Spooknummer uit Cuba +53, niet opnemen en niet terug bellen

06-03-2018 16:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ter info voor de Tele2 klanten hier. Overige providers kunnen trouwens ook gebeld worden, heb ik begrepen.

https://www.bright.nl/nieuws/golf-van-s ... 2-abonnees
Wat gebeurd er als je wel opneemt? En waarom zou je in hemelsnaam terugbellen?
Waarom zou je uberhaupt rare lange onbekende nummers gaan opnemen? Of terugbellen als er geen normale voicemail is ingesproken?
Alle reacties Link kopieren
Wat een paniek! Je kan best opnemen. Als je opneemt, gebeurt er niks. Je moet alleen niet zo stom zijn om terug te bellen.

Van de site van Opgelicht AVRO/TROS:

Word je gebeld door zo’n buitenlands nummer bel dan je provider en geef het nummer door, zodat zij deze kunnen blokkeren. Daarnaast is het heel belangrijk dat je niet terugbelt, want alleen dan worden er kosten gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon ter info. Better safe than sorry. Niet iedereen leest/ luistert/ kijkt het nieuws. En jawel er zijn volgens mij genoeg mensen die alleen de privé (onzichtbare) nummers niet opnemen.
anoniem_362327 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 19:07
2.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik word al wekenlang gebeld door een 0034 nummer. Zijn Indiase mannen die zogenaamd van Microsoft zijn met het verhaal dat je computer is gecrasht en dat zij het kunnen oplossen . Ik laat de telefoon gaan. Mijn man heeft ze al verrot gescholden dat ze oplichters zijn en dat ze moeten ophouden maar ze blijven doorgaan.
Een vader van een vriendin (hij is in de 80 en niet dom) is er ingetrapt en al zijn spaargeld kwijtgeraakt hierdoor.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
sauvignonblanc schreef:
06-03-2018 18:31
Ik word al wekenlang gebeld door een 0034 nummer. Zijn Indiase mannen die zogenaamd van Microsoft zijn met het verhaal dat je computer is gecrasht en dat zij het kunnen oplossen . Ik laat de telefoon gaan. Mijn man heeft ze al verrot gescholden dat ze oplichters zijn en dat ze moeten ophouden maar ze blijven doorgaan.
Een vader van een vriendin (hij is in de 80 en niet dom) is er ingetrapt en al zijn spaargeld kwijtgeraakt hierdoor.
Wat triest zeg! Op die leeftijd dat nog meemaken.... 😫
Alle reacties Link kopieren
Ghe... ik had dit weekend een gemiste oproep uit Cuba. Wie in hemelsnaam belt nou terug naar een nummer uit Cuba als er geen familieleden of vrienden daar verblijven? Ik niet.

Ik heb het nummer direct geblokkeerd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
06-03-2018 16:13
Wat gebeurd er als je wel opneemt? En waarom zou je in hemelsnaam terugbellen?
Dan halen ze per seconde geld op en dat start met een bandje dat minstens 30 seconden (of langer) niets laat horen waardoor mensen wachten. Schijnt echt al vlot tot een flink bedrag op te kunnen lopen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
sauvignonblanc schreef:
06-03-2018 18:31

Een vader van een vriendin (hij is in de 80 en niet dom) is er ingetrapt en al zijn spaargeld kwijtgeraakt hierdoor.
Al zijn spaargeld? Hoe werkt dat dan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hoe halen ze dan geld op? Als ze jou bellen en jij opneemt dus? Ik dacht dat het alleen een probleem zou zijn als je hun zou bellen. Ik heb dan ook nooit begrepen waarom iemand terugbelt.


(Is op het werk ook altijd zo irritant, dat ze terugbellen omdat ze gebeld zijn, en dan moet je maar uitzoeken wie van je collega's gebeld zou hebben. Mensen bellen wel weer hoor, als ze je graag willen spreken)
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
06-03-2018 20:26
Dan halen ze per seconde geld op en dat start met een bandje dat minstens 30 seconden (of langer) niets laat horen waardoor mensen wachten. Schijnt echt al vlot tot een flink bedrag op te kunnen lopen.
Als je opneemt kost het helemaal niks hoor. Daarvoor moet je ingewikkelde reversed charging zaken bouwen in een telecomnetwerk.
Alle reacties Link kopieren
Het heet Wangiri fraude:
https://opgelicht.avrotros.nl/dossiers/item/7263/
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
06-03-2018 20:29
Als je opneemt kost het helemaal niks hoor. Daarvoor moet je ingewikkelde reversed charging zaken bouwen in een telecomnetwerk.
Ze laten de telefoon maar een of twee keer overgaan en bellen enorm veel nummers tegelijkertijd. En dan hopen ze dat mensen terugbellen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven