Vanaf morgen ben ik Bo

30-01-2018 23:11 155 berichten
Vlaanderen verwelkomt zijn eerste transgender journalist met open armen en ik volg het met een vorm van "trots".

Bo Van Spilbeeck (voorheen Boudewijn) heeft een grandioze entree gemaakt. Een sterke vrouw met haar doel duidelijk voor ogen. Medialaan heeft dit dan ook prachtig ondersteund met een bekendmaking in het journaal, een aangrijpende reportage en een warme introductie op alle merken van het moederhuis. Een knap staaltje marketing.

Ikzelf ben diep onder de indruk van Bo's gezin. Stuk voor stuk sterke mensen die als een blok achter de transformatie staan. Wat een "grote" mensen (in de meest figuurlijke zin van het woord).

Ik vond het aanvankelijk vreemd maar nu het even heeft kunnen zakken (en met hulp van de marketingafdeling van Medialaan) vind ik het geweldig. De reportage heeft me een traan doen wegpinken. Wat een mijlpaal voor Vlaanderen!

https://nieuws.vtm.be/binnenland/boudew ... -ben-ik-bo

Maar wat vinden de Vivadames hier nu van? Stel je voor dat een Nederlandse journalist(e) besluit om voortaan als vrouw of juist man door het leven te gaan en ook in die nieuwe gedaante zal verschijnen op televisie?

Jay or nay?
Alle reacties Link kopieren
Ook op het Nederlandse nieuws bij RTL. Ik vind het helemaal prima, ik hoop dat ze er gelukkig mee zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou eigenlijk helemaal niets geen yay of Nay dus. En gelijk heeft( euh... nu net voor twaalven dus nog) hij .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Yay! Heel dapper en alleen maar lof voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo moet ik hier iets van vinden? Snap ik echt niet.
Enn schreef:
30-01-2018 23:18
Nou niets, gelijk heeft( euh... nu net voor twaalven dus nog) hij .
Nou eigenlijk is ZE sinds vandaag Bo.
:proud: Haar eerste werkdag als vrouw zit erop.

Ik vond het boeiend om te zien hoe de collega's haar welkom heette. Want ja... hoe doe je dat? Je kent je collega al jaren als man en vandaag is ze plots vrouw.

Ze kozen voor een "proficiat!" en 3 zoenen.
Alle reacties Link kopieren
Ohw, gelijk heeft zij.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bo ziet er in ieder geval zeker 10 jaar jonger uit dan Boudewijn.
jippie55 schreef:
30-01-2018 23:21
Hoezo moet ik hier iets van vinden? Snap ik echt niet.
Fijn! Volledig met je eens.

In mijn fbkring zag ik tot mijn gruwel wel degelijk iemand die er wat van vond helaas. Die heb ik er maar uit gegooid.
Alle reacties Link kopieren
Al deze collega's wisten dit van te voren. Ik ken een situatie waar dit niet het geval was. Toen wist niet iedereen hoe ze moesten reageren. Als je mannelijke collega ineens als vrouw gekleed komt werken.
Alle reacties Link kopieren
Bearnaise schreef:
30-01-2018 23:23
Fijn! Volledig met je eens.

In mijn fbkring zag ik tot mijn gruwel wel degelijk iemand die er wat van vond helaas. Die heb ik er maar uit gegooid.
Goed zo!
Maxim Februari.
Fijn dat deze persoon zichzelf kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal prima, iedereen moet doen waar hij/zij gelukkig van wordt!
Plaatje met de transformatie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik word er moe van eerlijk gezegd. En heb het idee dat als je tegenwoordig normaal bent je niet meer normaal bent. Je moet tegenwoordig anders zijn want dan heb je de aandacht en ben je pas lekker jezelf. En o wee als een simpel, normaal iemand dan zegt: pff, doe gewoon even niet zo.

Je moet overal maar respect voor hebben, je moet alles wat anders is en waarbij je denkt wtf, maar normaal vinden en dat vooral ook uiten naar hun/het. Want anders ben je anti-.....

En dan denk ik: ik heb helemaal geen zin om mee te doen met jouw fratsen en overal leuk op te reageren. Als iemand in mijn omgeving dit zou hebben: prima. Maar verwacht niet dat ik dan ook maar op jouw trein stap.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Wat hij / zij zelf doet, is haar probleem.

Ik zit vooral in met zijn / haar partner.

Blijkbaar waren ze al jaren getrouwd en hebben ze kinderen?

De ene dag lig je met een man in bed die "de man van je leven" is.
De volgende dag ligt heel je huwelijk aan diggelen.
(Of zijn ze voor een open huwelijk gegaan en mag zij bepaalde zaken buiten haar huwelijk gaan zoeken?)


Zal nu wel heel Viva over mij krijgen ...
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
30-01-2018 23:37
Ik word er moe van eerlijk gezegd. En heb het idee dat als je tegenwoordig normaal bent je niet meer normaal bent. Je moet tegenwoordig anders zijn want dan heb je de aandacht en ben je pas lekker jezelf. En o wee als een simpel, normaal iemand dan zegt: pff, doe gewoon even niet zo.

Je moet overal maar respect voor hebben, je moet alles wat anders is en waarbij je denkt wtf, maar normaal vinden en dat vooral ook uiten naar hun/het. Want anders ben je anti-.....

En dan denk ik: ik heb helemaal geen zin om mee te doen met jouw fratsen en overal leuk op te reageren. Als iemand in mijn omgeving dit zou hebben: prima. Maar verwacht niet dat ik dan ook maar op jouw trein stap.
Niemand verplicht je om dit oke te vinden hoor. Wat een gezeur.
Alle reacties Link kopieren
Tja... hmm... hopelijk is ze gelukkig als vrouw. Ik vind er verder niet zo veel van, het maakt me niet uit of het Boudewijn of Bo is en wat er dan wel precies onder die broek of rok schuil gaat. Hopelijk is Bo gelukkiger dan Boudewijn was en gaat het ook goed met haar vrouw. Lijkt me wel lastig als je partner van geslacht veranderd, ook al blijft de inhoud van het pakketje gelijk soms doe de buitenkant er wel degelijk toe.
Ik word er een beetje moe van. Al die mensen op tv die gepest zijn, tussen twee geslachten in zijn, van geslacht veranderen, complexe relaties hebben enz.... Ik gun ze allemaal een lang en gelukkig leven, maar waarom moet het allemaal zo breed uitgemeten worden op tv? Het lijkt zo onderhand op de democratie van de minderheid.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
30-01-2018 23:38
Wat hij / zij zelf doet, is haar probleem.

Ik zit vooral in met zijn / haar partner.

Blijkbaar waren ze al jaren getrouwd en hebben ze kinderen?

De ene dag lig je met een man in bed die "de man van je leven" is.
De volgende dag ligt heel je huwelijk aan diggelen.
(Of zijn ze voor een open huwelijk gegaan en mag zij bepaalde zaken buiten haar huwelijk gaan zoeken?)


Zal nu wel heel Viva over mij krijgen ...
In het stukje kwam het op mij over dat het al jaren speelt, voor de omgeving niet als een verrassing komt en het gezin er al geruime tijd van op de hoogte was. Van de een op de andere dag zal het niet gegaan zijn en wat voor afspraken ze gemaakt hebben ze gemaakt hebben over een al dan niet open huwelijk lijkt me alleen iets voor tussen hun.

Ik heb niet het idee dat Boudewijn het overhaast heeft gedaan en misschien vind zijn vrouw het wel heel fijn met Bo.
Het uit de kast komen vind ik voor een partner ook vaak zielig en lijkt me een hele schok als je geen vermoeden haf. Met van geslacht veranderen van de een op de andere dag zou ik het zelfde hebben. Fijn voor A en tegelijk zielig en moeilijk voor B. Dat sluit elkaar niet uit.

Ik hoop iig gewoon dat ze gelukkig zijn, of dat nou met elkaar of zonder elkaar is en of er dan al dan niet een open relatie is nu.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
30-01-2018 23:38
Wat hij / zij zelf doet, is haar probleem.

Ik zit vooral in met zijn / haar partner.

Blijkbaar waren ze al jaren getrouwd en hebben ze kinderen?

De ene dag lig je met een man in bed die "de man van je leven" is.
De volgende dag ligt heel je huwelijk aan diggelen.
(Of zijn ze voor een open huwelijk gegaan en mag zij bepaalde zaken buiten haar huwelijk gaan zoeken?)

Zal nu wel heel Viva over mij krijgen ...
De collega's wisten het al ruim 10 jaar. Dan zal die partner dat waarschijnlijk ook al heel lang weten. Genoeg tijd om aan te wennen. Super stoer toch dat je daar als partner achter staat en bij je nieuwe partner blijft. En hoe ze dat intern regelen en met wie zij in bed mag liggen, dat gaat ons toch niks aan?
Alles erop en eraf nu?
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
30-01-2018 23:38
Wat hij / zij zelf doet, is haar probleem.

Ik zit vooral in met zijn / haar partner.

Blijkbaar waren ze al jaren getrouwd en hebben ze kinderen?

De ene dag lig je met een man in bed die "de man van je leven" is.
De volgende dag ligt heel je huwelijk aan diggelen.
(Of zijn ze voor een open huwelijk gegaan en mag zij bepaalde zaken buiten haar huwelijk gaan zoeken?)


Zal nu wel heel Viva over mij krijgen ...
Neen hoor. Naar het schijnt was zij al op de hoogte van zijn transgender zijn vooraleer ze getrouwd waren.
Ik vind er ook niet heel veel van. Als dit bij een NL journalist(e) zou zijn ook niet. Mooi dat diegene zichzelf kan zijn en ergens ook bewonderenswaardig (want er zal vast nog wel een taboe op zijn). Misschien lastig voor de partner en familie, maar dat zijn mijn zaken niet.
Fijn voor haar dat ze gewoon zichzelf kan zijn en dat gerespecteerd wordt door haar omgeving. Het zal voor haar en de omgeving zowiezo moeilijk zijn geweest. En fijn dat de partner blijkbaar op een persoon is gevallen en niet zozeer op een man of vrouw. (of hoe je zoiets dan ook zegt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven