complete midden-oosten is naar de klote. Iran en Saudi Arabie staan op het punt van oorlog. De hele vluchtelingen crisis is veroorzaakt door moslim terreur. Groepsverkrachtingen in Scandinavie. IS-ers lopen vrij rond in Nederland. En nu begint het zelfs over te waaien naar Azie. Onthoodingen in Filipijnen. In Afrika wordt er op los gemoord. Het is wereldwijd.

Ik snap echt wel dat mijn lieve buurvrouw hier persoonlijk niets aan kan doen maar dit is toch niet normaal? Hoe moet dit nou verder?
Alle reacties Link kopieren
Omring je met positieve en liefdevolle mensen en stimuleer anderen om hetzelfde te doen. Jouw lieve buurvrouw zit al in je kring.
Het is nu veel in het nieuws, maar dit is al veel langer aan de gang. Het gaat niet alleen om de islam. Wat dacht je van de Beeldenstorm, protestanten die katholieken uitmoordden? Boeddhisten die moslims uitroeien in Myanmar? Hutu's en Tutsi's? Etc.

Er is wel een rode draad in dit alles: de mens.
anoniem_232063 wijzigde dit bericht op 25-11-2017 14:54
4.20% gewijzigd
.
Tja, we balanceren op een dunne draad, die tussen relatieve vrede en een derde wereldoorlog. Zelf denk ik dat we op dat laatste kunnen rekenen en dat het niet eens zolang meer zal duren eer deze uitbreekt.
Laten we wel zo wakker blijven om te erkennen dat de mensen in het midden oosten niet schuldig zijn aan de vernietiging van dat gebied, want het is gemakkelijk wijzen, maar zo eenvoudig ligt het niet, wij in het zogenaamde vrije westen hebben daar heel veel mee te maken, ook al wil niemand dat toegeven.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
25-11-2017 14:53
Het is nu veel in het nieuws, maar dit is al veel langer aan de gang. Het gaat niet alleen om de islam. Wat dacht je van de Beeldenstorm, protestanten die katholieken uitmoordden? Boeddhisten die moslims uitroeien in Myanmar? Hutu's en Tutsi's? Etc.

Er is wel een rode draad in dit alles: de mens.
Wat me bang maakt is het wereldwijde van het moslim terreur. Het is niet op 1 klein gebied in de wereld. Het is overal. Het is een soort collectieve aggressie, dood en verderf.
Alle reacties Link kopieren
Honger, oorlog, geweld, armoede, misdaad: het ging nog nooit zo goed in de wereld (objectieve feiten). Tegelijk kan ik me niet herinneren dat we ooit zoveel gemekker hebben gehad van bange en ontevreden mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ah, het kwaad dat niet in een geïdealiseerde wereld thuishoort. Eens hoor.
"There's no genius free from a tincture of madness." - Seneca
Alle reacties Link kopieren
Watnuweer schreef:
25-11-2017 15:09
Wat me bang maakt is het wereldwijde van het moslim terreur. Het is niet op 1 klein gebied in de wereld. Het is overal. Het is een soort collectieve aggressie, dood en verderf.
En in de jaren zeventig was het linkse terreur. En dreiging van een atoomoorlog. Alleen kreeg je toen niet alles te horen en te zien de hele dag door. ‘s Ochtends de krant en ‘s avonds het journaal. Dan lijkt het een stuk minder erg.
Alle reacties Link kopieren
Islam is de religie van de vrede, dat zie je iedere dag.
MarindaH schreef:
25-11-2017 14:53
Het is nu veel in het nieuws, maar dit is al veel langer aan de gang. Het gaat niet alleen om de islam. Wat dacht je van de Beeldenstorm, protestanten die katholieken uitmoordden? Boeddhisten die moslims uitroeien in Myanmar? Hutu's en Tutsi's? Etc.

Er is wel een rode draad in dit alles: de mens.
Eens, maar ik denk dat een rode draad ook geloof is. Uit naam van een of andere verzonnen figuur worden al eeuwen de meest vreselijke dingen gedaan om anderen een bepaald denkbeeld op te dringen.

Ik denk dat ik God/Allah/JHWH/andere god de ergste uitvinding ooit vind.
Alle reacties Link kopieren
Watnuweer schreef:
25-11-2017 15:09
Wat me bang maakt is het wereldwijde van het moslim terreur. Het is niet op 1 klein gebied in de wereld. Het is overal. Het is een soort collectieve aggressie, dood en verderf.
Ik denk dat het een interne geloofscrisis is, waar vooral ook heel veel moslims de gevolgen van ondervinden ( het grootste deel van de slachtoffers is zelf ook moslim). Die aanslag van gisteren in de SinaÏ was op soefi's.
En met die geloofscrisis wordt de niet-islamitische wereld ook geconfronteerd.
Het geweld waar die geloofscrisis mee gepaard gaat is verbijsterend.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-11-2017 15:26
5.86% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
LeesMee schreef:
25-11-2017 15:12
Honger, oorlog, geweld, armoede, misdaad: het ging nog nooit zo goed in de wereld (objectieve feiten). Tegelijk kan ik me niet herinneren dat we ooit zoveel gemekker hebben gehad van bange en ontevreden mensen.
Precies, het gaat ook heel goed in de wereld. Maar op één punt gaat het juist helemaal niet goed! Waarom gaat het aan de ene kant zo goed met de wereld maar blijft er 1 geloof achter?
Alle reacties Link kopieren
Watnuweer schreef:
25-11-2017 15:25
Precies, het gaat ook heel goed in de wereld. Maar op één punt gaat het juist helemaal niet goed! Waarom gaat het aan de ene kant zo goed met de wereld maar blijft er 1 geloof achter?
De christelijke (anti-)houding t.o.v. de natuur is een van de grootste oorzaken van de wereldwijde milieucrisis. Het is maar net waar je met je kokertje op focust.
"There's no genius free from a tincture of madness." - Seneca
Ja hoor, al langer dan jij denk ik, en al langer van mening dat het beter is moslims en niet moslims strikt gescheiden te houden.
En racisme is het niet. Moslims zijn geen ras en kiezen zelf voor dat gedachtegoed. Een afkomst kun je niet kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
25-11-2017 15:21
Eens, maar ik denk dat een rode draad ook geloof is. Uit naam van een of andere verzonnen figuur worden al eeuwen de meest vreselijke dingen gedaan om anderen een bepaald denkbeeld op te dringen.

Ik denk dat ik God/Allah/JHWH/andere god de ergste uitvinding ooit vind.
Ik geloof dat de meeste mensen bij een groep willen horen. Dat kan een geloof zijn, of een voetbalclub, of een traditie. Vanuit die groep krijgen ze regels, waar sommige mensen zich helemaal in kunnen verliezen.
Alle reacties Link kopieren
nadeah schreef:
25-11-2017 15:32
De christelijke (anti-)houding t.o.v. de natuur is een van de grootste oorzaken van de wereldwijde milieucrisis. Het is maar net waar je met je kokertje op focust.
Dit zijn nou precies de reacties waarom ik het niet met mijn normale nickname durf te plaatsen hier. Je wordt weggezet alsof je met een kokertje zit te focussen op een klein non-probleem. En er wordt gelijk iets raars bijgehaald over christen en de natuur (?)
wolkewitje schreef:
25-11-2017 15:42
Ik geloof dat de meeste mensen bij een groep willen horen. Dat kan een geloof zijn, of een voetbalclub, of een traditie. Vanuit die groep krijgen ze regels, waar sommige mensen zich helemaal in kunnen verliezen.
Waar veel teveel mensen zich helemaal in kunnen vinden bedoel je misschien? :)


Het gaat om de boeken en de tempels, God heeft hier helemaal niets mee van doen.
Het eeuwenlange geroep dat die boeken van God afkomstig zijn en de tempel en de kerk de enige plekken zijn waar je God kunt vinden maken van God een dader en dat terwijl deze er helemaal niets mee te maken heeft. Dit zorgt voor veel ongeloof en bitterheid jegens de onschuld.
Watnuweer schreef:
25-11-2017 15:45
Dit zijn nou precies de reacties waarom ik het niet met mijn normale nickname durf te plaatsen hier. Je wordt weggezet alsof je met een kokertje zit te focussen op een klein non-probleem. En er wordt gelijk iets raars bijgehaald over christen en de natuur (?)
Dat is niet raar en dat zou je erkennen als je daar je kokertje op zou focussen.
Watnuweer schreef:
25-11-2017 15:45
Dit zijn nou precies de reacties waarom ik het niet met mijn normale nickname durf te plaatsen hier. Je wordt weggezet alsof je met een kokertje zit te focussen op een klein non-probleem. En er wordt gelijk iets raars bijgehaald over christen en de natuur (?)
Ik snap niet waar om je het uberhaupt plaatst. Dit is een vrouwen forum. Wat had je verwacht? Misschien heel lullig om te zeggen, maar ik denk dat dit niet de plaats is voor je (of voor mij) mbt dit soort issues. Er komt toch uit 'not all muslims' en 'christenen zijn ook tuig' en wat schiet je er mee op?
Niet meer naar 't nieuws kijken, geen kranten websites lezen en eigenlijk ook de actueelpijler op viva overslaan. Maakt het leven 'n stuk aangenamer.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
25-11-2017 15:50
Ik snap niet waar om je het uberhaupt plaatst. Dit is een vrouwen forum. Wat had je verwacht? Misschien heel lullig om te zeggen, maar ik denk dat dit niet de plaats is voor je (of voor mij) mbt dit soort issues. Er komt toch uit 'not all muslims' en 'christenen zijn ook tuig' en wat schiet je er mee op?
Ik zit veel op Viev en het grijpt me gewoon aan. Ik hoop gewoon dat er iets aan gedaan kan worden als je er open over mag praten. Maar je ziet nu alweer dat de standaard reactie van sommige is om in verdediging te schieten. Ik ga wel weer terug naar mijn oude vertrouwde nick en ga het weer hebben over babydoekjes en kotsvlekken ;-D

Het is alleen zo stom dat er niet over moslim terreur gepraat mag worden (zo lijkt het althans). Niet alleen op het forum maar ook in het echte leven.
Alle reacties Link kopieren
LeesMee schreef:
25-11-2017 15:12
Honger, oorlog, geweld, armoede, misdaad: het ging nog nooit zo goed in de wereld (objectieve feiten). Tegelijk kan ik me niet herinneren dat we ooit zoveel gemekker hebben gehad van bange en ontevreden mensen.
Klopt, je kan tegenwoordig 24 uur per dag, 7 dagen per week via oneindig veel kanalen nieuws tot je nemen en mensen zijn via fora en vlogs mondiger.
Watnuweer schreef:
25-11-2017 16:11
Ik zit veel op Viev en het grijpt me gewoon aan. Ik hoop gewoon dat er iets aan gedaan kan worden als je er open over mag praten. Maar je ziet nu alweer dat de standaard reactie van sommige is om in verdediging te schieten. Ik ga wel weer terug naar mijn oude vertrouwde nick en ga het weer hebben over babydoekjes en kotsvlekken ;-D

Het is alleen zo stom dat er niet over moslim terreur gepraat mag worden (zo lijkt het althans). Niet alleen op het forum maar ook in het echte leven.
Natuurlijk mag er over moslimterreur worden gesproken, maar wat had je gewild dan, dan dit een bashtopic was geworden? Deze zaak heeft nu eenmaal meerdere kanten en als je dat niet wenst te zien, dan is een topic zoals deze misschien een beetje te hoog voor je gegrepen, het is niet zo dat de moslims in die landen een heerlijk relaxed leven hadden, zich op een warme middag zich een beetje zaten te vervelen en bedachten eens de wereld te gaan terroriseren. Als je dat misschien zo denkt, dan heb je nog heel wat bij te lezen, duizenden pagina's aan informatie meid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven