Wilders doet aangifte tegen Rutte wegens discriminatie

30-11-2017 07:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
"PVV-leider Geert Wilders doet vandaag aangifte tegen premier Rutte wegens discriminatie. In de loop van de ochtend levert Wilders bij een Haags politiebureau een brief af aan de officier van justitie met het verzoek onderzoek te doen. In die brief staat ook een globale onderbouwing."
"Op een speciale site is al te zien waar Wilders premier Rutte van beschuldigt. Het gaat vooral over voorzieningen voor asielzoekers, die volgens Wilders ruimer zijn dan voor Nederlanders."
https://nos.nl/artikel/2205243-wilders- ... -mark.html

---
Dit lijkt me nou toch echt iets wat je in een debat in Tweede Kamer uitvecht. Daarnaast heeft Wilders meerdere malen aangegeven dat hij geen vertrouwen in de rechtsstaat heeft dus waarom ie er nu naar toe gaat is voor mij een vraag. Hij zal toch maar weer een "D66-rechter" toegewezen krijgen.
Hij is toch zelf ook wel 'ns aangeklaagd? Dat werd toch ook niet binnenskamer uitgevochten? Good for him dat ie 't probeert!
Alle reacties Link kopieren
Een politicus wil nu eenmaal af en toe aan de weg timmeren (o.a. om statements te maken voor zijn kiezers) en zijn tegenstander wil dat hij dat vooral niet doet (om gelijke motieven).

Hoewel ik denk dat ze het ook menen. Tenminste, dat kan. Bij Wilders lijkt dat me waarschijnlijk, gezien de leefomstandigheden die hij ervoor overheeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-11-2017 08:08
Hij is toch zelf ook wel 'ns aangeklaagd? Dat werd toch ook niet binnenskamer uitgevochten? Good for him dat ie 't probeert!
Voor zover ik weet is Wilders nooit aangeklaagd door een mede-politicus.
Daarbij gaat het nu om beleid, niet om een persoonlijk iets
Alle reacties Link kopieren
Hij moet toch iets nu hij in een glijdende schaal naar beneden zit. Alles voor de negatieve aandacht...
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin weer van die man. Aangifte kan altijd, maar vervolging is kansloos, zoals in het artikel staat. En daarnaast, hoe vergelijk je een asielzoeker en een Nederlander? Bedoelt ie een Nederlander in detentie?
Alle reacties Link kopieren
Politici willen graag statements maken. Ik denk wel dat Wilders daarmee langer in de geschiedenisboekjes blijft staan dan de EU-likkers. Hoewel; het zal mijn tijd nog wel duren. Die tijd kan nog wel korter zijn dan we denken want binnenkort fluiten de atoomraketten tussen N-Korea en Amerika ons om de oren. Ach, we hadden toch al geen toekomst.

Over enkele tienduizend jaren graven ze ons op als de zoveelste mislukte cultuur en dan komen onze smartphones en robots naast de spullen van de Maya's in museums te staan.

Maar ik wil dit jaar nog wel een mooie kerst en daar wordt aan gewerkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nou ja er zit wel een grond van waarheid in . Er word maar van alles gegeven oa een kapitaal aan bonnen voor allerlei winkels. Waarom oudjes dat niet krijgen ipv alleen maar gekort te worden Gratis allerlei zorg waar je als nederlander gewoon voor moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
Op een speciale site heeft hij zijn motivatie staan: https://www.rutte3discrimineert.nl/
Wij worden als tweederangs burgers behandeld in ons eigen land. De politiek denkt aan iedereen behalve aan de Nederlanders.
Als er iemand in Nederland onterecht ongelijk wordt behandeld is het de Nederlander zelf. Er zijn talloze voorbeelden van.


Het eerste blokje is: Voor buitenlandse beleggers wordt de dividendbelasting afgeschaft. Voor Nederlanders wordt de btw verhoogd.
De BTW-verhoging geldt voor iedereen die iets koopt in Nederland, ook buitenlanders dus. Oftewel flauwekul.

Blokje 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 en 12 gaan allemaal over hetzelfde, namelijk de zorgverzekeringregeling voor asielzoekers. Komt lekker duidelijk over, gewoon ieder afwijkend puntje van die zorgverzekering apart noemen. Hij vergeet dat deze regeling is ter bescherming van de Nederlandse Zorgaanbieders, omdat zij verplicht zijn noodzakelijke zorg te leveren, die ze zonder deze regeling niet betaald zouden krijgen (want asielzoekers hebben geen geld om eigen bijdragen te betalen).

Dan staat er: Een gehandicapte moet 7 maanden wachten op een rolstoel, maar asielzoekers krijgen soms gratis fietsen.
'Soms' en het gaat dan om fietsen. Krijgt een gehandicapte asielzoeker direct een passende rolstoel gratis? Nee? Dan is daar dus geen verschil in behandeling.

Hoogbejaarden worden na 70 jaar huwelijk gescheiden bij opname in een verpleeghuis, maar asielzoekers krijgen gezinshereniging.
Nee. Je wordt niet per definitie gescheiden bij opname in een verpleeghuis. En niet iedere asielzoeker krijgt gezinshereniging.

Dementerende ouderen krijgen geen vervoer meer naar de dagbesteding, maar illegalen krijgen in sommige gemeenten een gratis OV-kaart.
Weer worden dingen vergeleken die niet hetzelfde zijn. Veel steden bieden gratis OV voor ouderen met een beperkt inkomen, net zoals asielzoekers dus.

Ben halverwege de pagina maar gestopt, er staan zoveel verdraaiingen en oneigenlijke vergelijkingen in, het is niet om door te komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat er nodig is dat zijn de precieze getallen, bijvoorbeeld hoeveel fietsen krijgen de autochtonen gratis en hoeveel fietsen de allochtonen, enz. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ben toch meer met de dreigende bommen bezig eerlijk gezegd. Maar ik heb een fiets. Geen rolstoel en tegenwoordig gelukkig niet omringd door luidruchtige allochtonen. Dat scheelt wat mij betreft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
_Marana_ schreef:
30-11-2017 09:19
Op een speciale site heeft hij zijn motivatie staan: https://www.rutte3discrimineert.nl/
Wij worden als tweederangs burgers behandeld in ons eigen land. De politiek denkt aan iedereen behalve aan de Nederlanders.
Als er iemand in Nederland onterecht ongelijk wordt behandeld is het de Nederlander zelf. Er zijn talloze voorbeelden van.


Het eerste blokje is: Voor buitenlandse beleggers wordt de dividendbelasting afgeschaft. Voor Nederlanders wordt de btw verhoogd.
De BTW-verhoging geldt voor iedereen die iets koopt in Nederland, ook buitenlanders dus. Oftewel flauwekul.

Blokje 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 en 12 gaan allemaal over hetzelfde, namelijk de zorgverzekeringregeling voor asielzoekers. Komt lekker duidelijk over, gewoon ieder afwijkend puntje van die zorgverzekering apart noemen. Hij vergeet dat deze regeling is ter bescherming van de Nederlandse Zorgaanbieders, omdat zij verplicht zijn noodzakelijke zorg te leveren, die ze zonder deze regeling niet betaald zouden krijgen (want asielzoekers hebben geen geld om eigen bijdragen te betalen).

Dan staat er: Een gehandicapte moet 7 maanden wachten op een rolstoel, maar asielzoekers krijgen soms gratis fietsen.
'Soms' en het gaat dan om fietsen. Krijgt een gehandicapte asielzoeker direct een passende rolstoel gratis? Nee? Dan is daar dus geen verschil in behandeling.

Hoogbejaarden worden na 70 jaar huwelijk gescheiden bij opname in een verpleeghuis, maar asielzoekers krijgen gezinshereniging.
Nee. Je wordt niet per definitie gescheiden bij opname in een verpleeghuis. En niet iedere asielzoeker krijgt gezinshereniging.

Dementerende ouderen krijgen geen vervoer meer naar de dagbesteding, maar illegalen krijgen in sommige gemeenten een gratis OV-kaart.
Weer worden dingen vergeleken die niet hetzelfde zijn. Veel steden bieden gratis OV voor ouderen met een beperkt inkomen, net zoals asielzoekers dus.

Ben halverwege de pagina maar gestopt, er staan zoveel verdraaiingen en oneigenlijke vergelijkingen in, het is niet om door te komen.
Misschien helpt dit:

De wasmachine van mijn ouders was kapot en ze hadden geen geld voor een nieuwe. Ze hebben dan ook heel lang zonder gezeten en ik deed bij mij thuis hun was. In diezelfde tijd moesten mijn opa en oma vanwege gezondheid naar een aanleun-huurwoning. Geen recht op huursubsidie (heel goed natuurlijk) en ontzettend lang moeten wachten op een huisje. Ze kunnen nu maar net en soms net niet rond komen.

Toen kwam er een groep asielzoekers naar ons dorp (heel goed, ik ben voorstander) Ze kregen direct huizen toegewezen en ook volledig ingericht. Inclusief wasmachine enz.

Ik begrijp dat mijn ouders en opa en oma zich in deze niet gelijk behandeld voelden.
toeffie schreef:
30-11-2017 09:39
Misschien helpt dit:

De wasmachine van mijn ouders was kapot en ze hadden geen geld voor een nieuwe. Ze hebben dan ook heel lang zonder gezeten en ik deed bij mij thuis hun was. In diezelfde tijd moesten mijn opa en oma vanwege gezondheid naar een aanleun-huurwoning. Geen recht op huursubsidie (heel goed natuurlijk) en ontzettend lang moeten wachten op een huisje. Ze kunnen nu maar net en soms net niet rond komen.

Toen kwam er een groep asielzoekers naar ons dorp (heel goed, ik ben voorstander) Ze kregen direct huizen toegewezen en ook volledig ingericht. Inclusief wasmachine enz.

Ik begrijp dat mijn ouders en opa en oma zich in deze niet gelijk behandeld voelden.
Je opa en oma hebben een huis, je ouders hebben een plek om de was te doen. De asielzoekers hebben helemaal niets, en nadat ze even op gang zijn geholpen moeten ze het net als iedere Nederlander verder zelf uitzoeken.

Ik ben het volkomen met je eens dat je opa en oma niet zo lang op een huis zouden moeten wachten, maar dat moet je de politieke partijen die de afgelopen jaren aan de macht zijn geweest verwijten. Zij hebben niets gedaan om de woningnood op te lossen, terwijl het probleem al tientallen jarenlang speelt en te voorzien was dat dit zou gebeuren. Leg de bal waar hij hoort, bij Rutte en zijn makkers, niet bij de asielzoekers.

Wilders is in paniek, zijn aanhang loopt massaal over naar Baudet. Zelfs binnen zijn eigen partij beginnen ze er genoeg van te krijgen dat hij steeds maar hetzelfde liedje zingt, islam, islam en nog eens islam en dat hij verder nergens aandacht voor heeft.
Dit is niet meer dan een wanhopige publiciteitsflodder.
anoniem_317725 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 09:57
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
30-11-2017 09:39
Misschien helpt dit:

De wasmachine van mijn ouders was kapot en ze hadden geen geld voor een nieuwe. Ze hebben dan ook heel lang zonder gezeten en ik deed bij mij thuis hun was. In diezelfde tijd moesten mijn opa en oma vanwege gezondheid naar een aanleun-huurwoning. Geen recht op huursubsidie (heel goed natuurlijk) en ontzettend lang moeten wachten op een huisje. Ze kunnen nu maar net en soms net niet rond komen.

Toen kwam er een groep asielzoekers naar ons dorp (heel goed, ik ben voorstander) Ze kregen direct huizen toegewezen en ook volledig ingericht. Inclusief wasmachine enz.

Ik begrijp dat mijn ouders en opa en oma zich in deze niet gelijk behandeld voelden.


En hoeveel van die complete inrichting mochten ze houden toen ze eenmaal een verblijfsvergunning hadden?
Volgens mij verwar je de situatie van acute noodzakelijke opvang met hier gewoon leven en dus zelf dingen moeten regelen.

Ik heb toevallig vorig jaar mijn inboedel verkocht aan een Syriër die nog maar net een verblijfsvergunning had gekregen. Voor 150 euro kreeg hij alles mee (tafel, stoelen, banken, kasten, bedden incl matrassen, televisie). Hij had namelijk een leeg huis. En erg weinig geld. Ik had het allemaal los kunnen verkopen en 10x zoveel kunnen vangen, en ik had het hem gratis kunnen geven, dat heb ik beiden niet gedaan. Ik vond dit een goed compromis, ik in 1x van mijn spullen af, hij in 1x klaar. Voor hij zijn eigen huis had verbleef hij op een asielzoekerscentrum en gebruikte hij inderdaad een huisje met een complete inrichting. Maar toen mocht hij geen eigen inkomen verdienen (want nog geen status). Op het moment dat hij wist dat hij mocht blijven moest hij alles zelf regelen, zonder geld.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettende simpel dit van Wilders.
Maar ja, er is altijd een doelgroep die dit als zoete koek slikt en ook daadwerkelijk geloven dat het hartstikke klopt wat hij zegt.
Check Facebook maar met de 'hunnie krijgen alles en ik heb niks' statussen.

Dat is het groepje leftovers van de PVV stemmers waar Wilders het nog van moet hebben. Nou, dan heb je het wel gemaakt in de politiek hoor.
Pff...
Rustig maar. Ik ben helemaal voor en absoluut niet voor Wilders. Ik ben het volledig met je eens en super goed wat je hebt gedaan. Ik begrijp mijn familie ook dat ze zich toen niet gelijk behandeld voelden.
Alle reacties Link kopieren
Dat "op gang helpen" van mensen die nog nooit iets aan onze economie hebben bijgedragen is wel erg overdreven kennelijk. Anders zouden de autochtonen daar niet zo door geraakt zijn.

Ook niet erg slim van de bestuurders. Of willen ze de bevolking graag verdelen zodat ze makkelijker kunnen heersen? Het is dé methode om de macht te krijgen/houden zonder veel eigen skills.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Getallen, getallen zijn er nodig, nu weer van de asielzoekers die hun in bruikleen gekregen inrichting moeten teruggeven en wat dit allemaal kost. Anders verzanden we weer in subjectiviteit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
_Marana_ schreef:
30-11-2017 09:53
Ik heb toevallig vorig jaar mijn inboedel verkocht aan een Syriër die nog maar net een verblijfsvergunning had gekregen. Op het moment dat hij wist dat hij mocht blijven moest hij alles zelf regelen, zonder geld.
Dat is vreemd: Elke gemeente biedt financiële vergoeding voor inrichting, varierend van 3.500 tot 12.500 voor gezinnen, 2.200 tot 7.373 voor alleenstaande vluchtelingen.
Ik haat het om te zeggen maar ik denk dat hij in de praktijk hierin wel gelijk heeft en ook gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
30-11-2017 10:31
Ik haat het om te zeggen maar ik denk dat hij in de praktijk hierin wel gelijk heeft en ook gaat krijgen.


Op welke manier heeft hij gelijk? Ik heb net stuk voor stuk zijn opmerkingen weerlegt (ben alleen gestopt halverwege). Ik vind dat hij nergens gelijk heeft. Waarom denk jij van wel?

En waarom denk je dat hij gelijk gaat krijgen? Hij doet aangifte tegen de persoon Rutte, terwijl Rutte het niet als persoon heeft beslist, maar in zijn functie. Juridisch kan hij helemaal geen gelijk krijgen dus imo.
Alle reacties Link kopieren
Jejoue schreef:
30-11-2017 10:04
Dat is vreemd: Elke gemeente biedt financiële vergoeding voor inrichting, varierend van 3.500 tot 12.500 voor gezinnen, 2.200 tot 7.373 voor alleenstaande vluchtelingen.

Voor wie bieden ze dat? Voor asielzoekers zonder verblijfsvergunning of voor vergunninghouders? Als het voor vergunninghouders is, krijgen ze dat dus voor de woning waarin ze mogen verblijven voor zolang ze willen?
redbulletje schreef:
30-11-2017 08:08
Hij is toch zelf ook wel 'ns aangeklaagd? Dat werd toch ook niet binnenskamer uitgevochten? Good for him dat ie 't probeert!
Dat was wel anders op zich, dat was over uitlatingen die hij deed. Iets waar ik het compleet mee oneens ben, met een rechtszaak tegen woorden.

Dit is dan kennelijk over beleid. Ik heb het niet gevolgd verder.
Alle reacties Link kopieren
Vind dit vooral een publiciteitsstunt. Je hoort steeds minder over hem, zie dit meer als een soort wanhopige poging om zichzelf weer even in the picture te zetten.
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
30-11-2017 09:19
Op een speciale site heeft hij zijn motivatie staan: https://www.rutte3discrimineert.nl/
Wij worden als tweederangs burgers behandeld in ons eigen land. De politiek denkt aan iedereen behalve aan de Nederlanders.
Als er iemand in Nederland onterecht ongelijk wordt behandeld is het de Nederlander zelf. Er zijn talloze voorbeelden van.


Het eerste blokje is: Voor buitenlandse beleggers wordt de dividendbelasting afgeschaft. Voor Nederlanders wordt de btw verhoogd.
De BTW-verhoging geldt voor iedereen die iets koopt in Nederland, ook buitenlanders dus. Oftewel flauwekul.

Blokje 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 en 12 gaan allemaal over hetzelfde, namelijk de zorgverzekeringregeling voor asielzoekers. Komt lekker duidelijk over, gewoon ieder afwijkend puntje van die zorgverzekering apart noemen. Hij vergeet dat deze regeling is ter bescherming van de Nederlandse Zorgaanbieders, omdat zij verplicht zijn noodzakelijke zorg te leveren, die ze zonder deze regeling niet betaald zouden krijgen (want asielzoekers hebben geen geld om eigen bijdragen te betalen).

Dan staat er: Een gehandicapte moet 7 maanden wachten op een rolstoel, maar asielzoekers krijgen soms gratis fietsen.
'Soms' en het gaat dan om fietsen. Krijgt een gehandicapte asielzoeker direct een passende rolstoel gratis? Nee? Dan is daar dus geen verschil in behandeling.

Hoogbejaarden worden na 70 jaar huwelijk gescheiden bij opname in een verpleeghuis, maar asielzoekers krijgen gezinshereniging.
Nee. Je wordt niet per definitie gescheiden bij opname in een verpleeghuis. En niet iedere asielzoeker krijgt gezinshereniging. Dus wel. Als een van de twee nog goed is mag je niet samen.

Dementerende ouderen krijgen geen vervoer meer naar de dagbesteding, maar illegalen krijgen in sommige gemeenten een gratis OV-kaart.
Weer worden dingen vergeleken die niet hetzelfde zijn. Veel steden bieden gratis OV voor ouderen met een beperkt inkomen, net zoals asielzoekers dus.
Klopt ook niet Vervoer is heel moeilijk aan te vragen. Als je nog een achterachternicht hebt ergens word daar van verwacht dat ze je rijden.

Ben halverwege de pagina maar gestopt, er staan zoveel verdraaiingen en oneigenlijke vergelijkingen in, het is niet om door te komen.
Oneigenlijke vergelijken ben je zelf ook best goed in. Wat in een kleine stad nog kan vergelijk jij met wat ze in een grotere stad niet krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven