Maan en de "grap" van radio 538

04-12-2017 08:06 376 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tim Knol tweete gisteren over Maan die bij radio 538 tijdens het zingen wordt geconfronteerd met een streaker. Vervolgens maakt ze keer op keer, helemaal overstuur, haar excuses. Tim vindt dit bizar en ik deel zijn mening.
Zo'n Frank Dane, die bij RTl Boulevard zich hard (?) maakt voor MeToo gaat gewoon te ver voor de luistercijfers. Maar met name het ongevraagd confronteren met een naakte man is volkomen ongepast. Je zult maar ooit geconfronteerd zijn met een potloodventer als meisje of vrouw en dan dit horen. Radio 538 is te ver gegaan, het gaat niet om de muziek maar om "kijk ons eens "leuk zijn". Is er dan niets geleerd de afgelopen tijd?
Maan komt vandaag weer bij 538 langs. Het zal nu van de kant van 538 wel excuses regenen.
Ik vond de grap belachelijk en veel te ver gaan. Wat vinden jullie? En wat is een passende sanctie?

https://soundcloud.com/janpaulbeukema/r ... 11-17-1800
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 04-12-2017 09:27
Reden: Link toegevoegd
4.08% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik las het vanacht op teletekst...en dit is veel te ver ja.

Passende sanctie...de radiomaker van de radio voor één maand. En een soort van bureautje Halt laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling: bij Goedemorgen Nederland zaten 2 gasten: Jan Huitema (Europarlementaier) die heel empathisch reageerde en ene Phaedra Werkhoven (Opvoeddeskundige!) die Maans reactie overdreven vond zei " nou, zo erg was het nou ook allemaal niet".
Potverdorie. WEL dus, muts. Moeten wij vrouwen dit soort platte humor leuk vinden en er maar gewoon overheen stappen? Kom op zeg. (6)
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 04-12-2017 08:13
0.13% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Als Maan het erg had gevonden had ze zelf wel naar de pers gestapt.
Alle reacties Link kopieren
Misplaatste grap, maar nou ook niet iets om compleet hysterisch over te worden.
Hoop ophef en gratis media aandacht inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
04-12-2017 08:11
Aanvulling: bij Goedemorgen Nederland zaten 2 gasten: Jan Huitema (Europarlementaier) die heel empathisch reageerde en ene Phaedra Werkhoven (Opvoeddeskundige!) die Maans reactie overdreven vond zei " nou, zo erg was het nou ook allemaal niet".
Potverdorie. WEL dus, muts. Moeten wij vrouwen dit soort platte humor leuk vinden en er maar gewoon overheen stappen? Kom op zeg. (6)
Wie zijn ‘wij’ vrouwen trouwens? Ik ben ook een vrouw en had er waarschijnlijk om kunnen lachen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat Maan vrouws genoeg is om er iets mee doen...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
04-12-2017 08:17
Wie zijn ‘wij’ vrouwen trouwens? Ik ben ook een vrouw en had er waarschijnlijk om kunnen lachen.
Ik ook, al is Maan haar reactie ook normaal..het kan naast elkaar bestaan wat mij betreft..dat "wij vrouwen" hoeft voor mij ook niet zo en het suggereert iets collectiefs, hoeft mijns inziens niet.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ja, daar moet je inderdaad gewoon overheen stappen. Zie er gewoon de lol van in of beschouw het voor wat het is : een flauwe grap. Wat is er nu zo verschrikkelijk aan een naakte kerel ? Is er nu ook al iets mis met naakt zijn ofzo ? Doe toch normaal met al die lichtgeraakte tere zieltjes. De rubbertegel maatschappij ... het gaat echt véél te ver de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
04-12-2017 08:14
Misplaatste grap, maar nou ook niet iets om compleet hysterisch over te worden.
Dit dus
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral smakeloos en totaal niet grappig. Maar ook geen reden om hysterisch in huilen uit te barsten. Sancties lijken me dus ook wat overdreven, een oprecht excuus en het nooit meer doen lijkt me zat.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Ieder mens heeft hier zijn eigen grenzen in. Maan vond het erg en van de schrik moest ze huilen. Haar goed recht of je nou zelf anders zou reageren of niet. Laat iedereen in zijn waarde wat betreft gevoelens.
Kreeg TIm Knol aandacht te kort in de media?
Alle reacties Link kopieren
Toevallig was ik radio aan het luisteren toen dit gebeurde. Maan was al stik zenuwachtig omdat ze eerder ook al een vervelende grap hadden uitgehaald. Haar was beloofd dat er geen grap zou komen.
Ze begon met zingen, ogen dicht, voor publiek, ogen open en die man stond voor haar neus. De zenuwen kwamen los, en ja ze hebben weer een grap uitgehaald die verkeerd liep.
Maan was helemaal overstuur. En bood haar excuses aan voor haar reactie.. dat hoeft natuurlijk niet.

Vond het zielig voor haar.
Wel knap hoe ze zich wist te herpakken
Alle reacties Link kopieren
Geh, de rubbertegel maatschappij.

Volgens mij heeft die Tim Knol net een nieuwe CD uit. Dan komt aandacht goed van pas. (Ik kende hem voor dit artikel niet trouwens)

Maan mag schrikken, Maan mag er iets van zeggen. Flauw dat zo'n Knol deze #MeToo periode gebruikt om zijn plasje erover te doen.
Ik snap haar reactie wel, ze was zenuwachtig voor de uitzending en zat daar geconcentreerd te zingen met haar ogen dicht. En dan opeens ziet ze die piemel 'voor haar gezicht'. Kan me best voorstellen dat dat zoiets intimiderend is.
Alle reacties Link kopieren
Stom grapje, zie er de lol niet van in. Maar wat ik het opvallendste vond, was dat ze zo snel "jawel hoor" zei, na eerst gezegd te hebben nooit meer te komen. Laat die gasten de rambam krijgen. Dan verkoop je maar wat minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik luister nooit naar 538 met hun onderbroekenlol en die Frank Dane is gewoon een eikel om zoiets te doen.
Hysterisch zou ik niet geworden zijn maar ik was denk ik gewoon opgestapt.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
04-12-2017 08:27
Ik snap haar reactie wel, ze was zenuwachtig voor de uitzending en zat daar geconcentreerd te zingen met haar ogen dicht. En dan opeens ziet ze die piemel 'voor haar gezicht'. Kan me best voorstellen dat dat zoiets intimiderend is.
Ja. Het had twee kanten uit kunnen gaan; in lachen uitbarsten of huilen van de schrik.
Alle reacties Link kopieren
Ik keek net het fragment op youtube. Die reactie ook van "Oh sorry dan is de grap misgegaan." :'( Eh nee wat mij betreft valt dit gewoon onder seksuele intimidatie op de werkvloer. Ik vind dit trouwens wel tekenend voor hoe verschillend (en dit bedoel ik echt niet generaliserend, zat vrouwen en mannen die het vast niet met mij eens zijn en compleet anders ervaren) een dergelijke 'grap' op mannen en vrouwen kan overkomen. Ik denk dat sommige mannen (deze idioten in ieder geval) niet snappen hoe intimiderend/vervelend een dergelijke actie op een vrouw kan overkomen. Helemaal als je wellicht zelf vervelende ervaringen rondom seks/aanranding/intimidatie hebt gehad.

Dit is haar werk. Stel je voor dat je op kantoor werkt en een opdrachtgever flikt je ineens zoiets
timetraveler wijzigde dit bericht op 04-12-2017 08:57
12.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Achterlijke grap.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
04-12-2017 08:11
Aanvulling: bij Goedemorgen Nederland zaten 2 gasten: Jan Huitema (Europarlementaier) die heel empathisch reageerde en ene Phaedra Werkhoven (Opvoeddeskundige!) die Maans reactie overdreven vond zei " nou, zo erg was het nou ook allemaal niet".
Phaedra Werkohoven heeft inmiddels haar mening wat bijgeschaafd, ze vindt het nu ineens wel misplaatst.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Achterlijk. Wat een randdebielen daar.

Ik vraag me echt af in welk ziek brein dit een goede grap was.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens ook tekenend dat er in sommige reacties (laat ik het over Youtube maar niet hebben) veel meer nadruk wordt gelegd op het huilen van Maan, en dat de actie zelf weinig bekritiseerd wordt.

"Overdreven reactie." "Hysterisch." "Heeft ze nog nooit een piemel gezien ofzo." "Preuts". Blijkbaar is een huilende vrouw meteen hysterisch, of in dit geval omdat ze de lol er niet van in ziet en dus niet meedoet met de grap. Haar reactie, waar ze niks aan kan doen, roept bij sommigen blijkbaar meer irritatie op dan het feit dat een werkgever haar letterlijk een piemel onder de neus drukt en vervolgens ook nog teleurgesteld/lacherig reageert omdat zij ervan overstuur raakt.

Hoezo omgekeerde wereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven