Ik ben blank / wit / RAL9016 en ik ben het zat!

12-01-2018 14:45 867 berichten
... Ik ben het zat dat wij blanke / witte / RAL9016 mensen altijd maar over een kam geschoren worden en per definitie weggezet worden als racisten door een club verzuurde mensen met tijd teveel die op deze manier juist haat en verdeeldheid zaaien, terwijl ze doen alsof ze oh zo politiek correct bezig zijn door van alles maar racistisch te noemen.

Ik ben het zat om altijd maar geconfronteerd te moeten worden met een slavernijverleden waar ik zelf niet bij was en waar ik al helemaal niets aan kan doen.

Zwarte piet, negerzoenen, de H&M trui, allemaal racistisch... Maar intussen zijn blanke vla en jodenkoeken dan wel weer oké, daar hoor je niemand over. Racisme gaat tenslotte altijd maar een kant op.

Op een of andere manier stelt men zich massaal nederig op en luistert men vaak ook nog naar de groep racismeroepers, want ja we moeten ons toch wel kapotschamen voor ons slavernijverleden en wij hebben het tenslotte altijd maar makkelijk met onze bleke huidjes.

Het zal mij jeuken welke huidskleur iemand heeft, ik ben helemaal niet racistisch, ik haat alle mensen even veel :P maar ik word er zo moe van dat te pas en te onpas de racismekaart getrokken wordt! Het kan toch niet anders dan dat nog meer mensen dit spuugzat zijn? Zo wek je toch juist racisme in de hand?
je moet niet zo snel gekwetst zijn, ik ken genoeg witte mensen die hier helemaal geen last van hebben.
S-Meds schreef:
12-01-2018 14:47
je moet niet zo snel gekwetst zijn, ik ken genoeg witte mensen die hier helemaal geen last van hebben.
:mrgreen:
Totaal geen last van.
Zoek een hobby.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-01-2018 14:47
je moet niet zo snel gekwetst zijn, ik ken genoeg witte mensen die hier helemaal geen last van hebben.
Ik ben ook niet gekwetst en ik heb nog wel tijd te veel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En mijn buurvrouw, witter dan wit , vindt het ook niet erg dus dan is het ineens een feit.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mieshka schreef:
12-01-2018 14:45
ik ben helemaal niet racistisch, ik haat alle mensen even veel


Ik denk dat dit mijn nieuwe levensmotto wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik stel mij niet nederig op, maar ik denk dat mensen met bleke huidjes het inderdaad veel en veel makkelijker in de wereld hebben. Ik denk dat mensen met bleke huidjes met een enorme voorsprong geboren worden. En dat is toch wel verschrikkelijk triest.
Alle reacties Link kopieren
Het enige waar ik mij soms aan erger is aan uitspraken dat je als witte bevoorrecht bent, alsof alles je maar komt aanwaaien.

Maar ik vind dat je blanke vla niet kunt vergelijken met negerzoenen of zwarte piet.
Blanke vla wordt gewoon echt de kleur mee bedoeld. Negerzoenen en zwarte piet verwijst mijns inziens naar ras, slavernij.

Waar ik mij zelf vaak een beetje gekwetst door voel is dat boeren vaak geassocieerd wordt met dom of aso.
Ik ben een boerendochter en dat voelt dan wel soms een beetje persoonlijk ofzo.
shamrock wijzigde dit bericht op 12-01-2018 14:57
1.96% gewijzigd
Here I am - now what are your other two wishes...
S-Meds schreef:
12-01-2018 14:47
je moet niet zo snel gekwetst zijn, ik ken genoeg witte mensen die hier helemaal geen last van hebben.


Misschien had ik dit topic onder 'psyche' moeten zetten. :O :proud:
Dit gaat weer zo'n megalang topic worden.
DEATH schreef:
12-01-2018 14:56
Dit gaat weer zo'n megalang topic worden.
dat is de bedoeling ook
Wat een geblaat.
Alle reacties Link kopieren
All animals are equal but some animals are more equal than others...
[Animal Farm, George Orwell]
Alle reacties Link kopieren
ShamRock schreef:
12-01-2018 14:54
Het enige waar ik mij soms aan erger is aan uitspraken dat je als witte bevoorrecht bent, alsof alles je maar komt aanwaaien.
.
nee, maar je hebt in ieder geval je kleur niet tegen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
ShamRock, hoe zit het dan met Jodenkoeken? "Joden" is toch echt geen kleur.
Alle reacties Link kopieren
gekopreizen schreef:
12-01-2018 14:59
ShamRock, hoe zit het dan met Jodenkoeken? "Joden" is toch echt geen kleur.
Klopt, vind ik ook geen leuke naam voor koeken. Tenzij het een speciaal joods recept is.
Here I am - now what are your other two wishes...
S-Meds schreef:
12-01-2018 14:57
dat is de bedoeling ook
Moet haast wel.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
12-01-2018 14:53
Ik stel mij niet nederig op, maar ik denk dat mensen met bleke huidjes het inderdaad veel en veel makkelijker in de wereld hebben. Ik denk dat mensen met bleke huidjes met een enorme voorsprong geboren worden. En dat is toch wel verschrikkelijk triest.
Oja? Had je dat mijn docenten en werkgever even kunnen vertellen? Was wel makkelijker geweest...
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-01-2018 15:15
Reden: Verbastering van namen/personen
98.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gekopreizen schreef:
12-01-2018 14:59
ShamRock, hoe zit het dan met Jodenkoeken? "Joden" is toch echt geen kleur.
Negerzoenen werden zo genoemd omdat, als je er een hap van nam en de chocola zou om je mond zitten, je er uit zou zien alsof je een zoen zou hebben gehad van iemand die afgeeft bij aanraking : een " neger " . Belachelijk : op leverpatienten na geeft niemand zijn kleur af.
En terecht dat die naam niet meer gebruikt mag worden. " Wij " vinden " going dutch " al niet leuk als term.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Engels, dus nog veeel witter!
Kun je nagaan hoe bevoorrecht ik ben
Lastig hoor, als je het zat bent om blank / wit / RAL9016 te zijn. Je doet er zo weinig aan.
Zonnebankje misschien?
Of ergens wat overbodig geworden zwartepietenschmink scoren?
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
12-01-2018 15:02
Ik ben het volledig met je eens TO!
Triest dat de Sylvana’s onder ons moedwillig tweestrijd zaaien.
Wie zijn " Sylvana' s " ?
En wat ben je als je geen Sylvana bent : een Jan, een Geert, een nono , ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
12-01-2018 14:53
Ik denk dat dit mijn nieuwe levensmotto wordt.
Ja precies, de mijne ook :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven