Code oranje en morgen familie uitje

09-12-2017 20:40 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net het nieuws gekeken en voor morgen wordt code Oranje afgegeven ivm sneeuw, wind en gladheid.
Maar.... wij gaan morgen met een grote groep familieleden naar een pretpark, zo'n 1.15 uur rijden hier vandaan. Kaartjes zijn al betaald en gelden alleen morgen, alles is ingeslagen en de kids hebben al weken voorpret.

Nu slaat de twijfel bij sommigen toe: moeten we wel gaan met dit weer?

Ik ben geneigd om het weerbericht met een korreltje zout te nemen. Zo'n eerste dag sneeuw geeft altijd een hoop poeha omdat nog niemand ingesteld is op dit weer.
Mijn instelling is: gewoon op tijd vertrekken, rustig rijden en afstand houden en we komen er wel.

Gewoon uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd wat jullie in deze situatie zouden doen?
Denk ik er te makkelijk over? Zouden jullie thuisblijven en de kaarten kwijt zijn of gewoon gaan?

Code Oranje; gaan of niet gaan?

Totaal aantal stemmen: 165

gaan (84%)
niet gaan (16%)
Ik zou gewoon gaan en zoals je zegt, rustig en voorzichtig rijden. Anders zo zonde van het geld. Voordeel zal misschien zijn dat het rustiger is in het pretpark, want mensen die nog geen kaarten hebben zullen minder snel de weg op gaan lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ik zou gewoon kijken hoe ver we zouden komen.
Alle reacties Link kopieren
In Rusland zijn vast ook pretparken toch.. vervelend als andere familie wel afhaakt, gaan die ook niet naar hun werk als het sneeuwt?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan...zoals je zelf al zegt, rustig aan, komt vast goed. Zonde als je niet gaat. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst maar eens afwachten hoe het er morgen uitziet.
Vanochtend was de A50 bij Arnhem afgesloten ivm heftige sneeuwval en gladheid.
Ik woon 80 km bij Arnhem vandaan en hier is geen vlok sneeuw gevallen.
Gewoon gaan! Op tijd weg, rustig rijden en lekker de hele dag fun met de familie.
Is vast een uitje dat al lang gepland staat en dan zou ik me niet door een beetje sneeuw laten afschrikken.
Gewoon morgen situatie beoordelen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft het pretpark ook binnen activiteiten? Als vrijwel alles buiten is en misschien zelfs wel gesloten vanwege het slechte weer, dan is er waarschijnlijk geen bal aan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Is er wel iets open in het pretpark?
En heb je zelf zin om een hele dag te zitten bevriezen bij in 't beste geval +2 graden?

Het rijden zou ik nog niet als zo'n groot probleem zien.
Maar een hele dag nat worden, bevriezen, ... en dat allemaal voor die 5 of 7 attracties die misschien open zijn ...
Je hebt blijkbaar bewust gekozen kaarten te kopen voor in deze koude gure tijd, dus ik zou gewoon gaan. Snelwegen worden doorgaans prima gestrooid.
Tja code oranje wordt meestal gegeven om het land eens lekker te ontregelen. Is een grapje van het KNMI.

Pretpark morgen bellen en vragen of ze een coulance-regeling willen treffen.

Stel je staat morgen eerst uren vast, daarna loop je daar in de prutsneeuw te blauwbekken, etc etc. Dan is dat toch ook zonde van je geld.
Alle reacties Link kopieren
Morgen kijken hoe de zaken er voor staan wat betreft weer (gladheid, sneeuw) en verkeer (files, wegafsluitingen). En dan een besluit nemen.
En als iemand niet durft te rijden kun je misschien afspreken om samen in een auto te gaan (als een ander wel wil rijden).
Ga je naat de Efteling? Daar heb je best veel binnen en buiten kan sneeuw juist voor sfeer zorgen.

Pretparken gaan vaak pas rond 10 uir open, dus gewoon om half 8 wegrijden zodat je zelfs met oponthoud op tijd aan de poort kunt staan.
Alle reacties Link kopieren
ja, we gaan naar de Winterefteling. Heel toepasselijk met dit weer ;-D
Ik ben niet zo bang voor het weer als ik daar ben, daar kun je je op kleden en er is veel binnen te doen.
Het gaat vooral om de reis ernaar toe.
Als je morgen helemaal bent ingesneeuwd zou ik niet gaan. Anders zou ik het er gewoon op wagen hoor, dat gepanikeer altijd.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst :hug: wat ben ik blij dat ik niet in jou schoenen sta.
De voorpret van de kinderen zou de enige reden zijn dat ik code oranje zou trotseren en toch zou gaan. Kijk het morgen nog even aan, misschien staat er op de website van het pretpark wel iets over deze situatie, het zal toch niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd.
Mocht het morgen echt te slecht weer zijn, ga dan niet maar doe gewoon iets leuks met de kids iets dichter bij huis.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Bowie79 schreef:
09-12-2017 21:02
ja, we gaan naar de Winterefteling. Heel toepasselijk met dit weer ;-D
Ik ben niet zo bang voor het weer als ik daar ben, daar kun je je op kleden en er is veel binnen te doen.
Het gaat vooral om de reis ernaar toe.
Dat zeg ik: gepanikeer. Als je een beetje normaal rijdt en voor de zekerheid een half uurtje eerder vertrekt is het vast wel te doen. En morgenmiddag gaat de temperatuur alweer omhoog, dus op de terugweg is de zooi vast alweer gesmolten.
"Mijn instelling is: gewoon op tijd vertrekken, rustig rijden en afstand houden en we komen er wel."

Inderdaad! Neem je voorzorgen, neem extra dekens mee in de auto (in geval dat...) en kleed je er goed op en gewoon eerder vertrekken.

Winter Efteling is toch juist geweldig met dit weer! Gewoon op kleden, muts, sjaal, handschoenen, dubbele sokken, eventueel maillot onder je broek als je dat wil en thermos koffie of thee mee.
Daarbij zal het op zondagochtend ook echt wel meevallen met de drukte op de wegen.
Miskotto schreef:
09-12-2017 21:04
Allereerst :hug: wat ben ik blij dat ik niet in jou schoenen sta.
Overdrijven is ook een vak he, knuffels nog wel.

Ze geven tegenwoordig overal code oranje voor af, dat is niks om te trotseren. Wat is er mis met het eigen beoordelingsvermogen?
Tornacense schreef:
09-12-2017 20:55
Is er wel iets open in het pretpark?
En heb je zelf zin om een hele dag te zitten bevriezen bij in 't beste geval +2 graden?

Het rijden zou ik nog niet als zo'n groot probleem zien.
Maar een hele dag nat worden, bevriezen, ... en dat allemaal voor die 5 of 7 attracties die misschien open zijn ...

Je bent duidelijk nog nooit in de winter Efteling geweest... :P
Alle reacties Link kopieren
Ik moet naar Schiphol morgen. En ik ga ook gewoon. Snelwegen zijn goed begaanbaar meestal. Gewoon eerder weggaan en je tijd nemen. Lekker dik aankleden. Meerdere laagjes. Lekkere laarzen en dikke sokken.

Veel plezier
Bowie79 schreef:
09-12-2017 21:02
ja, we gaan naar de Winterefteling. Heel toepasselijk met dit weer ;-D
Ik ben niet zo bang voor het weer als ik daar ben, daar kun je je op kleden en er is veel binnen te doen.
Het gaat vooral om de reis ernaar toe.
Ideaal moment dus om te gaan! En gewoon 'n uur vroeger weg rijden zodat je ruimschoots voor opening aanwezig bent. Als het meeviel en je er om 9 uur al bent ga je gewoon in 'n wegrestaurant aan de warme chocomel.
Alle reacties Link kopieren
Bowie79 schreef:
09-12-2017 21:02
ja, we gaan naar de Winterefteling. Heel toepasselijk met dit weer ;-D
Ik ben niet zo bang voor het weer als ik daar ben, daar kun je je op kleden en er is veel binnen te doen.
Het gaat vooral om de reis ernaar toe.
Houd er rekening mee dat in de Efteling waarschijnlijk van alles dicht zal zijn met dit weer. De meeste achtbanen gaan daar sowieso altijd dicht als het rond het vriespunt schommelt, dus met sneeuw zullen er ook attracties dicht zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven