Prettige pakjesavond allemaal

05-12-2017 13:06 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
:jump: :jump:
Cadeaus verstopt :applause:
last minute nog wat bijgekocht :applause:
eten voorbereid (erwtensoep en pannenkoeken) :applause:
brief namens de Sint geschreven :applause:
Hapjes klaar :applause:
Gecheckt of schoonvader nog altijd weet dat hij om 16.30 u verwacht wordt :applause:
huis verder aangekleed met sint tafellaken, sint servetten :applause:

Kortom, alle voorbereidingen zijn klaar. Kinderen zijn nog op school, waar ze de Sint zien. Om 15.00 komen ze thuis. Dan even rustig aan doen / tv kijken of zo. En dan aan een hele gezellig avond beginnen. En natuurlijk zit in de kado's ook een mooi spel wat we daarna gaan spelen.
Waarschijnlijk het laatste jaar dat mijn jongste geloofd, dus tevens een soort afscheid nemen van een geweldige fase.

Hoe gaat het bij jullie met de voorbereidingen / hebben jullie er ook zo'n zin in?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt leuk.

Wij "vieren" het pas aankomende zondag. Heb al wel een flinke tas vol cadeaus boven op de kast staan. Tijd zat om te bedenken hoe ik dat ongezien bij Opa en Oma ga krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Fijne avond!

Ik doe er al heel lang niet meer aan. Wel her en der chocoladeletters gekregen.
Straks nog wel even peper en kruidnoten inslaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit weekeinde al gevierd met vrienden en kinderen, vanavond met de familie . Alle cadeaus zijn al gekocht( mede mogelijk gemaakt door xenos,blokker,ikea- voor de prulletjes en de categorie"geef iets waar je vooral niks aan hebt")


De kleintjes zijn te klein, dus wij hebben gewoon
zo een ding:

http://www.xenos.nl/hobby-en-vrije-tijd ... 2x12x12-cm.

Dit jaar een keertje geen surprises, geen gedichten geen viezigheid .
Maar wel fondue,kruidnoten ,chocoladeletters en een gezellig avondje.
Alle reacties Link kopieren
TO, wat leuk om te lezen, hier vandaag ook vanaf half vijf pakjesavond, maar dan alleen met gezin. Waarschijnlijk het laatste jaar dat de oudste gelooft. Tafellaken, servetten, gourmetstel, etc liggen op tafel, jutezak staat klaar in de schuur onder een lading dekens.
Heerlijk om dit vooral ook thuis te doen in alle rust. Bij opa en oma wordt er niet gestuurd op aandacht voor elkaars cadeaus helaas, thuis juist wel. Veel plezier allemaal!
anoniem_336475 wijzigde dit bericht op 05-12-2017 15:48
4.95% gewijzigd
Fijne pakjesavond allemaal! Wij beginnen strakjes ook aan het heerlijk avondje.

Pepernoten, roomboter-amandelstaaf, marsepeinen aardappeltjes, schuimpjes, warme chocomel, sint servetten en twee grote zakken vol pakjes! Zin in!!!
Alle reacties Link kopieren
Deenje wat klinkt dat gezellig!
Wij hebben afgelopen zaterdag al pakjesavond gevierd. Mijn man is vrachtwagenchauffeur en vanavond niet thuis. En de meiden zijn ondertussen op leeftijd dat ze niet meer geloven. Dus we hebben een tijdje geleden lootjes getrokken. De meiden kregen een portemonneetje met geld mee en mochten zelf shoppen voor degene die zij op hun lootje hadden. Wat een lol!
Alles superstiekum het huis in smokkelen, inpakken en bewaren tot pakjesavond.

Pakjesavond zelf met buurman die toch nog even keihard op de deur kwam kloppen en zak met kadootjes in de gang. Leuk leuk 😂

Een hele nieuwe maar ook erg leuke fase 😎👍🏻
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
ik heb er ook zo’n zin in! pakjes en zakken zijn verstopt, eten staat op en snoepgoed is in huis. heerlijk!!! visite komt straks en dan kan het heerlijke avondje beginnen!

jongste kon de spanning niet meer aan en doet nu een tukkie op de bank in haar pietenpakje :heart:

Fijne avond allemaal!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
05-12-2017 14:14
ik heb er ook zo’n zin in! pakjes en zakken zijn verstopt, eten staat op en snoepgoed is in huis. heerlijk!!! visite komt straks en dan kan het heerlijke avondje beginnen!

jongste kon de spanning niet meer aan en doet nu een tukkie op de bank in haar pietenpakje :heart:

Fijne avond allemaal!
Wat schattig, dat hij dan toch in slaapt valt. Mijn kinderen bleven toen ze jonger waren gewoon rond rennen. Ik hoop dat ze straks niet di helemaal opgedraaid uit school komen. Dan nog even wat tekenen / knutselen of zo tot schoonvader komt.
Alle reacties Link kopieren
kado's verstopt op heel veel plekken voor een fotospeurtocht, begin-rijm is geschreven en ik ga nu alles voorbereiden voor het gourmetten. Mijn meiden (tieners) komen zo uit school, man is ook vroeg thuis. dan eerst uitgebreid eten, daarna de speurtocht. ik blijf het leuk vinden, ook al geloven ze niet meer.

fijne avond allemaal!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik verheug me er door dit topic al helemaal op dat zoon ouder is en het bewuster meemaakt :-). Nu met stiefdochter vieren we het enkel bij de grootouders want ze viert het ook nog bij haar moeder, maar wil dan toch ook thuis wel iets ermee doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen vieren het vanavond bij ex. Hun keuze.. Niet leuk. Hij heeft niks met Sinterklaas. Wel schijnt hij een en ander aan cadeautjes gekocht te hebben...

Morgen vieren ze het bij mij. Zak met cadeautjes staat klaar, maar voor het eerst hoeft het voor mij niet meer. Maar zal vragen hoe het was. of het leuk was bij ex.
Alle reacties Link kopieren
Wat schattig! Ik heb alleen nog wat taaipopjes gekocht; ik had al een amandelleter en gevulde speculaas. Maar taaipopjes zijn lang houdbaar en bruikbaar als snack.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hier is Sinterklaasavond voorbij. Hele leuke avond. Kinderen hebben gekregen wat ze heel graag wilde (bunchbots en topmodel set). En het was echt gezellig waarbij de speurtocht naar kado’s een enorm succes was. Ik hoor zoon nu nog luidkeels liedjes zingen in bed. Die slaapt voorlopig nog niet, te veel spanning.
En mijn man en ik gaan nu aan deel twee van de avond starten: de film alles is liefde. Ook zo’n heerlijke traditie.
Alle reacties Link kopieren
Puber heeft een leuke viering op school gehad en mocht vanavond de tas met cadeaus opspeuren. Helemaal happy met de neppe Kapla van de Action.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Bij ons is ook eindelijk de rust weer gekeerd. Mijn kinderen zijn al groot, jongste is 12, en we waren het helemaal niet van plan te vieren. Maar afgelopen weekend hadden we allemaal ineens zin om toch iets te doen, dus gisteren hebben we (ouders) nog snel wat kleinigheidjes geregeld en een lading snoepgoed. Vanavond stond er dus toch een zak met kadootjes voor de kachel.
Met wat gezelschapsspelletjes en tussendoor af en toe een pakje pakken, hebben we zo eigenlijk een hele knusse avond gehad.
De laatste keer dat we met z'n allen zo lang spelletjes hebben gedaan kan ik me echt niet herinneren. Wat een genot!
Alle reacties Link kopieren
marjolein853 schreef:
05-12-2017 16:18
Mijn kinderen vieren het vanavond bij ex. Hun keuze.. Niet leuk. Hij heeft niks met Sinterklaas. Wel schijnt hij een en ander aan cadeautjes gekocht te hebben...
Kinderen kiezen ervoor om het bij hem te vieren dus zo erg zal het niet zijn lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
[quote=ardni post_id=27863233 time=1512477592 user_id=92967]
Dit weekeinde al gevierd met vrienden en kinderen, vanavond met de familie .


Tsss, daar gaat weer een traditie ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven