Over oorlog in de Marokkaanse onderwereld en zelfreflectie

28-01-2018 20:46 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
De 17 jarige Mohammed Bouchikhi was afgelopen vrijdag het zoveelste slachtoffer van de oorlog in wat populair gezegd de MOCRO-MAFFIA wordt genoemd.

Naar het lijkt was zijn dood een vergissing en hadden de daders het gemunt op een ander slachtoffer.

Zijn oom heeft nu een brief op Facebook gepubliceerd

Afbeelding


Opvallend is het gebrek aan zelfkritiek:

Afbeelding

Niet een open brief aan de Marokkaanse gemeenschap over opvoeding, zwijg cultuur en compleet mislukt intergratie maaaaaaaaaaaaaaaar de schuld van de politie.

Afbeelding

Ook vanuit "eigen" kring is er nu kritiek op de open brief die het 8 uur journaal haalde.
Mijn mening is dat het bestrijden van de Mocro-maffia alleen mogelijk is in samenwerking met de Marokkaanse gemeenschap en het te makkelijk is de verantwoordelijkheid op het bordje van de politie te schuiven.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 29-01-2018 06:34
Reden: Schrijf en stijlfout verwijderd
0.87% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Schrijffout gezien en gevraagd dit te herstellen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
Goed dat je "eigen" nog even tussen aanhalingstekens zet, want de Turkse en Marokkaanse gemeenschap zijn twee verschillende dingen. En daarmee is het commentaar net zo relevant als dat van een Ghanees, Chinees of Peruaanse panfluitvirtuoos over de Marokkaanse gemeenschap.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-01-2018 21:44
Reden: Quote verwijderd (OP)
68.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou die brief naar de Marokkaanse gemeenschap gericht moeten zijn? Wanneer er onschuldige doden vallen bij een liquidatie door de Amsterdamse onderwereld of door een motorbende, wordt de maatschappij dan ook opgeroepen om neefjes in de gaten te houden?
"We erkennen dat dit een probleem is van Marokkaanse Nederlanders. Vroeger had je in de Amsterdamse criminele scene Henk en Jan, nu wordt een nieuwe generatie bevolkt door Marokkaans-Nederlandse criminelen."

Lokroep van criminelen
Hij wil dat de rekrutering van jongeren voor criminele activiteiten stopt. "Ze kunnen verleid worden door de lokroep van criminelen. De ouders, familie en moskee hebben een belangrijke rol om daar goed op te letten en het te melden als ze signalen krijgen dat iemand zich bezighoudt met criminaliteit."
https://nos.nl/artikel/2214216-marokkaa ... erder.html
Er wordt dus wel degelijk beseft dat dit ook een verantwoordelijkheid van ouders, familie en moskee is. Maar het klopt dat dit heel lang in ieder geval niet openlijk erkend is.
Alle reacties Link kopieren
hankypankyshanghai schreef:
28-01-2018 21:12
Waarom zou die brief naar de Marokkaanse gemeenschap gericht moeten zijn? Wanneer er onschuldige doden vallen bij een liquidatie door de Amsterdamse onderwereld of door een motorbende, wordt de maatschappij dan ook opgeroepen om neefjes in de gaten te houden?
Het gaat er om dat oom de politie het verwijt maakt dat het wijkcentrum niet geïnformeerd was over de aanwezigheid van iemand die op de dodenlijst staat.

Een merkwaardig verwijt sowieso omdat dat helemaal niet in het tekenpakket van de politie zit.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Als jouw kind ergens kookles/een dj-cursus volgt of huiswerkbegeleiding krijgt op een plek waar iemand rondhangt die op een dodenlijst staat dan vraag je ook de politie/gemeente niet waarom ze niet hebben gezorgd dat die plek voor kinderen veilig blijft? Het is een plek voor kinderen!

Laaiend zou ik zijn, werkelijk.
frizz wijzigde dit bericht op 28-01-2018 21:23
1.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ariellle schreef:
28-01-2018 21:12
"We erkennen dat dit een probleem is van Marokkaanse Nederlanders. Vroeger had je in de Amsterdamse criminele scene Henk en Jan, nu wordt een nieuwe generatie bevolkt door Marokkaans-Nederlandse criminelen."

Lokroep van criminelen
Hij wil dat de rekrutering van jongeren voor criminele activiteiten stopt. "Ze kunnen verleid worden door de lokroep van criminelen. De ouders, familie en moskee hebben een belangrijke rol om daar goed op te letten en het te melden als ze signalen krijgen dat iemand zich bezighoudt met criminaliteit."
Dat staat niet in die brief van de oom.

https://www.facebook.com/hassane.ouleda ... 9030291784
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo moet die oom ‘zelfreflectie’ hebben?

Zijn neefje is een onschuldige puber die stage liep en op het verkeerde moment op de verkeerde plek was.

Maar omdat hij toevallig een Marokkaanse naam heeft en die oom ook, dat heb je wel eens in een multiculturele stad, moet er ‘zelfreflectie’ zijn? Ze zijn toch niets meer dan slachtoffers?

Degene die al voor de tweede keer was beschoten, was bovendien niet eens een ‘Mocro’

En hoeveel ‘zelfreflectie’ heb jij in de zaak Anne Faber? Om maar een voorbeeld te noemen?
hollebollegijs schreef:
28-01-2018 21:22
Dat staat niet in die brief van de oom.

https://www.facebook.com/hassane.ouleda ... 9030291784
Schreef ik toch ook niet ?
Alle reacties Link kopieren
Huh? Er zijn meerdere misdrijven gepleegd en nu mogen de politie en burgemeester niet ter verantwoording worden geroepen? Dit heeft toch werkelijk niets meer met een maffia van welke afkomst dan ook te maken? En wél met moord en met het afslachten van mensen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ariellle schreef:
28-01-2018 21:15
Er wordt dus wel degelijk beseft dat dit ook een verantwoordelijkheid van ouders, familie en moskee is. Maar het klopt dat dit heel lang in ieder geval niet openlijk erkend is.
Nu er slachtoffers in eigen gelederen vallen is er inderdaad een bescheiden kentering
Maar toe de kogels door de Staatsliedenbuurt vlogen zweeg de Marokkaanse gemeenschap, tenminste ik heb niets gehoord of gelezen

https://www.parool.nl/amsterdam/dubbel- ... ~a3990613/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
En de 'gemeenschap' van de jongen die al 2 keer is beschoten, en de 'gemeenschap' van de stagiaire met 2 kogels in haar been, mogen die ook niks vinden van het feit dat de politie met lege handen staat en daarom geen buurthuis vol kinderen kan beschermen?
Of mogen alleen marokkanen daar niks van vinden, zelfs al heeft je in het buurthuis (!!!) sportende scholier geen strafblad en hielp in zijn vrije tijd voornamelijk ouderen? Wat een rare post dit zeg.
Of heb je info over deze jongen die wij nog niet hebben?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
28-01-2018 21:21
Als jouw kind ergens kookles/een dj-cursus volgt of huiswerkbegeleiding krijgt op een plek waar iemand rondhangt die op een dodenlijst staat dan vraag je ook de politie/gemeente niet waarom ze niet hebben gezorgd dat die plek voor kinderen veilig blijft? Het is een plek voor kinderen!

Laaiend zou ik zijn, werkelijk.

Dat gevoel is heel begrijpelijk maar het idee is praktisch niet uitvoerbaar. Er lopen meer van dit soort schietschijven door het land en die komen op allerlei plekken waar kinderen en andere onschuldige mensen zijn en die kun je niet allemaal regelmatig een lijst sturen met dit soort mensen om te weren. Dan moet je dat naar elke school, elke sportclub, elke dansstudio, elke supermarkt enz enz gaan sturen want op al die plekken lopen ze rond en lopen kinderen. Dat wordt een groot gekkenhuis van wantrouwende mensen en dat maakt het denk ik niet veiliger.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
mienbillekesjeuken schreef:
28-01-2018 21:24
Hoezo moet die oom ‘zelfreflectie’ hebben?

Zijn neefje is een onschuldige puber die stage liep en op het verkeerde moment op de verkeerde plek was.

Maar omdat hij toevallig een Marokkaanse naam heeft en die oom ook, dat heb je wel eens in een multiculturele stad, moet er ‘zelfreflectie’ zijn? Ze zijn toch niets meer dan slachtoffers?

Degene die al voor de tweede keer was beschoten, was bovendien niet eens een ‘Mocro’

En hoeveel ‘zelfreflectie’ heb jij in de zaak Anne Faber? Om maar een voorbeeld te noemen?
Er moet niets, helemaal niets

Maar wel merkwaardig dat hij de politie dingen verwijt maar geen hand in eigen boezem steekt.

Anne Faber had niets met een zwijgcultuur binnen een gemeenschap te maken en de voortwoekerende oorlog in de Marokkaanse onderwereld wel.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 28-01-2018 21:32
0.06% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
[quote=hollebollegijs post_id=28083052 time=1517170757 user_id=102727]
Het gaat er om dat oom de politie het verwijt maakt dat het wijkcentrum niet geïnformeerd was over de aanwezigheid van iemand die op de dodenlijst staat.

Een merkwaardig verwijt sowieso omdat dat helemaal niet in het tekenpakket van de politie zit.
[/quote


Hier wel hoor. Top 600 aanpak.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
28-01-2018 21:21
Als jouw kind ergens kookles/een dj-cursus volgt of huiswerkbegeleiding krijgt op een plek waar iemand rondhangt die op een dodenlijst staat dan vraag je ook de politie/gemeente niet waarom ze niet hebben gezorgd dat die plek voor kinderen veilig blijft? Het is een plek voor kinderen!

Laaiend zou ik zijn, werkelijk.
Eens.
Onbegrijpelijk deze discussie (OP) gevoerd zou moeten worden en je zult de ouders van deze zeventienjarige jongen maar zijn zeg.

Beste ouders.
Jullie moeten hier maar uitkomen met de Marokkaanse gemeenschap in Amsterdam en de Marokkaanse maffia want om die reden is het niet de verantwoordelijkheid van burgemeester en politie van Amsterdam.

Dus... O_o
enn wijzigde dit bericht op 28-01-2018 21:32
2.02% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb ik een afkomst die niet zo sterk is vertegenwoordigd in Nederland, dan hoef ik me nooit ergens schuldig over te voelen tegenover de maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
28-01-2018 21:28
En de 'gemeenschap' van de jongen die al 2 keer is beschoten, en de 'gemeenschap' van de stagiaire met 2 kogels in haar been, mogen die ook niks vinden van het feit dat de politie met lege handen staat en daarom geen buurthuis vol kinderen kan beschermen?
Of mogen alleen marokkanen daar niks van vinden, zelfs al heeft je in het buurthuis (!!!) sportende scholier geen strafblad en hielp in zijn vrije tijd voornamelijk ouderen? Wat een rare post dit zeg.
Of heb je info over deze jongen die wij nog niet hebben?
Mensen die op een dodenlijst staan worden gewaarschuwd door de politie dat is protocol.
Verder kan de politie niets, op een dodenlijst staan is niet strafbaar.

Wat is jouw voorstel?
Mensen op een dodenlijst preventief vastzetten?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
28-01-2018 21:28
Er moet niets, helemaal niets

Maar wel merkwaardig dat hij de politie dingen verwijt maar geen had in eigen boezem steekt.

Anne Faber had niets met een zwijgcultuur binnen een gemeenschap te maken en de voortwoekerende oorlog in de Marokkaanse onderwereld wel.
WELKE boezem? Die man is een nabestaande, een slachtoffer. Zijn doodgeschoten neefje al helemaal.


Waarom moeten zij ‘verantwoording’ afleggen voor iets waar ze niks mee te maken hebben, net zoals jij of ik daar niets mee te maken hebben?
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
28-01-2018 21:28
Dat gevoel is heel begrijpelijk maar het idee is praktisch niet uitvoerbaar. Er lopen meer van dit soort schietschijven door het land en die komen op allerlei plekken waar kinderen en andere onschuldige mensen zijn en die kun je niet allemaal regelmatig een lijst sturen met dit soort mensen om te weren. Dan moet je dat naar elke school, elke sportclub, elke dansstudio, elke supermarkt enz enz gaan sturen want op al die plekken lopen ze rond en lopen kinderen. Dat wordt een groot gekkenhuis van wantrouwende mensen en dat maakt het denk ik niet veiliger.
Dat is onzin. In Amsterdam zijn de lijnen rondom dit soort jongens kort en vinden er genoeg overleggen plaats tussen politie en gemeente, vaak aangevuld met allerhande hulpverleners. Ze weten best dat die jongen in dat buurthuis komt en kunnen hem ook best de toegang ontzeggen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
28-01-2018 21:28
Er moet niets, helemaal niets

Maar wel merkwaardig dat hij de politie dingen verwijt maar geen hand in eigen boezem steekt.
Wáárom zou deze man dat moeten doen? Alleen omdat hij van Marrokkaanse afkomst is?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat een vreemde aanname dat de oom van een vermoorde jongeman niet boos mag zijn omdat hij Marokkaan is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven