kech / hoer

16-01-2018 08:59 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatste tijd lees ik veel over shaming van seksueel gedrag onder moslima’s. En dat het woord kech gebruikt wordt om hen te kleineren.

Laatst ben ik als niet-moslima ook nog door een collega voor k*****hoer uitgemaakt.

Waarom is dat woord nog geaccepteerd terwijl rascistische scheldwoorden vrijwel verdwenen zijn... of misschien bestaan die ook nog?
Hebben we dit onderwerp niet al tot op het bot uitgekauwd al hier op het forum?
Btw als een collega je uitscheld voor hoer is dat reden genoeg voor een hele dikke zware waarschuwing op zijn minst. Kortom, naar de leidinggevende. En wie zegt trouwens dat dat woord nog ' geaccepteerd' is? Dat is het namelijk helemaal niet in het normale leven. Misschien in sommige 'minder tot geen geschoolde' kringen maar ik heb het werkelijk nog nooit gehoord.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 09:03
42.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is helemaal niet geaccepteerd. Als een collega mij een hoer noemt krijgt hij echt een probleem. Simpelweg een klacht indienen dus.
Door een collega?!... Waar werk jij?
Kankerhoer ja? In die omgeving waar jij werkt?
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
16-01-2018 09:02
Dat is helemaal niet geaccepteerd. Als een collega mij een hoer noemt krijgt hij echt een probleem. Simpelweg een klacht indienen dus.
Nou inderdaad, helemaal niet geaccepteerd.
Alle reacties Link kopieren
Nee iemand een hoer noemen wordt niet geaccepteerd. Ben je al naar je leidinggevende gegaan?

Racistische scheldwoorden zijn niet verdwenen hoor. Waarom is dat relevant voor jouw situatie met deze collega? Zoek je inspiratie om terug te kunnen schelden?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Tenzij je een dame van lichte zeden bent en met je collega in het Antonie van Leeuwenhoek zat :idee: . Dan snap ik de opmerking wel.
Alle reacties Link kopieren
Is niet normaal hoor.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
16-01-2018 09:03
Door een collega?!... Waar werk jij?
De wallen ;-)
you go girl
Hoer is niet te vergelijken met racistische scheldwoorden maargoed. Koekoek die collega van jou.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft "shaming van seksueel gedrag onder moslima’s" te maken, met het wangedrag van jouw collega?
Je maakt het veel te groot. Spreek hem er op aan. En als dat niet werkt, stap je naar je leidinggevende (of die van hem)
Alle reacties Link kopieren
Iemand kankerhoer noemen is zeker niet geaccepteerd, wat maakt dat jij denkt van wel?
Racistische scheldwoorden bestaan helaas ook nog volop.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:
16-01-2018 09:08
Tenzij je een dame van lichte zeden bent en met je collega in het Antonie van Leeuwenhoek zat :idee: . Dan snap ik de opmerking wel.
Nee hoor, dan ook niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Waar haal jij het vandaan dat het woord kankerhoer geaccepteerd is??

Alle reacties Link kopieren
Dat geldt voor alle scheldwoorden; of dat deze nu verwijst naar afkomst, intelligentie, fysieke kenmerken, ziektes, beroepen, etc.

Schelden is gewoon niet acceptabel.

Heb jij je collega hier op aangesproken? Of een melding bij je LG gedaan? Want zolang ze niet op hun fingers getikt worden, zal het gedrag doorgaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Waarom scheld je op je collega? Hoezo is dat geaccepteerd? ben je door wolven opgevoed?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom heb jij het in je titel over kech, terwijl het om kankerhoer gaat?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-01-2018 09:56
Waarom scheld je op je collega? Hoezo is dat geaccepteerd? ben je door wolven opgevoed?
Collega scheld haar uit, niet andersom.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het bijzonder dat kleinerend taalgebruik nog voorkomt.

Voor mij is het hetzelfde als rascistische scheldwoorden of scheldwoorden van homofobische aard.

Eigen ervaring met collega was voor mij slechts de aanleiding dat ik hierover na begon te denken.
Alle reacties Link kopieren
Baby_Giraf schreef:
16-01-2018 10:07
Ik vind het bijzonder dat kleinerend taalgebruik nog voorkomt.

Voor mij is het hetzelfde als rascistische scheldwoorden
of scheldwoorden van homofobische aard.

Eigen ervaring met collega was voor mij slechts de aanleiding dat ik hierover na begon te denken.
Waarom denk je dan dat racistische scheldwoorden niet of nauwelijks meer voorkomen? Want dat zeg je in je op.
En waarom denk je dat schelden met hoer (in alle varianten) wel geaccepteerd zou zijn?
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 16-01-2018 10:13
1.49% gewijzigd
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Baby_Giraf schreef:
16-01-2018 10:07
Ik vind het bijzonder dat kleinerend taalgebruik nog voorkomt.

Voor mij is het hetzelfde als rascistische scheldwoorden of scheldwoorden van homofobische aard.

Eigen ervaring met collega was voor mij slechts de aanleiding dat ik hierover na begon te denken.
Dat het voorkomt wil niet zeggen dat het geaccepteerd is.
Geldt voor heel veel dingen.

Alle reacties Link kopieren
Maar wat heb je aan die collega gedaan dan? Ik mag toch aannemen dat je het op zijn minst gemeld hebt? Of dat hij voorlopig met een rietje moest eten?
Alle reacties Link kopieren
Twee woorden die allebei afzonderlijk niet thuis horen op de werkvloer. En als je ze beide in een zin noemt reden genoeg om naar je leidinggevende te stappen. Behalve als het je manager of directeur is. Dan zou ik juridisch advies gaan inwinnen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven