Betalen voor orgaandonatie.

06-02-2018 15:27 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom betaalt de ontvangende partij niet voor de ontvangen organen ? Overal wordt in dit land geld voor gevraagd en betaald. Zelfs wanneer je bijvoorbeeld boodschappen gaat doen in de stad moet je betalen om te kunnen parkeren. Terwijl ze eigenlijk blij zouden moeten zijn dat je komt winkelen en de plaatselijke middenstand op die manier steunt. Je betaalt de gekste belastingen, zelfs als je mazzel denkt te hebben als je iets erft. Zelfs dan weten ze je nog te vinden. Dus wanneer ze mijn lever longen, hart en nieren bijvoorbeeld willen hebben, krijgen ze van de familie een menukaart prijslijst. En met de opbrengst kunnen ze misschien een gedenkwaardige begrafenis betalen of lekker op vakantie.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Omdat organen dan alleen nog maar beschikbaar zijn als je genoeg geld hebt?
Omdat er dan misschien in organen gehandeld gaat worden?
Kan ik me wel in vinden. En sowieso korting op je zorgverzekering als je je als donor registreert zodat je er zelf ook nog wat aan hebt.
Daar heb je een punt hoor TO, voor alles moet tegenwoordig betaald worden.
Jammer eigenlijk dat men geen geld ontvangt voor domheid, want dan was jij financieel allang binnen geweest.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
06-02-2018 15:41
Jammer eigenlijk dat men geen geld ontvangt voor domheid, want dan was jij financieel allang binnen geweest.

Nooit van Wajong gehoord dan ? Je wordt er niet rijk van, maar een kinderhand is snel ggevuld.....
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Omdat dan enkel de rijksten van dit land een orgaan zouden kunnen ontvangen misschien..?
:frusty:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-02-2018 15:39
Kan ik me wel in vinden. En sowieso korting op je zorgverzekering als je je als donor registreert zodat je er zelf ook nog wat aan hebt.


Aan zoiets zat ik ook te denken. En in ieder geval iemand die die niet geeft, ook niet ontvangt.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
intothewild schreef:
06-02-2018 15:44
Omdat dan enkel de rijksten van dit land een orgaan zouden kunnen ontvangen misschien..?
:frusty:
En de armsten wellicht hun organen gaan verkopen.
KroegFilosoof schreef:
06-02-2018 15:43
Nooit van Wajong gehoord dan ? Je wordt er niet rijk van, maar een kinderhand is snel ggevuld.....
Ach gut, wat is je etiketje?
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
06-02-2018 15:46
En de armsten wellicht hun organen gaan verkopen.
precies, dan krijg je Indiaase taferelen en zo, dat moet je gewoon niet willen. Compleet onzinnig idee dus
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-02-2018 15:39
Kan ik me wel in vinden. En sowieso korting op je zorgverzekering als je je als donor registreert zodat je er zelf ook nog wat aan hebt.
De zorgverzekeraar staat hier buiten. Sterker nog: die moeten zelfs meer kosten gaan maken als er meer donororganen zijn....

Je zou korting kunnen geven op de inkomensafhankelijke bijdrage, maar dat wordt wel een heel ingewikkeld circus. Maar dan nog: geld zou nooit een trigger mogen zijn om donor te worden (of niet te worden).
Joh, verdiep je eens in orgaanhandel. Alles is te koop, maar dan snap je meteen waarom dat niet altijd wenselijk is.
Goed idee joh, dan krijg je hier ook bendes die mensen ontvoeren om ze met nog maar 1 nier weer vrij te laten.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ondoordacht en dom idee.
Alle reacties Link kopieren
Je mag er best iets voor over hebben dat anderen voor jou een naaste nadat al het bruikbare uit die persoon verwijderd is op de operatietafel laten sterven zodat jij verder kunt leven. Nu is het voor sommigen veel te vanzelfsprekend dat nabestaanden en gezonde medemensen dit voor een vreemde over moeten hebben.
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
Alle reacties Link kopieren
ghostbird schreef:
06-02-2018 15:52
Je mag er best iets voor over hebben dat anderen voor jou een naaste nadat al het bruikbare uit die persoon verwijderd is op de operatietafel laten sterven zodat jij verder kunt leven. Nu is het voor sommigen veel te vanzelfsprekend dat nabestaanden en gezonde medemensen dit voor een vreemde over moeten hebben.
ik denk dat de meeste mensen die een orgaandonor hebben ontvangen verdomd goed weten dat er iemand anders moest overlijden zodat zij verder kunnen leven en dat er weinig mensen zijn die zoiets als vanzelfsprekends zien.
Voor mezelf vind ik het wel vanzelfsprekend om donor te zijn, niet om een donororgaan te ontvangen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
ghostbird schreef:
06-02-2018 15:52
Je mag er best iets voor over hebben dat anderen voor jou een naaste nadat al het bruikbare uit die persoon verwijderd is op de operatietafel laten sterven zodat jij verder kunt leven. Nu is het voor sommigen veel te vanzelfsprekend dat nabestaanden en gezonde medemensen dit voor een vreemde over moeten hebben.
Ja, zit wel wat in.

Of dat donoren zelf bepalen aan wie zij doneren.
Alle reacties Link kopieren
Perkele schreef:
06-02-2018 16:38
Ja, zit wel wat in.

Of dat donoren zelf bepalen aan wie zij doneren.
ja? Heb jij de expertise om te bepalen wie de beste kandidaat is?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Jij bent hier de zgn. filosoof toch, nou zet je filosofie hierover voor ons allen dan maar eerst eens echt goed uiteen.
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
Stellafietst schreef:
06-02-2018 16:39
nou zet je filosofie hierover voor ons allen dan maar eerst eens echt goed uiteen.

Ik ben een kroegfilosoof. Eigenlijk een slap aftreksel van the real thing. Dus een beetje net niet. Eigenlijk helemaal niet. Wacht ff. ik ga mijn naam wel even veranderen. Ben zo terug. :hello:
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Ja, goed idee. Dan kunnen criminelen tenminste aan organen (van anderen) ook veel geld verdienen. Vraag en aanbod op elkaar afstemmen, de markt liberaliseren.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
06-02-2018 16:07
ik denk dat de meeste mensen die een orgaandonor hebben ontvangen verdomd goed weten dat er iemand anders moest overlijden zodat zij verder kunnen leven en dat er weinig mensen zijn die zoiets als vanzelfsprekends zien.
Voor mezelf vind ik het wel vanzelfsprekend om donor te zijn, niet om een donororgaan te ontvangen
Dat is mooi, maar wat hebben deze nabestaanden eraan?https://www.ad.nl/nieuws/de-artsen-blev ... ~a3a60490/
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
06-02-2018 17:23
Ik ben een kroegfilosoof. Eigenlijk een slap aftreksel van the real thing. Dus een beetje net niet. Eigenlijk helemaal niet. Wacht ff. ik ga mijn naam wel even veranderen. Ben zo terug. :hello:
Dronken filosoof?
Boni pastoris est, tondere pecus, non deglubere.
parbleumondieu schreef:
06-02-2018 17:28
Ja, goed idee. Dan kunnen criminelen tenminste aan organen (van anderen) ook veel geld verdienen. Vraag en aanbod op elkaar afstemmen, de markt liberaliseren.
Misschien kunnen we mensen dat ook pas een bijstandsuitkering geven als ze een nier hebben afgestaan. Dat we die uitvreters geen gratis geld geven zolang ze nog met een kapitaal in hun buik rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
Je aardgas Topic liep niet meer zo goed?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven