Storm!

18-01-2018 11:53 20 berichten
Ik zit hier lekker binnen, maar het gaat flink tekeer buiten!
https://nos.nl/artikel/2212489-in-beeld ... -haag.html

NS heeft zojuist al het treinverkeer gestaakt en Rijkswaterstaat geeft een waarschuwing om niet de weg op te gaan. Een heleboel mensen zijn gestrand omdat hun trein niet verder reed.

Hoe is het bij jullie? Veilig op je werk gekomen, of wordt het een dagje thuiswerken?
Of sta je vast op een station ver van huis?
Ik had een afspraak vandaag en zou eigenlijk in de trein moeten zitten nu.. Dus nu maar forummen en tvkijken ;-D
Dus als al je plannen vandaag in het water vallen, klets hier gezellig mee over de storm :hello:
thuis/januari-2018-storm/list_messages/ ... #p28039079
Ik zou zo zeggen kom er gezellig bij uitstormen.
Ik zit in de gang bij mijn zwaar paniekende hond. Buiten hoor ik gekraak van hout. Geen idee wat er stuk gaat, niets van ons, wij hebben geen hout in/aan het huis.
Er slaat van alles tegen de gevel aan en ik hoor in de straat ook van alles bewegen.
Ik ben normaal niet snel bang van een beetje storm, maar vind dit echt niet leuk meer. Heb ook een noodbericht ontvangen ivm extreem weer en vind het voor het eerst in mijn leven niet overdreven.
8102 schreef:
18-01-2018 11:55
thuis/januari-2018-storm/list_messages/ ... #p28039079
Ik zou zo zeggen kom er gezellig bij uitstormen.
Ah, ik had al zitten zoeken. Verkeerde pijler blijkbaar ;-)
Ik kom naar jullie toe!
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is het zojuist gelukt om met de fiets en het openbaar vervoer tot en met het station vlak bij haar opleiding te komen (vanaf daar nog 5 minuten met de bus), om op dat moment een berichtje te krijgen dat haar tentamens van vanmiddag niet doorgaan ivm de storm. Ze is dus voor niks gekomen en nou hopen dat ze nog terug thuis kan komen met het openbaar vervoer....
De ravage is hier in de straat enorm door de vele bomen.Hier een boom achter huis omgewaaid bij de overburen is een boom op huis terechtgekomen. Staan aardig wat politiewagens hier door de straat heen. Op tv zeiden ze dat in het Oosten de ergste storm tussen 1200/1300 wordt verwacht nou als het nog erger wordt mogen ze de wegen hier afzetten met die zwiepende bomen. Ik heb foto's gemaakt voor de verzekering kreeg ik een tak op mijn hoofd gewaaid,gelukkig een kleine tak.
Alle reacties Link kopieren
Wat me opvalt is dat er zoveel wegen en bruggen gestremd zijn door omgewaaide vrachtwagens. Is een rijverbod voor vrachvervoer in zulke omstandigheden een optie?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben ik vrij vandaag, hoef alleen straks de kids van school te halen. Maar dat is duchtbij. Zou eigenlijk nog wel boodschappen moeten doen en vanavond nog een bespreking buiten de deur.
Alle reacties Link kopieren
Hier vliegen de containers door de straten. Vol.

Onbegrijpelijk dat mensen die dingen met dit weer buitenzetten. Zo worden ze ook geleegd ja, in de natuur. :facepalm:
Hier ook veel omgewaaide bomen, veel rond vliegende takken en blaadjes, zie huizen waarvan er een paar dakpannen zijn verdwenen. Zag net ook filmpjes op de nu.nl FB met huizen waarvan het dak eraf vliegt en waar een grote pilaar gewoon omvalt.

Inmiddels lijkt de storm hier iets minder te zijn, maar vanmorgen was het echt veel te gevaarlijk op straat en het leek hier wel uitgestorven. Bijna niemand was op straat.

Oja hier werden iets verderop de glasbakken geleegd vanmorgen. Ook handig als het zo hard waait, je zou maar een glassplinter in je oog krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ben op utrecht cs omgedraaid en weer naar huis gegaan. ik kom voorlopig de deur niet uit!
Alle reacties Link kopieren
Zon schijnt, storm is voorbij.
Dit is mijn motto
Hier is de storm gaan liggen....
Alle reacties Link kopieren
Hier in het noorden viel de storm gelukkig wat mee vergeleken met midden Nederland. Pff lijkt me vreselijk!
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftige beelden :O
https://www.viva.nl/werk-en-leven/van-v ... rmbeelden/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de hele dag op pad geweest alleen toen de storm hier piekte zat ik binnen. Net daarna ben in de auto gestapt, doodstil, weinig verkeer alleen twee ambulances, bulldozers en ander stevige vervoersmiddelen die op weg waren naar klussen. Overal omgewaaide bomen en de wegen afgezet door medewerkers (handhaving) in fluoriserende vestjes zodat zooi opgeruimd kon worden. Veel stoplichten werkten gewoon alleen er stond een mannetje bij die het verkeer regelde.

Het leek serieus wel oorlogsgebied.
Ik was echt onder de indruk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
hanke321 schreef:
18-01-2018 12:29
Wat me opvalt is dat er zoveel wegen en bruggen gestremd zijn door omgewaaide vrachtwagens. Is een rijverbod voor vrachvervoer in zulke omstandigheden een optie?
Ik zie meer in zwaarder beboeten mocht je een stremming veroorzaken door omwaaien (bijvoorbeeld 10% van de jaaromzet van de vervoerder en meer als blijkt dat je met een lege oplegger rijdt). Een verbod is moeilijk te handhaven (een inhaalverbod tijdens de spits is al niet te doen). Je zou dan voor iedere brug en andere gevaarlijke locaties een plek moeten hebben waar je vrachtwagens uit het verkeer kunt halen die toch de weg op gaan naartoe worden gestuurd. Stil zetten zonder zo'n voorziening schiet ook niet op.
Alle reacties Link kopieren
Mocht vandaag post bezorgen! Maar was best goed te doen. Kregen om 11 uur netjes een bericht dat we nog niet mochten beginnen, en dat het tussen 12 en half 1 beter werd. Uiteindelijk 1 uur kwam de post en om 2 uur werd het beter :-)
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
18-01-2018 18:41
Ik zie meer in zwaarder beboeten mocht je een stremming veroorzaken door omwaaien (bijvoorbeeld 10% van de jaaromzet van de vervoerder en meer als blijkt dat je met een lege oplegger rijdt). Een verbod is moeilijk te handhaven (een inhaalverbod tijdens de spits is al niet te doen). Je zou dan voor iedere brug en andere gevaarlijke locaties een plek moeten hebben waar je vrachtwagens uit het verkeer kunt halen die toch de weg op gaan naartoe worden gestuurd. Stil zetten zonder zo'n voorziening schiet ook niet op.
Ik denk dat dat enorm lastig te handhaven is. Dan zou je dus moeten zeggen dat bij een code oranje of code rood de vrachtwagens stil moeten blijven staan. Maar in veel gevallen is een code oranje afgegeven maar loopt het met een sisser af. In 2017 waren er 10 dagen met code rood of oranje. Als dan heel transport Nederland stil moet staan kost dat echt miljoenen. Niet alleen voor de bedrijven zelf maar ook voor de staat. Overigens maakt het niet uit of je leeg of vol bent hoor, je oppervlak is gewoon te groot en vangt teveel wind.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik zit hier al een tijdje over na te denken en ik vraag me af hoe anderen hier tegenover staan.

Het weer raakt steeds meer van slag waardoor het niet altijd even verantwoord is om naar buiten te gaan tenzij het echt moet. Nu moet je natuurlijk vaak wel naar buiten om naar je werk te gaan of kind naar school te brengen etc, De vrachtwagen chauffeurs moeten hoe dan ook de weg op want goederen moeten op tijd van A. naar B., het pontje moet toch het water over omdat mensen aan de overkant moeten zijn en de bladblazers moeten ook aan het werk want de blaadjes moeten toch opgeruimd worden. (Bij de laatste 2 had ik zoiets van :facepalm: toen ik de beelden zag)

En dan vraag ik me af, kan dat nou echt niet anders? Ja tijd is geld maar kan een werkgever van een werknemer verwachten om werk te verrichten als dat onverantwoord is of tot gevaarlijke situaties kan lijden door een weer alarm? Kan werkgever wellicht de medewerkers niet aanbieden om thuis te werken of om bijvoorbeeld andere tijden de gemiste uren in te halen als dat mogelijk is? Of dat scholen zeggen van hou de kinderen maar thuis want het is veel te gevaarlijk om over straat te gaan?

Nu is de ene code geel, oranje of rood de andere niet en het komt ook nogal eens voor dat zo’n heel weeralarm achteraf gezien mee blijkt te vallen of zelfs onnodig is geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven