Komt die grote knal in Groningen eigenlijk wel ?

03-02-2018 08:11 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe vind ik al die commotie over aardbevingen in Groningen schromelijk overdreven. Er zijn geen gewonden gevallen, en zijn de trillingen die worden waargenomen in huizen van de 'slachtoffers' vergelijkbaar met wonen aan het spoor of aan een weg waar een vrachtwagen langskomt. Veel van de gevallen van instortingsgevaar is deels ook te wijten aan achterstallig onderhoud en de meeste van deze ontzettend oude panden zouden zonder de gaswinning ook op de nominatie hebben gestaan om gesloopt te worden. Veel van de bewoners wijten de waardevermindering van hun huis aan de gaswinning, maar niemand wil daar eigenlijk wonen. Nu kan het volk daar nog rekenen op support van opportunistische bekende Nederlanders en politici. Ik vraag mij af of dat wanneer iedereen in Nederland 100 tot 200 euro per maand aan gas meer moet betalen zij nog kunnen rekenen op sympathie uit de rest van Nederland. En komt die grote knal eigenlijk wel waar ze het altijd over hebben en worden we gewoon in de maling genomen en kun je dat nooit voorspellen ?
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Ah, je doet een poging om te rellen? Veel plezier ermee. Je OP bevat zo ontzettend veel bullshit dat ik daar verder niet op in ga.
Oh, je hebt echt geen idee waar je het over hebt... Wat schrijf jij een onzin zeg.
Alle reacties Link kopieren
Eens met de dames: je schrijft zoveel onzin, dat het onbegonnen werk is om erop in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Verwijder deze post. Weet je hoe kwetsend het is?!
Always believe that something wonderful is about to happen.
Heel veel dingen die je schrijft kloppen niet. Maar ik besef dat het voor sommigen lastig is om zin en onzin van elkaar te onderscheiden.
Je bent niet goed bij je hoofd TO.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er te dik bovenop. :byee:
I wanna live my life with the volume full!
Wat een OP. Dikke facepalm voor jou, TO.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil- schreef:
03-02-2018 08:50
Je bent niet goed bij je hoofd TO.
Erg makkelijk om wanneer je iets leest wat je niet bevalt te melden dat er wellicht iets scheelt aan de geestelijke gezondheid van de boodschapper. Het enige wat ik doe is twijfelen aan de eenzijdige berichtgeving van de media die hun vingers niet willen branden. En dat mensen zo overtuigd zijn van hun gelijk dat iedereen die een andere mening heeft meteen bedreigd wordt.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Oh. Het is de media weer.
Ik vermoed dat er iemand beter even z'n roes kan uitslapen in plaats van berichten te typen :bye:
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
03-02-2018 09:08
Wat een OP. Dikke facepalm voor jou, TO.

Als een highfive of een oldskool bonk op mijn kanis ?
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
03-02-2018 09:16
Erg makkelijk om wanneer je iets leest wat je niet bevalt te melden dat er wellicht iets scheelt aan de geestelijke gezondheid van de boodschapper.


Toch wel veelzeggend dat de eerste post waar je op reageert over geestelijke gezondheid gaat.
KroegFilosoof schreef:
03-02-2018 09:16
Erg makkelijk om wanneer je iets leest wat je niet bevalt te melden dat er wellicht iets scheelt aan de geestelijke gezondheid van de boodschapper. Het enige wat ik doe is twijfelen aan de eenzijdige berichtgeving van de media die hun vingers niet willen branden. En dat mensen zo overtuigd zijn van hun gelijk dat iedereen die een andere mening heeft meteen bedreigd wordt.
Je hoeft hier niet op de media af te gaan. Dat is nou net het mooie! Lees gewoon de rapporten en adviezen van bijvoorbeeld de Onderzoeksraad voor Veiligheid over de aardbevingsrisico’s. Of van het Staatstoezicht op de Mijnen over het terugdringen van de gaswinning. Of het Lifelines-onderzoek over psychosociale effecten. Of het CBS-onderzoek over de waardedaling van de woningen. Veel leesplezier dit weekend :byee:
Alle reacties Link kopieren
Als in kan niet geloven dat dit waar is, gok ik. Misschien moet je even lezen op de website van staatstoezicht op de mijnen? Dat is niet 'de media' die zijn vingers niet wil branden.
Wat ga je doen als die knal ooit wel komt trouwens? Ga je, je dan doodschamen in een hoekje?
Kom mor langs den kiest kiek’n hou’t er uut zugt.
Wees een kerel en ga in Groningen vanavond aan de bar in een kroeg deze filosofie eens spuien.
josske schreef:
03-02-2018 09:36
Kom mor langs den kiest kiek’n hou’t er uut zugt.
:yes: :-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
03-02-2018 09:38
Wees een kerel en ga in Groningen vanavond aan de bar in een kroeg deze filosofie eens spuien.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Er zit wel iets in in wat TO schrijft. Uiteindelijk zijn er beschadigingen en die worden vergoed door ons allemaal.

Ook wat TO schrijft over de extra lasten voor de rest van het land is niet zomaar uit de lucht gegrepen. Je ziet nu al de eerste paniekverhalen over wat het allemaal wel niet moet kosten om van het gas af te raken. En de kans dat gas nu fors duurder gaat worden is 100%.
Sara9876 schreef:
03-02-2018 09:48
Er zit wel iets in in wat TO schrijft. Uiteindelijk zijn er beschadigingen en die worden vergoed door ons allemaal.

Ook wat TO schrijft over de extra lasten voor de rest van het land is niet zomaar uit de lucht gegrepen. Je ziet nu al de eerste paniekverhalen over wat het allemaal wel niet moet kosten om van het gas af te raken. En de kans dat gas nu fors duurder gaat worden is 100%.
De gasbaten waren er voor het hele land, niet alleen voor Groningen, dus de kosten zullen ook door het hele land moeten worden gedragen, niet alleen door Groningen.

Prima als mensen zich niet in het onderwerp willen verdiepen maar kraam er dan ook geen onzin over uit zeg.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
03-02-2018 09:48
Er zit wel iets in in wat TO schrijft. Uiteindelijk zijn er beschadigingen en die worden vergoed door ons allemaal.
Door wie zijn die beschadigingen ontstaan? Door wie zouden ze betaald moeten worden, naar jouw idee?
Ook wat TO schrijft over de extra lasten voor de rest van het land is niet zomaar uit de lucht gegrepen. Je ziet nu al de eerste paniekverhalen over wat het allemaal wel niet moet kosten om van het gas af te raken. En de kans dat gas nu fors duurder gaat worden is 100%.

En wat is je tegenvoorstel?
Alle reacties Link kopieren
Dit is de ergste onzin die ik in tijden gelezen heb :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Noord Drenthe 2x een lichte beving meegemaakt en dan hoor je toch echt je hele huis kraken en voel je het huis bewegen. Echt niet dat een trein of vrachtwagen dit kan veroorzaken. Ik heb zelfs jarenlang naast een spoor gewoond, zonder dat ik hier last van had.

Dan was dit dus nog een lichte versie in tegenstelling tot wat er in Groningen aan de hand is. Het is makkelijk praten op afstand als je het nog nooit hebt meegemaakt.
anoniem_227293 wijzigde dit bericht op 03-02-2018 09:56
10.30% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven