Rose mcgowan. MeToo? en twitter.

10-01-2018 00:20 559 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een toevoeging voor de slechte lezers. Dit gaat NIET over het gedoe met die weinzak. Het gaat me er om dat ze zich heel vaak provocerend heeft opgesteld, wat je doet om reacties te krijgen, en nu klaagt over die reacties en daar nogal zielig over doet.
Ook dat ze nu huilend met een beschaaft make upje en coltrui een interview doet terwijl ze in het verleden dit soort dingen droeg.
Als ze ballen had had ze dit aangetrokken ipv de slobbertrui.


Kreeg net mee dat rose mcgowan 's twitter acount verwijderd zou zijn . Ze maakt zich op dit moment sterk voor me too.
Ze vind dat ze ge sluthshamed is
Maar serieus, wie zou dit dragen?
Afbeelding
Afbeelding

Als ze echt verkracht is is dat heel naar voor haar En ik zeg niet dat iemand verkracht moet worden door naakt te lopen Maar sluthshaming? Sorry maar vráág je er niet om met zo'n "jurk" ?

Ik heb echt niets tegen bloot maar dit is toch meer voor het strand dan voor een uitreiking/gala?
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 10-01-2018 12:31
24.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben het hier dan ook helemaal mee eens.


Actrice Catherine Deneuve ziet 'heksenjacht' ontstaan na Metoo
Foto: ANP
Gepubliceerd: 09 januari 2018 18:21 Laatste update: 09 januari 2018 19:47

Honderd Franse vrouwen werkzaam in de media en cultuur, waaronder actrice Catherine Deneuve, hebben in een open brief gereageerd op de 'heksenjacht' die in hun ogen is ontstaan na de aantijgingen aan het adres van de van misbruik beschuldigde Harvey Weinstein.

In de brief wordt gesproken van een "heksenjacht die is ontstaan na een gerechtvaardigd protest tegen het seksuele geweld waar vrouwen nu mee te maken hebben”.

Volgens de schrijvers van de brief zijn verkrachtingen en andere vormen van misbruik en intimidatie een "misdaad", maar moet men wel oppassen dat de "seksuele vrijheid" niet wordt bedreigd.

"Iemand proberen te verleiden is geen misdaad", staat in de brief die is gepubliceerd in de Franse krant Le Monde. "Mannen zijn ontslagen omdat ze een knie hebben aangeraakt of om een kus hebben gevraagd."
Verraders

De groep open brief-schrijvers beweert dat mannen "door de modder zijn gesleept" omdat ze "intieme gespreksonderwerpen tijdens een diner ter sprake brachten of omdat ze seksueel getinte berichtjes naar vrouwen stuurden".

"Wat begon als iets dat vrouwen de vrijheid gaf om zich uit te spreken, is uitgemond in een tegenovergesteld effect", zo is te lezen in de brief. "Vrouwen die weigeren om mee te doen aan deze nieuwe realiteit, worden gezien als verraders".
Metoo

Nadat de Amerikaanse filmproducent Harvey Weinstein in oktober 2017 werd beschuldigd van seksueel misbruik, ging op sociale media de hashtag #metoo viraal. Meerdere vrouwen en mannen deelden met deze hashtag hun ervaring met seksueel misbruik of seksuele intimidatie. Vrouwenrechtenactiviste Tarana Burke begon de Metoo-beweging in 2006.

Op de Golden Globes afgelopen zondag gingen veel sterren op verzoek gekleed in het zwart, waarmee zij protesteerden tegen seksueel geweld in Hollywood.

Veel van de aanwezigen zeiden iets over Metoo. Zo zei presentator Seth Meyers bij de opening van de ceremonie dat "marihuana nu toegestaan is in de Verenigde Staten, maar seksueel geweld niet". Ook had hij het over "de olifant die niet in de kamer was", waarmee hij doelde op Weinstein.

nu.nl
Je spreekt jezelf een beetje tegen vind je njet? Hoe iemand eruit ziet maakt niet uit, maar zij ziet er toch zo uit dat...... O_o
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
10-01-2018 00:24
Je spreekt jezelf een beetje tegen vind je njet? Hoe iemand eruit ziet maakt niet uit, maar zij ziet er toch zo uit dat...... O_o
Verkrachting is niet hetzelfde als sluthshaming.
Niemand vraagt erom om seksueel lastig gevallen te worden, in welke vorm dan ook.
Ik ben het overigens met Rose eens: hoe je je kleedt zegt hoegenaamd niets over je seksuele gedrag en of je al dan niet een slet zou zijn. (En dan nog....)
anoniem_361432 wijzigde dit bericht op 10-01-2018 00:40
0.32% gewijzigd
Nou, METOO is duidelijk geen overbodige luxe, dat blijkt maar uit deze OP. Wat maakt het in hemelsnaam uit wat Rose draagt, daar moet gewoon iedereen met z'n poten van afblijven, want zelfs in je blote kont ben je autonoom en heeft een ieder dat maar te respecteren.
nina1966 schreef:
10-01-2018 00:26
Verkrachting is niet hetzelfde als sluthshaming.
Gaat #metoo alleen over verkrachting? Goh, weer wat geleerd zo aan het begin van de nacht.
wie is die mevrouw? is het zo warm daar?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
10-01-2018 00:31
wie is die mevrouw? is het zo warm daar?
:proud:
We leven in de 21ste eeuw, maar het is nog steeds zo hypocriet gesteld dat men er vanuit gaat dat je wel een heilige moet zijn als je op zondagmorgen in de voorste bank zit in de kerk, maar een hoer als je er met je rode lipstick en hoge hakken aan voorbij loopt na een nachtje gezellig stappen en dat terwijl het net zo gemakkelijk andersom zou kunnen zijn.
Joh trek dan niks aan! Die jurk zal ook nog wel een vermogen hebben gekost ook.

Nouja ze kan het hebben qua figuur maar vind het nou niet bepaald gepast en ook behoorlijk uitdagend richting mensen die zich wellicht niet kunnen in houden. Maar ook al ren je naakt rond dan vraag je er niet om verkracht of betast te worden.
Vind hoe ze gekleed is geen reden om iemand te verkeachten maar ik vind het haar verder echt een hypocriet mens.
Ze heeft zelf samen gewerkt met een (veroordeelde) zeden delinquent, de regisseur Victor Salva en destijds had ze daar zgn geen mening over omdat het and i quote; Niet haar zaken waren en het zo'n lieve zachte man was.. :facepalm:
Verder heeft Corey Feldman (kindsterretje uit de jaren 80) vermeld in zijn boek dat Rose hem uitlachte om het feit dat hij in zijn kinderjaren zou zijn misbruikt door de elite van Hollywood.
"Mooi" dat alles nu uitkomt en hopelijk worden de daders hard aangepakt maar ik vind dit zo'n verschrikkelijk hypocriet mens, bah, jammer dat zij als het boegbeeld of whatever van de #metoo movement wordt gezien.. Daarnaast vind ik het ook raar dat er jaren geleden wel eerst zwijggeld wordt aangenomen, had ie wat mij betreft ook in zijn reet mogen duwen, erg dubieus allemaal.
closednote schreef:
10-01-2018 00:38
Joh trek dan niks aan! Die jurk zal ook nog wel een vermogen hebben gekost ook.

Nouja ze kan het hebben qua figuur maar vind het nou niet bepaald gepast en ook behoorlijk uitdagend richting mensen die zich wellicht niet kunnen in houden. Maar ook al ren je naakt rond dan vraag je er niet om verkracht of betast te worden.
Ook al zo'n dubbele boodschap.
Oh verder wel een mooi lijf hoor, niets mis mee! :proud:
peaches100 schreef:
10-01-2018 00:40
Vind hoe ze gekleed is geen reden om iemand te verkeachten maar ik vind het haar verder echt een hypocriet mens.
Ze heeft zelf samen gewerkt met een (veroordeelde) zeden delinquent, de regisseur Victor Salva en destijds had ze daar zgn geen mening over omdat het and i quote; Niet haar zaken waren en het zo'n lieve zachte man was.. :facepalm:
Verder heeft Corey Feldman (kindsterretje uit de jaren 80) vermeld in zijn boek dat Rose hem uitlachte om het feit dat hij in zijn kinderjaren zou zijn misbruikt door de elite van Hollywood.
"Mooi" dat alles nu uitkomt en hopelijk worden de daders hard aangepakt maar ik vind dit zo'n verschrikkelijk hypocriet mens, bah, jammer dat zij als het boegbeeld of whatever van de #metoo movement wordt gezien.. Daarnaast vind ik het ook raar dat er jaren geleden wel eerst zwijggeld wordt aangenomen, had ie wat mij betreft ook in zijn reet mogen duwen, erg dubieus allemaal.
o, dus ze heeft nu haar straf gehad?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik bedoelde is dat je toch bepaalde reacties krijgt als je in je blote lijf met een paar draadjes naar zo'n in de media breed uitgemeten evenement gaat. Dat je dat heus wel weet en daar dan niet over moet zeuren.
Vinden jullie het ook vreemd dat als britney spears bij het uitstappen uit een auto even vergeet dat ze geen ondergoed draagt?
Dan gá je toch over de tong? Daar kun je toch bepaald commentaar op verwachten?
Nee geen verkrachting en dat zeg ik ook niet Maar bepaald commentaar? Ja.

Als ik een diep decolleté draag krijg ik daar ook wel commentaar op. Moet ik daar dan boos en verbolgen om worden? Ik geef ook commentaar bij die strakke broeken waarbij je het hele happie ziet zitten.
WIllen ze geen opmerking moeten ze die broek niet aantrekken.
Sorry, maar ze heeft deze jurk één keer in 1998 naar de VMAs aan gehad toen ze begin 20 was. Ik ben er vrij zeker van dat ze die specifieke avond vast niet is betast. Ze had ‘m niet aan in het lokale buurtcafé, dit was meer een act, als aandachtstrekker, bij de VMAs waren heel veel van dit soort gekkigheden. Ze heeft ‘m ook alleen op de loper aan gehad.

Het gaat om alle andere momenten waar vrouwen in de show business en daarbuiten tegenaan lopen. Erg flauw om deze rebelse actie met Marilyn Manson erbij te halen. Het is vergelijkbaar met het aanhalen van een foto van iemand in een outfit met Braziliaans carnaval. Het staat compleet los van het normale leven.
peaches100 schreef:
10-01-2018 00:40
Vind hoe ze gekleed is geen reden om iemand te verkeachten maar ik vind het haar verder echt een hypocriet mens.
Ze heeft zelf samen gewerkt met een (veroordeelde) zeden delinquent, de regisseur Victor Salva en destijds had ze daar zgn geen mening over omdat het and i quote; Niet haar zaken waren en het zo'n lieve zachte man was.. :facepalm:
Verder heeft Corey Feldman (kindsterretje uit de jaren 80) vermeld in zijn boek dat Rose hem uitlachte om het feit dat hij in zijn kinderjaren zou zijn misbruikt door de elite van Hollywood.
"Mooi" dat alles nu uitkomt en hopelijk worden de daders hard aangepakt maar ik vind dit zo'n verschrikkelijk hypocriet mens, bah, jammer dat zij als het boegbeeld of whatever van de #metoo movement wordt gezien.. Daarnaast vind ik het ook raar dat er jaren geleden wel eerst zwijggeld wordt aangenomen, had ie wat mij betreft ook in zijn reet mogen duwen, erg dubieus allemaal.
Kijk, nu weet ik wat. Bedankt voor de informatie, dit wist ik allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
peaches100 schreef:
10-01-2018 00:40
Vind hoe ze gekleed is geen reden om iemand te verkeachten maar ik vind het haar verder echt een hypocriet mens.
Ze heeft zelf samen gewerkt met een (veroordeelde) zeden delinquent, de regisseur Victor Salva en destijds had ze daar zgn geen mening over omdat het and i quote; Niet haar zaken waren en het zo'n lieve zachte man was.. :facepalm:
Verder heeft Corey Feldman (kindsterretje uit de jaren 80) vermeld in zijn boek dat Rose hem uitlachte om het feit dat hij in zijn kinderjaren zou zijn misbruikt door de elite van Hollywood.
"Mooi" dat alles nu uitkomt en hopelijk worden de daders hard aangepakt maar ik vind dit zo'n verschrikkelijk hypocriet mens, bah, jammer dat zij als het boegbeeld of whatever van de #metoo movement wordt gezien.. Daarnaast vind ik het ook raar dat er jaren geleden wel eerst zwijggeld wordt aangenomen, had ie wat mij betreft ook in zijn reet mogen duwen, erg dubieus allemaal.
Precies! Dat bedoel ik.
Nu heel zedig zielig doen.
ik leer hier op vf veel over vrouw zijn
- geen uitdagende kleding dragen
- niet alleen fietsen in het donker in een bosachtige omgeving
- je altijd ferm uitspreken tegen mannen die verdacht worden van iets

ja het mag allemaal wel maar dan moet je niet zeuren als je verkracht of vermoord wordt
Wauw. Rose McGowan is inderdaad verkracht. Dat dat naar voor haar is, lijkt me nogal een understatement. Een griepje is naar. Een verkrachting is meer dan alleen maar naar. En jij opent nu een topic met deze foto’s omdat..?

Je vindt dat ze er sletterig bij loopt? En wat dan nog? Dat is dus slutshamen: een vrouw belachelijk maken omdat ze zich seksueel kleedt of gedraagt. Wat maakt het jou/ons/wie dan ook nou uit dat ze in 1998 zowat in haar blote kont over de rode loper is gegaan?

En dan kopieer je ook nog een artikel waarin vrouwen klagen over een heksenjacht. Zogenaamd omdat mannen enkel en alleen zijn ontslagen worden voor het aanraken van een knie. Tuurlijk joh. Ik ben blij dat de essentie van het probleem bij iedereen is binnen gekomen. O_o
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
10-01-2018 00:45
Sorry, maar ze heeft deze jurk één keer in 1998 naar de VMAs aan gehad toen ze begin 20 was. Ik ben er vrij zeker van dat ze die specifieke avond vast niet is betast. Ze had ‘m niet aan in het lokale buurtcafé, dit was meer een act, als aandachtstrekker, bij de VMAs waren heel veel van dit soort gekkigheden. Ze heeft ‘m ook alleen op de loper aan gehad.

Het gaat om alle andere momenten waar vrouwen in de show business en daarbuiten tegenaan lopen. Erg flauw om deze rebelse actie met Marilyn Manson erbij te halen. Het is vergelijkbaar met het aanhalen van een foto van iemand in een outfit met Braziliaans carnaval. Het staat compleet los van het normale leven.
Het gaat me er niet om of ze wel of niet is betast. Het gaat me er om dat ze bewust bepaalde acties heeft en nu klaagt over de benamingen die ze daardoor gekregen heeft.
Joh wees eerlijk en zeg Ja ik was wild en heb er op los geleefd So what.
Maar nu doen alsof ze moeder Theresa is geweest en het allemaal alleen maar door die nare mannen komt.... neuh.
Ik zie totaal geen verband tussen losbandig leven en verkrachting. Dat staat totaal los van elkaar hoor. Waarom moet zij zich verantwoorden?
Lotus90 schreef:
10-01-2018 00:51
Wauw. Rose McGowan is inderdaad verkracht. Dat dat naar voor haar is, lijkt me nogal een understatement. Een griepje is naar. Een verkrachting is meer dan alleen maar naar. En jij opent nu een topic met deze foto’s omdat..?

Je vindt dat ze er sletterig bij loopt? En wat dan nog? Dat is dus slutshamen: een vrouw belachelijk maken omdat ze zich seksueel kleedt of gedraagt. Wat maakt het jou/ons/wie dan ook nou uit dat ze in 1998 zowat in haar blote kont over de rode loper is gegaan?

En dan kopieer je ook nog een artikel waarin vrouwen klagen over een heksenjacht. Zogenaamd omdat mannen enkel en alleen zijn ontslagen worden voor het aanraken van een knie. Tuurlijk joh. Ik ben blij dat de essentie van het probleem bij iedereen is binnen gekomen. O_o
1 van de grote problemen van seksisme is dat er vrouwen zijn die eraan meedoen en nog harder dan mannen andere vrouwen de maat nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven