Dood van Ivana Smit

26-12-2017 19:09 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivana Smit is een prachtige meid die al sinds haar dertiende een modellencarriere had in Zuidoostazie. Haar ouders woonden in Limburg/Peer...

Helaas is aan het einde van Ivana Smit een einde gekomen. Ze zou verongelukt zijn of zelfmoord hebben gepleegd zeggen de Maleisische autoriteiten. De bewuste nacht heeft ze gelogeerd bij een Amerikaans echtpaar.

Uit onderzoek blijkt nu uit de eerste resultaten dat er letsel is aangetroffen dat niet bij de val past: https://nos.nl/artikel/2209278-patholoo ... -smit.html

:( :( :( wat erg. Je zou maar op zo'n manier om het leven komen en vervolgens wordt er geen goed onderzoek gedaan naar je dood en moet je familie geld bij elkaar sprokkelen.
Ik snap niet dat er in Nederland zoveel aandacht aan die zaak wordt besteed.

Ze groeide op bij haar grootouders in Maleisië en haar familie woont in België.

Beetje komkommertijd ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ging ze met duistere types om (drugs), of trok ze vanwege haar uiterlijk de aandacht van seksueel gewelddadige figuren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dit bericht lag in de lijn der verwachting helaas. Haar familie is in Maleisie ook belaagd, dat is niet omdat deze zaak zo zuiver is. Dat ze bloot aangetroffen werd is al raar.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
26-12-2017 22:18
Dit bericht lag in de lijn der verwachting helaas. Haar familie is in Maleisie ook belaagd, dat is niet omdat deze zaak zo zuiver is. Dat ze bloot aangetroffen werd is al raar.
Ik kwam net een artikel tegen dat dat echtpaar nogal wilde swingers waren. Meiske alcohol en drugs op. Dus misschien is dat naakt nog het minst raar aan het verhaal.
Terecht dat er aandacht voor deze zaak is. Als je de berichtgeving mag geloven lijkt het erop dat ze vermoord is, maar omdat de dader erg rijk is, politie en/of justitie in Maleisië omgekocht zijn of iets dergelijks. Vreselijk, nog zo'n jong meisje. Ik hoop dat er gerechtigheid komt voor haar.
anoniem_357155 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 23:50
1.17% gewijzigd
Frizz schreef:
26-12-2017 22:43
Ik kwam net een artikel tegen dat dat echtpaar nogal wilde swingers waren. Meiske alcohol en drugs op. Dus misschien is dat naakt nog het minst raar aan het verhaal.
Tot de Nederlandse patholoog dit heeft bevestigd zet ik er mijn vraagtekens bij.
Alle reacties Link kopieren
Cazandra schreef:
26-12-2017 22:43
Terecht dat er aandacht voor deze zaak is. Als je de berichtgeving mag geloven lijkt het erop dat ze vermoord is, maar omdat de dader erg rijk is, politie en/of justitie in Maleisië omgekocht zijn of iets dergelijks. Vreselijk, nog zo'n jong meisje. Ik hoop dat er gerechtigheid komt voor haar.
Dit. Het stinkt aan alle kanten natuurlijk en heeft niet voor niks de wereldpers gehaald. Ik hoop dat er gerechtigheid komt voor Ivana en haar dierbaren, je zult je kind maar thuis krijgen in een kist. Verschrikkelijk gewoon. :cry:
clemance schreef:
26-12-2017 20:00
Ik snap niet dat er in Nederland zoveel aandacht aan die zaak wordt besteed.

Ze groeide op bij haar grootouders in Maleisië en haar familie woont in België.

Beetje komkommertijd ofzo.
Sensatie :nooo:
KeaAlpine schreef:
27-12-2017 15:03
Sensatie :nooo:
Niks sensatie, juist dit is een zaak waar media-aandacht kan helpen. Dat is niet altijd het geval, maar in dit geval moet er juist aandacht zijn om de druk op te kunnen voeren op de functionarissen en instanties die de dader kunnen aanpakken of in ieder geval een gedegen onderzoek naar de zaak kunnen doen.
Ze woonde daar al heel lang, laat ze daar maar mooi alles onderzoeken. De uitkomst veranderd er toch niet meer mee. Waarom moet zoiets in Nederland een sensatie-zaak worden?
Alle reacties Link kopieren
Zie net die oom op rtl boulevard die zegt dat Ivana nooit iets met drugs te maken zou hebben of naakt zou rondlopen.

Maar eerlijk,
Er zijn toch genoeg meiden, en jongens ook trouwens die zich heel anders gedragen buiten de ouders om.
Alle reacties Link kopieren
clemance schreef:
27-12-2017 15:36
Ze woonde daar al heel lang, laat ze daar maar mooi alles onderzoeken. De uitkomst veranderd er toch niet meer mee. Waarom moet zoiets in Nederland een sensatie-zaak worden?
Ze woonde daar pas net weer, na enkele jaren in Nederland te hebben gewoond.
Alle reacties Link kopieren
Bluesheep schreef:
27-12-2017 19:01
Zie net die oom op rtl boulevard die zegt dat Ivana nooit iets met drugs te maken zou hebben of naakt zou rondlopen.

Maar eerlijk,
Er zijn toch genoeg meiden, en jongens ook trouwens die zich heel anders gedragen buiten de ouders om.
Haar vriend waarmee ze samenwoonde verklaar hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Het stel bij wie Ivana verbleef die nacht waren beruchte swingers en de man, Alexander Johnson, bovendien zeer vermogend. Daarbij zit één van zijn zakenpartners bij de Maleisische overheid, dus redenen genoeg voor deze pipo’s om alles zo snel mogelijk in de doofpot te willen stoppen. Er staan nogal wat belangen (geld) op het spel. :nope:
Sentosa schreef:
28-12-2017 06:13
Het stel bij wie Ivana verbleef die nacht waren beruchte swingers en de man, Alexander Johnson, bovendien zeer vermogend. Daarbij zit één van zijn zakenpartners bij de Maleisische overheid, dus redenen genoeg voor deze pipo’s om alles zo snel mogelijk in de doofpot te willen stoppen. Er staan nogal wat belangen (geld) op het spel. :nope:
Toch is dat een route die ik nooit zo goed snap, waarom zou je in godsnaam je nek uitsteken voor een vriend dat iemand vermoord heeft?
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
28-12-2017 06:18
Toch is dat een route die ik nooit zo goed snap, waarom zou je in godsnaam je nek uitsteken voor een vriend dat iemand vermoord heeft?
Gaat dan neem ik aan vooral om zakelijk belang: hij zal er óók financieel door gedupeerd worden.
Alle reacties Link kopieren
De ouders willen vragen beantwoord zien, waartoe zij alle recht hebben. De Maleisische politie doet echter niet hun werk en onderzoekt niet de omstandigheden welke duidelijkheid kan geven omtrent de gerezen vragen.

Onderzoek door derden wordt actief tegengewerkt door deze overheidsinstantie.

Dus, logisch dat er nu internationaal verder wordt gekeken naar die antwoorden. Wanneer die eenmaal bekend zijn, zullen er toepasbare vervolgacties genomen gaan worden.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Een hele gekke vraag maar ik lees net dat Ivana zaterdag gecremeerd gaat worden. IK zou eerder denken aan een begrafenis zodat je evt later nogmaals onderzoek kan doen. Het is nu de Nederlandse autopsie tegen die van Maleisië. Ik betwijfel of Maleisie zomaar akkoord gaat met de Nederlandse bevinden en alsnog er een zaak van gaat maken. zoals eerder geschreven, er zijn mensen ie er belang bij hebben om de zaak in de doofpot te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed dat er onderzoek komt. Als die Amerikanen werkelijk met haar dood te maken hebben mogen zij op zn minst haar uitvaart betalen.
Dat is met de dood van Romy Nieuwburg ook gebeurd.

Ivana woonde trouwens helemaal niet zo lang in Maleisië. Ze is ongeveer 2 jaar geleden richting Nederland/België gekomen en woonde tot ongeveer 3 maanden geleden met ene Alex in een appartement in België. Ze zijn uit elkaar gegaan en Ivana ging toen terug naar Maleisië omdat ze ook iets wilde doen met haar modellencarriere.

Erg jammer dat ze dood is, want hoewel ze misschien volgens berichten in de media “verwend” werd is het wel een net meisje. Ik heb berichten gelezen op haar Facebook van toen ze uit elkaar ging met die Alex waar ze elkaar bedanken voor de relatie van een jaar en het jammer vinden dat ze toch niet voor elkaar gemaakt zijn.
Het was ook een mooi meisje dat goed voor haar lichaam zorgde, ze ging regelmatig sporten zag ik en zal vast goed en gezond gegeten hebben i.p.v. al die rotzooi die de maatschappij tegenwoordig eet.
Echt jammer want ze was al beroemd en zou best een voorbeeldfunctie kunnen uitoefenen voor heel veel andere mensen...

Hoop dat er iig nu toch mensen zijn die voorbeeld nemen aan Ivana.
Alle reacties Link kopieren
kippetje29 schreef:
29-12-2017 16:32
Een hele gekke vraag maar ik lees net dat Ivana zaterdag gecremeerd gaat worden. IK zou eerder denken aan een begrafenis zodat je evt later nogmaals onderzoek kan doen. Het is nu de Nederlandse autopsie tegen die van Maleisië. Ik betwijfel of Maleisie zomaar akkoord gaat met de Nederlandse bevinden en alsnog er een zaak van gaat maken. zoals eerder geschreven, er zijn mensen ie er belang bij hebben om de zaak in de doofpot te stoppen.
Eerst leek het een begrafenis te worden omdat er een uitvaart in een katholieke kerk gepland is, maar dat zegt achteraf gezien ook niks.

Anne Faber zou eerst begraven worden en was toen gecremeerd. De moeder van og3ne was eerst gecremeerd en lag even later gelijk dezelfde dag nog ineens in een familiegraf. De media roept maar wat dus ik zou niet uitgaan van dat Ivana werkelijk gecremeerd wordt.

Bovendien is een graf duur (ook algemeen graf waar na x jaar de restanten geruimd worden) en betwijfel ik of de OvJ zo makkelijk toestemming gaat geven voor nader onderzoek als Ivana begraven wordt. Met de dood van ene Leon uit Schiedam was er uiteindelijk wel toestemming, maar duurde het lang voordat hij werkelijk opgegraven is en na x jaar is er niet meer zoveel van het lichaam over.
kippetje29 schreef:
29-12-2017 16:32
Een hele gekke vraag maar ik lees net dat Ivana zaterdag gecremeerd gaat worden. IK zou eerder denken aan een begrafenis zodat je evt later nogmaals onderzoek kan doen. Het is nu de Nederlandse autopsie tegen die van Maleisië. Ik betwijfel of Maleisie zomaar akkoord gaat met de Nederlandse bevinden en alsnog er een zaak van gaat maken. zoals eerder geschreven, er zijn mensen ie er belang bij hebben om de zaak in de doofpot te stoppen.
Dit was inderdaad ook mijn eerste gedachte.
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/l/m/2246247 Nederlandse patholoog getuigt in zaak Ivana Smit

Wat goed dat ze een Nederlandse patholoog onderzoek lieten doen.

Wat een smerige zaak. Wat goed dat die Maleisische pathologe in een kruisverhoor klem werd gezet, zodat bleek dat haar eerdere uitspraken van alle kanten rammelden.


https://nos.nl/l/m/2247718 Maleisische patholoog trekt verklaring over Ivana Smit in
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
MoranaZeiDePoes schreef:
29-12-2017 16:46
Heel goed dat er onderzoek komt. Als die Amerikanen werkelijk met haar dood te maken hebben mogen zij op zn minst haar uitvaart betalen.
Dat is met de dood van Romy Nieuwburg ook gebeurd.

Ivana woonde trouwens helemaal niet zo lang in Maleisië. Ze is ongeveer 2 jaar geleden richting Nederland/België gekomen en woonde tot ongeveer 3 maanden geleden met ene Alex in een appartement in België. Ze zijn uit elkaar gegaan en Ivana ging toen terug naar Maleisië omdat ze ook iets wilde doen met haar modellencarriere.

Erg jammer dat ze dood is, want hoewel ze misschien volgens berichten in de media “verwend” werd is het wel een net meisje. Ik heb berichten gelezen op haar Facebook van toen ze uit elkaar ging met die Alex waar ze elkaar bedanken voor de relatie van een jaar en het jammer vinden dat ze toch niet voor elkaar gemaakt zijn.
Het was ook een mooi meisje dat goed voor haar lichaam zorgde, ze ging regelmatig sporten zag ik en zal vast goed en gezond gegeten hebben i.p.v. al die rotzooi die de maatschappij tegenwoordig eet.
Echt jammer want ze was al beroemd en zou best een voorbeeldfunctie kunnen uitoefenen voor heel veel andere mensen...

Hoop dat er iig nu toch mensen zijn die voorbeeld nemen aan Ivana.
Net meisje? Drugsgebruikend en orgieend ja. Sorry hoor, maar als je zulke domme keuzes maakt is de kans groot dat het je einde wordt.
Alle reacties Link kopieren
MoranaZeiDePoes schreef:
29-12-2017 16:46
Heel goed dat er onderzoek komt. Als die Amerikanen werkelijk met haar dood te maken hebben mogen zij op zn minst haar uitvaart betalen.
Dat is met de dood van Romy Nieuwburg ook gebeurd.

Ivana woonde trouwens helemaal niet zo lang in Maleisië. Ze is ongeveer 2 jaar geleden richting Nederland/België gekomen en woonde tot ongeveer 3 maanden geleden met ene Alex in een appartement in België. Ze zijn uit elkaar gegaan en Ivana ging toen terug naar Maleisië omdat ze ook iets wilde doen met haar modellencarriere.

Erg jammer dat ze dood is, want hoewel ze misschien volgens berichten in de media “verwend” werd is het wel een net meisje. Ik heb berichten gelezen op haar Facebook van toen ze uit elkaar ging met die Alex waar ze elkaar bedanken voor de relatie van een jaar en het jammer vinden dat ze toch niet voor elkaar gemaakt zijn.
Het was ook een mooi meisje dat goed voor haar lichaam zorgde, ze ging regelmatig sporten zag ik en zal vast goed en gezond gegeten hebben i.p.v. al die rotzooi die de maatschappij tegenwoordig eet.
Echt jammer want ze was al beroemd en zou best een voorbeeldfunctie kunnen uitoefenen voor heel veel andere mensen...

Hoop dat er iig nu toch mensen zijn die voorbeeld nemen aan Ivana.
Het is niet jammer als er onnettemeisjes dood gaan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven