Man met 'aanstelleritis' is echt zieker dan een vrouw

12-12-2017 15:43 96 berichten
ik zal mijn vriend een extra knuffel en een kusje geven. Hij ligt al een week voor pampus.

Wat vinden jullie ervan?


https://www.volkskrant.nl/wetenschap/da ... ~a4544896/
zeker door een man uitgevoerd, dat onderzoek?
Saoghail schreef:
12-12-2017 15:44
zeker door een man uitgevoerd, dat onderzoek?
Justem!!
Ik word er boos van. Vrouwen moeten altijd maar doorgaan en als een man ziek is moeten we medelijden met hem hebben. Maar als je als vrouw ergens last van hebt, bijvoorbeeld wat veel vrouwen hebben: menstruatieklachten, dan moet je maar gewoon doorgaan, niet aanstellen, hoort erbij enz. Nou, dan mogen mannen van mij ook gewoon doorwerken met een verkoudheid, want dat kunnen vrouwen ook en dan niet met dat slappe geneuzel aankomen dat mannen er meer last van hebben, want vrouwen met hun vrouwenkwalen krijgen ook geen begrip voor het feit dat ze ergens last van hebben wat mannen niet hebben.
Alle reacties Link kopieren
"(...)Er zijn serieuze aanwijzingen dat mannen zich écht ellendiger voelen ...(...)"
Nuff said.
Niet aan je man laten lezen, anders gaat hij het artikel bij favoriete neer zetten om later als nog om je oren mee te zwaaien, ook bij "school"ziek zijn.
nessemeisje schreef:
12-12-2017 15:50
"(...)Er zijn serieuze aanwijzingen dat mannen zich écht ellendiger voelen ...(...)"
Nuff said.
precies...voelen.

Ik kan me ook ziek voelen, maar dan is het een keuze om toch even de schouders eronder te zetten en door te gaan sommige dingen nou eenmaal moeten gebeuren (kind wegbrengen, hond uitlaten)
Alle reacties Link kopieren
Juist vrouwen zijn het sterke geslacht! Nu we dat uit de wereld hebben mogen zij best een dagje langer zielig zijn. We moeten een beetje aardig zijn tegen de zwakke medemens. :there:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Zieker zijn of zieker voelen vind ik wat anders.

Ik voel me soms ook heel beroerd ( zoals nu met griep en bekkeninstabiteit en hoogzwanger). T liefst zou ik op de bank willen liggen en toegeven aan dat gevoel maar dat doe ik niet en dat kan ook niet. T leven draait toch door als je niet stervende bent. Kind moet voor gezorgd worden bijvoorbeeld. Dus je gaat ervoor.
Alle reacties Link kopieren
'De mannelijke auteurs van dit onderzoek concluderen dat verzorgers wat harder voor ons moeten lopen, zodat er in toekomst weer kastjes kunnen worden opgehangen, auto's worden onderhouden en voetbalstadions gevuld', aldus Sue. 'Om maar een paar voorbeelden te noemen hoe mannenziekte de samenleving kan ontwrichten.'


Jaaa tuurlijk. Enne, voordat ik minder valide werd hing ik mijn eigen kastjes op en installeerde mijn eigen keuken.
Weet niet wat zi en justem betekent maar ik erger me nogal aan de onderzoekjes die jaarlijks opduiken in de winter. zeker als ik kijk naar een vriend van me die alleen voor zijn zoon van 5 zorgt en een goedlopend bedrijf heeft
Er is niemand die zegt blijf maar liggen ik doe het wel. veel vrouwen zeggen ga maar naar bed ik doe alles wel om dan tegen anderen te klagen dat ze ook alles zelf moeten doen en hun vriend zich aanstelt en als ze zelf ziek zijn wuiven ze alle hulp weg. En klagen weer dat ze alles alleen moeten doen. niet zeuren denk ik dan ook gewoon naar bed alsof je een vent ben
Als mn man ziek was, kwam hij thuis en dook hij in bed. Het huishouden liep gewoon door. Als ik ziek was, strompelde ik door, ik moest wel, er was niemand om voor de kinderen te zorgen.
Over het algemeen vind ik vrouwen veel grotere zeikerds dan mannen (over vanalles en nog wat), dus gun ik de mannen wel een weekje aanstelleritis hoor. Mogen ze ook 's lekker ergens over klagen.
maar goed, in het artikel staat wel dat het een luchtig onderzoek is, vandaar die dingen over kastjes ophangen.

HIer wil ik nog wel even op ingaan:
Ook belanden mannen met griep vaker in het ziekenhuis, hebben ze meer complicaties en overlijden ze iets vaker aan de gevolgen van griep dan vrouwen, zet Sue op een rijtje.

Dat mannen vaker in het ziekenhuis belanden en overlijden aan griep zegt mij niet direct dat ze bevattelijker voor griep zijn.
Hoe vaak zie je wel niet na een echtscheiding of overlijden van de vrouw dat de achterblijvende man zichzelf slecht verzorgt of zelfs verwaarloost?
Slechte hygiëne, slechte voeding, veel drinken, veel roken...dat zijn geen dingen die je weerstand sterk maken.
anoniem_357023 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 17:19
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
12-12-2017 15:48
Ik word er boos van. Vrouwen moeten altijd maar doorgaan en als een man ziek is moeten we medelijden met hem hebben. Maar als je als vrouw ergens last van hebt, bijvoorbeeld wat veel vrouwen hebben: menstruatieklachten, dan moet je maar gewoon doorgaan, niet aanstellen, hoort erbij enz. Nou, dan mogen mannen van mij ook gewoon doorwerken met een verkoudheid, want dat kunnen vrouwen ook en dan niet met dat slappe geneuzel aankomen dat mannen er meer last van hebben, want vrouwen met hun vrouwenkwalen krijgen ook geen begrip voor het feit dat ze ergens last van hebben wat mannen niet hebben.
Precies mijn reactie. Want het schijnt dat door de eeuwen heen menstruatie pijn heel erg onderschat is. En dat vrouwen altijd maar door moesten gaan, maar ware het geweest dat mannen degenen waren geweest met menstruatiepijn, dan was er veel meer erkenning voor geweest.

Het zou fijn zijn als begrip van twee kanten kwam.
Alle reacties Link kopieren
-Julia- schreef:
12-12-2017 16:28
Over het algemeen vind ik vrouwen veel grotere zeikerds dan mannen (over vanalles en nog wat), dus gun ik de mannen wel een weekje aanstelleritis hoor. Mogen ze ook 's lekker ergens over klagen.
Heb je wel de ervaringen gelezen van vrouwen hier in dit topic?
Zij mogen nooit ziek zijn, moeten altijd doorgaan.

Alleen als het op sport aan komt, dan laten vrouwen je zitten. Dan zijn het zeikerds.
@Pluisie: waarom zei je dan niet zorg jij maar voor de kinderen tegen je man of vriend als je ziek was. Zolang het nog gaat zal het wel meevallen als je longontsteking hebt en hij zegt vrolijk stel je niet aan en aan het werk jij aanstelster en je doet het nog ook dan niet klagen
Liet hij ze ook alleen achter als je in het ziekenhuis zou moeten blijven. Dan zou ik hem eruitgetrapt hebben. je bent toch geen slavin die zich letterlijk doodwerkt als je vriend niet voor de kinderen wil zorgen. en zeker niet voor hem zorgen als hij wat te piepen heeft. wat ik al dacht je wil het zelf zo en dan hier klagen. zwaktebod. wees een vent en zeg gewoon ik ben te ziek neem maar zorgverlof op.
Mijn man en ik lossen elkaar af als de ander ziek is m.b.t. kind en huishouden. Lijkt me vrij logisch? Het is een keer voorgekomen dat hij er niet was en toen heb ik mijn moeder gebeld. Ik ben echt niet in staat om voor mijn peuter te zorgen met hoge koorts. Dat vind ik onverantwoordelijk.

Ziek = ziek. Lekker in bed gaan liggen, dat doorploeteren doe je toch echt zelf. Wel doorgaan en er dan over zeuren, vind ik eerder irritant gedag, dan in bed gaan liggen, omdat je ziek bent.
Tijd geleden een artikel gelezen dat wel onderbouwingen had voor deze claim. Ik geloof dus wel dat mannen zieker worden van de griep.
Pluisi schreef:
12-12-2017 16:17
Als mn man ziek was, kwam hij thuis en dook hij in bed. Het huishouden liep gewoon door. Als ik ziek was, strompelde ik door, ik moest wel, er was niemand om voor de kinderen te zorgen.
Dat doe je toch echt zelf. Je kunt ook gewoon met je man afspraken maken voor dit soort situaties.
N00R85 schreef:
12-12-2017 16:42
Ziek = ziek. Lekker in bed gaan liggen, dat doorploeteren doe je toch echt zelf. Wel doorgaan en er dan over zeuren, vind ik eerder irritant gedag, dan in bed gaan liggen, omdat je ziek bent.

Nou ja, dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
12-12-2017 15:48
Ik word er boos van. Vrouwen moeten altijd maar doorgaan en als een man ziek is moeten we medelijden met hem hebben. Maar als je als vrouw ergens last van hebt, bijvoorbeeld wat veel vrouwen hebben: menstruatieklachten, dan moet je maar gewoon doorgaan, niet aanstellen, hoort erbij enz. Nou, dan mogen mannen van mij ook gewoon doorwerken met een verkoudheid, want dat kunnen vrouwen ook en dan niet met dat slappe geneuzel aankomen dat mannen er meer last van hebben, want vrouwen met hun vrouwenkwalen krijgen ook geen begrip voor het feit dat ze ergens last van hebben wat mannen niet hebben.
Ik denk dat je een nieuwe man moet zoeken...
Alle reacties Link kopieren
Halina Reijn vertelt zo net hierover in DWDD
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Bumba1985 schreef:
12-12-2017 15:48
Ik word er boos van. Vrouwen moeten altijd maar doorgaan en als een man ziek is moeten we medelijden met hem hebben. Maar als je als vrouw ergens last van hebt, bijvoorbeeld wat veel vrouwen hebben: menstruatieklachten, dan moet je maar gewoon doorgaan, niet aanstellen, hoort erbij enz. Nou, dan mogen mannen van mij ook gewoon doorwerken met een verkoudheid, want dat kunnen vrouwen ook en dan niet met dat slappe geneuzel aankomen dat mannen er meer last van hebben, want vrouwen met hun vrouwenkwalen krijgen ook geen begrip voor het feit dat ze ergens last van hebben wat mannen niet hebben.
Ligt er aan wat voor man je hebt. In onze relatie steunen we elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn man ziek is en ik ook, dan heeft hij alles stukken erger dan ik het heb volgens hem.
Aanstelleritus dus, ja, voor mij gaat de zorg voor kind en huishouden door en moet er ook gewerkt worden. Mijn man kan dat makkelijk van zich af laten glijden, gaat drie dagen in bed liggen en gaat daarna weer aan het werk.
In die drie dagen gaan alle dagelijkse dingen voor mij door en doe ik terwijl ik me naar en ziek voel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven