Sonja en Astrid Holleeder

19-02-2018 16:45 181 berichten
Ik erger me kapot aan hoe Astrid en Sonja Holleeder zichzelf nu als slachtoffers wegzetten. En dan nog een boek uitbrengen en cashen. Laten ze de inkomsten schenken aan een goed doel (bijvoorbeeld een stichting tegen mensenhandel in de prosititutie), maar dat doen ze niet. Inmiddels strijkt Astrid circa 2.000.000 aan royalties van de verkoop van haar eerste boek. Er is nu een tweede boek. Zal haar dochter RTL-Boulevard presentatrice Miljuschka Witzenhausen erven. Zit bloed aan. Ondertussen zichzelf maar zielig neerzetten, maar wel vergeten dat Astrid jarenlang Willem's vertrouweling is geweest en via hem Bram Moszkowicz als haar beroepsbegeleider had. Sonja was zelf ook getrouwd met grote crimineel en het brein achter Heinekenontvoering (Cor van Hout, later o.a. mafiabaas en sexexploitant met schrikregime op de Wallen). Ze hebben al die jaren goed geleefd van het criminele geld, hebben hun kinderen in het buitenland laten studeren, ieder gezin heeft zijn eigen dure woonpanden en nu zichzelf als slachtoffers wegzetten.

Ook nog uitgekookt vragen om een verhoor achter gesloten deuren, zogenaamd om die fijne broer van hun niet te hoeven aankijken, maar dat kan ook gewoon afgeschermd. De reden dat ze het achter gesloten deuren willen (verzoek is gelukkig afgewezen), is omdat ze boter op hun hoofd hebben, ook al doen ze nu voor het Nederlandse volk alsof dat niet zo is.

Ze wisten jaren lang van de vele afpersingen en aanslagen af, maar hielden hun mond. Astrid adviseerde zelf ook nog bij die praktijken, hoe de wet te omzeilen. Het is toch van de pot gerukt dat ons strafrechtssyteem dit soort medeplichten getuigenbescherming biedt en ze daarmee vrij uit laat gaan.

Zum Kotsen.
Zou jij met ze willen ruilen?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een punt.

Of Astrid geprofiteerd heeft van haar broers misdrijven is niet bekend , de enige informatie - dat dit niet zo is - komt uit haar eigen boek en is dus niet betrouwbaar .

Cor heeft Sonja zeer zeker mee laten profiteren van zijn criminele inkomsten,sterker nog daar heeft ze nog een erfenis van gekregen.

Sonja is denk ik mededader (profiteur) maar van Astrid weten we het niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Tja, het is maar net wat je gelooft natuurlijk. Ik heb Astrids boek gelezen, en ik geloof haar dat hij haar het leven (en die van Sonja) zuur heeft gemaakt op allerlei manieren. Wat mij betreft is het een vreselijke man, en is het niet relevant om op dit moment, nu zijn proces nog in volle gang is, je pijlen op zijn zussen te richten.

Maar goed, wij zijn er niet bij geweest, en weten niet 100% wat er op alle punten gespeeld heeft, dus een discussie hierover lijkt me wat lastig.
RégineFilange schreef:
19-02-2018 17:00
Tja, het is maar net wat je gelooft natuurlijk. Ik heb Astrids boek gelezen, en ik geloof haar dat hij haar het leven (en die van Sonja) zuur heeft gemaakt op allerlei manieren. Wat mij betreft is het een vreselijke man, en is het niet relevant om op dit moment, nu zijn proces nog in volle gang is, je pijlen op zijn zussen te richten.

Maar goed, wij zijn er niet bij geweest, en weten niet 100% wat er op alle punten gespeeld heeft, dus een discussie hierover lijkt me wat lastig.
Ik deel jouw mening kan geen diagnoses stellen maar mijnheer Holleeder lijkt me geen fijn persoon.
Enig idee hoe bang je voor iemand kunt zijn en er daardoor in mee gaat ?
RégineFilange schreef:
19-02-2018 17:00
Tja, het is maar net wat je gelooft natuurlijk. Ik heb Astrids boek gelezen, en ik geloof haar dat hij haar het leven (en die van Sonja) zuur heeft gemaakt op allerlei manieren. Wat mij betreft is het een vreselijke man, en is het niet relevant om op dit moment, nu zijn proces nog in volle gang is, je pijlen op zijn zussen te richten.

Maar goed, wij zijn er niet bij geweest, en weten niet 100% wat er op alle punten gespeeld heeft, dus een discussie hierover lijkt me wat lastig.
Ik deel jouw mening kan geen diagnoses stellen maar mijnheer Holleeder lijkt me geen fijn persoon.
Enig idee hoe bang je voor iemand kunt zijn en er daardoor in mee gaat ?
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
19-02-2018 17:00
Tja, het is maar net wat je gelooft natuurlijk. Ik heb Astrids boek gelezen, en ik geloof haar dat hij haar het leven (en die van Sonja) zuur heeft gemaakt op allerlei manieren. Wat mij betreft is het een vreselijke man, en is het niet relevant om op dit moment, nu zijn proces nog in volle gang is, je pijlen op zijn zussen te richten.

Maar goed, wij zijn er niet bij geweest, en weten niet 100% wat er op alle punten gespeeld heeft, dus een discussie hierover lijkt me wat lastig.
Dit.
Als je ook die geluidsopname waarin hij zo tekeer gaat hoort, kan ik me goed voorstellen dat de zussen uit pure angst heel lang stil zijn gebleven.

Maar idd, lastig.

Alle reacties Link kopieren
Op twitter kun je het verhoor van Sonja meelezen. Ze leefde in pure angst voor haar broer. Doodeng.
Alle reacties Link kopieren
Nou idd, ik schrok ook van die geluidsopnames. Lijkt mij een hele heftige, gevaarlijke man. Hij staat toch ook terecht voor 6 liquidaties.? Kan me wel voorstellen dan dat je bang bent en bescherming wilt. En al helemaal als alleen jouw getuigenis ertoe geleid heeft dat het tot een proces gekomen is. Zonder de zussen en de ex was er geen zaak geweest. Nota bene hun kinderen zijn door hem met de dood bedreigt en dat geeft hij ook gewoon toe.
Alle reacties Link kopieren
je vergeet dat Astrid door het schrijven van het boek niet meer kan werken en noodgedwongen is ondergedoken dus met de opbrengsten van het boek kan ze waarschijnlijk rond komen.

verder eens met RégineFilange & Simitçi
Relax we're all crazy, it's not a competition
Grobbekuiken_ schreef:
19-02-2018 17:06
Dit.
Als je ook die geluidsopname waarin hij zo tekeer gaat hoort, kan ik me goed voorstellen dat de zussen uit pure angst heel lang stil zijn gebleven.

Maar idd, lastig.
dit idd, heb het boek deels gelezen (kwam er niet doorheen, maar goed) en uit de geluidsopname hoor je wat mij betreft genoeg. Uit angst om vermoord te worden, je mond houden. Ik vind dat best logisch eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
19-02-2018 17:16
dit idd, heb het boek deels gelezen (kwam er niet doorheen, maar goed) en uit de geluidsopname hoor je wat mij betreft genoeg. Uit angst om vermoord te worden, je mond houden. Ik vind dat best logisch eigenlijk.
En zij niet alleen, maar ook hun kinderen. Alleen dat zou er al voor zorgen dat ik mijn kaken op elkaar zou houden geloof ik.

Als je met Astrid omgaat kom je in de problemen, kijk maar naar Willem en Sonja
Grobbekuiken_ schreef:
19-02-2018 17:19
En zij niet alleen, maar ook hun kinderen. Alleen dat zou er al voor zorgen dat ik mijn kaken op elkaar zou houden geloof ik.
Zeker ja! En die angst was niet voor niks, want Holleeder maakte wel goed duidelijk dat als iemand z’n mond open trok, dat hij ze dan wat aan zou doen allemaal. Het is niet zo dat ze alleen maar dachten dat hij ze wat aan zou doen, dat heeft hij ook meerdere keren erg duidelijk aangegeven dus dan hou je je mond wel. Ook omdat ze weten waartoe hij in staat is. Die bedreigingen waren echt serieus, dus dan denk je wel 2 keer na.
Het lijkt me geen prettig leven en nu nog niet. Astrid zit ondergedoken, kan geen kant op en loopt overal gevaar. Vind het niet netjes om hen dan zo neer te zetten. Ik zou echt voor geen goud met ze willen ruilen en denk dat dat geld weinig goed maakt in het leven dat ze hebben en hadden.
Grobbekuiken_ schreef:
19-02-2018 17:06
Dit.
Als je ook die geluidsopname waarin hij zo tekeer gaat hoort, kan ik me goed voorstellen dat de zussen uit pure angst heel lang stil zijn gebleven.

Maar idd, lastig.
Dat Willem een enge psychopaat is dat staat daar los van. Die opname waarop Holleeder zo te keer gaat is vreselijk. Vergeet niet het is wel door haar opgenomen. Het zou interessanter zijn om opnames te horen die door een derde zijn gemaakt zonder dat beide partijen weten dat ze opgenomen worden. Wij weten niet hoe zij zich normaal gedraagt.
Tampaxropeje schreef:
19-02-2018 17:33
Dat Willem een enge psychopaat is dat staat daar los van. Die opname waarop Holleeder zo te keer gaat is vreselijk. Vergeet niet het is wel door haar opgenomen. Het zou interessanter zijn om opnames te horen die door een derde zijn gemaakt zonder dat beide partijen weten dat ze opgenomen worden. Wij weten niet hoe zij zich normaal gedraagt.
Dat was allang naar buiten gekomen als zij zo was.
Eens. Totaal niet interessant ook. Geen aandacht meer aan besteden verder.
Alle reacties Link kopieren
Tampaxropeje schreef:
19-02-2018 17:33
Dat Willem een enge psychopaat is dat staat daar los van.


Willem Holleeder: psychopaat, sociopaat of geen van beide? Hoe zit het eigenlijk met één van Nederlands meest bekende criminelen, Willem Holleeder? Is hij een psychopaat zoals zijn eigen zussen onlangs beweerden? Of voldoet hij eerder aan het profiel van een sociopaat? Of is hij geen van beide?

Enerzijds lijkt hij een janusgezicht te hebben. Zijn eigen zussen en ex-partner zouden doodsbang voor hem zijn, terwijl hij naar buiten toe ondanks zijn criminele staat van dienst, een imago als joviale Amsterdamse jongen wist op te bouwen. Holleeder werd mede door zijn charme en welbespraaktheid zelfs een soort ‘knuffelcrimineel’, een celebrity die bij de College Tour van Nova zijn zegje mocht doen.

Aan de andere kant lijdt hij wel degelijk aan heftige en onredelijke woedeaanvallen, zoals onlangs te beluisteren viel. Toch betekent dit niet per se dat hij een sociopaat is: sommige psychopaten kiezen er heel bewust voor zich wel in de eigen kring te laten gaan, maar niet daarbuiten. Voor sociopaten is zo’n onderscheid veel moeilijker te handhaven. Ook lijkt Holleeder erg berekenend te zijn en geen enkel inlevingsvermogen te hebben. Zo vertelde hij zijn zus Sonja dat ze bij wijze van gunst mocht kiezen welke van haar zoontjes hij als eerste dood zou schieten.

Als we naar zijn jeugd kijken, dan lijkt hij weer eerder een sociopaat. Zijn vader was een gewelddadige alcoholist, die zijn vrouw vaak sloeg, totdat Holleeder sterk genoeg was om dat te beletten. Kortom, Holleeder groeide op in een omgeving die hem heel goed tot sociopaat had kunnen maken. Aan de andere kant zou hij ook de genen van zijn vader kunnen hebben, die ondanks zijn moeilijke kant prima een baan kon houden als representatieve chauffeur bij de firma Heineken en misschien ook wel psychopaat was.

Holleeders biograaf Auke Kok stuitte echter ook op mensen in zijn omgeving die beweren dat hij wel degelijk inlevingsvermogen had. En dat zou er weer op wijzen dat hij misschien toch wel een ‘gewone’ misdadiger is of hoogstens op het randje van de psychopathie balanceert. Of toch eerder een sociopaat dan een psychopaat is, natuurlijk.
Ken je de hele voorgeschiedenis van dit alles?
Ik volg dit al sinds ik een puber was, ben nu in de 50 ik las alle stukken in de papieren krant in de tijd dat er nog geen internet was.
Er is ook een film hierover uitgebracht.
hollebollegijs schreef:
19-02-2018 16:56
Je hebt een punt.

Of Astrid geprofiteerd heeft van haar broers misdrijven is niet bekend , de enige informatie - dat dit niet zo is - komt uit haar eigen boek en is dus niet betrouwbaar .

Cor heeft Sonja zeer zeker mee laten profiteren van zijn criminele inkomsten,sterker nog daar heeft ze nog een erfenis van gekregen.

Sonja is denk ik mededader (profiteur) maar van Astrid weten we het niet.
Ik denk dat Astrid heel intelligent is. Heel uitgekookt.
Hoe kan het dat er van haar zo weinig bekend is, ondanks haar baan als strafrechtadvocaat, er zijn amper foto's van haar te vinden. Ze is echt niet zo een volgzaam type als dat ze zich nu voordoet. Dat blijkt nu toch ook hoe ze tegelijkertijd met haar verklaringen met een boek komt. Wat in het grootste geheim is geschreven, in het buitenland zonder naam en titel is gedrukt. Dit is echt niet iets dat uit de koker komt van een onnozele bange vrouw, dat is veelste riskant. Maar man man wat een geniale zet. Hierdoor creeert ze een landelijk podium, en zorgt ze dat haar getuigenbescherming zichtbaar wordt voor het hele land, als 'slachtoffer van Willem'. En inderdaad een aantal maanden later klaagt ze openlijk over de manier waarop zij beschermt wordt.

Astrid en Sonja hebben al die jaren meegewerkt aan Willem's en Cor van Hout's imperium. Er is pas een omslag ontstaan toen er ruzie kwam over de Heineken-erfenis. Ookal zeggen ze dat ze het doen voor hun kinderen, waarom nu pas, hun kinderen zijn inmiddels al volwassen. Als je eruit stapt voor je kinderen dan doe je dat toch als ze nog jong en kwetsbaar zijn, voordat ze gaan begrijpen in wat voor familie ze opgroeien.

Astrid heeft jarenlang Willem bijgestaand met advies hoe hij de wet kon omzeilen. Ze werkte bijvoorbeeld ook mee aan een ander boek 'de Jonge Holleeder' waarin ze meehielp aan een positieve 'branding' van Holleeder. Astrid was zelf ook getrouwd met een pareltje, Jaap Witzenhausen, hij had jarenlang de leiding bij een van Cor van Hout's sexclubs waar criminelen over de vloer kwamen en er in drugs gehandeld werd. Nu omschrijft ze hem als kunsthandelaar, dat werd hij later pas. Over 'branding' gesproken.

Sonja en Astrid zijn pas omgeslagen sinds er ruzie is met Willem over de nalatenschap van Cor van Hout. Zowel Sonja als Astrid waren verdachten in de witwas zaak rondom de erfenis van Cor van Hout (het Goudsnip-onderzoek). Tijdens de Holleeder zaak hebben zowel Astrid als Sonja geen vragen willen beantwoorden over die witwaszaak. Astrid heeft zelfs als voorwaarde voor haar verklaring tegen Willem Holleeder geeist dat alle verdachten in die witwas zaak vrijuit moesten gaan, anders zou ze niet getuigen tegen Willem. Die zaak is dan ook vreemdgenoeg geseponeerd! Er is een schikking getroffen met de belangstingdienst van 1,1 miljoen, maar verder geen veroordeling gewoon geseponeerd. Bizar. Astrid weet precies hoe de mazen in de wet te gebruiken. Ze lijkt mij vooral erg uitgekookt. Zij is niet voor niets Rechten gaan studeren en advocaat geworden. Ze is een hele belangrijke schakel in de ketting. Ze is onderdeel van een maffiafamilie ookal wil ze dat nu anders doen lijken.
anoniem_362855 wijzigde dit bericht op 19-02-2018 18:51
0.20% gewijzigd
Tampaxropeje schreef:
19-02-2018 18:08
Ik denk dat Astrid heel intelligent is. Heel uitgekookt.
Hoe kan het dat er van haar zo weinig bekend is, ondanks haar baan als strafrechtadvocaat, er zijn amper foto's van haar te vinden. Ze is echt niet zo een volgzaam type als dat ze zich nu voordoet. Dat blijkt nu toch ook hoe ze tegelijkertijd met haar verklaringen met een boek komt. Wat in het grootste geheim is geschreven, in het buitenland zonder naam en titel is gedrukt. Dit is echt niet iets dat uit de koker komt van een onnozele bange vrouw, dat is veelste riskant. Maar man man wat een geniale zet. Hierdoor creeert ze een landelijk podium, en zorgt ze dat haar getuigenbescherming zichtbaar wordt voor het hele land, als 'slachtoffer van Willem'. En inderdaad een aantal maanden later klaagt ze openlijk over de manier waarop zij beschermt wordt.

Astrid en Sonja hebben al die jaren meegewerkt aan Willem's en Cor van Hout's imperium. Er is pas een omslag ontstaan toen er ruzie kwam over de Heineken-erfenis. Ookal zeggen ze dat ze het doen voor hun kinderen, waarom nu pas, hun kinderen zijn inmiddels al volwassen. Als je eruit stapt voor je kinderen dan doe je dat toch als ze nog jong en kwetsbaar zijn, voordat ze gaan begrijpen in wat voor familie ze opgroeien.

Astrid heeft jarenlang Willem bijgestaand met advies hoe hij de wet kon omzeilen. Ze werkte bijvoorbeeld ook mee aan een ander boek 'de Jonge Holleeder' waarin ze meehielp aan een positieve 'branding' van Holleeder. Astrid was zelf ook getrouwd met een pareltje, Jaap Witzenhausen, hij had jarenlang de leiding bij een van Cor van Hout's sexclubs waar criminelen over de vloer kwamen en er in drugs gehandeld werd. Nu omschrijft ze hem als kunsthandelaar, dat werd hij later pas. Over 'branding' gesproken.

Sonja en Astrid zijn pas omgeslagen sinds er ruzie is over de nalatenschap van Cor van Hout. Zowel Sonja als Astrid waren verdachten in de witwas zaak rondom de ervenis van Cor van Hout (het Goudsnip-onderzoek). Tijdens de Holleeder zaak hebben zowel Astrid als Sonja geen vragen willen beantwoorden over die witwaszaak. Astrid heeft zelfs als voorwaarde voor haar verklaring tegen Willem Holleeder geeist dat alle verdachten in die witwas zaak vrijuit moesten gaan, anders zou ze niet getuigen tegen Willem. Die zaak is dan ook vreemdgenoeg geseponeerd! Er is een schikking getroffen met de belangstingdienst van 1,1 miljoen, maar verder geen veroordeling gewoon geseponeerd. Bizar. Astrid weet precies hoe de mazen in de wet te gebruiken. Ze lijkt mij vooral erg uitgekookt. Zij is niet voor niets Rechten gaan studeren en advocaat geworden. Ze is een hele belangrijke schakel in de ketting. Ze is onderdeel van een maffiafamilie ookal wil ze dat nu anders doen lijken.
Ben jij de nieuwe vriendin van Holleeder of zo ? Je lijkt nogal op een missie te zijn en je posts staan vol van aannames die je op geen enkele manier onderbouwt. Je gaat er bovendien aan voorbij dat in ieder geval vast staat dat Holleeder geen lekkertje is gezien zijn veroordelingen voor ontvoering, afpersing en wat hij zo en passant nu ook tijdens deze rechtszaak vertelt over wat ie allemaal uitgevroten heeft. Dat zijn zussen misschien ook boter op hun hoofd hebben en misschien wel de mogelijkheid hadden gehad om aan de bel te trekken, zou kunnen. Neemt niet weg dat het vrijwaren van getuigen een gebruikelijke zaak is als je daarmee grotere criminelen te pakken krijgt. Daar is dus niets raars aan.
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
19-02-2018 17:13
je vergeet dat Astrid door het schrijven van het boek niet meer kan werken en noodgedwongen is ondergedoken dus met de opbrengsten van het boek kan ze waarschijnlijk rond komen.

verder eens met RégineFilange & Simitçi
En werken ging toch al niet meer als ze constant in levensgevaar verkeert.
Alle reacties Link kopieren
Tja, hoe hun leven was zullen wij niet weten.
Feit is dat in elk geval Sonja zo’n twintig jaar heeft geprofiteerd van misdaadgeld. Dat geldt ook voor Sandra den Hartog.

Ik ben benieuwd of hun verleden ‘bepalend’ is voor de strafvervolging van W. Holleeder.
Alle reacties Link kopieren
En als zóu ze boter op haar hoofd hebben. Dat betekent nog niet dat je geen aangifte kan doen of kan getuigen daar waar de wet wordt overtreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven