Het is vandaag 'Divorce Day'

08-01-2018 17:03 52 berichten
"De eerste maandag na de kerstvakantie staat sinds enkele jaren bekend als ‘Divorce Day’, een dag die werd bedacht door het Amerikaanse advocatenbureau Slater & Gordon.
Dat gebeurde na een onderzoek van het Amerikaans advocatenbureau waaruit bleek dat koppels zich eerst nog doorheen de kerst- en nieuwjaarsperiode worstelen om dan toch maar de stap naar een echtscheiding te zetten.

Een van de belangrijkste redenen om een echtscheiding aan te vragen na de kerstvakantie blijkt dat deze periode voor koppels erg enerverend kan zijn: cadeautjes kosten geld, veel geld zelfs, er wordt meer, veel meer gedronken, schoonouders komen langs en er moet na een feestje natuurlijk altijd nog worden opgeruimd. Dat allemaal leidt tot spanningen die uiteindelijk niet langer kunnen worden uitgepraat.

Bovendien, aldus relatietherapeute Ruth Sutherland in januari 2014 op nieuwswebsite Daily Mail: "Nieuwjaar, als begin van een nieuw jaar, is ook het moment om eens na te denken over hoe je leven verloopt." Het eindresultaat kan dan al eens negatief uitvallen.
Goede voornemens kunnen er ook mee te maken hebben. Meer aan jezelf gaan denken ect.

Vaak willen koppels in November en December niet scheiden ivm de aankomende feestdagen, en willen ze dat de kinderen ook niet aandoen.
Bovendien is Kerst een periode van 'vrede op aarde' en romantiek en vergevensgezindheid waarin vele hun huwelijk nog één laatste kans willen geven.

Daarnaast ervaren mensen veel druk. Zo worden ze overspoeld door reclames waarin de ‘perfecte’ familie centraal staat, waardoor ze gaan vergelijken. Als er op dat moment iets niet goed zit in je relatie, kunnen deze factoren ertoe leiden dat onderhuidse spanningen aan de oppervlakte komen en bezoekjes aan de familie als een geforceerd nummertje aanvoelen”, klinkt het."


Meer echtscheidingen in januari dus. Wat vinden jullie ervan? En als je bent gescheiden deed je dat dan ook na de feestdagen? Of na de zomervakantie misschien?
Merken jullie iets van 'Divorce Day' in je omgeving? En wat kan je ertegen doen denk je?
Ik wist dit dus niet en las dit nu voor het eerst.
Het is allang al bekend dat na de kerstvakantie en na de grote vakantie de meeste scheidingen worden aangevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist dit niet maar zit wel in een relatie-dipje de laatste dagen. Vanavond maar eens extra aandacht geven, want ik wil niet scheiden!
Als je al zo op je grens zit zou ik de stap juist voor de feestdagen zetten, ben je gelijk van de verplichte nummertjes bij schoonfamilie af! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je er iets tegen willen doen? Maakt het uit of ze scheiden in oktober of januari?

Ik ken wel iemand die in januari gescheiden is en ook 2 mensen die na de zomervakantie gingen scheiden. Dus het verbaast me niet, maar die scheidingen zaten er ook allemaal al langer aan te komen. Het is niet dat ze gaan scheiden door die ene vakantie of feestdag.
redbulletje schreef:
08-01-2018 17:10
Als je al zo op je grens zit zou ik de stap juist voor de feestdagen zetten, ben je gelijk van de verplichte nummertjes bij schoonfamilie af! ;-D

Maar de feestdagen zijn wel meteen verpest voor de kinderen en je familie.
Het is heel simpel, met de grote vakantie periode en op vakantie gaan merken de mensen dat het blijkbaar niet gaat zo lang samen zijn en de kerstperiodes hoef je alleen maar hier mee te lezen Twee weken is te lang blijkvaar. :proud:
LAgirl82 schreef:
08-01-2018 17:12
Maar de feestdagen zijn wel meteen verpest voor de kinderen en je familie.
Feestdagen zijn sowieso overrated. Als je tegen heug en meug bij elkaar bent heb je zeker geen leuke dagen. Als de stap is gezet kun je je op andere dingen richten dan verplicht op komen zitten aan de feestdis.
https://www.rtlnieuws.nl/gezin/in-deze- ... n-scheiden
Alle reacties Link kopieren
Zou me niet verbazen als het financieel gunstiger uitpakt aan het begin van een nieuw jaar, en niets met feestdagen te maken heeft.

En waar komt je stukje vandaan of heb je dit zelf zo geschreven?
redbulletje schreef:
08-01-2018 17:15
Feestdagen zijn sowieso overrated. Als je tegen heug en meug bij elkaar bent heb je zeker geen leuke dagen. Als de stap is gezet kun je je op andere dingen richten dan verplicht op komen zitten aan de feestdis.

Kinderen kijken daar héél anders tegenaan en kijken juist wel erg uit naar Sinterklaas en kerst en oud en nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Wel interessant natuurlijk dat Blue Monday een week of twee later komt.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
08-01-2018 17:18
Kinderen kijken daar héél anders tegenaan en kijken juist wel erg uit naar Sinterklaas en kerst en oud en nieuw.
Alle kinderen?
Mijn ouders scheidden in november. Was erg prettig om niet nog een keer de feestdagen met elkaar te moeten doorbrengen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
LadyMadonna schreef:
08-01-2018 17:21
Wel interessant natuurlijk dat Blue Monday een week of twee later komt.
Blue monday heeft geloof ik vooral te maken met het feit dat mensen ongeveer 3 weken hun goede voornemens volhouden om dan weer te falen en terug te vallen in oude gewoontes. Misschien krijgen de mensen die als voornemen hadden om te scheiden en het dan toch niet doen ook wel extra veel last van blue monday, ik weet het niet.

Ik ben niet getrouwd en heb geen goede voornemens, dus das makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
ZoeyMaar schreef:
08-01-2018 17:08
Ik wist dit niet maar zit wel in een relatie-dipje de laatste dagen. Vanavond maar eens extra aandacht geven, want ik wil niet scheiden!
Nee, scheiden na een dipje van een paar dagen lijkt me niet het beste plan ooit.
Is het ook niet gewoon vaak de eerste dag in 't jaar dat advocaten terug bereikbaar zijn?

Iemand die op 1 januari besluit om te scheiden kan vaak niet dadelijk direct zijn advocaat bereiken.
En moet dus wel tot maandag wachten.

Al iemand zijn scheiding aangevraagd hier :-D ?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit dr eigenlijk een beetje op te wachten. Hoop dat er wat leuke nieuwe huizen op de markt komen de komende tijd :devil: .
Lach hard, duik diep, kom terug..
bumbly schreef:
08-01-2018 19:09
Ik zit dr eigenlijk een beetje op te wachten. Hoop dat er wat leuke nieuwe huizen op de markt komen de komende tijd :devil: .
Als ze dan nog wat gaan kibbelen en zo snel mogelijk van dat huis afwillen ... Wie weet is er dan nog wel een slaatje uit te slaan qua prijs :-D.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig is iemand die ik ken sinds vandaag uit elkaar gegaan na 10 jaar samen te zijn geweest. Bij een vriend van mij zit het er ook aan te komen binnenkort, huwelijk van 22 jaar..... Dus klopt in mijn omgeving wel.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-01-2018 17:10
Als je al zo op je grens zit zou ik de stap juist voor de feestdagen zetten, ben je gelijk van de verplichte nummertjes bij schoonfamilie af! ;-D
:proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verliefd op iemand die getrouwd is, dus mijn hoop heeft weer vleugels gekregen door dit topic.
:angel:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
christina1990 schreef:
08-01-2018 20:20
Toevallig is iemand die ik ken sinds vandaag uit elkaar gegaan na 10 jaar samen te zijn geweest. Bij een vriend van mij zit het er ook aan te komen binnenkort, huwelijk van 22 jaar..... Dus klopt in mijn omgeving wel.

Oh wat erg...Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
08-01-2018 17:12
Maar de feestdagen zijn wel meteen verpest voor de kinderen en je familie.
Die zijn toch wel verpest als je met een gewapende vrede de feestdagen in gaat...
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-01-2018 22:09
Ik ben verliefd op iemand die getrouwd is, dus mijn hoop heeft weer vleugels gekregen door dit topic.
:angel:
Als hij bij zijn vrouw weggaat voor een ander, is de kans groot dat hij jou ook weer verlaat voor een ander...
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
09-01-2018 09:49
Als hij bij zijn vrouw weggaat voor een ander, is de kans groot dat hij jou ook weer verlaat voor een ander...
Ten eerste: het was niet heel serieus bedoeld.
Ten tweede: ik ben verliefd op de zij, niet de hij.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven